pátek 19. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

pondělí 4. srpna 2014
Recenze Magic 2015 Core Set Intro Pack: Price of Glory
Autor: JakubMG @ 11:25 :: 3610 Přečtení :: 4 Komentáře :: :: Recenze
 

Recenze Magic 2015 Core Set Intro Pack: Price of Glory

 

Přátelé, vítám vás u první recenze z pěti, které se zavrtají do nejnovějších intropacků. Co že je to ten intropack?

Jedná se o předem sestavený balík, který můžete rozbalit, zamíchat a rovnou s ním začít hrát. Není třeba jej před hrou nijak vylepšovat; vezmete a jdete. Když pak po prvních hrách zjistíte, že by vám udělalo radost vyměnit nějaké méně použitelné karty za lepší, v balení najdete dva patnáctikartové balíčky s polonáhodným obsahem (bude tam jedna karta vzácná, tři neobvyklé a zbytek obyčejných – neví se ale, co přesně to bude), které vám mohou posloužit. Intropacky se často kupují jako dárek pro někoho, koho chcete přivítat do světa Magicu. Začátečníkovi také může IP výborně posloužit jako základ pro stavbu něčeho pořádného, s čím se už bude moci postavit kamarádům. Smyslem recenzí je pak přiblížit nováčkům, na jakém principu ten který balík funguje, aby si mohli udělat představu, zdali by je bavilo jej pilotovat. Rádi bychom jim pomohli vybrat si, který ze sady pěti nejnovějších balíků si koupit. Druhou prioritou recenze je navést nováčky, jakým směrem uvažovat v případě, když by si chtěli balík vylepšit. Jako bonus se v recenzi může objevit, jak si ten který balík vedl při testovacích hrách.

Magic the Gathering Magic 2015 Core Set Intro Pack: Price of Glory


Dnes tu tedy máme balík bíločerný, který stojí na nápadu získávání životů v množství větším, než malém.

Asi se nenajde hráč Magicu, který by se mnou nesouhlasil, že každý balík by se měl nějak snažit dodatečně získávat životy. (Některá aggra si myslí, že to nepotřebují, OK, ale i ony by, přiznejme si, takovým efektem nijak nepohrdly. Takže každý.) Stejně jako každý balík se více či méně snaží nalíznout si nějaké karty navíc a stejně jako se všichni neustále snažíme mít vždy maximální možný počet správně barevných man. Jde o tři základní strategie, jak Magic hrát, jde vesměs o naprosto esenciální, primární a permanentní snahy každého hráče. Měj maximum životů, maximum karet v ruce a maximum man! Pak máš maximální šanci na vítězství. První strategii se říká damage race, jde o závod v tom, kdo koho sejme dříve na nulu životů – vy můžete buď chtít ublížit soupeři více než on obližuje vám nebo naopak (ve výsledku jde ovšem o totéž): eliminovat jeho snahy tím, že si ztracené životy doplníte levněji a rychleji, než on je zvládá ubírat. Druhé strategii se říká „snaha o karetní výhodu“: buď vy si lížete navíc nebo soupeře extra nutíte vyprazdňovat si ruku. Třetí strategii se říká „rampa“: snaž se mít dříve víc zdrojů man než soupeř. Jak říkám: Každý balík se o to vše více či méně nějak snaží. Dělá to tak, řekl bych, každý konstruktér decku a kdo říká, že ne...

A teď si vemte, že se vám do ruky dostane balík, jenž je postavený právě kolem jedné z těchto tří základních snah. Každého napadne, že by měl být úspěšnější než balík, který je postavený na něčem jiném, podružném, třeba, co já vím, na blescích do hlavy nebo na nějakém kombu. Když by se vzalo jako předpoklad, že oba srovnávané balíčky se snaží stejně maximálně podporovat synergii svých karet a stejně cílevědomě plnit svou hlavní myšlenku... pak balíky, jejichž veškerá činnost se točí kolem získávání životů nebo extrémního drawingu (nebo discardingu) nebo brutálního rampení man... by asi opravdu měly být právě proto úspěšnější než jiné. Teoreticky. Protože vedlejším efektem jejich snah je pohodlné plnění jednoho z hlavních předpokladů úspěšného balíku. Teoreticky ano, pokud stavitel něco nezkazí. Jak je na tom tento intropack?

Ano, tento intropack, jak už bylo řečeno, stojí na získávání životů. To se dá pojmout několika (ve výsledku dosti rozdílnými) způsoby:

První způsob je ten, že získáváme životy proto, abychom jich prostě měli mnoho a měli tak dostatek času – ať se soupeř staví na hlavu, jak chce – zahrát něco drahého a klíčového, třeba nějakou bytost-finishera nebo karty typu Felidar Sovereign. Nejčastěji takto hrají bílé (někdy modro-bílé) andělské balíky. A ne špatně. Životy se v tomto případě přidávají spíše skokově, ve větším množství najednou a spíše v pozdějších fázích hry, např. díky Celestial Mantle.

Druhý důvod, proč nadměrně chtít získávat životy, je ten, že životy se dá někdy platit za seslání karet nebo aktivování abilit. Nemyslím tím ani tak phyrexiánskou manu, jako spíš styl vampírských karet: nějaká karta stojí významně méně man než jiná se stejným efektem, protože ten, kdo má z karty užitek, přijde zároveň o pár životů. Tyto karty jsou téměř výhradně černé a jsou vážně výhodné (viz např. Greed, Pain Seer, Reanimate apod., je jich překvapivě značné množství). Přísun životů zde musí být pravidelnější a nastupuje dříve, než v prvním případě, ale stále jde o získávání životů spíše skokové. Typickým zdrojem je lifelink, charakteristická to vlastnost pro vampíry a vůbec černou barvu.

Třetí možností, jak a proč získávat životy, je ten, že existují karty, které něco udělají, přinesou nějaký užitek, kdykoli získáte život (a je celkem jedno, kolik jich je). Může to být třeba posílení nějaké bytosti. Nejde tu tedy primárně o to mít životů hodně, ale o to získávat životy často, nejlépe pořád; a nějak automaticky, pokud možno. Typickým příkladem, jak toho docílit, je třeba Soul Warden, typickým příkladem, jak toho využít, je například Drogskol Reaver. Jednoduché a efektní, navíc velice efektivní s přídavnou výhodou spočívající v tom, že tak nějak mimochodem i zde máte k dispozici fakt dost životů. Typickou barvou pro toto řešení je bílá, své slovo ale k tomu má co říct i zelená. Typickým permanentem je enchantment neaura.


Vysvětlení jednotlivých mechanik, které najdete v Intro Pacích:
-
Pravidlové okénko - Magic 2015



Pojďme se podívat na Magic the Gathering Magic 2015 Core Set Intro Pack: Price of Glory:



Price of Glory WoTC
Main Deck Sideboard
3 Soulmender
2 Ajani’s Pridemate
1 Kinsbaile Skirmisher
2 Sungrace Pegasus
1 Wall of Essence
2 Child of Night
2 Wall of Limbs
2 Witch’s Familiar
1 Geist of the Moors
1 Accursed Spirit
1 Tireless Missionaries
2 Shadowcloak Vampire
1 Blood Host
1 Resolute Archangel
1 Crippling Blight
2 Ulcerate
1 Divine Favor
3 Sign in Blood
1 Staff of the Death Magus
1 Staff of the Sun Magus
1 Pillar of Light
1 Solemn Offering
1 First Response
1 Mass Calcify
12 Plains
13 Swamp
 

Co je tento balík vlastně zač?

 

„Konečně mi už prozraďte, kde si teda v tomto stojí intropack Price of Glory?!?“ Mám pro vás dobrou zprávu i špatnou zprávu. Price of Glory není hloupě prvoplánovitý, jak občas intropacky bývají, a nezískává životy jen proto, aby je měl. Naštěstí ví, že existují karty, které tuto snahu promění v něco smysluplnějšího, a tyto karty dokonce i v pár kouscích obsahuje! ;o) Špatná zpráva je, že jejich potenciál nevyužívá naplno, co naplno, skoro vůbec. Životy získává způsobem, který jednak není moc efektivní sám o sobě (lifelink u slabých bytostí), je drahý a pomalý (ETB efekty) a hlavně se děje způsobem, který klíčovým kartám nevyhovuje (proč jednorázový a skokový gainlife u karet s „whenever you gain life“?). Však uvidíte. Nebudu nyní zabíhat do podrobností, projděme si kartu po kartě a uvidíme, o čem je řeč. Třeba vás tytéž závěry napadnou taky a pak si budeme lépe rozumět, až své rozumy rozbalím naplno a budu navrhovat řešení.

 

Karty, které přímo pracují s myšlenkou získávání životů:

Ajani's Pridemate: Uncommon 2/2 za 1W s geniální vlastností, že když kdykoli získáte libovolný počet životů, dostane jeden posilovací counter.
To nejlepší hned ze začátku. Kvůli panu Kočičákovi se vyplatí žít i zemřít, rozuměj postavit kolem něj celý balík. Pamatuji si doby, kdy se nedal v Česku sehnat a stál nějakých 30 Kč. Opakovanými reprinty se situace změnila, nicméně to neznamená, že by klesla jeho hodnota. Je fakt dobrej. Jeho nevýhoda spočívá ve faktu, že ať jenorázově získáte, kolik životů chcete, vždy dostane jen jeden counter (srovnej Sunbond a Ageless Entity); to ovšem nemusí nic znamenat, pokud získáváte životy po jednom. Což by chtělo vzít vážně, tento nápad dotáhnout do konce a spíše než lifelinkem životy získávat třeba... jinak, po jednom a o to častěji. Neplácám jen tak do větru, níže naleznete detailní návod, jak by to mohlo jít. Je ovšem pravda, že na standardu to jde trochu hůře.

Blood Host: Uncommon 3/3 za 3BB. Abilita složitá: za 1B a obětování bytosti pohostí sebe cukříkem a vás dvěma životy.
Teoreticky jsem se s jeho abilitou nějak smysluplně popasovat nedokázal, nepřišla mi moc výhodná z žádného úhlu pohledu. Praxe nakonec ukázala, že byla aktivována skutečně pramálo, vlastně jen instantně u bytostí, které by stejně bez užitku chcíply v boji. Kdyby měl pan Hostitel lifelink, určitě by se to dělo dobrovolněji, častěji a s větším nadšením.

Child of Night: Common 2/1 za 1B s lifelinkem.
Budu o tom mluvit později u Sungrace Pegasus: lifelink u takto slabé bytosti je na dvě věci, spíše tedy na jedno použití. I tady se může majitel dočkat spíše zklamání. Navíc jde o bytost černou, která jde přímo proti smyslu vlastního rare Mass Calcify. I tento fakt ještě později párkrát zmíním, bohužel.

Divine Favor: Common aura za 1W, která svého nositele posílí o +1/+3 a jednorázově dodá 3 životy.
Ne, že by to byl neužitečný common, to rozhodně ne, i dobrou cenu má, to bez debaty. Akorát že v balíku plném lifelinku bych čekal spíše posílení dopředu. Jenže když si člověk uvědomí, že lifelink zde mají bytosti, které normálně v prvním boji zemřou... tak ta trojka dozadu začíná dávat snad i hlubší smysl. Jde o pověstné škrábání se pravou rukou za levým uchem, vyhánění čerta ďáblem. Ale nějak to nakonec funguje.

Kinsbaile Skirmisher: Common 2/2 za 1W, při příchodu na chvíli jinou bytost povzbudí o +1/+1.
Základní bijec, který možná přinese o život navíc, pokud máte na stole připraveného útočníka s lifelinkem. Nicméně základní otázkou, kterou má smysl pokládat u každé bytostní dvoumanovky v tomto balíku jest: Proč ho mít v balíku na úkor Ajani's Pridemate?

Solemn Offering: Common sorcery za 2W, které umí zničit artefakt nebo enchantment a ještě vám přinese čtyři životy.
Tato karta by měla myslím být spíše uncommon, protože zelená sorceries, která dělají totéž a stojí stejně, uncommony jsou. Ale co už, na tom nesejde. Důležitý je fakt, že jde o kartu, která stojí za to. Já bych tedy raději hrál ty zelené varianty, protože vždy bych dal přednost draw před získáním čtyř životů, ale tyto úvahy zde nedávají moc smyslu.

Soulmender: Common 1/1 za W, za tapnutí cinkne do kasičky život.
Když umí nějaká bytost spustit abilitu za pouhé tapnutí, většinou se hrává tak, že neútočí, aby se „darmo“ netapla, ale vesele blokuje a tapne se až je po všem, tedy na konci soupeřova kola. Tady je poněkud nešťastným ten fakt, že když Soulmender zablokuje, tak už pak nemáte co tapnout. Soulmender tedy nefunguje „pod obojí způsobou“. Dokud soupeř nemá nic na stole, jen útočí, a pak se jakoby promění v enchantment, takovou lepší Ajani’s Mantra. Lepší proto, že jste za ni vyhodili méně man, a také proto, že umí nabít Ajani’s Pridemate instantním způsobem (rozuměj jako že u nezkušených protivníků nečekaně). Tím ovšem veškerá legrace se Soulmenderem končí.

Staff of the Death Magus, Staff of the Sun Magus: Uncommon artefakty za tři bezbarvé many umožňujíce hráči získat po životě, pokud položí základní zemi té správné varianty nebo zahraje spell té správné barvy.
Chudáci Hůlky. Ty už toho musely zaslechnout... párkrát jsem už četl, že jde o nejzbytečnější karty v dějinách Magicu (např. recenze intropacku M14 Bestial Strength). Něco na tom bude. Já bych to sice neviděl až zas tak tragicky, zrovna v tomto balíku jistý smysl dávají, nicméně v M15 je máme opět po dvou v úplně každém intropacku, což ani já nechápu. Nadávat na ně tedy budu v dalších recenzích, tady je ještě nechám být.

Sungrace Pegasus: Common 1/2 za 1W s flying a lifelink.
Pouhé dva životy způsobují, že Pegas si moc nezabojuje, a když už, tak díky jedničce dopředu příliš životů do eráru nepřinese. Nevypadá zle, je za dobrou cenu, ale bojím se, že v reálu majitele spíš zklame.

Tireless Missionaries: Common 2/3 za 4W, jenž při vstupu přinese dárek v podobě tří životů.
Řekněme, že jeho bojová čísla by se dala vzít za 2W, jsme sice v roce 2014, ale je to přece jen common. Takže si připlácíte dvě bezbarvé many za zisk tří životů. Pokud to umíte líp (jde to), neváhejte a zkuste to.

Wall of Essence: Uncommon 0/4 za 1W, která nesmí útočit a má obrácený lifelink.
Na ten „obrácený lifelink“ si chce trochu zvyknout, ale funguje to, a to je podstatné. Mohli byste ji vyměnit za Angelic Wall, tedy získat za tutéž cenu totožnou bytost, která se ale navíc umí postavit i létavcům, což je dle mého užitečnější než gainlife (je pravděpodobné, že neztracených životů díky Angelic Wall bude víc než získaných díky Wall of Essence), ale vtip je v tom, že tento balík umí občas gainlife proměnit v „něco víc“.

Wall of Limbs: 0/3 za 2B, která nesmí útočit, ale jinak má základní vlastnost Kočičáka. Navíc ji můžete za 5BB instantně poslat do háje s tím, že soupeře kousne tak moc, jak tuze je silná.
Je to převlečenej Kočičák, a to nám stačí ke štěstí! Sice si nezaútočí, ale pokud se dostane k tomu, aby byla obětována, životy přece jen vezme; sice jen jednou, zato bez šance pro soupeře to nějak zablokovat. Podle mého názoru je právě tato karta tím hlavním důvodem, proč se v tomto intropacku bílá barva kamarádí zrovna s černou. Zároveň si ale přiznejme, že by měla být také důvodem, proč bychom se měli snažit získávat životy často a klidně po troškách spíše než jednorázově ve větších dávkách. Ne snad? O tomto nápadu více později.

 

Karty, které získávání životů nepodporují, ale mají z něj užitek:

Sign in Blood: Common sorcery za BB, které řiká, že někdo (nejspíš vy) si lízne dvě karty a přijde o dva životy.
Slušná karta na commona. Já bych ji použil spíš v balíku s Nekusarem či Fate Unraveler, ale to jen že mám rád zlomyslné spelly. V tomto balíku si stojí tak, že nezabolí a karta navíc (nezapomeňte, že jednu právě jen tak zahazujete do koše) vždycky potěší. Vsaďte ale na zákon schválnosti, že když by vás měla bolet nejméně a potěšit nejvíc (v prvních kolech), nebudete mít na její manacost.

Shadowcloak Vampire: Uncommon 4/3 za 4B. Možná dokonce občas i s flyingem, pokud vám to bude stát za dva životy.
... na což si musíte dát odpověď sami. Pokaždé znova každé kolo před každým útokem i obranou. No, spíš před tím útokem. Někdy bude asi dávat smysl obětovat dva životy, abych soupeři vzal čtyři, pokud by to jinak nešlo, tomu rozumím. U obrany proti létavcům už to tak jednoznačné není. Aby upír blokování přežil, nebude chtít blokovat víc než dvojku, za což zaplatit dvěma životy... Takže ledaže by to byla zoufalá obrana proti velice silnému létavému útočníkovi. Hodně zoufalá, aby člověku dávalo smysl přijít dobrovolně o bytost a dva životy.

Ulcerate: Uncommon instant za B, který nějakou bytost do konce kola zkriplí o trojku dopředu i dozadu a vy přijdete o tři životy.
Krásný příklad, kdy jsou vaše životy přídavnou cenou za jinak extrémně levný manacost.

 

Karty „mimo mísu“, tedy mimo hlavní strategii:

Accursed Spirit: Common 3/2 za 3B, který je nezablokovatelný pro neartefaktové a nečerné soupeřovy blokery.
Tato bytost je přesně tím, čím se zdá být. Urychluje hru, pokud máte soupeře ve vhodných barvách. Obvyklé nářky: Bohužel je černá, k životům nepřispívá a ani nepodporuje jejich získávání.

Crippling Blight: Common aura za B, která nějakou bytost zkriplí o -1/-1 a zakáže ji blokovat.
... což se může hodit. Dovedu si to představit, ale stejně tak se dovedu představit, že bych situaci, kdy se mi to hodí, řešil konstruktivněji. Stává se mi, že mi překáží jeden silný bloker? Ať je můj Kočičák ještě silnější! Vadí mi naopak stádo soupeřových jedniček? Hrejme něco, co umí ublížit více bytostem. Považuji za užitečné, když jeden soupeřův útočník mi bude brát trvale o život za kolo méně? A co takhle se s tím smířit a místo toho získávat trvale o život za kolo více? Vzpomínáte na odstavec o damage race? Je to totéž.

First Response: Uncommon enchantment za 3W: Pokud jsi v minulém kole přišel o nějaké životy, na začátku kola dostaneš token 1/1.
Všechny karty „mimo mísu“ nejsou nutně neužitečné. V tomto balíku máte díky třem různým černým „vysávacím“ kartám ztrátu svých životů částečně pod svou vlastní volbou, to je u toho enchantmentu výhoda. A teď si ještě vezměte, že byste měli v balíku něco jako Soul Warden a Underworld Coinsmith... Klidně mějte!

Geist of the Moors: Uncommon 3/1 za 1WW s flying.
Cena přijatelná, ale jinak nic moc. Bohužel ani, kdybyste jí nějak dodali lifelink (je slabá, škoda lifelinku!), což tento balíček pohříchu neumí.

Mass Calcify: Rare sorcery za 5WW, které vyčistí stůj od nebílých bytostí.
Ano, je to tak, vaše rare je totálně mimo mísu, mimo hlavní myšlenku balíku. Navíc jde o nejdražší kartu balíku. Kromě toho může poškodit i vás anebo, co hůř, být naprosto nepoužitelná. Ach jo. Navíc nemá kdovíjak přitažlivý obrázek, což u produktu typu intropack hraje taky svou roli. Ach jo. To spíš by už mi dávalo smysl třeba Return to the Ranks, když bychom se měli držet barvy, rarity a edice (nezapomeňte na svou dvoumanovou hlavní hvězdu). Proč nám to děláte, Wizardi?

Pillar of Light: Common instant za 2W: Exiluj bytost s počtem životů čtyři a více.
Nabízí se srovnání s kartou Reprisal. Plus: Nezabíjí, exiluje (netřeba se kromě jiného zabývat regenerací). Mínus: Je o manu dražší. Mínus: Řeší spíše vážné blokery než vážné útočníky, což nepotřebujete. Proč? Váš Kočičák tu nemá trample, takže slabý bloker mu vadí naprosto stejně jako silný (oba jej zablokují, oba vyřídí svou silou). Ale potřebuje pomoct s útočícím naboostovaným Dragon Hatchlingem. Reprisal by pomohl. Pillar of Light ne.

Resolute Archangel: Rare 4/4 za 5WW s flying. Pokud v okamžiku jeho vstupu jsou vaše životy snad nějakým omylem menší než na začátku, skočí na dvacku.
Vypadá úplně jako ten anděl-finisher, o kterém jsem mluvil dříve, že? Tak to bacha, nenechte se zmást! 4/4 rozhodně nerozhodne nerozhodnou bitvu a jeho trigger abilita? Vážně k smíchu. To jako že se máte celou dobu maximálně snažit o to mít co nejvíce životů, ideálně víc než jste měli na začátku, aby tedy vaše foilové rare přišlo v ideálním případě bez užitku? Hahaha. Kdyby měl tuto vlastnost nějaký pětimanový červený goblin, tak je to pecka. Ale v tomto balíku je něco takového naprostá tragédie. Možná pro někoho paradoxně, ale zamyslete se nad tím a asi mi dáte za pravdu. V aggru by jeho příchod byl požehnáním. Ale v gainlifu? Ano, i druhé rare je mimo mísu, jde PROTI smyslu vlastního balíku. Aby bylo vaše neštěstí završeno, skokové nastavení životů na jinou hodnotu se nedá dle pravidel považovat za gainlife a nespouští tak abilitu Kočičáka a spol. Vážně smutné.

Witch´s Familiar: Common 2/3 za 2B.
Při kritizování Tireless Missionaries sis o to říkal, máš to mít, tvůj problém.


Souhrn

Toť vše. Z uvedeného je patrné, že Price of Glory, jak je u intropacků typické, honí více zajíců najednou.

1. Získává životy, ale v ne příliš významném množství, takže si nemůže dovolit zdržovat hru a čekat na nějakého manově náročného finishera. Když pomineme fakt, že tady žádný Godot nepřijde, neboť se na něj při konstrukci balíku zapomnělo.

2. Má pár karet, u kterých potřebuje doplatit manacost životy, a na to ty životy mít bude. Tyto karty však nejsou pro průběh hry nijak zvlášť významné, a tak si bude u každé z nich hráč neustále klást otázku, zdali mu to za ty dva životy vůbec stojí.

3. Tento balík bez vší pochybností spoléhá na dvě karty: Ajani's Pridemate a Wall of Limbs. Obě mu zachraňují krk a obě mu mají zařídit vítězství. To jsem si nevycucal z prstu při pohledu na decklist, to nám jednoznačně potvrdilo i testování. Jenže... Kočičáky i Zombízeď má jen dvakrát. A hlavní bolest: Životy si tento balík získává tak hloupým způsobem, že se to neděje vůbec tak často, jak by tyto karty potřebovaly.

 

Takže jak z toho ven? Jednoznačně a okamžitě posílit gainlife. Jakkoli. Nejlepším rychlým řešením by bylo nějak dodat lifelink samotnému Kočičákovi. Třeba pomocí aury Lifelink (jak nápaditý název!) nebo třeba Eternal Thirst z M15, common za dvě kačky. To je absolutně první krok. Zkuste mi někdo říct, proč ho neudělali už sami Wizardi... Druhý krok je doplnit Kočičáka a Zombízeď na počet čtyř kusů. A až se nadechnete po této první pomoci, zauvažujte, jakým směrem se vydat dál. Tři možné styly konstrukce gainlife balíků jsem popsal výše.

Kromě toho Vám mohu posloužit decklisty tří budget balíků, které hrají kolegové z našeho klubu. Jsou to balíky staré, neobsahují až na výjimky nejnovější karty, ale jsou zato vyladěné a ostřílené: všechny tři balíky jsou stokrát vylepšené a stokrát úspěšné. Nejvíce ten s Kočičákem nazvaný Džungle. Tyto balíky jsou pro nováčka nezkopírovatelné. Ani ne tak cenou (jsou to spíše budgety), jako spíše formátem a také náročností na pilotáž. Uvádím je zde spíše pro inspiraci, kam se vydat při možných úpravách tohoto intropacku.

 

První je andělský, který sbírá životy a „čeká na Godota“. Ten ale narozdíl od toho intropacku přijde. A třeba ne jeden. Životy si Andělé získávají různě, ale nejlépe jim to jde s pomocí Archon of Redemption. S tímto intropackem má andělský balík ze všech tří uváděných nejméně společného. Vlastně vůbec nic kromě častých ETB efektů. Ale pokud se vám myšlenka gainlife zalíbila, je toto jedna z možných cest.

Angel deck  
Main Deck Sideboard
11 Plains
3 Island
1 Seraph Sanctuary
4 Azorius Chancery
4 Temple of Enlightenment
3 Soul’s Attendant / Soul Warden
1 Wall of Denial
2 Sunblast Angel
1 Herald of War
1 Knight-Captain of Eos
1 Ephara, God of the Polis
1 Angelic Skirmisher
1 Skymark Roc
2 Emeria Angel
2 Archon of Redemption
1 Seraph of the Sword
1 Goldnight Redeemer
2 Guardian of the Gateless
1 Angelic Overseer
2 Emancipation Angel
1 Avacyn, Guardian Angel
1 Venser, the Sojourner
1 Elspeth, Knight-Errant
1 Angelic Accord
1 Chalice of Life
1 Lifelink
1 Gravitational Shift
1 Sword to Plowshares
2 Honor of the Pure
4 Oblivion Ring / Banishing Light
1 Godsend
 


Druhý balík je krásně vampírský, ale vážně pěkně. Stojí na fantastické kartě Sanguine Bond, ale nepadá s ní. Když ta nepřijde nebo předčasně odejde, pořád je tu spousta jiných způsobů, jak zvítězit. Není to vampírský tribal, spíše pokukuje po constellation. Základem je ovšem lifelink, to každopádně. Tento balík se Price of Glory podobá nejvíce. Koneckonců je v totožných barvách, je plný nejnovějších karet... a je nejméně vyladěný. ;o)
 

Vampire deck  
Main Deck Sideboard
5 Plains
7 Swamp
4 Caves of Koilos
4 Orzhov Basilica
2 Vault of Archangel
1 Reflecting Pool
2 Blightcaster
1 Archetype of Courage
3 Vampire Nighthawk
1 Vizkopa Guildmage
1 Teysa, Envoy of Ghosts
2 Ajani’s Pridemate
1 Tithe Drinker
1 Necropolis Regent
1 Silent Sentinel
3 Underworld Coinsmith
1 Heliod, God of the Sun
1 Greed
1 Celestial Mantle
1 Phyrexian Reclamation
1 Path of Bravery
2 Sanguine Bond
2 Sunbond
2 Ethereal Armor
1 Sphere of Safety
1 Skybind
1 Underworld Connections
1 Eternal Thirst
1 Sorin, Lord of Innistrad
2 Reckless Spite
1 Banishing Light
1 Orzhov Keyrune
1 Chalice of Life
 

 

Třetím balíkem je už zmiňovaná Džungle s Kočičákem v hlavní roli. Spoléhá na něj a na kombinaci se Soul Warden ve dvanácti kusech (rozuměj jakože v playsetu i se Soul's Attendant a Essence Warden). Je to brutální fičák a velká zábava. Je to jakoby Naya, tedy tříbarva, ale zelená není ani náhodou hlavní, takže o Naya v podstatě nejde: bílá má barevný doprovod jen okrajově kvůli možnosti trample a hexproof a sem tam blesku, což Kočičáci vážně užijí.

Džungle s Kočičákem  
Main Deck Sideboard
2 Forest
2 Plains
1 Mountain
4 Jungle Shrine
4 Selesnya Sanctuary
1 Khalni Garden
2 Rogue’s Passage
2 Skarrg, the Rage Pits
1 Gavony Township
1 Mana Confluence
4 Soul’s Attendant
4 Soul Warden
4 Essence Warden
4 Ajani’s Pridemate
2 Ageless Entity
1 Champion of Lambholt
1 Drumhunter
1 Wall of Reverence
1 Elspeth Tirel
2 Lightning Helix
1 Burning Anger
1 Overwhelming Stampede
1 Fungal Sprouting
1 Righteous Cause
1 Rancor
1 Mayael’s Aria
1 Ajani Vengeant
1 Mage Slayer
3 Awakening Zone
1 Devout Invocation
2 Angelic Accord
1 Alpha Authority
1 Loxodon Warhammer
1 Behemoth Sledge
 


Testování intropacku

Tento balík si vedl kupodivu skvěle. Skóre i průběh bojů popisuji více v jiných recenzích, zde jen souhrnně: Při svých úspěších měl víc štěstí než rozumu. Prostě měl haluz na Ajani's Pridemate na stole a na neschopnost soupeřů jej odstranit. Těch náhod bylo vážně dost. Kdyby ty nebyly, tak se mu vedlo převážně zle a jsem přesvědčený o tom, že by jej zvýšený gainlife nezachránil. Takže testování dopadlo přesně tak, jak by jeden z pohledu na decklist vlastně i čekal.

Ideální ruka? Ale dejte pokoj, samozřejmě že Kočičák a nějaký ten gainlife. Těžko říct, jaký, když tu pořádně vlastně ani žádný není, snad Wall of Essence nebo i ten Sungrace Pegasus. A hodně se modlit!


Plusy a mínusy intropacku Price of Glory:

+ získávání životů je pro nováčka velmi snadno uchopitelný archetyp a vždy užitečná snaha sama o sobě
- v základní podobě ale intropack takto skoro nefunguje

+ balík obsahuje ty nejšikovnější karty, které lze hrát pro využití gainlife
- ale neobsahuje ani ty nejzákladnější karty, které gainlife zabezpečí

+ je jasné, jaké karty balík musí obsahovat, aby byl úspěšný
- je záhadou, proč je neobsahuje už od začátku, protože jsou levné a obyčejné

+ deck je postavený na správných barvách, které umožňují zábavné kombinace
- tato myšlenka je pouze naznačena, není tu např. jediné Extort, placení životy také nedává větší smysl

+ tento balík nějakým záhadným způsobem přitahuje štěstí, asi že je takový hodný, moc neubližuje a hodně se stará sám o sebe
- ano, nejvíce starostí si jednoznačně způsobuje on sám

Pokud by se vám Intro Pack: Price of Glory zalíbil, můžete si jej zakoupit v našem partnerském internetovém obchodě Veselý drak za zvýhodněnou cenu 299 Kč. Děkuji všem, kteří dočetli až sem a všem, kterým tato recenze něco přinesla. 

Další odkazy se mohou objevit v komentářích, pokud na nějaké další narazím a budou mi připadat smysluplné.

Michal Jírů

Komentáře
Autor: Elden43 @ úterý 5. srpna 2014 14:49
No ja ti autere nevim, myslim, ze jsi k intropacku trosku nespravedlivy.

Kdyz koukam na decklist, tak mi prijde (na pomery intropacku) postaveny docela s rozmyslem. Nejde o lifelink balicek, jak sam pises, ale o balicek, ktery vyuziva ziskavani zivotu k tomu, aby podporil dalsi karty (Ulcerate, Dign in Blood, hop Vampir).

Samozrejme, ze karty jako Ajani's Pridemate by tam mohli byt vicekrat, ale to neni ucelem intropacku a ani si nemyslim, ze by mel byt Ajani hlavni wincondition baliku /nebo alespon ne jedinou).

Myslim, ze balicek ma vyhravat tak, ze hraje evasion bytosti (prave proto 3/1 letaci grif a 3/2 intimidate stin), ktere toho samy moc nenabrani, ale par zobotu ziskanych z dalsich zdoji (+1/+3 aura, 1/2 pegas, 0/4 essence zidka) by ho mely - spolu s blokery, jako je 2/3 superzaba (mimochodem se skvelym obrazkem) a zidky - udrzet nazivu, nez soupere prejede.

Kdyz se nedari, tak pomuzou wrata na vetsinu potvor na stole (ano, semtam sezerou i neco naseho, ale predtim to dokazeme vetsinou do neceho obetovat a ziskat z toho nejakou vyhodu) a Restart Angel (mimochodem, "skokove zvyseni zivota" se pocita jako lifegain, koukni do pravidel).

K par kartam jsi vice nefer, nez k jinym.
0/4 zed s "peudolifelinkem" je skvela. V earlygame uplne zastavi utoceni, pokud by mel souper rychly nastup bytosti po krivce, tak proste vzdy blokuje to nejvetsi a tim "vypreventuje" mensi bytosti, navic casto uplne zakaze pozemni utoky, aby nam souper netrigeroval pridavani counteru na Ajaniho a druhou zidku.
+1/+3 Aura se k nasim bytostem, ktere maji jednicku dozadu, naopak hodi vice nez dobre. Z grifa udela 4/4 letadlo, z lifelink vampira 2/4 lifelink bytost, ze Wall of Essence "zed zastavujici vsechny utoky navzdy" apod.
Crippling Blight a Ulcerate jsou do takovehoto balicku velmi dobre, vypnou hlavne blokery pro nase evasion bytosti (tj cokoliv s letanim nebo cerneho/artefaktoveho).

Intropacky silove spise prirovnavam k balickum z prumernemu draftu a i kdyz bych mel ke konstrukci par vyhrat (moc zemi, vic soulmenderu, nez je treba, nicmoc First Response, Staffy, malo triku), tak ma balicek hlavu a patu a opravdu bych jeho smysl nehledal v "hraju lifelink nez prijde finisher a vyhraje mi hru".;-)

Autor: Elden43 @ úterý 5. srpna 2014 14:52
+ velka omluva za preklepy v minulem postu, pisu v rychlosti z prace v pouze na svacinu:-)

Autor: Caranthir @ středa 6. srpna 2014 11:33
Mimo mísu je tady nejvíce sám pan autor, který prostě myšlenku balíku totálně nepochopil, a na konci se ještě diví, že ono to ježišmarjá nějakým omylem dokonce vyhrává. Kuba to shrnul pěkně, ale okomentuji to i ze své strany.

1) Intropacky se vždy soustředí spíše na představování než na kompetitivnost. Tady výborným způsobem učí hráče využívat jeden z MTG resource - tedy životy - jak je získávat a jak je investovat. Dost nechápu všechny recenzenty, kteří se za každou cenu snaží z IP vyrazit něco kompetitivního. Navržené úpravy pro nováčky jsou chvályhodné, nářky, jak je to slabé, už méně.

2) Nevím, kde autor přišel na to, že "hůlky" jsou v M15 v každém IP. Jsou pouze v tomto a v UR. Zde kvůli lifegainu a v UR kvůli podpoře artefaktové strategie...

3) Geist a Accursed Spirit jsou...chvilka napětí a fanfáry...tramtadadá... překvapivě evazivní win conditions, které zajistí, že si člověk nebude jen sedět a ubírat sobě životy, ale taky zabíjet oponenta...

3) Hodnocení Resolute Archangela: Jsem rád, že autora tak pobavil. Ale on je to opravdu zase...tramtadadá...překvapivě ten létající finisher. Jeho schopnost se samozřejmě jako lifegain počítá. PROTI smyslu tedy fakt nejde. Stejně jako u Accursed Spirita autor nepochopil, že tenhle balík nemá primárně zabíjet jen nasypaným kočičákem a Wall of Limbs, na kteroužto myšlenku se očividně upnul a už se jí nepustil. Mimochodem, pokud se válíš smíchy z Archangela, jsem fakt zvědav, jak oceníš Mercurial Pretendera.

4) Mass Calcify mi do balíku také úplně nesedí, navržený Return to the Ranks by mi také seděl lépe...

Tak asi tak. Jsem zvědavý, jestli příští recenze autor uchopí lépe.

Autor: autor @ středa 6. srpna 2014 16:21
Díky za reakce, hodně jsem se z nich poučil. V nejbližších recenzích (M15) se to však ještě neprojeví, protože už jsou dávno napsané a odevzdané. Každopádně dík.

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí