čtvrtek 25. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

středa 13. srpna 2014
Recenze Magic 2015 Core Set Intro Pack: Infernal Intervention
Autor: JakubMG @ 15:26 :: 3571 Přečtení :: 3 Komentáře :: :: Recenze
 

Recenze Magic 2015 Core Set Intro Pack: Infernal Intervention


Přátelé moji drazí, už se nemohu dočkat čtvrté recenze mého favorita mezi nejnovějšími intropacky. Předtím se ale podívejme na intropack třetí. Předem se omlouvám, že tato recenze bude poněkud strožší. Přiznám se hned bez mučení, že červeno-černý Infernal Intervention mě vůbec nezaujal, to nemá cenu předstírat. Budu se ale snažit držet zpátky, nechám vám snad dostatek prostoru udělat si obrázek vlastní. Uznávám, že ne každý je tak fanatickým vyznavačem maximální synergie karet a vznosných myšlenek balíků, jako jsem já, a proto ne každý bude nutně následujícím decklistem rozladěný.

Magic the Gathering Magic 2015 Core Set Intro Pack: Infernal Intervention


Jedná se o předem sestavený balík, který můžete rozbalit, zamíchat a rovnou s ním začít hrát. Není třeba jej před hrou nijak vylepšovat; vezmete a jdete. Když pak po prvních hrách zjistíte, že by vám udělalo radost vyměnit nějaké méně použitelné karty za lepší, v balení najdete dva patnáctikartové balíčky s polonáhodným obsahem (bude tam jedna karta vzácná, tři neobvyklé a zbytek obyčejných – neví se ale, co přesně to bude), které vám mohou posloužit. Intropacky se často kupují jako dárek pro někoho, koho chcete přivítat do světa Magicu. Začátečníkovi také může IP výborně posloužit jako základ pro stavbu něčeho pořádného, s čím se už bude moci postavit kamarádům. Smyslem recenzí je pak přiblížit nováčkům, na jakém principu ten který balík funguje, aby si mohli udělat představu, zdali by je bavilo jej pilotovat. Rádi bychom jim pomohli vybrat si, který ze sady pěti nejnovějších balíků si koupit. Druhou prioritou recenze je navést nováčky, jakým směrem uvažovat v případě, když by si chtěli balík vylepšit. Jako bonus se v recenzi může objevit, jak si ten který balík vedl při testovacích hrách.


Vysvětlení jednotlivých mechanik, které najdete v Intro Pacích:
-
Pravidlové okénko - Magic 2015



Pojďme se podívat na Magic the Gathering Magic 2015 Core Set Intro Pack: Infernal Intervention:


Infernal Intervention WoTC
Main Deck Sideboard
13 Swamp
13 Mountain
3 Typhoid Rats
2 Torch Fiend
2 Gargoyle Sentinel
2 Goblin Roughrider
1 Wall of Fire
1 Gravedigger
1 Zof Shade
1 Thundering Giant
1 Clear a Path
1 Cone of Flame
1 Stab Wound
1 Caustic Tar
2 Lightning Strike
2 Heat Ray
2 Carrion Crow
2 Nightfire Giant
1 Indulgent Torment
2 Profane Memento
1 Festergloom
1 Burning Anger
2 Flesh to Dust
2 Blastfire Bolt
 

 

Co je tento balík vlastně zač?

Dobrá tedy, jdem na to. Co že mám s tím Infernal Intervention furt za problémy? Je dost možné, že to není z obyčejného decklistu jasné na první pohled. Proto doporučuji navštívit decklist přímo na stránkách Wizardů a roztřídit si jej dle barev. Dvoubarevná tu není ani jedna karta. Je tu pár bezbarvých a jinak buď černé, hodně černé (jako hlavní rare), nebo červené. Černé jsou bytosti a trocha zabíjení a červený je pár bytosti a hodně zabíjení.. Jak prosté, milý Watsone... Je tu pár výjimek, které se snaží přeběhnout do tábora spojenců, ale to jsou tak mizerné karty, že bych je klidně nechal dezertovat, kdyby to šlo. No nic. Rozdělení karet je jasné. A to je, přátelé, vše. To je totiž jediná smysluplná myšlenka, která lze o tomto intropacku podotknout. Bohužel. On sám totiž vůbec žádnou jinou myšlenku, než prosté „umetání cesty (a někdy podrážení nohou) vlastním bytostem“ nemá. Pokud tedy nic nechcete řešit a rádi tapujete příšery do útoku a klidíte jim cestu, tak vás může tato strategie zaujmout. Žádné složité trikování zde nehledejte.

 

 

Černé bytosti:

Indulgent Tormentor: Rare 5/3 za 3BB s flying. Na začátku svého kola si dle volby soupeře buď líznete kartu navíc, nebo si on obětuje bytost či přijde o tři životy.
Bez debaty nejlepší karta balíku. Tak je tam ta volba soupeře, takže teoreticky můžete předpokládat, že nastane ta varianta, která je nejlepší pro soupeře a nejméně výhodná pro vás. Vtip je ovšem v tom, že jde o win-win situaci; testy ukázaly, že hráči kupodivu nejčastěji vybírají ztrátu tří životů, což je fantastická věc, pokud se opakuje každé kolo: jde o efekt, který si třeba u Boha Kerana (Keranos, God of Storms) musíte těžce koupit (kačkama, manacostem pro nebytost a ještě revealem prolizu) a nakonec se jí ani každé kolo nedočkáte. Sacrifice většinou pro soupeře nepřipadá v úvahu. A draw je vždy velké riziko... Zvláště když neudržíte emoce na uzdě (nebo blafujete) a naříkáte si na ten děsný manascrew... Tak uvažuje soupeř, málokdy ovšem hrajete proti panu neomylnému, takže se nemusíte bát, že by si soupeři vždy vybrali to nejvýhodnější pro sebe. Nakonec vás uklidním docela: Onen přídavný každokolný efekt kartu ani nezdražuje, nemusíte litovat, i kdyby vám kdovíproč nic nepřinesl. Létavé 5/3 za pět man je samo o sobě fajn. Co by za to dala většina andělů, že. A úplně nakonec, pokud vás ani toto nepřesvědčilo, vám mohu pošeptat do ouška (ale nikomu to neříkejte): Oproti ostatním intropackům vám toto rare neškodí ani nejde proti smyslu vlastního balíku. On totiž tento balík žádný vyšší smysl nemá... :o(. Jedna technická: Tormentor se v prodeji sežene za zhruba 30 Kč, a tak jde o nejhodnotnější kartu mezi všemi kartami, co jich tato řada intropacků obsahuje, pokud jsem něco nepřehlédl. Tormentor se tč. dokonce prodávál dráž než Hornet Nest, a to už je co říct, když uvážíme, že kartám z preconstructed decků po zveřejnění decklistů spadne cena klidně na polovinu... Rozhodně to o něčem vypovídá. Ukazuje to na potenciál bytosti, o tom není sporu.

Typhoid Rats: Common 1/1 za B s deathtouch.
Fajn hlodavec. Každý ovšem rychle přijde na to, že Morokrysa je exkluzivní obranář, a začne mu být líto s ní útočit. Přestat útočit všemi bytostmi je ovšem v tomto balíku, a to ani nejde o klasický „tlačák“, počátek konce.

Carrion Crow: Common 2/2 za 2B s flying. Přichází tapnutý.
To tapnutí není trest za láci (laciný není), ale asi za to, že jde o common, jinak vážně nevím. Začít s ním útočit ve čtvrtém kole není ta nejúžasnější věc, co můžete v Magicu udělat. Jenže je to to nejefektivnější využití Havrana, které si můžete dovolit, a to ještě jen tehdy, pokud jde všechno jako na drátkách.

Gravedigger: Uncommon 2/2 za 3B. Vrací jednu bytost z hrobu do ruky.
Pokud byste chtěli radu, co si tak asi můžete ve čtvrtém kole dobrého vrátit z hrobu do ruky, tak je odpověď jasná: nic. Anóbrž Kopáč asi nebude chodit ve čtvrtém kole.

Zof Shade: Common 2/2 za 3B. Za 2B se umí do konce kola posílit o +2/+2.
Každý Shade má tutéž vlastnost, je to typické a zároveň originální. Nevím teď hned o žádném non-shade, které by umělo totéž. Na druhou stranu na bytostech typu Shade nic jiného zajímavého není. Využít se to ovšem dá. Jde o prvotřídní strašidla: Pokud byste jich měli na stole víc a zároveň dost netapnutých manazdrojů, soupeř musí při deklarování útočníků nebo obránců vždycky počítat s tím, že posílit můžete kteréhokoli z nich, a ve výsledku se tedy rozhoduje tak, že jsou jakoby posílené všechny... Jak říkám, může ho to vystrašit natolik, že udělá chybu. Jenže... tady máte Shade jen jedno.

Nightfire Giant: Uncommon 4/3 za 4B. Je o +1/+1 silnější, pokud máte Mountain. Za 4R umí dát dva blesky do bytosti nebo do hráče.
Z testování mám pro vás dobrou i špatnou zprávu. Pokud by někdo nevěřil v pravděpodobnost jeho posílení, tak to nastalo vždy. To je jistota, o Mountains v základu nouze není. Naopak kdo by se těšil, jak jeho abilitou bude dorážet ty chudáky, kteří se s ním dali do klinče, tak na to prostě v reálu nezbývají many. Překvapivé? Nakonec vám to ani nepřijde a berete to jako zákonitost.

 

Červené zametání:

Clear a Path: Common sorcery za R: znič bytost s defendrem.
Mlsutka. Pokud má ovšem soupeř vůbec něco s defendrem. Bytosti s touto vlastností nebývají velké a ani nebezpečné, spíš otravné a dost odolné, např. Fog Bank nebo ty všelijaké Gomazoa. Zrovna červená (jakož i černá) s nimi ale mívá nejmenší problémy. Asi bych tu bral nějaké univerzálnější trefování, ani by to nemuselo být zabíjení, posloužil by i obyčejný blesk...

... jako třeba Lightning Strike. Common instant za 1R, co dává tři blesky tam i tam.
Paráda. Znáte ale common instant Lightning Bolt, že? Nějak mi nejde na rozum, jak si Wizardi můžou dovolit vydat něco, co nemá absolutně žádnou výhodu oproti svému levnějšímu bratrovi. Holt Boltu jsme si užili do sytosti a teď přišel na řadu jeho dražší brácha.

Burning Anger: Rare aura za 4R. Očarovaná bytost může za své tapnutí dávat čemukoli tolik damage, kolik je její síla.
Fall of the Hammer dává blesky jen bytosti, Fling bytost obětuje, no a všechno se to stane jen jednou... Panečku, Burning Anger je paráda, je to skvělá novinka v M15. Za čtyři kačky si to jdu hned sám koupit jako kusovku. A teď ještě sehnat bytost se silou alespoň osm, ideálně deset a víc. Nejsilnější bytost Infernal Intervention má pět. O sebe strach nemám, já to využiji pro Ajani's Pridemate, s těmi jejich 20/20 v pátém kole jim bude Burning Anger slušet víc než trample, ale Infernal Intervention, ten má problém. Na druhou stranu, když tohle dostanou krysy, tak může být sranda.

Cone of Flame: Uncommon sorcery za 3RR. Dá čemukoli jeden blesk, pak něčemu jinému dva a pak ještě něčemu jinému tři.
Bacha, pokud nemá tři různé legální cíle, nejde seslat. A není to instant. Bacha.

Blastfire Bolt: Common instant za 5R. Dej pět blesků do bytosti a znič všechny equipmenty, které má na sobě navěšené.
Turn to Slag je o manu levnější. Vím, je to sorcery, ale mezi námi, chcete-li sesmahnout soupeři i ty equipmenty, stejně si počkáte, než si je na nějakou bytost navěsí, a to trvá. Já ale nehrávám ani ten Turn to Slag, protože možná nejčastějším equipmentem, se kterým se potkávám, jsou všelijaké botičky (Lightning Greaves, Swiftfoot Boots apod.), a to je stěrka. Stejně ale pochybuju, že nějaký superzářez v podobě zničené bytosti a jednoho či více artíků se s Blastfire Bolt může podařit. Raději bych se smířil s jediným zničeným permanentem a hrál Smelt.

Heat Ray: Uncommon instant za XR, kdy nějaká bytost dostane ikskrát za uši.
Když na to máš... já ti nezávidím.

 

Výjimky potvrzující pravidlo (ne úplně marná červená bytost a dobré černé kousání):

Caustic Tar: Uncommon aura za 4BB, co očarovává země a umožní jím za tapnutí kousat soupeře za tři životy.
Tato aura je dobrá, na šesti manách by vám už chybějící země neměla vadit. V této době by už mělo jít o pár posledních kousnutí.

Thundering Giant: Common 4/3 za 3RR s haste.
Haste bývá velice platným bonusem na to, že se za ni skoro nic nepřiplácí. Musíte ji ale samozřejmě zahrát v ten správný okamžik, což není nikde garantováno, že to bude zrovna v pátém kole. I zde – jako v podstatě u všech karet v tomto balíku – vážně hrozí ztráta tempa.

 

Nebarevná podpora:

Gargoyle Sentinel: Artefaktový uncommon 3/3 za 3 s defenderem a možností ho za 3 vyměnit za flying.

Profane memento: Artefakt uncommon za 1. Když se nějaká soupeřova bytost odkudkoli dostane do hrobu, dostaneš jeden život.

Přiznám se, že jsem si z této karty mále ucvrknul (nebo se říká ucvrnknul? kdoví). Hraju totiž jeden odemílací balík. A tady se píše ODKUDKOLI, tedy i z ruky. To je úžasné. Jenže tento balík nediscarduje, neodemílá, jen zabíjí v boji. Velice občas. Těch životů tímto způsobem tedy moc nepobere.

 

Zrádci:

Festergloom: Common sorcery za 2B: Všechny nečerné bytosti chytnou do konce kola -1/-1.
Černé kouzlo, které ubližuje vašim červeným bytostem. Něco je tu špatně... Ano, černé kouzlo a červená bytost jsou v tomto balíku špatně.

Stab Wound: Uncommon aura za 2B, která svému nositeli dá -2/-2 a každé kolo soupeř přijde o dva životy.
Nezdá se špatná... ale řekli byste, že to nositelovo -2/-2 je spíš na škodu? Kdyby to bylo obyčejné třímanové enchantment, co si jen tak leží na stole a každé kolo hryzne protivníka za dva životy, byla by to paráda (srovnej např. padesátikorunové rare Underworld Dreams). Jenže takhle jen zkriplíte soupeřovi bytost (nehrajete to na bytost dvojku, to byste ji zabili a hlavní efekt aury ani jednou nevyužili). Jemu už ta bytost pak většinou k ničemu není, tak z ní chce setřást auru, co ho kouše. Načež s touto bytostí a) začne bezhlavě útočit, aby chcípla, to vy ale nechcete, tak ji necháváte projít, pročež přicházíte o životy skoro stejným tempem jako soupeř (můžete do bloku předhazovat své malé bytosti, ale zbytečně o ně dojdete, pokud máte zeď, tak je to fajn), nebo b) s ní při první příležitosti blokuje, a tak jeden váš útočník darmo neprojde a kousání se stejně uskuteční jen jednou c) ji dobrovolně obětuje, protože mu to umožní nějaká jeho karta, z čehož má užitek. Výsledek? Hryzání životů se nakonec stejně nikdy nekoná, soupeři sice zabijete bytost, ale ne hned: buď tehdy, až se to hodí jemu, nebo vás ta bytost bude ve smrtelných křečích ještě ukrutně trápit. Takže za 3 many v pohodě zabíjení, které může udělat i něco navíc.

Flesh to Dust: Common instant za 3BB: Zabij bytost, která se nesmí regenerovat.
Zabíjení za pět man? I nováček vám vysype z rukávu tři různá zabíjení nejméně o dvě many levnější. Kdyby nás trápila regenerace soupeře, tak exilujme. I to jde levněji. V pozdější fázi však na soupeřova pašíka potěší.

Torch Fiend: Common 2/1 za 1R, který za své obětování a R zničí artefakt.
Reckless Reveler. Horší Manic Vandal. Dobrá bojová čísla vypadají jinak a artefakty se také ničí jinak. Crush. Nebo spíš Shatter, když není Smelt. Echoing Ruin. Fury Charm. Smash. Vandalblast. A to vybírám jen mezi commony. Lepší karty se takovými prkotinami nezabývají. ;o) Věřili byste, že Torch Fiend byl ještě v M13 uncommonem?

Goblin Roughrider: Common 3/2 za 2R.
Nejsme v zelené a vyskytujeme se na nejnižším tieru, a tak říkám goblin-dobrý-služebník-být. Umět on tlačit. Jako máloco tady.

Wall of Fire: Common 0/5 za 1RR s defenderem a „dračí“ vlastností: opakovaně si za R přidej +1/+0.
Tato zeď umí být panečku pěkně zlomyslná. Spíš ovšem v monocoloru, tady obvykle nemáte dost barevných man. Stejně si ale myslím, že nějaká ta zeď byla do každého intropacku nastrčena jen kvůli Siege Dragonovi, šéfovi intropacku čtyřky Flames of the Dragon. Je to zrada. Na třech manách byste vážně raději brali dalšího gobliního rytíře, a to ani ten není žádný zázrak. Tento balík potřebuje vytvořit tlak, napumpovat soupeře bytostmi. Tahle zeď spíš jen upouští páru.



Souhrn

Na tomto místě obvykle uvádím pár rad, jak balík vylepšit. Jenže ouha, tentokrát no idea. Není inspirace. Tak nic, omlouvám se. Omlouvám se za špatnou recenzi. Holt není matroš, není kde brát.

Přiznám se, že u tohoto balíku jsem ale byl docela zvědavý, jak si povede ve skutečné hře, protože jen tak z decklistu byl opravdu nečitelný, až nesrozumitelný. Nyní vám popíši vzorové souboje se čtyřmi ostatními intropacky. Je to jednak docela zajímavé, myslím, a jednak jsem dostal befelem od šéfredaktora JakubaMG, že musím nějaký boj alespoň občas popsat do detailu. ;o)

 

Hra proti ostatním Intro Packům

Infernal Intervention vs. Price of Glory.

Začal Price of Glory a kolega, který ho pilotoval, nám pak tvrdil, že měl na ruce obě Ajani’s Pridemate, což byl ten důvod, proč si nechal ruku s dvěma bílými zeměmi. Nevím, ale fakt je ten, že velmi rychle položil dvě země a dva Kočičáky a pak dlouho nic. Nicméně to předbíhám, ve třetím kole vypadala hra víceméně jako hotová věc, neboť Infernal Intervention neměl na stole nic. Jeho owner se začal intenzivně modlit za Typhoid Rats, neboť to se zdálo jako jediná možnost, jak si zachránit krk, páč Kočičáci nemají trample a naběhnout si do Morokrysy chce fakt koule. No, za celou hru nebyl spatřen ani krysí ocásek... Přesto hra neskončila rychle. Balík Price of Glory totiž jaksi přestal hrát. Neměl země na to, aby seslal Staffy, což byl jediný gain-life, který měl hráč v ruce (měl oba Staffy). Infernal Intervention se naštěstí včas probudil a ve čtvrtém kole seslal Zof Shade, čímž hru zablokoval. Price of Glory čekal, až Kočičáci vyrostou a Infernal Intervention vlastně taky (asi doufal, že si pak naběhnou do ability Shade). Útočit nemělo smysl ani později, když přišel Goblin Roughrider, neboť Price of Glory se pochlapil a seslal třetí bytost Wall of Essence. Nabíjet goblinem soupeřovy Kočičáky opravdu smysl nemělo. Čekalo se tedy dále. Jediným vzrůšem tak bylo elegantní zničení Wall of Essence kouzlem Clear a Path, což bylo asi poprvé (a zřejmě naposledy), co jsem ho viděl někoho zahrát. Gravedigger poměr sil nezvrátil, začal kousat Carrion Crow, ale to se zdálo hodně nadlouho. V nějakém desátém kole, kdy už všichni usínali, to konečně začalo. Ne, že by tedy Infernal Intervention začal hrát země, ale Staffy nějak položil a navíc mu přišel Soulmender. Takže Kočičáci přece jen vyrostli a hru skutečně vyhráli, sice za asi pětkrát delší čas, než se zdálo původně, ale přece jen. Soupeře prostě ukousali. Výsledek tedy dle očekávání, ale jinak velice divná (a nezábavná) hra.

 

Jo, to souboj Infernal Intervention vs. Hit the Ground Running byl něco zhola jiného, i když zábavné to muselo připadat asi jen hráči Infernal Intervention. Vyšlo mu totiž skoro vše. Začal pokládat bytosti pěkně po křivce (od Krys po Obry) a i když soupeř nehrál úplnou tužku, vlastně hrál také dost dobře (pěkně tapoval pomocí Kapsho Kitefins), po přesném zahrání Cone of Flame, které sundalo tři bytosti, což se také často nevidí, se totálně sesypal. Měl prý v ruce obě rare, ale v plné nahotě se objevila jejich nesmyslnost. Stormtide Leviathan je moc drahý a i když by soupeři zakázal útočit (sám prakticky neodstranitelný, neb Infernal Intervention by ho nezabil, i kdyby zahrál úplně všechny blesky, co jich v balíku má), stejně by myslím Hit the Ground Running nakonec Infernal Intervention nezabil. Neměl by jak. Hra by tak byla jen utrpením. No, a že měl zahrát Mercurial Pretender? Na co? Co zacílit, když mu v blokování umírala jedna bytost za druhou, aby vůbec přežil?

 

Infernal Intervention vs. Flames of the Dragon

Hahaha, smál jsem se ještě pořádně dlouho. Zatímco v předchozím souboji si Infernal Intervention připadal jako král všehomíra (souboje jsme náhodou odehráli přesně v tom pořadí, v jakém je zde popisuji), tady jsem se ani nemusel nijak moc snažit a posvačil jsem si velice chutně. Přesně, jak se dalo čekat, se zde jasně ukázalo, že jde o rozdílné ligy. Infernal Intervention si dobře zahrál proti bíločernému a zelenomodrému balíku, protože ve všech třech případech šlo o klasické intropacky, které sotva fungují, které jsou rády, že vůbec mají co hrát a leckdy jsou i pod úrovní kdejakého nadraftovaného decku. Jenže Flames of the Dragon, pánové, je třída. Nechci se záměrně moc rozepisovat, abych si neubíral vítr z plachet pro další recenzi, kde se hodlám vyřádit a uchválit se do alelujá, ale bylo to tak. Nepřišel ani jeden drak (tedy žádné rare), přesto nebylo od začátku pochyb, jak to dopadne. Když si to teď zpětně urovnávám, Flames of the Dragon hrál vlastně samé commony! Takže tím spíš to vypadalo, jako kdyby Infernal Intervention chtěl maximálně ponížit. Ornithopter to začalo, Aeronaut Tinkererem a Welkin Ternem pokračovalo a Scrapyard Mongrelem skončilo. A to klidně mohl přijít třeba i nezablokovatelný Krenko's Enforcer nebo dupající Glacial Crasher, když si to uvědomuju, i tak by to byla hra s commony a ještě více drtící. Jistě, Infernal Intervention byl jednoduše ulétán, což by se nestalo, kdyby zahrál Indulgent Tormentora (možná), ale kdyby chyby, on Flames of the Dragon taky nemusel hrát jen commony, že ano. Takže test opět dopadl jako skoro vždy: Na jednu stranu byl naprosto o ničem jakožto „test balíku“, decky díky přirozené náhodě neukázaly svůj průměr, na druhou stranu se opět jedinou hrou potvrdily mé závěry z recenzí.

 

Infernal Intervention vs. Will of the Masses.

Will of the Masses mi během recenzování (můžete se na pátý kousek v pořadí opravdu těšit) postupně dost padnul do oka a při této hře mi ho bylo opravdu líto. Infernal Intervention si ho povodil, ale tak nějak divně. No, divně... vlastně úplně normálně, když si to rozeberem. Normální to bylo v tom, že to udělal velice podobným způsobem jako s Hit the Ground Running, tedy průběžnou likvidací blokerů. Normální to bylo také v tom, že na to Will of the Masses dojel. Tato hra totiž odhalila jeho hlavní slabinu: když nemáte co tapnout, nesešlete si Convoke... což je při „normální“ (do třetice) smůle na země průšvih. Nerozebírejme ale nyní balík Will of the Masses, na to bude dost prostoru později. Popišme si normálně (toto slovo opravdu nemám rád) průběh hry.

1. kolo WOTM: Forest
1. kolo II: Swamp
2. kolo WOTM: Forest, Wall of Mulch
2. kolo II: Mountain, Torch Fiend
3. kolo WOTM: Forest, Living Totem pomocí Convoke, sacrificed Wall of Mulch. Tady hráč udělal chybu, i když to tak původně nevypadalo. Chtěl si prostě líznout, aby dostal Plains a mohl hrát dál, navíc to vypadalo, že ten Totem zeď zastoupí. Jenže ouha... kdyby tušil, jak zoufale se mu nebude dostávat bytostí pro Convoke, neudělal by to (navíc tu pláň stejně nedostal). A co hůř, hráč WOTM začal postupovat výměny kus za kus.
3. kolo II: Swamp, Goblin Roughrider,
4. kolo WOTM: Sunblade Elf
4. kolo II: Mountain, útok Torch Fiendem a Goblin Roughriderem, výměna obou s Living Totem a Sunblade Elf

...

a takto to šlo dál. WOTM skončil na čtyřech lesích a šestimanovky Phytotitan a Will-Forged Golem, které měl na ruce, které by soupeře trochu zbrzdily, nebyl schopen seslat, neboť co seslal, to hned vyměnil (naštěstí vyměnil, ale i tak) při následném blokování, takže se Convoke nekonalo. Možná kdyby dokázal oželet výměnu a snesl, že ve dvou kolech přijde o životy... mohl si tapnout bytosti a seslat něco velkého. Nestalo se, evidentně čekal, že dostane další země. Takže se k ničemu moc nedostal a nakonec to projel. Závěr? Bylo mi WOTM líto. Nic víc a nic míň. Týká se to nějak Infernal Intervention? Minimálně, bohužel, a o tom je celý tento balík. Infernal Intervention hrává pravidelně svou hru, neustále více méně totéž. Několik černých bytostí, sem tam něco červeného. Projdeme nebo neprojdeme? To záleží na soupeři...

 

Plusy a mínusy Infernal Intervention:

+ Neexistence „vyššího smyslu“ balíku nemusí nutně znamenat nesmyslnost. Kdo si chce prostě dobře zabojovat a netouží po tom, aby se karty kdovíjak podporovaly a vyváděly na stole psí kusy, koupí tohoto intropacku neprohloupí. Nováček bude i zde nadšený.
- Hloupý neprohloupí, chce se říct. Pokud máte rádi "tlačáky", tak vám tento balíček bude stačit. 

+ Pokud hrát tímto stylem, tak buď Gruul, nebo červená a černá. Takže dobrá volba barev. Je to vůbec velice podobné jako minulý černo-červený minotauří intropack.
- Je to velice podobné jako minulý černo-červený minotauří intropack. To je mínus samo o sobě.
- Podobá se mu i v náročnosti na many, a to jak do barevnosti (spousta karet má dva barevné manasymboly), tak do množství: je smutným faktem, že zábava s tímto balíkem začíná od pěti man výše. 

+ Balík sice obsahuje stejný počet rare (dvě) a uncommonů (dvanáct) jako všechny ostatní intropacky, ale tady výrazně větší množství, než je obvyklé, opravdu stojí za to.
- To rozpětí kvality může člověka zmást a dost rozladit, zvláště když se mu v ruce sejde zrovna ten commonový odpad. Vtipné je také to, že ty dobré karty jsou vesměs pětimanovky. Takto se dobrý balík nestaví, ale na druhou stranu je to Intro Pack, takže pro úvod je to pochopitelné.
- Mám pocit, že ty mnohokrát zmiňované „dobré karty“ o sobě nevědí. Jako že se moc nepodporují, jedna druhé nepomůže. Jsou to sólisté, nejsou tým, fotbalově řečeno. A není nápad, jak je stmelit. Nevím, kolik se najde koučů ochotných hrát s tímto mančaftem.


Pokud by se vám Intro Pack: Infernal Intervention zalíbil, můžete si jej zakoupit v našem partnerském internetovém obchodě Veselý drak za zvýhodněnou cenu 299 Kč. Děkuji všem, kteří dočetli až sem a všem, kterým tato recenze něco přinesla. 

Další odkazy se mohou objevit v komentářích, pokud na nějaké další narazím a budou mi připadat smysluplné.

Michal Jírů

Komentáře
Autor: Caranthir @ pondělí 18. srpna 2014 9:24
Do třetice, a opět vedle...

Carrion Crow: že těch lítaček ale v černé máme, že...? A propos, tapnutá jde do hry proto, že je to zombie. A doporučil bych ti se historicky podívat, co normálně v MTG stojí 2/2 lítačky...

Cone of Flame: Jedno z opravdu kvalitnich zabijeni uz od Mirage, kdy vyslo poprve. Kdyz je nejhur, dam to jedno zraneni do sebe nebo do me silnejsi bytosti. Takze mi staci, abych byl ve hre ja, souper a jedna jeho bytost. Coz se asi vetsinou i stane, ze? Z toho, cos napsal, si zacatecnik vezme max. to, ze by se tomu mel vyhnout.

Heat Ray: X-ovky se hodi na limited i na urovni hrani s Intropacky. Poslouchej, hrajes ty vubec nekdy Magic s zivymi lidmi, kteri to aspon trochu ovladaji?

Profane Memento: Odpad za vsech okolnosti. V prvnim balicku narikas nad zbytecnosti lifegainu a tohle bys chtel hrat?

Festergloom: Chudacek 2x Torch Fiend, ono ho to zabije! Fakt, ze je to zde hlavne proti hromadam tokenu (anti-convoke tech), jsi nepovazoval ani za nutne uvest.

Flesh to Dust: Ale ze nam tech levnejsich zabijeni posledni dobou vychazi, ze? Doporucuji procist clanky na Wizardech z posledniho tydne, kde osvetluji, proc stale zdrazuji zabijeni, a kousky jako terror ci doom blade uz na nizsich raritach neuvidime.

A tak dale...

Spolecne s UR balikem je to nejlepsi intropack z M15. A to, ze hraje porad stejne (zabijej a projizdej) - k tomu je, propanaboha, kdo by to v tehle kombinaci rekl, designovany....


Autor: NekraOX @ pondělí 18. srpna 2014 14:44
Po popisu si jako "tunění" resp. úpravu představuji nástřel balíku, kde budou jen ty černé bytosti (abychom si nepřizabíjeli ty červené) a v červené střílení, blesky a zametání pro ty černé potvory. Případně nějaký ten artefakt na obranu bytostí, když by byly jen v jedné barvě. Využití krys a doporučení nějaké dobré levné (a černé) bytosti, aby měl Gravedigger co užitečného tahat z hrobu.

Ve hrách jsem to teda spočítal na 2:2 - byly tohle jediné partie odehrané s intropacky?
Na základě jedné hry s nějakým balíkem se toho moc nezjistí. I když jestli je tahle informace "schována" pro závěrečný souhrn (kde bude stav balíků po více zápasech), tak to beru.

Upřímně jsem se po přečtení předchozí recenze obával nejvíc Caranthirova krutého komentáře, ale tady to na mne působilo konstruktivněji a méně krutě. Jdu to tedy okomentovat tam, tady by to bylo mimo mísu.

Autor: troglodit @ úterý 19. srpna 2014 19:17
Ahoj,
jenom otázka na přispěvatele Caranthir - mohl bys, prosím, hodit sem link na ten článek na wizardech o tom, proč se kvalita karet na commonovém slotu v posledních letech snižuje? Tuším, že to začalo někdy po Zendikar či scars of mirrodin blocku, ale důvod jsem stále neodhalil (málo čtu zahraniční servery). Díky moc

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí