čtvrtek 28. března 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

pondělí 18. srpna 2014
Recenze Magic 2015 Core Set Intro Pack: Flames of the Dragon
Autor: JakubMG @ 8:31 :: 3361 Přečtení :: 4 Komentáře :: :: Recenze
 

Recenze Magic 2015 Core Set Intro Pack: Flames of the Dragon

 

Máme tu čtvrtý intropack, balík, na jehož recenzi jsem se od začátku těšil. Je v mých oblíbených barvách, používá hojnost artefaktů a hodně létá. Co víc si přát? Já osobně jsem naprosto spokojený. Stojím si ale za tím, že tento balík potěší snad každého.

Magic the Gathering Magic 2015 Core Set Intro Pack: Flames of the Dragon

 
Jedná se o předem sestavený balík, který můžete rozbalit, zamíchat a rovnou s ním začít hrát. Není třeba jej před hrou nijak vylepšovat; vezmete a jdete. Když pak po prvních hrách zjistíte, že by vám udělalo radost vyměnit nějaké méně použitelné karty za lepší, v balení najdete dva patnáctikartové balíčky s polonáhodným obsahem (bude tam jedna karta vzácná, tři neobvyklé a zbytek obyčejných – neví se ale, co přesně to bude), které vám mohou posloužit. Intropacky se často kupují jako dárek pro někoho, koho chcete přivítat do světa Magicu. Začátečníkovi také může IP výborně posloužit jako základ pro stavbu něčeho pořádného, s čím se už bude moci postavit kamarádům. Smyslem recenzí je pak přiblížit nováčkům, na jakém principu ten který balík funguje, aby si mohli udělat představu, zdali by je bavilo jej pilotovat. Rádi bychom jim pomohli vybrat si, který ze sady pěti nejnovějších balíků si koupit. Druhou prioritou recenze je navést nováčky, jakým směrem uvažovat v případě, když by si chtěli balík vylepšit. Jako bonus se v recenzi může objevit, jak si ten který balík vedl při testovacích hrách.

Vysvětlení jednotlivých mechanik, které najdete v Intro Pacích:
-
Pravidlové okénko - Magic 2015



Pojďme se podívat na Magic the Gathering Magic 2015 Core Set Intro Pack: Flames of the Dragon:


Flames of the Dragon WoTC
Main Deck Sideboard
12 Mountain
12 Island
2 Ornithopter
3 Bronze Sable
2 Welkin Tern
1 Rummaging Goblin
2 Wall of Frost
2 Juggernaut
1 Hoarding Dragon
2 Lava Axe
1 Staff of the Flame Magus
1 Staff of the Mind Magus
1 Darksteel Citadel
1 Shrapnel Blast
3 Aeronaut Tinkerer
2 Krenko’s Enforcer
3 Scrapyard Mongrel
2 Glacial Crasher
1 Siege Dragon
1 Rogue’s Gloves
1 Sacred Army
1 Tyrant’s Machine
2 Ensoul Artifact
1 Brawler’s Plate
 

 

Co je tento balík vlastně zač?

Když se mrknete na maskota tohoto balíku, což je obvykle první věc, kterou uděláte, napadne vás: Dragon tribal? Draci jsou totiž rasou, která má obvykle ráda společnost stejného druhu, málokdy se vyskytují v jednom kuse, a v M15 navíc vyšlo Crucible of Fire. Ale tentokrát ne, není tu pravda jeden drak, ale jsou tu jen dva. Pak každého napadne: blesky? Také v tomto jsme vedle, Siege Dragon sice dává šlupky všude kolem sebe, ale doprovod v tomto až na výjimky nemá. Wall hate? To by bylo dost divné, když jsou Zdi tak okrajovým tribalem, navíc drak je zničí hned všechny a šlus. Tak co? Asi málokoho by napadlo, že tu jde především o artefakty. Ona totiž červená barva si běžně s artefakty rozumí vcelku střídmě, to snad už jen zelená je na tom ještě hůř (s artefakty si nejraději hraje Esper). Jenže jak se ukazuje v tomto IP, jde to a není to vůbec zlé. Navíc tu sekunduje modrá, což je naopak barva artefakty milovaná úplně nejvíc.

 

Právě jsem pomluvil červenou pro její ne příliš vřelý vztah k artíkům, Jor Kadeen by mě měl profackovat, a právem. Samozřejmě je dobré nezapomenout na abilitu Metalcraft, kde bylo červených karet vydáno nachlup stejně jako modrých. Tento balík je totiž v podstatě o takovém quasi-metalcraftu. Dává vašim bytostem vyšší smysl, pokud kontrolujete artefakt.

 

Buď tedy takto, nebo si hrajete s artefakty jinak. Nebo o artefakty přímo jde. O kterých spellech to hovoříme?

Aeronaut Tinkerer: Common 2/3 za 2U. Pokud máte artík, má flying.
I bez artefaktů by Aeronaut Tinkerer nebyl špatný, na to, že jde o modrý common. S flyingem je to samozřejmě ještě o dost lepší.

Ensoul Artifact. Uncommon aura za 1U, která oživí nějaký nebytostní artefakt na kreaturu 5/5.
Jsou planeswalkeři (Tezzeret the Seeker), kteří mají něco podobného jako svou ultimátku. 

Scrapyard Mongrel: Common 3/3 za 3R, který, a to se podržte, je při přítomnosti artefaktu 5/3 s trample.
Třikrát. Ojoj!

Hoarding Dragon: Rare 4/4 za 3RR s flying. Když ho sešlete, najdete si v knihovně artefakt, který exilujete. Až Drak umře, dáte si onu kartu do ruky.
1. Na draka je neobvykle slabý. 2. V knihovně nemáte žádný osudový artefakt. 3. Draka si neumíte zabít, kdykoli chcete. 4. Artefakt jde jen do ruky. Přes to všechno jste rádi, že toto rare máte. Akorát upřímně: Někdy artefakt, který byste opravdu potřebovali, raději v té knihovně necháte, pokud tušíte, že soupeř má karty „na draka“, tedy že nemá nic na Draka. 

Shrapnel Blast: Uncommon instant za 1R. Když zahrajete toto kouzlo a k tomu obětujete artefakt, soupeř nebo jeho bytost to schytá za pět.
To obětování za takovýto instant opravdu stojí. Srovnej s Lava Axe (common sorcery za 4R, které umí dát pět damage jen hráči). 

Ornithopter: Common artefakt 0/2 s flying za nula.
Zadarmo! 

Bronze Sable: Common artefakt 2/1 za dvě. 

Juggernaut: Uncommon artefakt 5/3 za čtyři. Musí útočit každé kolo, ale Zdi tento posvátný vozík nezastaví.
Prastará karta, která dala vzniknout celé rase artefaktových bytostí, pro které je typické, že musí útočit každé kolo. Zkuste možná sami trochu bádat, co to je ten „juggernaut“ vlastně zač. Dostanete se až k lidovým slavnostem starověké Indie. Je to vážně zajímavé. 

Rogue's Gloves: Uncommon equipment za dvě many a equip také za dvě. Kdykoli bytost s Rukavicemi kousne soupeře, můžete si líznout.
Což zaručeně také vždy uděláte. Nezlobili bychom se ovšem za ekvivalent Bident of Thassa. 

Sacred Armory: Uncommon artefakt za dvě many. Za dvě many umí opakovaně (a instantně!) napumpovat jinou bytost o +1/0.
Krásná dračí vlastnost. A užitečná! Zvlášť když máte na to (many, skill a vhodné cíle) s tím soupeři často vyhrožovat. 

Tyrant's Machine: Common artefakt za dvě many, co umí za čtyři a tapnutí tapnout jinou bytost.
Krásný obrázek a krapet dražší abilita. Ale dá se. Tapujte samozřejmě soupeřovy bytosti a samozřejmě až těsně před soupeřovým útokem. 

Brawler's Plate: Uncommon equipment za tři many, který svému nositeli dá za čtyři many +2/+2 a dupání.
Ve srovnání s Loxodon Warhammer samozřejmě bledne, ale na úroveň intropacku dobrý a tady se opravdu, ale opravdu šikne. 

Staff of the Flame Magus, Staff of the Mind Magus: Uncommon artefakty za tři, které vám dají po životu, když položíte zemi správné varianty nebo zahrajete kouzlo správné barvy.
Ještě že to jsou artefakty, jinak bych moc nadával. Ani ne tak za domnělou nepotřebnost gainlife, nebuďme domýšliví, to se hodí vždy, ale za jejich nasazení do dvoubarevného balíku, kde navíc není jediný dvoubarevný spell. Na tomto místě je ovšem třeba podotknout, že před zveřejněním decklistů intropacků M15 jsem se obával, že Hůlky bude (opět!) obsahovat každý intropack. V tom se Wizardi pochlapili, Hůlky mají je jen ty balíky, kde je pro to nějaký důvod. Štěstí v neštěstí. 

Darksteel Citadel: Nezničitelná artifact land. Plodí bezbarvou.
Co vím, tak všechny ostatní arte-landy jsou zabanované. Takže už jen proto palec nahoru. Tady je samozřejmě úkolem Darksteel Citadel právě toto: zvyšovat počet artíků na stole. Nezničitelnost se taky hodí, neboť sice nevím o intropacku, který by uměl ničit země, ale artefakty pravda ničit občas umějí. Pozn.: Pokud byste někdy hráli nějaké kouzlo, které říká „whenever you cast an artifact spell...“, tak bacha, země nejsou spelly.

 

Vedle vlhkých snů o artefaktech tu ovšem máme téma druhé, a to létání. Zde máme dosud nezmíněné bytosti s flying:

Welkin Tern: Common 2/1 za 1U s flying. Umí blokovat jen bytosti s flying.

Siege Dragon: Rare 5/5 za 5RR s flying, jak jinak. Když vstoupí do hry, zničí soupeři všechny Zdi. Kdykoli poté zaútočí a protivník si mezitím žádné nové Zdi nevystavěl, dá dvě šlupky všem protivníkovým bytostem bez létání.
Takto má vypadat maskot balíku! Panečku, to je balšám na nervy pocuchané listováním v decklistech intropacků.

Podotýkám, že jeho vlastnost se podobá Rolling Temblor, Rough, Scourge of Kher Ridges, Shard Phoenix apod., ale je lepší, neb postihuje jen soupeře. Tento balík je ovšem tak dobře seskládaný, že byste tuto fičůrku ani nepotřebovali.

 

Permanenty, které ani nelétají a ani nemají nic s artefakty společného:

(koukejte, jak jich je málo! a to ještě dva z nich jsou opravdu dobré)
 

Wall of Frost: Uncommon 0/7 za 1UU s defenderem. Útočník postižený mrazem skutečně zamrzne.
Sám ji hrávám, tak nemohu říct ani popel. Tady se moc hodí, anóbrž vám dává čas nasbírat dost man pro nějakou tu pecku. 

Glacial Crasher: Common 5/5 za 4UU s trample. Ledovec nesmí útočit, pokud nemá Horu, ze které by mohl pěkně nabrat rychlost. ;o)
Jednou tu máme útok po zemi, proč ne, když je tu to dupání. Ledovci v pohybu se může máloco postavit.

Rummaging Goblin: Common 1/1 za 2R, který za tapnutí umožní zahodit kartu a líznout kartu...
... bohužel v uvedeném pořadí.

Krenko's Enforcer: Common 2/2 za 1RR s Intimidate.
Není každý den posvícení, nebuďme tímto balíkem úplně zmlsaní.



Hraní a vylepšení

Jaká by byla ideální ruka, co myslíte?

Nemám dost odtestováno na to, abych mohl svůj názor prohlásit s jistotou. Takže nevím. Je tu tolik možných variant, které proti ostatním intropackům vedou v podstatě spolehlivě k vítězství! Co byste ale třeba řekli na toto: Modrá a libovolná země, Ornithopter, Sacred Armory, Rogue's Gloves a Ensoul Artifact. Jako sedmá karta možná Scrapyard Mongrel nebo třetí země. Ve třetím kole uděláte ze Sacred Armory bytost 5/5 a začnete hned útočit. Od dalšího kola si můžete vybrat dle situace na stole, zdali přiřadíte Rukavice a začnete si lízat, nebo budete instantně posilovat některého ze svých útočníků, nebo, pokud nepřestaly chodit země, přidáte do hry Scrapyard Mongrela. Takto se ve výsledku více než šesti sedmi kol ani nedočkáte, a to aniž by s tím soupeř prakticky mohl cokoli udělat. A aniž byste seslali jediné rare.

 

Možná vylepšení:

Víte, kolik zná Magic artefaktů? To se nedá snadno zjistit, ale odhadoval bych to na něco kolem dvou tisíc. A teoreticky by se většina dala použít. Vyberte si! Můžete si třeba projít tento článek: http://archive.wizards.com/Magic/magazine/article.aspx?x=mtgcom%2ffeature%2f253. Je starý devět let, tak tam samozřejmě nejsou nové karty, ale i tak je to zajímavé. A máte tam Juggernauta v TOP50.

 

Jsou tu také nearte-karty, které s artefakty nějak pracují. Jeden možný hrubý filtr je třeba zde. Každopádně první věc, kterou byste mohli zkusit hledat, je heslo „affinity“ nebo ten „metalcraft“.

Zalíbili se vám draci? Jsou i jiní, kteří si rozumějí s artefakty, např. Hellkite Igniter nebo famózní Hellkite Tyrant. Pak tu máme Dragonspeaker Shaman a Crucible of Fire.

Chtěli byste posílit myšlenku létání? Určitě nezapomeňte na Favorable Winds a Gravitational Shift, to je must have.

Líbí se vám blesky do všeho nelétavého? To je velice typické pro červenou barvu (naopak zelená dává podobným způsobem hromadné damage zase jen létavcům). Některá vhodná kouzla jsem už zmínil u odstavce věnovanému Siege Dragonovi.

 

Testování

Asi tušíte, že při testování intropacků v našem klubu jsem využil práva první noci (rozuměj prvního výběru) a pilotoval tento balík sám. Na testování nebylo bohužel dost času (jsou přece jen prázdniny a vydání recenzí spěchalo), tak jsme si dali s jinými intropacky jen po jedné dvou hrách každý s každým. Připisuji to prosté náhodě, že jsem nezvítězil ve všech hrách (utěšuji se, že to nebylo skillem), protože tento balík by na podobný zářez evidentně mohl mít.

Porazil jsem dvakrát Price of Glory, který v ani jednom případě nenastartoval získávání životů. Jednou k tomu neměl daleko a dokonce stihl včas seslat Ajani's Pridemate, ale to byla zrovna hra, kdy jsem si nechal na blokování Scrapyard Mongrela a útočil jenom s létavci. Neměl šanci.

Hit the Ground Running šlo do kolen jen jednou. Byla to delší hra, nechodily mi země. Oba jsme se zabývali hodně nebojovými záležitostmi, on si pořád něco zvedal, já jsem čistil stůl blesky. Když jsem konečně seslal Siege Dragona, zvedl mi ho instantem. Nicméně v následujícím kole přišel zas (měl jsem výhodu podrobné znalosti jeho decklistu, tak jsem věděl, že nic horšího než zvednutí mi nehrozí) a pak už stůl neopustil. Přestože tato hra trvala snad nějakých dvanáct kol, nepřišel jsem o jeden jediný život.

Jednoznačný souboj s Infernal Intervention jsem popisoval (schválně spíše pomocí náznaků) v předchozí recenzi. Opět šlo o vítězství létáním.

Duel s Will of the Masses skončil nerozhodně 1:1. Poprvé jsem mu nedal absolutně šanci. Snažil se zdržovat s Triplicate Spirits, ale nebylo mu to pranic platné. Příchodu Naturalize jsem se bál zbytečně. I druhá hra byla kupodivu spíše o jeho instantech a sorceries, kdoví, kam se v obou hrách s ním poděly jeho creature spelly... Podruhé jsem to ale podcenil. Opět hrál Triplicate Spirits, a tentokrát dvakrát. Vzájemně jsme se strašili, nikdo neútočil. V sedmém kole jsem měl už draka a cítil převahu, tak to začalo. On mi ale draka sundal pomocí Devouring Light a jak se objevil na stole Phytotitan, jediný creature spell, co dosud za obě hry zahrál, tušil jsem, že se nade mnou začíná smrákat. A také, že ano, i když jinak, než jsem čekal. Já jsem se ve svém kole ještě naposled zatapoval, protože jsem věděl, že Kytkoelementála zvládnu bloknout a na jeho příštích sedmi manách jsem čekal něco z trojlístku Siege Wurm, Seraph of the Masses, Hornet Queen, o nichž jsem věděl, že je má v balíku celkem v pěti kusech. Ty by mi ale nevadily, neboť by přišly unavené. Jenže on zahrál Overwhelm, já musel blokovat Elementála a Duchové prošli. Mohlo mi dojít, že velkou bytost v ruce nemá, neboť by ji nejspíš pomocí Duchů a Convoke seslal dříve než Elementála. No, byly to každopádně divné hry. Nejen, že on nehrál bytosti, Will of the Masses třeba ani jednou za obě hry nezahrál Convoke. Nedivte se mi tedy, proč v recenzích nechci moc popisovat vzájemné souboje z testování. Dle mého názoru jde spíš o zavádějící informace. V tak malém objemu her se hodně projeví náhoda a často se vůbec neukáže to, co by mělo být pro balíky charakteristické.

 

Plusy a mínusy s Flames of the Dragon:

+ Naprostá špička mezi intropacky, a to i historicky, řekl bych, minimálně od Avacyn Restored.
- A k tomu schválně žádné mínus neuvádím, ať to vynikne!

+ Karty mají vysokou synergii, podporují jedna druhou. A nejen to, balík má i flexibilitu, umí reagovat na soupeře. Má také velké bytosti, které umějí rozhodnout hru. Na obvyklé poměry něco až neuvěřitelného. Polovina intropacků nemá obvykle ani jednu tuto vlastnost.
- Jen s tou rychlostí to tady není úplně slavné. Nejde mít všechno.

+ Obě rare nejen že zapadnou do balíku, ale jsou dobrá i sama o sobě.
- Jsou ovšem dost manově náročná.

+ Manová náročnost kouzel tu opravdu je, ale je efektivně využitá. Navíc jde z velké části o bezbarvý manacost.
- Celý balík má vyšší manovou náročnost. To se nedá okecat. To je vždy objektivní mínus. 

+ Balík obsahuje dokonce přídavné draw i vyhledávání v balíku. I to je na poměry intropacků nezvyklé.
- I to gainlife tu je. ;o) 

+ Hlavní barva sedí ke zvolené strategii,
- ale zaplaťpámbu se neprosazuje víc. Tento balík je naštěstí dost bezbarvý a také tu má modrou.


Pokud by se vám Intro Pack: Flames of the Dragon zalíbil, můžete si jej zakoupit v našem partnerském internetovém obchodě Veselý drak za zvýhodněnou cenu 299 Kč. Děkuji všem, kteří dočetli až sem a všem, kterým tato recenze něco přinesla. 

Další odkazy se mohou objevit v komentářích, pokud na nějaké další narazím a budou mi připadat smysluplné.

Michal Jírů

 

Komentáře
Autor: Caranthir @ pondělí 18. srpna 2014 9:35
No, konecne relativne rozumna recenze.

Ale udivuje mne, ze ti nedoslo, ze idealni ruka by mela obsahovat modrou zemi, Ensoul Artifact a ...Darksteel Citadel. Jestli ovsem tobe ve tretim kole pripada 5/5 bytost udelana ze Sacred Armory lepsi nez 5/5 neznicitelna bytost...proc ne...

Krenko's Enforcer: Jo, ono to intimidate je vlastne k nicemu, ze? A nedejboze aby dostal nejake to platovani, nebo rukavice, aby byl uz uplne nanic...

Rummaging Goblin: Zkusenejsi hrac by vedel, ze takoveto filtrovani karet ma hodnotu vzdy. Ano, looter (lizni a pak zahod) je o neco lepsi.

K plusu ohledne synergie: Nastesti zde byla synergie uz tak kriklava, ze se ti ji nepodarilo prehlednout...

Autor: Flamberg @ pondělí 18. srpna 2014 9:49
"Ensoul Artifact. Uncommon aura za 1U, která oživí nějaký nebytostní artefakt na kreaturu 5/5."

Jen bych rád podotknul, že Ensoul Artifact lze seslat i na Artifact Creature. Například lze z Ornithoptéry udělat 5/5 Flying.

Jinak pěkné recenze.

Autor: Raptor @ pondělí 18. srpna 2014 9:58
Tedy něco konstruktivní kritiky.
Ta první bude směrem k redakci - než jste tady Michalovi Jírů svěřili recenzování IP, nechali jste si něco poslat/napsat na ukázku, jak je zvykem když chci přibrat do týmu nového autora? Mám silný pocit, že nic takového neproběhlo.

Zbytek už bude k autorovi. Pokud se na chvíli pokusím přemýšlet jako člověk, co s MTG před časem začal, pak budu silně zmatený. Zmatený z množství použitého slangu. Podrobný popis testovacích her je, myslím, také zbytečný. Už jen proto, že karty nejsou prolinkované, takže člověk aby v druhém okně pořád hledal o které kartě je řeč a ve finále z toho bude mít hlavu jak pátrací balón.

Recenze je zbytečně rozvleklá, nikoho nebaví číst dlouhé texty a autor očividně nechápe synergii mezi jednotlivými kartami. Dva malé příklady za všechny:

"Krenko's Enforcer - Není každý den posvícení, nebuďme tímto balíkem úplně zmlsaní."

Zmlsaní? Tobě přijde bytost, kterou mohou blokovat jen další červené nebo artefaktové bytosti jako špatná? Tomu nasadíš právě Rogue's Gloves a už jen bereš extra karty. Pokud jsi balíčky testoval proti sobě, kolikrát se ti u ostaních čtyřech stalo, že byli schopni vypotit obránce, který by goblina bych schopen zablokovat?

"Hoarding Dragon - 1. Na draka je neobvykle slabý. 2. V knihovně nemáte žádný osudový artefakt. 3. Draka si neumíte zabít, kdykoli chcete. 4. Artefakt jde jen do ruky. Přes to všechno jste rádi, že toto rare máte. Akorát upřímně: Někdy artefakt, který byste opravdu potřebovali, raději v té knihovně necháte, pokud tušíte, že soupeř má karty „na draka“, tedy že nemá nic na Draka."

Proč bych si, probůh, chtěl zabíjet vlastního draka?? Ten je tu od toho, aby zabíjel soupeře a artefakt je spíš malou náplastí v případě, že o něj přijdeš. A velice rád si za 5 man zahraji draka a budu s ním několik kol šikanovat soupeře, než se dostane na sedm man, aby si sám připadně zahrál toho "mezi draky silného" Siege Dragona. A pokud o něj snad přijdu, pak jsem zdarma dostal další kartu (nespíše jeden z dvojice equipmentů), který sice není "osudný" ale jistě se soupeři líbit nebude.

U výsledného hodnocení má čtenář silně neodbytný pocit, jestli recenzi nepsal schizofrenik nebo rozpolcená osobnost, ale to už tu napsal Honza Adam. Jako člověk s minimálními znalostmi bych z toho byl zmatený jak lesní včela. Mám si ho tedy shánět? Nebo nemám?

Neuraž se, ale ty podle mého nebudeš na recenze ten pravý.

PS: Je tu nějaký specifický důvod, proč používáš anachronismy a jiné zpotvořeniny? (anóbrž, balšám (to měl být asi balzám). Dozvíme se příště, že je potřeba vzít soupeře šturmem? Krléš!

Autor: NekraOX @ pondělí 18. srpna 2014 19:00
Nesouhlasím s názorem, že recenze je zbytečně rozvleklá. Oproti předchozím recenzím na magic-guru mi nepřipadá výrazně delší, ale přiměřeně dlouhá. Čtenáři s oblibou ve stručnějších recenzích možná mají jiné zdroje - rozhodně jsem pro zachování ne-úplně-stručných recenzí.

Nechci urážet předchozí recenzenty magic-guru, ale i když autor (usuzováno z dalších komentářů) nejspíše nemá takovou praxi v hraní (takže některé souvislosti mezi kartami třeba přehlédne), nepřipadá mi to nějak "výrazně" horší.
Za tohle mne budou nejspíš zkušení hráči pranýřovat, ale pro mne (zvědavého čtenáře s oblibou mimo jiné v recenzích produktů) je lepší recenze IPů od "začátečníka", než žádná recenze (myšleno zde na webu - nesčítám s ostatními servery).
Ohledně recenzí "jinde" pak může být zajímavé porovnávat názory a postoje různých autorů, protože ukazují odlišné přístupy a pohledy na balíky.

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí