sobota 20. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

neděle 18. ledna 2009
Jak na JEDNOKARŤÁK?
Autor: LoboCZE @ 14:07 :: 11605 Přečtení :: 7 Komentáře ::
 

JEDNOKARŤÁK (highlander).

 

Když jsem byl požádán o článek na téma jednokarťák, tak jsem ani chvilku neváhal. (jen mě trochu děsilo to množství odkazů na karty co mě čeká). Pokud v článku použiji některé „odborné výrazy“, je na konci legenda s vysvětlivkami.

Formát highlander rozhodně  patři mezi nejzábavnější formy hraní Magic, ne-li vůbec nejzábavnější. Navíc balíček v první fázi nemusí být úplně dokonalý, lze jej postupně vylepšovat. A drahé a silné karty není potřeba ve čtyřech kopiích, ale jen jednou (jenže je tam víc karet, takže tenhle argument asi neobstojí :)). No prostě jednokarťáky jsou fajn. 

Takže o čem že to je řeč? O balíčku, kde je a smí být každá karta jen jednou (vyjma basic landů) a balíček je postaven podle jistých pravidel, či zcela bez pravidel. Hrát lze jeden proti jednomu, i jako 2HG (dvě dvojice proti sobě), či třeba v šesti lidech.  Záleží jen na variantě balíčku a pravidlech. Pokud v článku použiji některé „odborné výrazy“, je na konci legenda s vysvětlivkami.

 

Highlander je skoro jediná možnost hrát všechny barvy a téměř jakoukoliv kartu. A těch variant není zrovna málo. 101 karťák (karet musí být přesně 101), 150 karťák  (číslo vyjadřuje minimální počet karet v balíčku), All common (sestavený jen z běžných – common karet), Jednobarevný (ty nemám moc rád, ale nejdou náročné na drahé země),  balíčky obsahující více než 250 karet, z každé edice alespoň karta (bez basic landů), Tower deck a další úchylárny dané jen fantazií toho, kdo pravidla i variantu stanovuje pro ten který turnaj.

 

Možná to vypadá, jako že vezmu prostě z hromady karet v krabici na karetní odpad náhodně houf karet a mám balíček. Jo, je to tak, ale nebyl by to zrovna nejlepší balíček (nejsem si jist, ale myslím, že tahle varianta se jmenuje Trash a je vhodná do hospody, kde je riziko poškození karet). I jednokarťáky se dopracovaly a dopracovávají k dokonalosti a jsou hráči, kteří v podstatě  nic jiného nehrají. Prostě zábava spojená s pocitem magické moci, pýchy nad silou a konzistencí balíčku v té nejsložitější podobě (snad vyjma limited turnaje, kde dosáhnout zmíněných parametrů obsahuje daleko více fortelu). Opojení výhrou se jen výjimečně dostaví s balíčkem z náhodně poskládaných karet. Chce to  pevné základy  Cheopsovy pyramidy, chce to vtip lamače dívčích srdcí, chce to koření thajské kuchyně, chce to jiskru jako sexy ženská.  V ostatních formátech se občas dají  uhrát kombo balíčky (občas je v nich schováno ještě kombíčko), ale jednokarťák může být nekonečná řada drobných komb a kombíček, přičemž každé spuštění potěší, byť jen část hracího stolu.  Highlander může být Control, Agro, Combo, kombinace všeho zmíněného. Hra může trvat deset minut nebo přes hodinu. Nádhera.

 

Dost bylo opěvování, jdeme na nějaký balíček. Vezmeme nejčastěji používanou variantu -  101 karťák.  Jak volit a co vybrat? Nejprve karty, které téměř zcela jistě nepoužijeme:

 

  • Ancestral Recall
  • Balance
  • Black Lotus
  • Cephalid Illusionist
  • Chain of Plasma
  • Chaos Orb
  • Dread Return
  • Dust Bowl
  • Falling Star
  • Fastbond
  • Flash
  • Imperial Seal
  • Kiki-Jiki, Mirror Breaker
  • Lion's Eye Diamond
  • Mana Crypt
  • Mana Vault
  • Memory Jar
  • Mind Twist
  • Mox Emerald
  • Mox Jet
  • Mox Pearl
  • Mox Ruby
  • Mox Sapphire
  • Mystical Tutor
  • Painter's Servant
  • Power Artifact
  • Protean Hulk
  • Skullclamp
  • Sol Ring
  • Strip Mine
  • Tolarian Academy
  • Time Vault
  • Time Walk
  • Timetwister
  • Tinker
  • Trinisphere
  • Umezawa's Jitte
  • Vampiric Tutor
  • Wheel of Fortune
  • Worldgorger Dragon
  • Yawgmoth's Will

All Ante-cards:

  • Amulet of Quoz
  • Bronze Tablet
  • Contract from Below
  • Darkpact
  • Demonic Attorney
  • Jeweled Bird
  • Rebirth
  • Tempest Efreet
  • Timmerian Fiends

Furthermore all cards from the sets "Unglued" and "Unhinged" except Basic Lands are banned.

The following silver-bordered cards are also banned:

  • Fruitcake Elemental
  • Gifts Given

 

A proč že si je nezahrajeme? Protože jsou většinou na seznamu zakázaných karet. Seznam není dogma, organizátor turnaje nebo dohoda s kamarády můžou seznam rozšířit, případně zúžit. Tady je odkaz http://www.highlandermagic.info/index.php?id=bannedlist. Třeba tam někdo najde i další informace.

 

Já osobně mám rád 5cc balíčky (5cc znamená pětibarevné), takže postavím i tady nějaký takový. Jsem spíše kontrolní hráč, takže podle toho bude vypadat i výběr karet a barev. (Balíček je velmi náročný na některé karty a tomu odpovídá i jeho cena. Níže uvedu i jednobarevný, s takovým byste měli začínat). A ještě jednu skvělou věc na jednokarťáku jsem nezmínil. Pokud mám nějakou kartu hodně rád, byť není až tak silná, nebo bude nekoncepční, tak sem se vejde aniž oslabí balíček.  

 

Jdeme na samotný balíček a začneme zeměmi

V závorce uvádím alternativy.


Underground Sea  (Watery Grave)

Volcanic Island      (Steam Vents)

Tundra                    (Hallowed Fountain)

Tropical Island       (Breeding Pool)

Plateau                    (Sacred Foundry)

Scrubland               (Godless Shrine)

Savannah               (Temple Garden)

Taiga                      (Stomping Ground)

Bayou                    (Overgrown Tomb)

Badlands               (Blood Crypt)

Windswept Heath   (Grasslands)

Polluted Delta       (Bad River)

Flooded Strand    (Flood Plain)

Wooded Foothills (Mountain Valley)

Bloodstained Mire (Rocky Tar Pit)

Watery Grave          (Island)

Hallowed Fountain  (Plains)

Breeding Pool         (Forest)

Steam Vents           (Mountain)

Godless Shrine       (Swamp)

Sacred Foundry      (Island)

Overgrown Tomb   (Swamp)

Stomping Ground   (Forest)

Flood Plain             (Esper Panorama)

Bad River              (Bant Panorama)

Mountain Valley    (Jund Panorama)

Karakas                 (Naya Panorama)    

Tolaria West

Wasteland             

Volrath's Stronghold

Academy Ruins

Maze of Ith           (Grixis Panorama)

Kor Haven

Mishra's Factory

Nantuko Monastery

Secluded Steppe

Lonely Sandbar

Plains

Island

Swamp


Zemí by ve 101 kartách mělo být kolem čtyřiceti. Pokud se to někomu zdá moc, je třeba si uvědomit, že některé země manu nedávají, jen ji hledají (těch je tu zařazeno osm), některé země jsou legendární, takže když ji má i soupeř, tak máte oba houbelec, další zase morphují (Mishra's Factory) do potvor, takže zákonitě umírají... Prostě zemí není nikdy dost :). Občas se nehraje Karakas, ale legendární permanenty jsou natolik silné, že se vyplatí mít v balíčku řešení. Vítečné jsou Tolaria West, Wasteland, Volrath's Stronghold, Academy Ruins. Z těchto karet se dá bohužel nahradit pouze Wasteland. Je možno použít  Ghost Quarter.

 

Duály jsou samozřejmě ideální stav, ale pokud se někomu nechce shánět duály a přesto by  si rád zahrál 5CC, nemusí zoufat. Prostě zařadí více basic landů a hledání typu panoramat a prafetchlandů z Mirage. Může pak zařadit i více hledání basic landů ve spellech (Harrow, Kodama´s Reach a podobně).    

 

A máme tu potvory. Které hrát a které ne? A kolik? Věru nesnadná odpověď. Potvor je na výběr fakt hodně, ale já volím takové, které něco umí a to ne jen rozdávat damage. Počet vidím tak, že v controlnějším balíčku jich bude méně (tak patnáct až sedmnáct), agro byl jich mělo mít alespoň pětadvacet třicet.

    Loxodon Hierarch (tělo, životy, regenerace ostatních)

    Shadowmage Infiltrator (fear, kartičky navíc)

    Trygon Predator (letec co zamete soupeřovu sbírku enchantmentů a artefaktů)

    Orcish Settlers (tenhle boreček sice umí jen toasty, ale umí je dobře)

    Etched Oracle (moje oblíbená karta, tělo a kartičky navíc)

    Bringer of the Blue Dawn (tohle prostě soupeř musí zabít, jinak má problém)

    Eternal Witness (umí narušit pravidla balíčku, takže hrajete některou kartu dvakrát)

    Firemane Angel (a je tu zas)

    Eternal Dragon (umí zabíjet i dodat potřebnou zemi. Navíc trpí bumerangovým efektem).

    Academy Rector (tutor na enchanmenty, jen mu tam nějaký připravit)

    Trinket Mage ( tutor k nezaplacení i kdyby měl najít jen Senseis Divining Top)

    Vesuvan Shapeshifter (ten umí ledacos)

    River Kelpie (karty, karty, karty)

    Platinum Angel (soupeř s ním prostě musí počítat)

    Draining Whelk  (zakáži a pak zabiji)

 

Většina uvedených potvor není moc drahá a jsou v balíčku použitelní trvale, takže to není marná investice. Přesto, uvedenou potvoru klidně může nahradit levnější kousek, ale měl by splňovat více, než jen umět útočit.

 

Někteří soupeři hrají balíčky fakt svižné, takže je potřeba je umět přibrzdit levným i  globálním zabíjením. Myslím, že není potřeba je obsáhle komentovat.



 

Snad jen Diabolic Edict se zdá být poslabší, ale věřte v některých fázích  hry umí být k  nezaplacení. Ostatně stejně jako při kterékoliv hře Magic i tady si člověk může líznou kartu, kterou zrovna v ten okamžik potřebuje opravdu minimálně. I tady platí, že karty lze nahradit levnějšími Terror, Wrecking Ball, Condemn, Volcanic Hammer, Desert Twister..... .

 

Co je lepší než potvoru zabít? Přece ji zakázat (nebo ukrást, ale to nebývá zcela bez rizika).


    Mana Leak

    Evasive Action

    Remand

    Counterspell 

    Decree of Silence             


 

 

Dále musíme myslet na práci s balíčkem. Karty navíc případně karty z balíčku dle vlastního výběru to je to, co odlišuje controly od arga a to co mě baví.  Okomentuji jen některé karty, u některých to fakt je nošení dříví do lesa.

 

    Deep Analysis (někdy je lepší tuhle kartu nahradit třeba Concetrate, pokud je field plný blesků či ničení karet v hrobě)

Impuls (tahle karta byla kdysi oporou všech kontrolních balíčků. Tady si svoje místo uhájila hlavně kvůli možnosti odstranit z vrchu knihovny nežádoucí karty)   

   Debtors Knell (tak tohle nemám rád na úvodní ruce ale do pozdní fáze hry je k nezaplacení, nehledě k tomu, že přes Academy Rectora umí být ve hře dost brzy)

    Life from the Loam (tahle karta je možná poněkud diskutabilní,  ale já ji rád hraji. Je k nezaplacení  pokud manu fakt potřebuji stabilizovat, či potřebuji odemlít nevhodné karty z vrchu knihovny nebo pokud mám  na stole Debtors Knell a je mi tudíž jedno že občas něco spadne do hrobu.)

    Mind ´s Eye  (komu se to nezdá, může zařadit třeba  Scroll Rack)

 


    Fact or Fiction

    Repulse

    Brainstorm  

   

    Gifts Ungiven

    Decree of Justice

    Senseis Divining Top

    Enlightened Tutor


Nějaké to ničení otravných artefaktů a enchantmentů

    Artifact Mutation (mutace mám rád,  zvláště tahle je téměř vždy k užitku)

    Aura Mutation

    Seal of Cleansing (možno zařadit místo ní i  Aura of Silence, ta ještě soupeře v některých směrech přibrzdí)

    Dismantling Blow

 

Jedna závěrečná do hlavy (v Confluxu by mohl být ještě fajnovější kousek)

    Demonfire

No a na závěr něco fixace a chuťovek

    Gilded Lotus

    Tithe

    Coalition Relic

    Spectral Searchlight

    Goblin Charbelcher (alespoň nějaký zástupce Goblinů)

    Clearwater Goblet (tohle je zase taková moje slabost a agro to rozhodně nepotěší. Ale pokud někomu nevyhovuje, lze ho nahradit třeba Mirari´s Wake, které mám také hodně rád, ale všechno se prostě nevejde)

    Cruel Ultimatum (dříve by to byl Zuran Orb, který je v kombinaci s Life from the Loam je to dost výživná karta, ale zahrát si tohle Ultimatum, kdo by odolal)

    Phyrexian Furnace (jako jediné ničení karet v hrobě – může se hodit)

 

Formát se hraje bez sideboardu, takže musíte počítat s tím, že co do balíčku nedáte, to prostě nemáte. Jak jsem již uvedl, karet je strašně moc a je mi jasné, že kdokoliv může říci, že tahle potvora je lepší (třeba Kokusho, Phantom Nishoba, Flametongue Kavu, Sanctum Gargoyle .....), nebo že by raději hrál .... a že jeho balíček dá tomu mému  na frak kdykoliv se mu zachce. Hodně karet je fakt silných a nebyla o nich žádná zmínka a přitom to nemusí být drahé rare karty (tříbarevné charmy jak z Invaze blocku, tak z Shard´s of Alara, hondeny z Champions of Kamigawa....) No a taky jsem omezen tím, co mám. Je nanic, že Moat by se hodil. Nemám ho, tak tam nemůže být. Další věcí je lepší využití některých karet, třeba Trinket Mage. Nabízí se hrát více cílů jako Mox Diamond, Isochron Scepter, Pithing Needle, Executioner´s Capsule, Spellbomby......

 

Tak jo, další varianta balíčku. Řekněme pětibarevný Highlander 150 karet jako minimum. Je to relativně  nejlepší, protože není omezení maxima a existuje tolik nádherných karet, který se dají do balíku nacpat a do předchozího se již nevešly. Jednou jsem se takhle chystal na turnaj s takovýmto balíčkem. Něco šíleného, když jsem všechny vhodné a hratelné karty vytahoval z desek a vykládal na stůl. Bylo jich na deset takových balíčků. Co vybrat? V pravidlech bylo, aby každá barva byla zastoupena minimálně patnácti kartami a zhruba třicet karet bylo zakázáno, takže jsem si stanovil klíč a podle něj postupoval.  Zelená umí hledat země, ničit artefakty a enchantmenty, případně dodat kartu. Pokud toho splňují více najednou, nebo jsou to dokonce potvory, je to přesně to, co jsem hledal. Modrá krade karty ze soupeřovo knihovny i ze hry, umí vracet na ruku a umí doplnit karty do ruky. Umí také zrušit souperovo kouzlo, ale to jsem pro tento balíček nepovažoval za zásadní a ignoroval jsem to. Černá  má tutory a zabíjení, červená  zabíjení a potvory co ničí země. No a bílou jsem to doplnil o potvory, „disenchanty“ (ničení arterfaktů a enchantmentů)  a různá „wratha“ (globální úklid stolu).  Pak ještě asi něco přes deset fakt  dobrých artefaktů, doplnil jsem myslím padesát zemí a bylo vybráno. Vše završeno zhruba padesáti zeměmi. Lehce se řekne, ale jen těch deset artefaktů jsem vybíral snad hodinu. Balíček se ale povedl a prohrál jsem jen s jedním soupeřem.

 

Někde nahoře jsem slíbil jednobarevný balíček, ale rozmyslel jsem si to. Místo uvažovaného modrého controlu jsem zapátral na internetu po nějakém agro balíčku aby si užili i divočáci bažící po hrubé síle a vůni smaženého masa a  líbil se mi tenhle:

 



 

Je to již starší balíček, takže by se dal doplnit novějšími kartami, ale to již nechám na čtenářích a jejich fantazii, chuti a možnostech.  V balíčku je výrazně více potvor a jede na rychlost menších nebo obtížně blokovatelných kousků s hromadou doťuku na závěr. Problémem může být jen nedostatek karet na ruce. Alespoň mně se to stává. Soupeř je užuž na lopatě a najednou nemám karty a soupeř vyklouzne.... A proto mám raději kontrol. Jinak balíček jsem nestudoval zcela do hloubky, ale na první pohled bych v balíčku nehrál Fellwar Stone, jeho smysl  mi uniká a City of Traitors s Gemstone Mine. Naopak zde postrádám fetchlandy.

 

            Co dál? Třeba můj oblíbený Tower Deck. Nechce se mi to zbytečně moc rozepisovat, takže to odfláknu odkazem na nedávno vedený rozhovor na CMUS.

http://www.cmus.cz/dnn/F%c3%b3rum/tabid/54/forumid/24/threadid/18556/scope/posts/Default.aspx

Jen něco k pravidlům a strategii Tower decku.

Balíček má dvě knihovny (jednu na země a jednu na spelly) hrají s ním všichni hráči (třeba i šest) a každý si líže jak potřebuje (zemi nebo spell). Hraje se každý proti každému, ale útočit je možné jen na souseda po levé ruce. Z toho plyne že  pravou stranu hráč brání. Pokud  se někomu povede zabít toho, na koho útočí, může si líznout dvě karty, nebo připsat deset životů. Pokud zabije někoho, na koho neměl možnost útočit (dostřelí ho bleskem k malé radosti toho, kdo ho  má po levé ruce), může si líznout jednu kartu nebo připsat pět životů. Hraje se většinou na třicet životů. Pracovat se může vždy jen s jednou knihovnou. Za Brainstorm cílený na spell library tedy nemůžeme na vršek odložit země, nebo je odložit na mana library. Pouze na úvod si každý lízne sedm karet v kombinaci jak chce, ale na karty se v průběhu lízání nesmí koukat. Osmou kartu si lízne i začínající hráč.  S ohledem na praktičnost je zvlášť  hrob na kouzla a zvlášť hrob na země. Ovšem považuje se to za jeden  hrob, takže například trashold je pokud je v obou knihovnách dohromady sedm a více karet. Karty a permanenty zabitého, nebo končícího hráče jsou remove. (osvědčilo se mít země obalené v odlišných obalech něž kouzla.

Pokud spěcháte, nemá smysl si lámat hlavu se strategií, ale pokud si chcete opravdu zahrát a přitom zvýšit šance na svojí výhru, je dobré udržet co nejdéle ve hře všechny hráče. Pokud někdo vypadne příliš brzy, tak se nudí a pokud někoho necháte vypadnou ze hry ve střední fázi hry a nejste dostatečně připraveni, většinou hra vezme rychlý konec a vy z něj jako vítěz nevyjdete. Tato strategie ovšem platí, pokud je počet hráčů čtyři a vyšší.  Strategii se snaží mít každý a tak  po období vzájemného podporování tajného i otevřeného dochází k přechytračování a  blufování. Každý se cítí být připraven a často se stává že nakonec paradoxně vyhrává ten situačně neslabší. 

 

A největší úchylárna co jsem hrál? Kdysi dávno jsem hrál turnaj s balíčkem, který postavil soupeř a soupeř hrál s mým. Dlouho jsem hledal v torzech dat starých počítačů jestli balíček či pravidla někde nenajdu.  Byla to nádhera byť tenkrát na jedno použití :). Dokonce se mi to již jednou podařilo najít a napsat do nějaké debaty na starý CMUS. Tentokráte jsem tak úspěšný nebyl. Škoda. Pravidla byla něco jako 63 karet, 1/3 zemí, 1/3 potvor se součtem útoku 20 a obrany 20, 1/3 kouzel. Každá karta musela jít zahrát. Vyhrál jsi bod za výhru protože jsi hrál s cizím balíčkem a výhra tedy znamenala, že soupeř nezvládl postavit balíček, který by neuměl vyhrát a bod za prohru soupeře hrajícího s tvým balíčkem.  

 

Highlander proč, kde, kdy a jak? Pro zábavu, kdekoliv (třeba na trajektu cestou do Kodaně, kdykoliv, když je chvilka času a nálada (třeba při čekání na začátek turnaje – co na tom, že se to nestihne dohrát) a vždycky s gustem. Je to opravdu zábava. A jak jsem již zmínil, složení karet dobře postaveného balíčku není potřeba měnit celá léta (až na kosmetické úpravy), takže zde odpadá nepříjemnost trvale do MTG cpát peníze a přesto i člověk zahraje a pobaví se.

 

Přemýšlím čím povídání zakončit. Už to mám.

V roce 2004 jsem hrál na jednom turnaji proti Škodíkovi. Našel jsem tenhle úryvek v reportu a myslím, že se sem hodí.  Obsahuje plno karet, které tu ještě nebyly zmíněny. Jen to potvrdí že moje snaha obsáhnout v článku maximum byla vpravdě sysifovská. 

 

 

Poslední kolo turnaje a soupeřem je Škodík. V první hře jsem jen vyložil pár duálů když Škodík zahrál Dwarven Minera. Nelíznul jsem si zabíjení a tak nadělal tolik škody, že jsem prohrál. Ve druhé hře měl Škodík již namále,  protože jsem ho zabíjel pomocí Mystic Enforcer. Bohužel měl ve hře Journeyer´s Kite a tím si nahrabal houf zemí. Kolo před smrtí na tom byl tak, že mohl zahrát Death Cloud za tři a jen taktak přežít. Zůstal jsem na třech zemích a rychle jsem se zmátořil. Začal jsem znovu tlačit ale Škodík  lízal jeden „counter spell“ za druhým a vše završil sesláním Obliterate. Zůstal  i ve hře bílý Honden a Sylvan Library, takže jsem doufal, že se postavím na nohy i přes to, že Škodík měl plnou ruku zemí získaných díky Journeyer´s Kite. Byl tedy ve výhodě. Takže znovu začátek, znovu budovat pozice. Škodík položil šestou zemi a  přišla Akroma´s Vengeance. Navíc dolíznul Volrath´s Stronghold a  to nebylo dobré. Když mu došel i Avalanche Riders, díky Volrath´s Stronghold nekonečný, bylo jasné, že již nebudu mít více, než tři země a vzdal jsem.

 

Tak a to je asi vše. Doufám, že se k článku rozvine účelná debata, která rozšíří informace a možnosti formátu (a která doufám moje dílko příliš nepohaní :)) Toť vše. Příjemnou zábavu

 

PS: V zadání jsem obdržel instrukce, že článek má být pro začátečníky a středně pokročilé, takže když jsem článek napsal,  doplnil jsem dodatečně některé informace pro začátečníky – například „wratha“ (globální úklid stolu). Přesto si myslím, že něco by mohlo být pro začátečníky nesrozumitelné, protože co mně může  připadat jako zcela zřejmé může být pro začátečníka velká neznámá. Pokud se tak stalo, tak se omlouvám.   Luboš Platzer.

 

LEGENDA:

Combo,  Kombo, kombíčko – úzce spolupracující karty vytvářející zničující efekt, nebo výhodu (příkladem je v článku zmíněná dvojice Avalanche Riders, a Volrath´s Stronghold)

Control – balíček, který se zpočátku jen brání a buduje pozice, aby později udeřil se zničující silou

Agro – balíček založený na rychlém útoku houfu relativně slabých potvor snažící se vyhrát dříve, že se soupeř dostatečně opevní

Fetch landy – země, které sice nedávají manu, ale hledají jiné země (Flooded Strand ,  (Flood Plain)

Basic land – základní země – Plains, Island, Forest, Swamp Mountain

Duály – země, které v jedné kartě splňují parametry dvou basic landů naráz (Plains + Island = Tundra)

Old duály  - duály ze starých edic (vydané do roku 1994), které mají dne docela slušnou hodnotu

Pailand – země, které dávají dva druhy barevné many, ale za zranění)

Tutor – umění karty hledat jiné karty v balíčku

 

Komentáře
Autor: tones @ středa 11. února 2009 10:31
Ahoj článek je super ,ale asi toho highlendra budu hrat comon jak jsem si projížděl některá rerka tak mě polil pot.

Autor: LoboCZE @ středa 11. února 2009 21:02
Ta rera jsou brutalni, hraju Magic cca 14 let a nedal bych ani ten posledni balicek dohromady. Mozna bych postavil neco podbneho tomu poslednimu, kdybych se hodne snazil :-).

To vite, Placka je sberatel, takze toho ma skutecne hodne :-).

Autor: Amra @ pátek 13. února 2009 16:57
Highlandera si clovek stavi nejen pro radost, ale i pro pochopeni, jaky styl hry a barvy mu sedi - proste jaky je mag ;-)
Na rozdil od klasickych formatu je variabilita balicku ohromna.. a funguji tam i karty / strategie, ktere jinde nemaji sanci
Pro me osobne je Highlander kralovsky format, balicek si muzete stavit 2 roky a porad mate co zlepsovat...
Nestarne a jen je s casem lepsi a lepsi (jako dobre vino ;-)

Autor: Kuci @ neděle 15. února 2009 10:22
Článek rozhodně pěkný, ale jen malinká drobnost: Isochron Scepter si Trinket magem pravděpodobně nenajdeš.

Autor: Placka @ neděle 15. února 2009 20:20
Za tu Isochronku se omlouvám, ta tam samozřejmě nepatří. Rovněž se omlouvám za zdvojené věty v článku.


Autor: ronin @ pátek 27. února 2009 7:05
Fajn.. ale zrovna modrý jednokarťák na highlandera jsem chtěl zkusit postavit.. a protože jsem začátečník, docela by se inspirace hodila.. nešlo by ho doplnit?

Autor: george @ čtvrtek 30. července 2015 14:39
hezké

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí