úterý 16. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

úterý 8. prosince 2015
Recenze Deck Builders Toolkit Magic Origins
Autor: JakubMG @ 11:53 :: 4238 Přečtení :: 0 Komentáře :: :: Recenze
 
Magic the Gathering Magic Origins Deck Builders Toolkit

         Po krátké odmlce zdravím opět všechny čtenáře Magic-Guru. Prvně bych chtěl poděkovat za všechny ať již pozitivní či negativní reakce v komentářích u předchozích recenzí. Jako autora mne samozřejmě těší, že se k mým výtvorům někdo vyjadřuje a že je vůbec někdo čte :-)

         Dnes se krátce podíváme na produkt, který vyšel již v létě společně s edicí Magic Origins a který se nazývá Deck Builder's Toolkit. Pokud jste kamarádi a angličtinou, tak jste si z názvu vyvodili, že půjde o jakousi univerzální soupravu pro stavbu balíčků. Ano, přesně o to tady běží.

 

Co je to Deck Builder's Toolkit, k čemu slouží a komu je primárně tento produkt určený?

         Deck Builder's Toolkit (dále jen DBT) je docela mladou záležitostí – poprvé vyšel v roce 2013 v rámci tehdejšího Core setu1 Magic 2014 a od té doby vyšly ještě další dva, rovněž v letní sezóně. Nápis na obale hlásí 285 karet vybraných v rámci testingu, perfektně se hodících pro stavbu několika různých balíčků. Pecka! Jedinečná možnost mít hromadu karet za cenu asi 1,40 Kč za kus! Pokud vás opravdu vzrušuje představa, že budete mít spoustu karet za málo peněz a budete si s nimi moct postavit spoustu balíčků, tak to tato krabice opravdu splňuje lépe než jakýkoliv jiný MtG produkt. Pravděpodobně však tuto recenzi čtete proto, abyste se o obsahu „deckbuilderovy soupravy“ dozvěděli trochu víc, takže se do toho hned dáme.

         Vedle spousty karet totiž v krabičce (která je mimochodem z velmi pevného materiálu a vejde se do ní opravdu mnoho kartiček) najdete i kartu odkazující na pravidla Magicu a příručku pro budoucího deck buildera, kde se dozvíte, čeho se držet, chcete-li postavit co nejkonzistentnější a nejúspěšnější deck. Nyní se už dáme do rozboru obsažených karet.

Co vlastně v obsahu najdete /jde jen o stručný popis/:

-         100 basic landů - 20 základních zemí pro každou z pěti barev

-         125 pevně daných a částečně náhodně stanovených běžných a neobvyklých karet

-         4 boostery /balíčky/ po 15 kartách aktuálních edic MTG pro rozšíření a doplnění

-         celkem bytelnou krabici na karty

-         pravidla hry Magic the Gathering

-         návod a tipy na sestavení svého balíčku karet



Obsah Deckbuilders Toolkitu Magic Origins

         Karty, které v krabici najdeme lze rozdělit do tří kategorií:

1. Země

2. Čtyři booster packy

3. Předpřipravené sady karet, které lze rozdělit do dvou podkategorií: na 85 karet, které obsahuje každý DBT a 4 sady po deseti kartách, které jsou pro konkrétní DBT vybrány náhodně z 11 sad celkově.

1. Země

         Zemí najdete v soupravě hned 100, tedy 20 od každé barvy. Máte opravdu dostatek landů ke stavbě jakéhokoliv dvojbarevného balíčku. Bude to však většinou málo v případě, že byste chtěli postavit balíček jednobarevný, poněvadž ideální počet zemí pro klasický deck je asi tak 23. Sehnat tři země však nebývá žádný problém a máte navíc šanci, že nějaké otevřete v boosterech.

2. Čtyři booster packy

         Boostery obsahují 15 náhodných karet, z čehož 1 je vzácná nebo mytická (rare / mythic rare), tři jsou neobvyklé (uncommon) a jedenáct je běžných (common). K tomu navíc v booster packu najdete jednu základní zemi a, máte-li štěstí, rozbalíte místo jedné z common nějakou kartu ve Foil verzi anebo otevřete token – bytost bez manacostu, která se na bojiště dostává pouze prostřednictvím klasických MtG karet.

         Karty z boosterů slouží k doplnění a vylepšení hráčových stávajících balíčků. Pakliže se vám do vašeho nejoblíbenějšího decku karty z boosteru nehodí, nezoufejte, určitě je budete mít s kým vyměnit za nějaké jiné, pro váš balík vhodnější.

3. A) Sada 85 karet obsažena v každém DBT

         Pořídíte-li si kterýkoliv DBT z edice Magic Origins, vždycky v něm budou obsaženy tyto karty:

White

1 Aegis Angel
1 Serra Angel
1 Silkwrap
1 Divine Verdict
1 Eagle of the Watch
1 Alabaster Kirin
1 Celestial Flare
1 Erase
1 Feat of Resistance
1 Aven Skirmisher
1 Artful Maneuver
1 Pacifism 

         Bílou zastupují některé stálice staré již snad jak Magic samotný. Serra Angel je skvělá ikonická bytost vystihující sílu bílé barvy. Máme tu však i karty úplně nové, které nám tak poskytují menší náhled do nejnovějších edic. Na mysli mám například velmi zajímavý removal2 Silkwrap, který hezky reprezentuje schopnost bílé se levně a efektivně zbavovat oponentových bytostí. 

Blue

1 Mahamoti Djinn
1 Frost Walker
1 Into the Void
1 Weave Fate
1 Disdainful Stroke
1 Claustrophobia
1 Singing Bell Strike
1 Faerie Miscreant
1 Aven Surveyor
1 Anticipate
1 Elusive Spellfist
1 Negate        

         Modrá je vybavena zbraněmi této barvě nejbližšími. Counter spelly jako Negate či nový Disdainful Stroke byly v nemilosti všech, kdo kdy proti modré hráli, již za dávných časů. Modrá si také vždy libovala v manipulaci s knihovnou a v karetní výhodě – příkladem toho je zde přítomná Anticipate nebo Weave Fate. 

Black

1 Nightmare
1 Sengir Vampire
1 Ultimate Price
1 Mind Rot
1 Flesh to Dust
1 Reave Soul
1 Deadbridge Shaman
1 Debilitating Injury
1 Hooded Assassin
1 Typhoid Rats
1 Flatten
1 Hand of Silumgar 

         Černé nikdy nikdo nevytýkal, že by její metody byly kdovíjak čisté. Levný, instantní removal, jako je Ultimate Price či Reave Soul patřil vždy mezi její přednosti. Nenechá si však ujít ani takové zvrácenosti, jako je zahazování karet z ruky soupeře – příkladem je Mind Rot. Typickou schopností černých bytostí je deathtouch – tím disponuje i zbrusu nový Hand of Silumgar. 

Red

1 Shivan Dragon
1 Arc Lightning
1 Wild Slash
1 Fiery Hellhound
1 Act of Treason
1 Dragon Fodder
1 Prickleboar
1 Trumpet Blast
1 Bathe in Dragonfire
1 Mardu Scout
1 Tormenting Voice
1 Twin Bolt 

         Plány červených mágů nebyly nikdy nijak složité a o to je tato barva zákeřnější. Klasické červené „pečení“ je zastoupeno tradičním Arc Lightningem a další novinkou Wild Slash. Agresivita červené však nespočívá pouze v kouzlech, velkou práci odvedou i rychlé potvory jako Mardu Scout nebo goblini z Dragon Fodderu. 

Green

1 Terra Stomper
1 Prized Unicorn
1 Heir of the Wilds
1 Elvish Visionary
1 Nissa's Pilgrimage
1 Titanic Growth
1 Plummet
1 Dragonscale Boon
1 Naturalize
1 Ainok Guide
1 Whisperer of the Wilds
1 Colossodon Yearling 

         Zelená si ráda lebedí ve svých lesích, když je však potřeba postavit se nepříteli, dokáže zburcovat představy všech daleko přesahující síly. Již tradičním kouskem zastupujícím zelené posilování je Titanic Growth. Hodnota zelené však spočívá především v rychlosti, s jakou dokáže vyprodukovat manu, za níž je schopna hrát veliké pašíky – příkladem je nový „manovač“ Whisperer of the Wilds.

         Vedle těchto karet zastupujících každou z pěti magicových barev v DBT najdeme ještě 14 commonových nezákladních zemí, které nám za tapnutí přidají do mana poolu jednu ze dvou nabízených barev dle našeho výběru. Jedná se o to nejlepší, co můžeme v souvislosti s dual landy mezi běžnými kartami získat.

Other

1 Spidersilk Net
4 Evolving Wilds
2 Rugged Highlands
2 Wind-Scarred Crag
2 Thornwood Falls
2 Scoured Barrens
2 Bloodfell Caves
2 Blossoming Sands
2 Dismal Backwater
2 Jungle Hollow
2 Swiftwater Cliffs
2 Tranquil Cove 

         A dostali jsme se ke čtvrté a pravděpodobně nejzajímavější části celé soupravy pro Deck Buildera. Je jí oněch 11 sad po deseti kartách, z nichž ve svém DBT najdete právě čtyři. Které z nich, záleží už jen na náhodě. Po představu si zde však ukážeme všech jedenáct a krátce se na každou blíže podíváme.


 

3. B) Sada 11 archetypů z nichž 4 po 10 kartách jsou náhodně obsaženy v každém DBT

1. White Black Warriors

1 Chief of the Edge
1 Chief of the Scale
1 Mardu Woe-Reaper
1 Blood-Chin Rager
1 Rush of Battle
1 Aven Skirmisher
1 Harsh Sustenance
1 Herald of Dromoka
1 Hand of Silumgar
1 Flatten 

         Warrioři jsou archetypem, který se mezi bytostmi objevuje od dávných časů. Co si však pamatuji, jen velmi malé množství z nich si říkali o vznik nějakého čistě Warrior balíčku (vzpomeňme na Bramblewood Paragon). V minulém bloku nesoucím název Khans of Tarkir se však Warrioři po delší době opět hojně vyskytovali a navíc dokázali vzájemně velmi šikovně spolupracovat. Vypíchl bych především jejich kapitány – Chief of the Edge a Chief of the Scale. Tihle dva dávají warriorům najednou úplně nový rozměr, společně s nimi však blokery rozrážející Blood-Chin Rager. Máme tak najednou k dispozici náčrt velmi pěkného agresivního tribal3 balíčku.

2. White Black Auras

1 Totem-Guide Hartebeest
1 Blightcaster
1 Blood-Cursed Knight
1 Sage's Reverie
1 Infernal Scarring
1 Fetid Imp
1 Auramancer
1 Debilitating Injury
1 Ancestral Vengeance
1 Pacifism 

         Aury jsou mezi magikáři velmi málo oblíbenými permanenty. Problém spočívá v karetní nevýhodě, která vzniká ve chvíli, kdy nám očarovanou bytost soupeř nemilosrdně odpraví prostřednictvím nějakého zabíjení a my se tak dostaneme do karetní nevýhody. Jenomže bytosti jako Blightcaster či Totem-Guide Hartebeest tuto nevýhodu velmi pěkně kompenzují – první z nich dokáže odpravovat menší bytosti, kdykoliv zahrajeme auru a ten druhý nám libovolnou auru najde v balíčku, takže si ji lízneme vlastně zadarmo. Blood Cursed Knight nás navíc velmi štědře odmění, pokud ho nějakým očarováním obdaříme.

3. White Blue Prowess

1 Suspension Field
1 Mistfire Adept
1 Strongarm Monk
1 Void Squall
1 Ringwarden Owl
1 Jeskai Student
1 Weave Fate
1 Artful Maneuver
1 Student of Ojutai
1 Ojutai's Breath 

         Prowess je jedna z nových schopností minulého bloku. Bytosti, které ji mají, se posílí o +1/+1 do konce kola, kdykoliv zahrajeme nějaký spell, kterým není bytost. Plán je proto takový vyložit jednu dvě bytosti s touto schopností, jako Jeskai Student či Mistfire Adept a pak je ochraňovat a čistit jimi cestu s pomocí spellů jako velmi pěkný removal Suspension Field či Artful Maneuver. Druhý zmíněný má navíc velmi pěknou schopnost Rebound, která zařídí, že můžeme dané kouzlo zahrát příští kolo v upkeepu znovu. Tím se také opětovně spustí prowess na všech našich bytostech.

4. Blue Red Artifacts

1 Thopter Engineer
1 Chief of the Foundry
1 Reclusive Artificer
1 Briber's Purse
1 Guardian Automaton
1 Aspiring Aeronaut
1 Ghirapur Gearcrafter
1 Singing Bell Strike
1 Bathe in Dragonfire
1 Spidersilk Net 

         Spolupráci s artefakty se téměř vždy nejvíce věnovaly právě barvy červená a modrá. Důkazem toho je například velmi silná bytost Reclusive Artificier, který při příchodu udělí do bytosti či hráče tolik zranění, kolik artefaktů máme pod kontrolou. Tato cifra nebude pravděpodobně vůbec zanedbatelná díky kartám jako Aspiring Aeronaut či Ghirapur Gearcrafter, kteří při příchodu vytvářejí 1/1 artefaktové létající Thoptery.

5. Blue Red Counterburn

1 Ravaging Blaze
1 Goblinslide
1 Master the Way
1 Skywise Teachings
1 Fiery Impulse
1 Send to Sleep
1 Cancel
1 Cunning Strike
1 Elusive Spellfist
1 Twin Bolt 

         Jak z názvu balíčku vyplývá, jde o další spolupráci permanentů se spelly. Tentokrát nejde o bytosti se schopností prowess, ale spíš o enchantmenty jako Goblinslide, které, kdykoliv zahrajeme spell, nám umožní za 1 manu vytvořit 1/1 goblina, a nebo Skywise Teachings, které za stejné podmínky vytváří za cenu 1U jednoho 2/2 letce. Obsažena kouzla reprezentují to nejlepší z modré i červené barvy – Fiery Impulse v našem balíčku funguje často jako nejlepší blesk všech dob Lightning Bolt a Send to Sleep vypne soupeřovy útočníky na dvě kola z provozu, zatímco my si můžeme nadále vesel vyrábět nové gobliny a djinny.

6. Green Red Beatdown

1 Zendikar Incarnate
1 Dragon Grip
1 Atarka Pummeler
1 Circle of Elders
1 Titanic Growth
1 Barrage of Boulders
1 Savage Punch
1 Frontier Mastodon
1 Whisperer of the Wilds

1 Sabertooth Outrider 

         Zástupce guildy Gruul, tedy zelenočervený balíček se snaží vytěžit co nejvíc z dvojice nových mechanik, kterými jsou Ferocious a Formidable. První zmíněná schopnost přidává dané kartě vždy nějaký bonusový efekt za předpokladu, že máme pod kontrolou bytost se silou 4 nebo více, a ta druhá se zase aktivuje jen, je-li celkový součet síly našich bytostí osm či více. Pro splnění těchto podmínek jsou velmi dobré bytosti jako Zendicar Incarnate, ale také dočasné posilování Titanic Growth. Mezi velmi kvalitní Ferocious/Formidable karty patří zelený manovač Whisperer of the Wilds anebo jedno z mála zelených zabíjení Savage Punch.

7. Red Burn

1 Ravaging Blaze
1 Arc Lightning
1 Monastery Swiftspear
1 Wild Slash
1 Lightning Javelin
1 Mage-Ring Bully
1 Valley Dasher
1 Mardu Scout
1 Sarkhan's Rage
1 Twin Bolt     

         K balíčku, který se jmenuje Red Burn snad není třeba nic dodávat. Smažení, pečení, blesky všeho druhu – mezi nejlepší patří díky své variabilitě Arc Lightning anebo Ravaging Blaze pro své vysoké kvality v lategame4. S červenými blesky se navíc hezky doplňuje schopnost prowess, který má i jedna z nejlepších červených bytostí vůbec Monastery Swiftspear

8. Black Green Toughness

1 Kheru Bloodsucker
1 Sultai Flayer
1 Kin Tree Invocation
1 Sight of the Scalelords
1 Hitchclaw Recluse
1 Rotting Mastodon
1 Reach of Shadows
1 Grim Contest
1 Coat with Venom
1 Colossodon Yearling 

         Myšlenka této sady karet je na první pohled poněkud podivná, výsledek však dokáže být velmi překvapivý. Bytosti jako Colossodon Yearling či Rotting Mastodont svými proporcemi až tak neoslní, zato však budou záři s kartami jako Kin-Tree Invocation, která nám vytvoří za pouhé dvě many bytost se silou i obranou stejnou, jako je obrana naší nejodolnější bytosti – s mastodontem to tak může být 8/8 za pouhé dvě many. A pokud se ubráníme až do fáze, kdy budeme moct využívat enchantment Sight of the Scalelords, který našim bytostem s obranou 4 a více dává každé kolo +2/+2 a Vigilance do konce kola, začnou se dít věci.

9. White Green Aggro

1 Valeron Wardens
1 Citadel Castellan
1 Abzan Falconer
1 Incremental Growth
1 Enshrouding Mist
1 Topan Freeblade
1 Pharika's Disciple
1 Rhox Maulers
1 Dragonscale Boon
1 Sandblast 

         Selesnya aggro5, nebo-li GW aggro je velmi oblíbený archetyp pro svou konzistenci. Zelená dodává silné bytosti a posilování, bílá to jistí levným removalem a možností odpovědět na cokoliv, popř. Létajícími bytostmi. V tomto případě se potkáváme s další chopností bloku Khans of Tarkir zvanou Renown, díky níž bytost získává určitý počet +1/+1 counterů ve chvíli, kdy udeří do soupeře, což je často doprovázeno dalším efektem. Například Valeron Wardens nám dají jednu kartu, kdykoliv je některá z našich bytostí „renown“ (stane se „proslulou“ :-)). Outlast je další schopnost bytostí, která se hezky doplňuje s +1/+1 countery – příkladem může být Abzan Falconer, který každé bytosti s counterem dodává Flying.

10. Blue Black Exploit

1 Merciless Executioner
1 Silumgar Sorcerer
1 Youthful Scholar
1 Rakshasa Gravecaller
1 Macabre Waltz
1 Deadbridge Shaman
1 Whisk Away
1 Gurmag Drowner
1 Sidisi's Faithful
1 Dutiful Attendant 

         Myšlenka této sady se odvozuje od schopnosti Exploit, kterou mají bytosti a která vytvoří nějaký bonusový efekt, když daná bytost přijde na stůl za podmínky, že obětujeme nějakou bytost (může to být klidně ona sama). Příkladem je Silumgar Sorcerer, což je 2/1 Flying Flash, což znamená, že ho můžeme hrát i instantně, a obětujeme-li při jeho příchodu bytost, můžeme zcounterovat kouzlo, které zahrál soupeř. Efekty pojící se s exploit jsou, stejně jako tento, obvykle velmi silné, a proto je dobré mít nějaké bytosti, které není škoda obětovat. Příkladem je Youthful Scholar, což je pouhá 2/2 za čtyři many, ale když zemře, lízneme si dvě karty.

11. Blue Green "Secret Plans" Morph

1 Pine Walker
1 Icefeather Aven
1 Secret Plans
1 Qarsi Deceiver
1 Claustrophobia
1 Write into Being
1 Ambush Krotiq
1 Ethereal Ambush
1 Ojutai Interceptor
1 Guardian Shield-Bearer     

         Sada Secret plans může dát asi nejzábavnějšímu balíčku z celé kolekce. Jeho zábavnost spočívá především v hojně zastoupeném prvku náhody způsobený schopností Manifest. „Manifestování“ funguje tak, že položíme vrchní kartu naší knihovny na bojiště, čímž se z ní stane 2/2 bytost. Od té chvíle ji můžeme kdykoliv (i instantně) otočit, pokud je to bytost a pokud zaplatíme její manacost. Parádním příkladem je Ethereal Ambush, které nejenom, že nám vlastně lízne dvě karty, ale navíc dokážou dost zhatit soupeřovy plány ony dvě 2/2 bytosti, které jsme poslali, aby zablokovaly jeho bytosti. V balíčku se také logicky velmi dobře vyjímá enchantment Secret Plans, který podporuje všechny obrácené karty (+0/+1) a, kdykoliv nějakou z nich otočíme, lízneme si kartu.

Z obsahu balení zbývá už jen „drobnost“ pro přesnost. Pravidla a návod na sestavení balíčku jsou 2 složené velké letáky formátu A3. Pravidla jasně a přehledně popisují základní mechanismy hry a průběh hráčova tahu, návod na sestavení balíčku pak popisuje některé možné typy balíčků dle způsobu hry, snaží se popsat, jak fungují a také poskytnout rady, jak při sestavování balíčků postupovat. Neodpustím si ale malou kritiku. Je trochu škoda, že u tohoto produktu nejsou přiložena pravidla v češtině. Ano, jistě oprávněně namítnete, že pro hraní Magicu je třeba angličtina a že se pravidla dají stáhnout na internetu. Nicméně, je to produkt určený pro začínající a spíše mladší hráče, kterým by jasné vymezení pojmů jistě ulehčilo nepřesnosti při jejich překládání a hraní. A přiložení vytištěných pravidel na těch pár stranách by cenu produktu rozhodně nijak zásadně nezvýšilo. Na druhou stranu, je to trochu logické, jsme jen malým trhem a Toolkitů se rozhodně neprodá tolik, jako v anglicky či německy mluvících zemích.

 

Zhodnocení Magic Origins Deckbuilders Toolkit

         A jsme u konce. Rozebrali jsme si výše veškerý obsah DBT z Magic Origins. Jak vidíte, tak možností, co s takovou hromadou karet dělat, je opravdu přehršle, a tak nezbývá nic jiného než testovat a testovat. Produkt je velmi vhodný pro všechny začínající hráče, kteří si chtějí s Magicem jen tak potykat, chtějí si vyzkoušet deckbuilding, chtějí zjistit, jak která schopnost funguje a velmi dobře tak slouží k naučení pravidel. Zároveň obsahuje karty k sestavení klidně i 4 šedesáti-karetních balíčků naráz, čímž se z něho stává skvělá ideální věc k tzv. „hospodskému hraní“ s více kamarády, kde vám navíc zajistí celkovou vyrovnanost všech účastnících se decků.

         Pokud vás výše rozebíraný Deck Builder's Toolkit zaujal, vřele doporučuji jeho pořízení a můžete tak učinit na našem partnerském internetovém obchodě Veselý Drak za zvýhodněnou cenu 399 Kč. Děkuji vám za pozornost, pokud jste dočetli až sem, a těšte se na další recenzi.

 

S pozdravem Jakub Štingl

 

 

 

Poznámky pod čarou a vysvětlivky: 

1: Core set = velká letní edice, vychází každý rok a vyznačuje se vyšším počtem reprintů (karet, které již vyšly někdy jindy v minulosti).

2: Removal = jakýkoliv typ ničení, od slova remove = zrušit, odstranit

3: Tribal: tribal balíčky se zaměřují na jeden jediný typ bytostí, tzv. tribe (=kmen). Často tak využívá množství výhod čišící z velkého počtu bytostí ze stejného kmene a vzájemné synergie jeho zástupců.

4: Lategame = pozdní fáze hry

5: Aggro: typ balíčku agresivně laděného – spoléhá se většinou na velké množství levných a rychlých bytostí, díky kterým má převahu především v early game – úvodní fázi hry.

Komentáře
Nyní zde nejsou žádné kometáře. Buďte první!
Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí