sobota 20. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

úterý 24. února 2009
Rozbory dvojkových balíčků (2. část)
Autor: LoboCZE @ 20:44 :: 3827 Přečtení :: 4 Komentáře ::
 

 

 

 

        Pokud s hrou Magic: The Gathering právě začínáš, nepatříš mezi turnaji ostřílené hráče nebo by ses jen chtěl(a) dovědět, na jaké strategie můžeš na současném STANDARDU narazit, pak se pohodlně usaď, dej si horké kakao nebo čaj a můžeš se pustit do čtení.

        V minulé části jsem psal o Faeriích, Cruel Controlu a Reveillarkovi (první část najdete zde). Dnes se dovíme něco málo o dalších často hraných archeotypech.

 

 

Mono Red Aggro – je červený balíček s rychlými červenými nestvůrami (Figure of Destiny, Boggart Ram-Gang, Mogg Fanatic, Demigod of Revenge atd.) doplněný různými smažidly (Flame Javelin, Incinerate, Magma Spray aj.). Strategie je jednoduchá - co nejdříve vyložit co nejvíce havěti, která soupeře načne a pak jej dostřílet blesky. V sideboardu najdeme specialitky hlavně proti bílé: Everlasting Torment (dobrý nejen proti Burrentonovi), Chaotic Backlash aj. Proti modré většinou Guttural Response nebo Vexing Shushera jako hromadné ničení je zde Pyroclasm, Firespout nebo Volcanic Fallout. Vy, co nemáte bohaté dědečky, tento balíček se dá velmi solidně hrát i bez Demigodů a Figur. Stačí jen najít vhodné adepty na jejich místo.

 

 

Kithkini – i tento balíček bych doporučil začínajícím pro svou jednoduchost a pokud přehlédneme některé karty (Figure of Destiny, Elspeth, Knight-Errant), tak i cenovou nenáročnost. Kikáči spoléhají na levné rychlé bijce (Goldmeadow Stalwart, Figure of Destiny, Knight of Meadowgrain), karty zajišťující karetní výhodu (Spectral Procession, Windbrisk Heights, Cloudgoat Ranger, někdy i Ranger of Eos nebo Reveillark) a v neposlední řadě také na podporu svých vojsk (Wizened Cenn, Ajani Goldmane, Mirrorweave). O soupeřovu domobranu se zde stará Oblivion Ring, Unmake nebo Path to Exile a v RW verzích Ajani Vengeant a Incinerate. Burrenton Forge-Tender spolehlivě ochrání vaši armádu před soupeřovými Pyroclasmami a Firespouty. Jestliže soupeř nehraje hromadné ničení nebo se mu jinak nepodaří stabilizovat hru, je jen otázka času, než jej Kikáči zadupou do země.

 

 

Elfové – momentálně se hrají v několika variantách (mono green , WG, BG). Všechny varianty spoléhají na rychlý rozjezd v podobě Llanowar Elves v prvním kole. Dále už záleží, jaké ty elfíky hrajeme. Někteří hráči spoléhají na hordy malých nestvůrek, které soupeře přemnoží (Imperious Perfect, Wren's Run Vanquisher, Wolf-Skull Shaman, Bramblewood Paragon, Twinblade Slasher, Elvish Promenade atd.) a ještě třeba vyrostou (Overrun, Giant Growth). Další preferují hrubou sílu (Wilt-Leaf CavaliersShieldem of the Oversoul, Wilt-Leaf Liege, Chameleon Colossus, Kitchen Finks aj.) doplněnou o nějaké to „sklízení“ soupeřových blokerů ze stolu v podobě Oblivion Ringů, Eyeblight's Endingů, Nameless Inverzí, Snakeformy apod. Asi největší slabinou elfů je soupeřovo hromadné ničení. Alternativní odpovědí zde může být Thoughtseize, Burrenton Forge Tender nebo Gaddock Teeg. Proti kontrolům se určitě osvědčí „oživující se“ země Treetop Village a Mutavault.

 

 

Merfolci – stejně jako elfové i tito vodní mužíci se ve světě magicu pohybují už nějakou tu dobu. Rovněž se mohou hrát v různobarevných verzích (UW, UWR, UWG, UWBG), nejčastěji se však setkáme s UW merfolky. První kolo potěší Cursecatcher, ve druhém slevňovač Stonybrook Banneret nebo Silvergill Adept, do trojmanového slotu nám poslouží Wake Thrasher a Merrow Reejerey. Pokud soupeř vpustí na stůl svého bijce, Sower of Temptation jej zkrotí a ukáže mu, kdo je jeho pán. Sygg, River Guide ochrání vaše merfolky před hrůzami typu Incinerate, Terror apod., jako zakazování zde máme k dispozici Cryptic Command a Sage's Dousing, případně Remove Soul, Negate nebo Glen Elendra Archmage. Velice oblíbeným kouskem je nejen v merfolcích Reveillark, který většinou rozhodne hru ve váš prospěch.

 

 

Doran – jedná se o bílozelenočerný balíček, jehož základem je Doran, the Siege Tower. Díky Birds of Paradise nebo Llanowarovi může být tento bijec v 2. kole na stole a to soupeř ještě neví, že o kolo později na něj vytasíte Colossuse, později Cloudthreshera a je vymalováno. Stane se, že si Dorana nebo Colossuse prostě ne a ne líznout. V tom případě nám vypomůže Treefolk Harbinger. Pomocí Scullera a Thoughtseize kontrolujeme ruku oponenta a Nameless InversionOblivion Ringem se postarají o nežádoucí karty na stole. Karetní výhodu zajistí Profane Command, Wolf-Skull Shaman a Leaf-Crowned Elder, případně Kitchen Finks a Reveillark.

 

 

 

 

 

 

Mana Rampa – i zde určitě narazíme na spoustu možností, jak „barevně“ Mana Rampu postavit. Důležitá je dostatečná manová základna v podobě Fertile Groundu, Garruka, Mind stonu nebo Rampant Growthu a také nějaká ta havěť (Kitchen Finks nebo Sprouting Thrinax) do střední fáze hry. Jakmile získáme dostatek many, hurá něco dobrého a pokud možno drahého zahrát. K zabití soupeře máme na výběr z možností Broodmate Dragon, Cloudthresher, Hellkite Overlord, Oona, Queen of the Fae, Chameleon Colossus atd. S nestvůrami soupeře zacvičí  Shriekmaw, Volcanic Fallout, Jund Charm nebo Firespout. Mezi další „příjemné“ triky patří Primal Command, Profane Command a Mind Shatter.

 

 

Bant Aggro – je bílozelenomodrý balíček postavený na nestvůrách s dost pěknými schopnostmi a najdeme zde i nějaké to rušení. Klasikou je Birds of Paradise nebo Noble Hierarch, díky kterým dostaneme do hry rychleji např. Rhox War Monka, Shorecrasher Mimica, Jhessian Infiltratora nebo Rafiqa of the Many, Díky němu se z Mimica stane během chvilky doslova smrtící zbraň. Naše příšerky můžeme podpořit Shieldem of the Oversoul, kontrolovat hru pomocí Commandů, Negací, Bant Charmu a Elspeth.

 

 

Bant Control – bílozelenomodrý kontrol složením velmi podobný Bant Aggru. Kromě Rhox War Monka hrajeme Mulldriftera, Stoic Angela, Cloudhreshera nebo Empyrial Archangela. Triky jsou takřka shodné, jako u Bant Aggra s tím rozdílem, že v Bant Controlu je zařazeno hromadné ničení (Wrath of God a Firespout) a také Oblivion Ring, Condemn aj. Prostě počkat, až protivník toho vyloží co nejvíce, hezky mu to spláchnout, vyložit nestvůrku a kontrolovat hru.

 

 

Tokeny – opět mnoho barevných verzí (BW, BR aj.) balíčku. Taktika balíčku je velmi jednoduchá – udolat soupeře svými tokeny. Hnacím motorem je Bitterblossom, který mohou kouzla typu Wrath of God a Firespout jen zpomalit, ne však zastavit. Další tvůrci tokenů v BW verzi jsou Spectral Procession, Cloudgoat Ranger a Marsh Flitter, které podporuje Glorious Anthem a Ajani Goldmane. Spektrum bytostí doplňují Knight of Meadowgrain a Tidehollow Sculler.

         V BR verzi se o výrobu tokenů stará Dragon Fodder, Marsh Flitter a Siege-Gang Commander, který se krásně kombí s Torrentem of Souls, díky němuž je schopen zabít soupeře na jeden útok. Tokeny lze využít také jako náboj do Predator Dragona nebo Nantuko Huska a díky Grave Pactu se zbavit soupeřových nestvůr. Dalšími adepty do útoku jsou Mogg Fanatic, Murderous Redcap a Shriekmaw, kterými se rovněž můžete zbavit nepříjemné havěti na stole. Na soupeřovu ruku máte tradiční Thoughtseize.

 

 

Rogues – se hrají většinou jako mono black nebo jako černomodrá verze. Síla Rogues tkví ve schopnosti PROWL - sesílat levněji a lépe kouzla, pokud váš goblin nebo rogue zraní (combat damage) oponenta. Aby se tak stalo, máme k dispozici nestvůry s létáním, fearem nebo neblokovatelné jedince (Nightshade Stinger, Prickly Boggart, Oona's Blackguard, Squeaking Pie Sneak, Pestermite, Inkfathom Infiltrator). K ještě levnějšímu seslání PROWLových nestvůr (Earwig Squad, Stinkdrinker Bandit) přispívá Frogtosser Banneret, který zrychlí vaši hru. Mezi další PROWL triky patří Morsel Theft, Noggin Whack nebo Knowledge Exploitation. Jako zabíjení je zde Nameless Inversion, Terror nebo Agony Warp. Balíček je poměrně silný i bez karet typu Thoughtseize, Bitterblossom nebo Mutavault. Je tak cenově velmi výhodný (černá verze max. 300 Kč) a já osobně jej doporučuji.

 

 

Quick 'n Toast - další z kontrolních balíčků založený na hromadném ničení (Firespout, Wrath of God), lízání (Tidings, Oona's Grace, Esper Charm), kartách na kontrolu a stabilizaci hry (Cryptic Command, Negate, Remove Soul, Condemn, Bant Charm) a na několika málo nestvůrách (Cloudthresher, Oona, Queen of the Fae, Rhox War Monk případně Kitchen Finks), kterými udolá protihráče. Nic nového. Dokonce bych řekl, že se jedná o předvoj dnešního Cruel Controlu a Bant Controlu. Cílem je dostat se do pokročilejší fáze hry s co nejmenší ujmou na životech. Když to jde dobře, soupeř už tou dobou nemá nic na stole ani v ruce, takže stačí vyložit „běžce“ a zaběhnout si pro vítězství.

 

 

Sférochodci - tento deck vznikající po příchodu Alara bloku je jednoduše tvořen planeswalkery (Ajani Vengeant, Chandra Nalaar, Elspeth, Knight-Errant, Garruk Wildspeaker, Jace Beleren, Nicol Bolas, Planeswalker), kteří disponují skvělými schopnostmi. Navíc planeswalker není jen tak nějaká stvůra, kterou můžeme odpálkovat každým druhým kouzlem, ale permanent, na který platí krom Oblivion Ringů a Boomerangů jen přímé zranění (blesky) nebo útok nestvůr. Jenomže pokud nemáme nestvůry (Wrath of God, Volcanic Fallout, Condemn, Incinerate), moc toho nezmůžeme. Zbytek balíčků může tvořit nějaké to rušení (Cryptic Command, Remove Soul aj.) nebo i nějaké ty bytosti (Kitchen Finks, Cloudthresher, Vexing Shusher, Fulminator Mage aj.).

 

 

...a to nejlepší na konec...

 

5c Control - si může s Cruel Controlem prakticky podat ruce. Už to není jen o třech nebo čtyřech barvách, ale jdeme rovnou na pět. 5c Control spoléhá na to nejlepší ze všech barev, podle toho také vypadá složení. Hromadné ničení zastupuje Wrath of God, Volcanic Fallout, Martial Coup, případně ještě Firespout a Pyroclasm, rušičky nepostradatelný Cryptic Command a Broken Ambitions, o karetní výhodu se stará Esper Charm, Mulldrifter, Cruel Ultimatum a Nicol Bolas, Planeswalker. Velmi často se také hraje Path to Exile, Broodmate Dragon, Ajani Vengeant a můžeme se setkat také s Child of Alara, Obeliskem of Alara nebo s Maelstrom Archangelem.

 

 

Balíčky, které se vám zobrazí po kliknutí na odkaz, berte jen jako příklad. Existuje mnoho karet a variant, jak daný balíček hrát. Takřka nikdo nemá na vlas stejný balík, i když hraje tu samou strategii. Věřím, že jste si udělali obrázek o tom, co se na STANDARDU momentálně hraje. Pokud ano, pak tento článek splnil svůj účel, já děkuji za pozornost a snad někdy příště ahoj.

 

Jean

 

 

 

 

Komentáře
Autor: Honza @ středa 25. února 2009 18:31
Myslím že desátá edice už se na standartu hrát nesmí. A potom tedy nechápu jak se může v Elfech hrát Llanowar.

Autor: kopl @ středa 25. února 2009 18:48
desátá edice je na standardu legální až do 17.7. kdy vyjde Magic 2010 (což je jakoby jedenáctka)

Autor: Swath @ čtvrtek 26. února 2009 18:16
Pěkná práce-jenom ty Merfolci jsou bez Lorda of Atlantis myslim nic moc

Autor: jean @ pátek 27. února 2009 17:58
Jo, ale ten na dvojce už není...jinak díky, moc si cením Vašich reakcí a komentářů

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí