pátek 29. března 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

úterý 3. března 2009
Rozbor dvojkových balíčků - Faeries
Autor: JakubMG @ 17:27 :: 2337 Přečtení :: 0 Komentáře ::
 
         Milí magicoví nadšenci, vítám vás u svého druhého rozboru o dvojkové scéně/balíčcích. Zkrátka o všem možném, co vás možná zajímá a možná také ne. V dnešním článku se podíváme na balíček, který podle menšiny hráčů měl být už údajně mrtvý, trochu jsem vám ho představil i v článku minulém, ano jedná se černo modrý balíček – Faeries. Na začátek vám poskytnu rychlý průlet historií o tomto typu balíčku.

          Bylo 4. listopadu 2007, když Faerie zažili první velký úspěch. Bylo to na GP v Krakově, kde slovenský hráč Robert Jacko dopilotoval, svou vlastní myšlenku, UG faerie k šestému místu. Tehdy to byl oblíbený a také dost často hraný balíček, ale bohužel byla to jen slepá větev vývoje faerií.

Faeries Robert Jacko
Main Deck Sideboard
1 Remove Soul
2 Psionic Blast
2 Loxodon Warhammer
2 Wall of Roots
4 Spellstutter Sprite
4 Scryb Ranger
4 Scion of Oona
3 Pestermite
4 Mystic Snake
3 Mistbind Clique
4 Birds of Paradise
4 Yavimaya Coast
2 Treetop Village
5 Snow-Covered Island
4 Snow-Covered Forest
2 Pendelhaven
3 Forest
3 Faerie Conclave
4 Rune Snag
1 Flashfreeze
3 Lignify
3 Spectral Force
4 Thorn of Amethyst
3 Vesuvan Shapeshifter
1 Willbend

         Od toho dne se přisuzoval faeriím velký potenciál a testovaly se hlavně UB verze, které byly rychlé, agresivní a naplno využívaly potenciálu některých černých karet, jako byl Profane Command a nový „duress“  aka thoughtseize, ale stále to nebylo ono.

Faeries  
Main Deck Sideboard
4 Thoughtseize
4 Rune Snag
4 Psionic Blast
4 Cryptic Command
2 Profane Command
2 Wydwen, the Biting Gale
2 Mistbind Clique
4 Scion of Oona
3 Pestermite
4 Spellstutter Sprite
4 Oona’s Prowler
3 Swamp
4 Island
4 Underground River
4 River of Tears
4 Faerie Conclave
4 Secluded Glen
1 Mistbind Clique
1 Profane Command
2 Cruel Edict
3 Extirpate
4 Nekrataal
4 Sower of Temptation


Faeries  
Main Deck Sideboard
4 Cloud Sprite
4 Spellstutter Sprite
4 Mistbind Clique
4 Thieving Sprite
4 Nightshade Stinger
4 Scion of Oona
4 Rune Snag
4 Cryptic Command
4 Thoughtseize
2 Sower of Temptation
4 River of Tears
4 Secluded Glen
4 Underground River
3 Swamp
7 Island
4 Flashfreeze
4 Deathmark
2 Pithing Needle
2 Sower of Temptation
2 Familiar’s Ruse
1 Slaughter Pact

         Od ledna roku 2008 se stala jedna změna, ze začátku se ve faeriích příliš nepodepsala, ale následně to začínalo být patrné. Vyšel Bitterblossom. Od té doby se můžeme potkávat s těmito krásnými letadýlky v téměř stejné podobě, ale jen téměř, protože se hráči bála využít plný potenciál hořkých květů.

Faeries  
Main Deck Sideboard
4 Faerie Conclave
2 Pendelhaven
2 River of Tears
4 Secluded Glen
5 Snow-Covered Island
1 Snow-Covered Swamp
4 Underground River
3 Cloud Sprite
3 Mistbind Clique
4 Nightshade Stinger
4 Oona’s Blackguard
4 Oona’s Prowler
2 Pestermite
4 Scion of Oona
4 Spellstutter Sprite
2 Bitterblossom
4 Rune Snag
4 Thoughtseize
2 Bitterblossom
4 Flashfreeze
2 Pestermite
3 Sower of Temptation
4 Terror
 

Faeries  
Main Deck Sideboard
2 Faerie Conclave
1 Urborg, Tomb of Yawgmoth
5 Island
3 River of Tears
4 Secluded Glen
4 Swamp
2 Underground River
3 Mistbind Clique
3 Oona’s Blackguard
4 Scion of Oona
4 Spellstutter Sprite
4 Oona’s Prowler
2 Shadowmage Infiltrator
3 Sower of Temptation
3 Terror
4 Familiar’s Ruse
2 Notorious Throng
2 Loxodon Warhammer
3 Bitterblossom
2 Ancestral Vision
3 Twincast
2 Cryptic Command
3 Damnation
4 Extirpate
3 Sudden Death

9. března 2008 se odehrálo Grand Prix Shizuoka, kde se stalo něco neočekávaného, faerie se umístili na prvních dvou místech, ale byli v nich rozdíly. Yuuta Takahashi hrál verzi, která by se dala považovat za téměř dokončenou, byla to verze, se kterou jsme se setkávali dalších pár měsíců. Zatímco Olivier Ruel se pokusil využít Bitterblossom naplno a hrál Oona´s Blackguardy a Notorious Throng. Byla to dobrá verze, trochu pomalejší, ale jinak dobrá. Ale Takahashiho verze se stala známější a nutno říci, že i hranější.

Faeries Yuuta Takahashi
Main Deck Sideboard
4 Nameless Inversion
4 Cryptic Command
4 Bitterblossom
4 Ancestral Vision
4 Spellstutter Sprite
3 Sower of Temptation
4 Scion of Oona
4 Pestermite
4 Mistbind Clique
4 Underground River
2 Snow-Covered Swamp
4 Snow-Covered Island
4 Secluded Glen
4 River of Tears
4 Mutavault
3 Faerie Conclave
4 Bottle Gnomes
4 Deathmark
2 Familiar’s Ruse
2 Razormane Masticore
3 Thoughtseize


Faeries Olivier Ruel
Main Deck Sideboard
4 Rune Snag
2 Notorious Throng
3 Cryptic Command
4 Bitterblossom
4 Spellstutter Sprite
4 Scion of Oona
4 Pestermite
4 Oona’s Blackguard
4 Mistbind Clique
4 Underground River
4 Snow-Covered Island
4 Secluded Glen
4 River of Tears
2 Pendelhaven
2 Mutavault
1 Island
4 Faerie Conclave
2 Unsummon
2 Deathmark
4 Flashfreeze
2 Peppersmoke
3 Sower of Temptation
4 Thoughtseize

         Pak se dlouhou dobu nedělo nic zajímavého, až na to, že někteří hráči faerie vychvalovali, jiní je proklínali. Pak se ale stalo něco historicky zajímavého. Bylo chvíli před PT Hollywood, všichni říkali, že jsou faerie špatné, a že se na ně žádný pro tour hráč nespolehne. Byla to téměř pravda, většina jich zvolila merfolky a francouzi hráli Quick´n´Toast, ale byla tam jedna velká vyjímka a tím byl Paulo Vitor Damo da Rosa, který nejenže se spolehl na vílinec, ale dokázal, že i když je na něj celý field zaměřen, dokáže vyhrávat a dostal se do TOP8.

Faeries Paulo Vitor Damo da Rosa
Main Deck Sideboard
2 Faerie Conclave
4 Island
4 Mutavault
2 Pendelhaven
3 River of Tears
4 Secluded Glen
2 Sunken Ruins
4 Underground River
4 Mistbind Clique
4 Scion of Oona
4 Spellstutter Sprite
3 Vendilion Clique
4 Ancestral Vision
4 Bitterblossom
4 Cryptic Command
4 Rune Snag
4 Terror
3 Bottle Gnomes
3 Damnation
2 Murderous Redcap
3 Razormane Masticore
4 Thoughtseize

            Ale chvíli poté nastal obrovský „boom“ s RDWéčky všeho druhu a faerie to začínali mít velmi těžké, ale přesto všechno se na amerických nationalsech podařilo jedněm faeriím dostat až do národního týmu. Pilotoval je Paul Cheon a byla to dost zvláštní verze, ale přesto kvalitní.

Faeries Paul Cheon
Main Deck Sideboard
2 Remove Soul
4 Cryptic Command
4 Bitterblossom
4 Ancestral Vision
3 Spellstutter Sprite
4 Mistbind Clique
4 Shadowmage Infiltrator
4 Underground River
3 Sunken Ruins
4 Secluded Glen
2 River of Tears
1 Pendelhaven
4 Mutavault
5 Island
2 Faerie Conclave
4 Rune Snag
2 Slaughter Pact
4 Terror
2 Razormane Masticore
2 Murderous Redcap
2 Extirpate
3 Bottle Gnomes
2 Damnation
4 Thoughtseize


            Abych pravdu řekl, tak chvíli poté byly faerie v útlumu, hrály se jen tak sporadicky a povětšinou s loxodon warhammerem, aby měli obstojnou šanci proti RDW, které jim docela dost vadilo. A zároveň musely hrát nějaký sideboard proti Magus of the Moon.


Faeries  
Main Deck Sideboard
4 Spellstutter Sprite
4 Scion of Oona
1 Vendilion Clique
4 Mistbind Clique
2 Sower of Temptation
4 Ancestral Vision
1 Slaughter Pact
3 Terror
4 Rune Snag
4 Bitterblossom
1 Loxodon Warhammer
4 Cryptic Command
4 Mutavault
1 Faerie Conclave
2 Pendelhaven
2 Sunken Ruins
4 Underground River
4 Secluded Glen
3 River of Tears
4 Island
4 Flashfreeze
3 Thoughtseize
3 Damnation
2 Murderous Redcap
2 Extirpate
1 Slaughter Pact

Konečně jsme se dostali k jednomu důležitému okamžiku v životě faerií. Odrotování Time Spiraly z dvojky a její nahrazení Shards of Alara. To, že faeriím odešly Ancestral Vision, znamenalo, že se hráči faerií pokoušeli vymyslet něco, čím by získali karetní výhodu, vyzkoušeli splash na bílou na Esper Charm a chodilo to docela dobře. Nutno poznamenat, že zároveň s některým kartami do faerií odešel i Magus of the Moon, což znamenalo, že nebylo nutné hrát v sidu karty jako třeba murderous redcap. Ale právě splash s bílou byla jen takovým pokusem. Stále častěji se hrály klasické dvojbarevné verze.

Faeries  
Main Deck Sideboard
4 Esper Charm
4 Agony Warp
4 Cryptic Command
4 Broken Ambitions
1 Loxodon Warhammer
4 Bitterblossom
2 Vendilion Clique
4 Mistbind Clique
4 Scion of Oona
4 Spellstutter Sprite
2 Island
4 Reflecting Pool
4 Mystic Gate
4 Sunken Ruins
4 Secluded Glen
4 Arcane Sanctum
4 Faerie Conclave
2 Loxodon Warhammer
4 Terror
4 Runed Halo
3 Oblivion Ring
2 Puppeteer Cliq


Faeries  
Main Deck Sideboard
4 Sunken Ruins
4 Secluded Glen
4 Mutavault
3 Faerie Conclave
4 Underground River
4 Island
1 Swamp
4 Spellstutter Sprite
4 Mistbind Clique
3 Vendilion Clique
3 Scion of Oona
4 Cryptic Command
4 Bitterblossom
3 Terror
3 Agony Warp
3 Ponder
3 Broken Ambitions
2 Thoughtseize
2 Thoughtseize
3 Murderous Redcap
3 Sower of Temptation
4 Flashfreeze
3 Faerie Macabre

A kromě několika menších obměn taková verze vydržela až do dneška. A konečně představím decklist, který budu dnes rozebírat.

Faeries Vladimír Kučera
Main Deck Sideboard
1 Faerie Conclave
5 Island
4 Mutavault
4 Secluded Glen
4 Sunken Ruins
3 Swamp
4 Underground River
4 Mistbind Clique
4 Scion of Oona
3 Sower of Temptation
4 Spellstutter Sprite
2 Agony Warp
4 Bitterblossom
4 Broken Ambitions
4 Peppersmoke
4 Cryptic Command
2 Terror
4 Flashfreeze
2 Glen Elendra Archmage
1 Sower of Temptation
2 Stillmoon Cavalier
4 Thoughtseize
2 Vendilion Clique

Mana base je na dvoubarvu velice dobře zastabilizovaná, dvanáct dvoubarevných zemí, pět oživovacích, doplněno nepříliš klasický počet osmi basicy. Díky patnácti černým zdrojům a osmnácti modrým, není problém zahrát druhé kolo bitterblossom a přitom mít v kole čtrvtém tři potřebné barevné na cryptic command. Oživovací země tu jsou, abychom mohli přitopit pod kotlík a nebo dorazit opponenta po nějakém jeho infestu, či volcanic falloutu.

          Sekce creatur je zastoupena patnácti kousky, všechny jsou to překvapivě creatue typ faerie a všechny mají nějakou výtečnou schopnost. Spellstutter Sprite je v tomhle typu balíčku prakticky counterspell, hlavně s bitterblossomem je úžasná (nezapomínejte, že bitterblossom je také faerie) také u ní nezapomínejte, že můžete oživit mutavault nebo faerie conclave, abyste dosáhli potřebného počtu faerií. Scion of Oona zajistí bonus vašemu letectvu a zároveň ho dělá necílovatelným proti všem removalům, které by mohly dělat nějaká problém, pozor na to, že ona sama si necílovatelnost nedává, není tudíž radno dávat ji, když máte jistotu, že dostane nějakým fritem nebo zabíjením. Sower of Temptation, nový control magic, jak by se dala nazvat tato šikovná čtyřmanová faerie, která dokáže rozvrátit soupeřovi situaci na stole, jen je trochu náchylná na veškeré magma spraye a podobné blbovinky, takže opět opatrně. A nakonec tu máme další čtyřmanovou faerii, která má ale o něco větši parametry, než její výše zmíněná kamarádka. Za čtyři many dostaneme 4/4 tělo, které jen tak něco nezabije, létá a navíc zatapne veškeré soupeřovy země. Její jedinou nevýhodou, což může být někdy i výhoda je to, že musí championovat nějakou faerie permanent kartu, což ale znamená, že s ní klidně můžete championovat váš bitterblossom, když máte málo životů.

         Jako jediný zástupce card typu enchantment je tu bitterblossom, karta na které tento balík prakticky stojí. Jeden dobrý hráč se nechal kdysi slyšet, že faerie jsou dobré jen tím, že hrají bitterblossom a musím říct, že měl pravdu. Bez bitterblossomu by faerie byly poloviční, spellstutter sprite by tak dobře nekántrovala, mistbind clique by neměla tolik cílů, scion of oona by neposilovala tak velkou armádu. Zkrátka, je to nejlepší karta pro faerie, ale také nejlepší karta proti faeriím. Pokud jste hráčem faerií, tak mi musíte dát za pravdu, že nejméně rádi vidítě na soupeřově straně stolu právě hořký květ, protože to buď znamená mirror, anebo nějaký nepřijemný balíček, který si dal tuhle super kartu do maindecku. Nezapomínejte, že je bitterblossom skvělá karetní výhoda, ale dávejte si pozor, aby vás neukousal, v nejhorším případě si ho můžete vrátit commandem do ruky nebo ho championovat mistbind cliqueou.

         A teď tu máme 16 instantů, které pomáhají nám, jakožto faeriím, vyhrát hru. Je tu zabíjení na karty, které nám vadí jako např. Scattershot Archer, na nějž tu máme vynikající Peppersmoke, který je většinou zroveň cantripem. Na ty trošku větši tu máme Agony Warp a Terror. Agony Warp je výtečným combat trikem právě ve chvílích, kdy má soupeř nějaké ty své lítačky, které jsou buď stejně velké, což znamená, že to v těchto případech bude znamenat dvě za jednu, pokud se rozhodne blokovat naše letectvo. Terror tu je spíše na ty větší a hlavně ty problematické pašíky, ale pozor, nezabije karty jako Doran, the Siege Tower, takže opatrně s tím, co máte naplánováno zabít. Zbytek instantů jsou counterspelly, které nám dopomohou kontrolovat hru a nakonec i pravděpodobně zvítězit. Broken Ambitions jsou do prvních kol, kdy zkántrují nějaký dvou/tři manový kus a ještě vám prozradí, co si líznete za krásnou kartu, pokud je to nějaká neptořebná země, nebo jakákoliv již zbytečná karta, můžete ji dát na spodek knihovnky, což je vcelku dost výhodné. Cryptic Command je zde jako víceúčelová karta, která kromě toho, že kántruje, tak vrací permanenty, tapuje soupeřovy potvůrky a pokud potřebujete jen jedno z toho, tak vám lízne, tolik potřebnou kartičku. Na tuhle kartu se vyhrávají mirrory, vyhrává se na ní damage race, a tak dále a tak dále.

         Tato verze nehraje žádné sorcery, ale rozhodně stojí za zmínku dvě, která by se teoreticky za určitých podmínek dala hrát. Jsou jimi Thoughtseize a Ponder. Thoughtseize by se mohl hrát z důvodu volcanic falloutu  a ačkoliv máme thoughtseizy v sidu je docela důležité rozmyslet, kde by měly být. Ponder je obstojné tempo, díky němu si můžete nechat ruku jen s jednou zemí (která ale musí dávat modrou) a je to takový trojkaretní tutor.

         V sideboardu na nás čeká dalších patnáct karet (překvapivé, že?), které nám pomáhají vyřešit spoustu situací a matchupů, které by jinak byly velice problematické. Na aggra jsme se připravili různě, flashfreeze na všechna červená a zelená, stillmoon cavalier, který je dobrý na kithkiny i RW cruise a Sower zktrátka na všechno. Na kontroly jsme připraveni daleko více, hlavně díky vyjití volcanic falloutu hrajeme v sideboardu Vendilion Clique a thoughtseizy (které bychom asi hráli i tak), abychom mohli tuto nepříjemnou kartu zahodit. Říká se, že nejhorší matchup je mirror, a proto je radno se na něj patřičně připravit. My jsme sice docela dobře připraveni díky Peppersmokeům v základu, ale přesto si na mirror můžeme nasidovat sower, stillmoony, glen elendry archmage a dokonce i thoughtseizy.

         Matchupy jsou věcí dle mého názoru docela dost delikátní. Faerie to mají podle mého názoru 50:50 se vším a převažují misky vah hráčovým skillem a chybami soupeře, proto je velmi těžké říct nějak konkrétně, tenhle balík to má strašně špatný. Už dokonce ani Reveillark není to, co to bývalo, tudíž automatická výhra, ale je to těžší, protože hraje červenou a má Ranger of Eos, kterými si najde páreček Mogg Fanaticů, kteří umí nadělat paseku v řadách vaších 1/1 lítačů. Myslím, že všechno, čeho byste se měli při hraní faerií vyvarovat, bylo už zmíněno výše v článku, a proto to už nebudu raději znovu opakovat. Přeji příjemné čtení a doufám, že se spolu zase u nějakého článku setkáme.

 

Vladimír Kučera
Komentáře
Nyní zde nejsou žádné kometáře. Buďte první!
Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí