pondělí 22. dubna 2013
Pravidlové okénko - Dragon's Maze
Autor: Flamberg @ 13:56 :: 4857 Přečtení :: 10 Komentáře :: :: Pravidla

Vážené čtenářky a čtenáři Magic-Guru, příští týden vyjde nová edice Dragon's Maze, jež nám uzavře aktuální blok edic Return to Ravnica - Gatecrash - Dragon's Maze. Již tento víkend se budou konat první turnaje s novou sadou - prerelease turnaje. Ode dneška známe celý obsah nové edice a tedy je čas na tradiční krátký článek, který nás seznámí s těmi nejzásadnějšími novinkami, jež tato edice přináší.

Split karty

V edici Dragon's Maze se nám vrátí takzvané "split" karty, tedy karty, jež představují dvě různé kartičky najednou. Jak fungují?

* Když split kartu sesíláš, tak si vybereš, kterou polovinu karty. Podle toho se pak určuje sesílací cena a vlastnosti takového kouzla na stacku. Druhá polovina se na stacku ignoruje. Například lze seslat Far na bytost Knight of Glory, přestože má rytíř protection from black. Druhá část kouzla - Away - totiž v té chvíli neexistuje.

 

* Ve všech zónách kromě stacku má split karta vlastnosti obou jejích polovin dohromady.

* Pokud se nějaký efekt ptá na hodnotu nějaké vlastnosti split karty, všude kromě stacku dostane dvě hodnoty a ty platí zároveň. Například converted mana cost split karty získáš tak, že spočítáš CMC pro jednu i druhou polovinu a tato dvě čísla sečteš. Nebo pokud nějaký efekt potřebuje znát barvu split karty, všude mimo stack má taková karta barvy obou polovin zároveň. Tedy pokud Tvůj Duskmantle Seer otočí soupeřův Beck // Call, protivník přijde o 8 životů.

 

* Pokud nějaký efekt porovnává hodnotu nějaké vlastnosti s danou hodnotou a hledá shodu, stačí, aby alespoň jedna polovina split karty vyhověla. Tedy kartu Beck // Call lze soupeři z ruky zahodit pomocí Inquisition of Kozilek (Beck má  CMC 2) i Appetite for Brains (Call má CMC 6).

 
 
* Pokud má hráč říci jméno karty a chce jmenovat split kartu, smí říct pouze jméno jedné poloviny. Efektům, které toto jméno hledají, pak stačí, aby alespoň jedna polovina split karty vyhověla.  

Nový keyword Fuse

Co říkají pravidla:

702.100. Fuse
                                                         
702.100a Fuse is a static ability found on some split cards (see rule 708, “Split Cards”) that applies while the card with fuse is in a player’s hand. If a player casts a split card with fuse from his or her hand, the player may choose to cast both halves of that split card. This choice is made before putting the split card with fuse onto the stack. The resulting spell is a fused split spell.

702.100b A fused split spell has two sets of characteristics and one converted mana cost. The converted mana cost of the spell is a number equal to the total amount of mana in its two mana costs, regardless of color.

702.100c The total cost of a fused split spell includes the mana cost of each half. (See rule 601.2e.)

702.100d As a fused split spell resolves, the controller of the spell follows instructions of the left half and then follows the instructions of the right half.

* Fuse ti rozšiřuje možnosti při sesílání split karet. Pokud má split karta schopnost Fuse, můžeš si při výběru poloviny, kterou sešleš, zvolit, že sešleš obě poloviny dohromady jako jedno kouzlo. Sesílací cena takového kouzla bude součtem cen obou polovin. Při vyhodnocení tohoto kouzla se provedou obě části, nejprve ta levá.

* Fuse můžeš použít pouze pokud split kartu sesíláš z ruky. Tedy Fuse nelze kombit například se Snapcaster Mage.

* Pokud jde o cílení, tak platí standardní pravidla. Pro každý výskyt slova "target" lze zvolit jiný legální cíl. Například Give // Take lze seslat na dvě různé bytosti - jedná přidáš countery a druhé je sebereš.

* Pokud se před vyhodnocením kouzla stanou všechny cíle nelegálními, celé kouzlo je zrušeno a neudělá nic. Pokud tedy sešleš Give // Take na dva různé cíle a před vyhodnocením ti soupeř jeden cíl zabije Murderem, druhá polovina kouzla se stále provede. Naopak, pokud sešleš s pomocí Fuse kartu Catch // Release a cíl pro Catch se stane nelegálním, neprovede se ani Release.

 
 
* Pokud ti nějaký efekt umožní seslat split kartu s Fuse zadarmo ("without paying it's mana cost"), můžeš Fuse použít a celé fused kouzlo bude zadarmo. 

Gildovní mechaniky

Kromě Fuse se v Dragon's Maze ukáží i ostatní mechaniky z předešlých edic Return to Ravnica a Gatecrash.

Battalion, Bloodrush, Cipher, Evolve, Extort - viz článek o Gatecrash

Detain, Overload, Unleash, Scavenge, Populate - viz článek o Return to Ravnica

Obsah boosterů - basic land

Wizards se rozhodli, že obsah boosterů edice Dragon's Maze bude malinko odlišný od standardu. Místo basic země totiž v boosteru bude jedna z non-basic zemí: buďto Guildgate, nebo shockland a nebo mýtická Maze's End.

  

To má tedy menší dopad na draftovací proceduru. Pokud budete hrát boosterdraft s touto edicí (1 booster Dragon's Maze, 1 Gatecrash, 1 Return to Ravnica), nedáváte pryč žádný basic land z boosteru DGM (protože tam prostě žádný není). Zároveň to znamená, že se draftuje o jednu kartu více než obvykle. Tedy, pokud jste zvyklí si kontrolovat počet karet, je třeba si na to dát pozor - celkem byste měli nadraftovat, a herní balíček sestavovat, ze 43 karet.


Tak, to by bylo pro dnešek vše. Pokud máte jakékoliv dotazy, a to nejen k nové edici, neváhejte napsat do našeho fóra Otázky na pravidla.

Přeji dobrý "cardpool" a hodně štěstí na Prerelease!

Flamberg
Váš Rules Advisor

Použité zdroje:
http://www.wizards.com/magic/TCG/article.aspx?x=mtg/tcg/dragonsmaze/cig#
http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/faq/dgm
http://media.wizards.com/images/magic/tcg/resources/rules/MagicCompRules_20121001.docx