úterý 10. května 2016
Recenze Shadows over Innistrad Intro Pack: Vampiric Thirst
Autor: JakubMG @ 17:16 :: 3982 Přečtení :: 2 Komentáře :: :: Recenze
Magic the Gathering Shadows over Innistrad Intro Pack: Vampiric Thirst

                Po kratší pauze, způsobenou maturitou, všem čtenářům Magic Guru přináším recenzi na třetí Intro Pack z edice Shadows over Innistrad s názvem Vampiric Thirst. Intro Pack je černočervený, což jak ti z vás, kdo jsou již seznámeni se světem Innistradu, již tuší, je kombinace vlastní innistradským upírům. Prostřednictvím této rasy se také seznámíme s jednou ze staronových mechanik – schopností Madness.

Struktura textu bude následující:

1.       Odpověď na otázku „Co je intro pack a pro koho je určený?“

2.       Rozbor šedesáti-karetního balíčku Vampiric Thirst ze Shadows over Innistrad

3.       Rozbor potenciálních vylepšení balíčku

4.       Závěr


1. Co je to Intro Pack a komu je určený?

V každém případě věřte nebo ne, Intro Packy jsou aktuálně nejstaršími vydávanými produkty a dal by se říci, že předpřipravené balíčky ve formě podobné dnešním IP Wizardi vydávají téměř stejně dlouho jako samotný Magic. Jejich primární funkcí vždy bylo přiblížit hru úplným začátečníkům.

Současně vydávané Intro Packy obsahují vždy jeden předkonstruovaný balíček o šedesáti kartách, ve většině případů dvoubarevné. Každý takový balíček pak obsahuje přibližně 24 zemí (landů) a určitou skladbu kouzel a bytostí, případně dalších permanentů, jež spolu navzájem různě spolupracují (vytvářejí synergie), a sledují tak jakýsi strategický plán. Dvě z obsažených karet jsou vzácné (rare), jedna z nich je navíc bytost ve foilovém provedení, která obvykle udává směr celého balíčku. Vedle tohoto balíčku v IP najdeme dva Booster Packy (boostery) aktuální edice, tzn. v tomto případě Shadows over Innistrad, a nějaké brožurky o obsahu produktu, zkrácenou verzi pravidel, případně nějaké tipy ke hře samotné.

Hrajete-li Magic poprvé, podruhé či potřetí, budou pro vás Intro Packy představovat tu správnou cestu jak se hru pořádně naučit. Intro pack nejenže vám ušetří čas jinak strávený stavbou nového balíčku, ale navíc vás navede správným směrem, pokud je ve vašem plánu svůj hrací balíček dál vylepšovat. Úplnému začátečníkovi bych ho také vřele doporučil, neboť obsažené karty mnohdy nemívají nijak složité schopnosti, a tudíž představují jednoduchý způsob naučení pravidel.


2. Rozbor Intro Packu Vampiric Thirst           

Původně byli upíři věrni pouze černé barvě. V Innistradu (tzn. ani v Shadows over Innistrad) se však každá z ras vyskytuje ve dvou různých barvách, pročež například zombíci přibyli v modré barvě, na vlkodlaky vyšla kombinace červené a zelené barvy a upíři se poprvé objevili i v barvě červené, přičemž mnozí z nich měli tzv. „sací“ schopnost.

Intro Pack: Vampiric Thirst WoTC
Main Deck Sideboard
2 Indulgent Aristocrat
1 Olivia’s Bloodsworn
2 Ravenous Bloodseeker
2 Sanguinary Mage
2 Vampire Noble
2 Bloodmad Vampire
2 Stromkirk Mentor
1 Mad Prophet
2 Voldaren Duelist
2 Twins of Maurer Estate
1 Markov Dreadknight
2 Incorrigible Youths
1 Macabre Waltz
1 Murderous Compulsion
2 Tormenting Voice
2 Alms of the Vein
2 Malevolent Whispers
1 Burn from Within
2 Fiery Temper
1 Sinister Concoction
1 Senseless Rage
1 Creeping Dread
13 Swamp
12 Mountain
 

S tou se i dnes setkáme u některých nových upírů, jako je např. Bloodmad Vampire (4/1 za 2R, když udělí zranění do hráče, posílí se +1/+1 counterem). Na tomto příkladu si zároveň můžeme demonstrovat druhou schopnost, která většinu současných upírů vysloveně postihla – Madness, tj. „šílenství“. Madness říká, že kdykoliv by daná karta měla být zahozena z ruky do hřbitova, můžeme zaplatit její Madness cost a okamžitě ji tak místo toho zahrát. Je samozřejmé, že karty nemůžeme z ruky zahazovat jen tak, a budeme tedy potřebovat nějaké kvalitní „enablery“, tedy kouzla či permanenty, které nám zahazování zprostředkují. V balíčku Vampiric Thirst takových enablerů najdeme osm jak mezi bytostmi, tak mezi noncreature spelly. Karet se schopností Madness se v balíčku nachází 14 – výhodou však je fakt, že všechny Madness karty mají i normální cost – ten je sice v poměru k síle daných bytostí/kouzel trochu vyšší, ale dá se i s ním vyjít.

                Hlavní devizou schopnosti Madness je tempo, které jejím využitím získáme. Proto jsou nejúčinnější levné zahazovací enablery jako např. Ravenous Bloodseeker – 1/3 za 1R, když zahodíme kartu, tak získá +2/-2 do konce kola. Sama o sobě by jeho schopnost byla dost o ničem, v kombinaci s pár Madness kartami se však z tohoto nenápadného upíra stává jeden ze základních kamenů balíčku. Hned tu máme nasnadě jeden z ideálních scénářů – druhé kolo Bloodseeker, třetí kolo posílíme a místo zahození zahrajeme Incorrigible Youths  - 4/3 Haste, Madness 2R – nebo Twins of Maurer Estate – 3/5, Madness 2B. Mezi bytostmi najdeme ještě jednu, která nám umožní „zadarmo“ zahazovat – Mad Prophet je 2/2 Haste s obrácenou lootovací schopností – tzn. zahodíme kartu: lízneme si kartu. Onen dvoumanový rozdíl však způsobuje, že Madness nevyužijeme dřív jak v pátém kole, ale na druhou stranu to zavání docela slušnou karetní výhodou. Poslední bytostí, která zvládne naše Madness upíry dostávat rychleji do hry, je generál balíčku Markov Dreadknight – 3/3 Flying za 3BB, který za zahození karty a tři many získá dva +1/+1 countery. Je to sice trochu pomalejší obdoba posilování, na druhou stranu v kombinaci s létáním představuje pro soupeře dost zásadní hrozbu, která navíc spouští Madness = musí se jí rychle zbavit.

                Mezi noncreature spelly najdeme moc hezký levný, bohužel však jednorázový enabler Sinister Concortion  - stojí jednu manu a za další jednu manu, zaplacení jednoho života, zahození jedné karty z ruky a obětování Sinister Concortion můžeme zničit libovolnou bytost. Výhoda této karty bude spočívat především v jejím instantním využití – dle ideálního scénáře v soupeřově combat fázi zabijeme jednu z jeho bytostí a ještě se díky Madness vytasíme s blokerem navíc. Samozřejmě jsou i kouzla s Madness, která mnohé soupeře jistě nemile překvapí – Murderous Compulsion je díky Madness „za dvě many zabij cokoliv taplého“ a z Fiery Temper si díky Madness můžeme udělat Lightning Bolt. Jak je vidět u prvního zmíněného kouzla a mnoha dalších výhoda Madness mnohdy ani nespočívá ve snížení manacostu, ale prostě v tom, že můžeme díky zahození karty vužít nějakého silného efektu, přičemž o kartu vlastně nepřijdeme. Příklad silného efektu je další černý enchantment Creeping Dread – stojí sice čtyři many, ale na začátku každého našeho kola musí oba hráči zahodit kartu, přičemž zahodí-li soupeř kartu se stejným typem jako my, tak ztrácí tři životy. Možnost obírat soupeře každé kolo o kartu se projeví jako velmi silná především v boji proti pomalejším balíčkům.

  


Jak s balíčkem hrát?

Balíček je primárně aggro1, jelikož obsahuje 21 bytostí, a tudíž se při hraní s ním s ničím nezdržujte a pokud nebudete mít např. ve třetím kole jiný play než Bloodmad Vampire, určitě si jej nenechávejte do pozdější fáze hry kvůli nějakému zahazování. Křivka a s ní spojený rychlý nástup do hry je pro agresivní balíčky to nejdůležitější. Když budete hrát co nejagresivněji, tím spíš vás později v lategame2 odmění karty jako Alms of the Vein (soupeř ztrácí tři životy a my tři získáme) a Burn from Within – „tyč“, kterou můžeme soupeře v lategame dostřelit.

 

3. Rozbor potenciálních vylepšení balíčku

Myšlenka balíčku je dost zřetelná – zahazujeme karty, využíváme Madness costu a efektů karet, které nám zahazování umožnily. V SOI nám však naštěstí vyšlo mnoho dalších zajímavých karet, které se do nového upířího decku skvěle hodí. Vezměme to po manové křivce: Falkenrath Gorger je výborný 1-drop do upírů a jeden z nejlepších 1 – dropů na standardu vůbec. Skutečnost, že všichni upíři, které máme v ruce, mají díky jeho přítomnosti na battlefieldu Madness, je naprosto neuvěřitelná a posouvá tak Madness balíček do úplně jiné roviny (25 Kč / ks3). Hezkou dvoumanovkou, která je zároveň prvním představitelem oboustranných upírů je Heir of Falkenrath – z 2/1 můžeme zahozením karty udělat 3/2 Flying -> získáme tak obstojnou bytost + tempo díky Madness (9 Kč / ks). Dalším dvoumanovým upírem je Asylum Visitor – další variace na legendárního Dark Confidanta. Tento má sice potenciál nám karty dodávat v kolech obou hráčů, avšak pod podmínkou, že hráč, který přichází na tah, nemá žádné karty v ruce. To znamená, že budeme-li dostatečně pilní v zahazování vlastních karet, můžeme se brzy od tohoto „návštěvníka“ dočkat karetní výhody, a navíc soupeře dost odrazuje od toho, aby své karty hrál stejně rychle jako my. Do agresivněji laděného Vampire – Madness decku se bude určitě hodit (25 Kč / ks). Olivia je již tradičně tím nejlepším, co můžeme od upírů na Innistradu čekat. Ta nová se jmenuje Olivia, Mobilized for War a dělá svému jménu vskutku dobrou pověst. Za 1GB dostaneme 3/3 Flying, což samo o sobě již stojí za to. Její bonusová schopnost je však naprosto zásadní pro náš balíček: kdykoliv přijde na naši stranu bojiště nějaká bytost, můžeme zahodit kartu (-> a využít její Madness cost), čímž se z přišedší bytosti stane Upír, získá +1/+1 žeton a dostane Haste do konce kola. Je samozřejmostí, že v lategame s větším množstvím many bude možnost tento efekt řetězit, budeme-li mít stále dostatek bytostí, které bychom chtěli hrát. Vzhledem k tomu, že však první bytost musí nějakým způsobem do hry přijít, abychom mohli efekt Olivie využít, budeme muset mít k dispozici kombinaci levné bytosti a karty s levným Madness costem, abychom efektu využili naplno. Bytost je to k pohledání, což se samozřejmě odráží i v její hodnotě – momentálně 179 Kč / ks. Posledním zajímavějším kouskem je Elusive Tormentor – další oboustranná bytost – v základním stavu se jedná o 4/4 za 2BB se schopností, která se vysmívá většině removalu – za jednu manu a zahození karty (-> Madness) jej můžeme transformovat do 0/1 Hexproof, Indestructible elementála, který nemůže blokovat a zároveň je neblokovatelný, a když zaútočí, můžeme jej transformovat zpět na 4/4. Jedná se tak o docela slušnou lategame kartu, v agresivním Vampire decku jej však nebudeme chtít hrát v příliš vysokém počtu (5 Kč / ks).

  

Tím jsme se dostali na konec mého výčtu zajímavých upírů, se kterými se ještě můžeme v Shadows over Innistrad setkat. Konstrukci finální verze upířího Madness decku již nechám na vás. Snad už jen doporučím porozhlédnout se o něco lépe po nové edici a ne pouze po upírech a kartách s Madness, ale i po dobrých kartách s Delirium, jelikož, jak víme, to je schopnost, která se s častým zahazováním hezky doplňuje, a takový Mindwrack Demon by v žádném agresivním černém balíčku neměl chybět.

Vampiric Thirst #1 Jay Kirkman
Main Deck Sideboard
11 Swamp
12 Mountain
1 Markov Dreadknight
2 Bloodmad Vampire
2 Incorrigible Youths
4 Heir of Falkenrath
4 Insolent Neonate
4 Olivia’s Bloodsworn
4 Ravenous Bloodseeker
4 Fiery Temper
4 Lightning Axe
1 Burn from Within
2 Tormenting Voice
2 Stensia Masquerade
3 Sinister Concoction
 


Vampiric Thirst #2 sleeper_agent007
Main Deck Sideboard
4 Asylum Visitor
3 Bloodmad Vampire
4 Falkenrath Gorger
4 Heir of Falkenrath
4 Insolent Neonate
2 Olivia, Mobilized for War
4 Ravenous Bloodseeker
4 Foreboding Ruins
4 Smoldering Marsh
10 Mountain
6 Swamp
4 Fiery Temper
3 Sinister Concoction
4 Alms of the Vein
4 Call the Bloodline
4 Duress
4 Skin Invasion
3 Ultimate Price

4. Závěrem

Pro dnešek je to ode mne vše. Zdá se, že upíři by mohli být velmi silnou rasou na novém standardu, a pokud ne teď hned, tak ale určitě po příchodu druhé edice SOI bloku, která vyjde v létě. Madness je schopnost s velkým potenciálem a jak je vidět, dokáže tvořit synergie přinášející obrovskou tempo výhodu, což je jeden ze základních pilířů Magicu.

 

Doufám, že se vám dnešní recenze líbila a že se mi podařilo vám o něco lépe Intro Pack Vampiric Thirst přiblížit. Pokud by se vám zalíbil natolik, že byste měli zájem si jej pořídit, neváhejte a učiňte tak v našem partnerském internetovém obchodě Veselý drak, kde jej můžete získat za zvýhodněnou cenu 329 Kč.


S pozdravem Jakub Štingl

Poznámky pod čarou a vysvětlivky:

1: Aggro - jeden z typů, do nichž řadíme balíčky – aggra jsou agresivní decky plné bytostí a podpůrných kouzel.

2: Lategame =pozdní fáze hry, cca od 7 – 8 kola dál.

3: Ceny kusovek jsou brány podle cen ze dne 4. 5. 2016