Wednesday, December 01, 2021
Diskuzní fórum Minimize
Kouzla, kopie a interakce
Last Post 11/09/2015 21:10 byFlamberg. 4 Replies.
Printer Friendly
Sort:
PrevPrev NextNext
You are not authorized to post a reply.
AuthorMessages
ThoressonUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:3
Thoresson

--
11/03/2014 09:02  
Ahoj,

chtěl bych se zeptat, jak je to s kopiemi sorcery a instantů, které vznikají za pomoci karet (Isochron scepter; Melek, Izzet Paragon; Train of Thought), a kartami, které svými abilitami reagují na seslaná "kouzla"(Wee Dragonauts; Guttersnipe; Nivix Cyclops). Prohlédl jsem fóra, ale nejsem z toho příliš moudrý.

http://gatherer.wizards.com/Pages/C...eid=292752
http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=369062
http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=292740

http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=292741
http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=376361
http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=369093
FlambergUser is Offline
Advanced Member
Advanced Member
Send Private Message
Posts:514
Flamberg

--
11/03/2014 09:45  

Ahoj!

Na Wee Dragonauts, Guttersnipe a Nivix Kyklopovi je důležité slovíčko "cast" v popisu jejich schopnosti. Kouzlo je sesláno (tj. "cast") pouze, když projde normálním postupem sesílání (ohlášení, přesun na stack, zvolení módu a cílů, určení ceny, zaplacení ceny). Pokud je již existující kouzlo pouze zkopírováno a položeno na stack, nejedná se o seslání ve smyslu termínu "cast".

Isochron Scepter
Žezlo funguje tak, že vezme imprintnutou kartu, vytvoří v exilu její kopii a tuto kopii lze z exilu zadarmo seslat ("cast"). Kouzla seslaná z Žezla tedy spustí schopnosti Dragonautů a podobných.

Train of Thought
Schopnost Replicate pouze vytváří kopie již seslaného kouzla. Sešleš Train of Thought a podle počtu zaplacených replikací se ti původní kouzlo zkopíruje. Dragonauti se spustí pouze původním seslaným kouzlem; vytvořené kopie nejsou sesílány a tedy si jich Dragonauti nevšímají. 

Melek, Izzet Paragon
Melek je trochu komplikovanější, protože má několik schopností.

Schopnost "you may cast the top card of your library if it's an instant or sorcery card" mluví o sesílání ("cast") a tedy na toto seslání reagují Dragonauti. Podobně jako u Scepteru.

Schopnost "whenever you cast an instant or sorcery spell from your library, copy it. You may choose new targets for the copy" naopak nic nesesílá, pouze vytváří kopii. Stejně jako u Replicate se tedy Dragonauti nespustí.   

Je to jasnější? :-) 

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
ThoressonUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:3
Thoresson

--
11/03/2014 15:16  
Ano, takto je mi to jasné. Díky moc za radu.
jiritceUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:2
jiritce

--
11/09/2015 20:14  
Ahoj, ještě doplňující dotaz ke kopírování karet v exilu artefakty:
Např. Isochron ScepterPanoptic Mirror nebo Spellbinder. Pokud kopíruji kartu v exilu pomocí těchto artefaktů jen řeknu "kopíruji vybranou kartu," neplatím mana cost kopírované karty ani žádnou jinou cenu a pokud je v mana costu X tak je vždy 0. Mám pravdu?
Díky.
FlambergUser is Offline
Advanced Member
Advanced Member
Send Private Message
Posts:514
Flamberg

--
11/09/2015 21:10  
Zdar!

Při sesílání kouzla tímto způsobem, kdy za něj neplatíš ("without paying its mana cost), neplatíš cenu napsanou v pravém horním rohu a X se bere jako 0. Nemůžeš využít žádné alternativní sesílací ceny (např. Overload), můžeš ale využít přídavné ceny (např. Kicker) - ty ale musíš zaplatit, nejsou zadarmo.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
You are not authorized to post a reply.

Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement