Wednesday, December 01, 2021
Diskuzní fórum Minimize
Drop vs. Concede
Last Post 12/09/2015 16:23 byFlamberg. 3 Replies.
Printer Friendly
Sort:
PrevPrev NextNext
You are not authorized to post a reply.
AuthorMessages
NekraOXUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:60
NekraOX

--
11/09/2015 09:39  
Ahoj Flambergu

Jaký je rozdíl mezi Drop a Concede? Podle turnajových pravidel (pdf, 2015) to zatím chápu tak, že Drop je "globální vzdání" (vzdání turnaje), kdežto Concede je "lokální vzdání" (vzdání zápasu soupeři?). Aspoň jsem to pochopil tak, že při Concedu jde o výsledek celé té trojice her v zápasu dvou hráčů, ne jen jedné hry. A že při Dropu se hráč může vrátit, pokud mu to dovolí vrchní rozhodčí (Head Judge) a taky je Drop způsob, jak si hned nechat karty v limited.

Jaké jsou pro to v češtině zavedené názvy? (Doufám, že jsou různé.)
Nejzmatenější na tom je, že si pod oběma intuitivně představím, že hráč vzdává a nechápu, proč pro to mají Američani různé výrazy.
FlambergUser is Offline
Advanced Member
Advanced Member
Send Private Message
Posts:514
Flamberg

--
11/09/2015 20:53  
Ahoj Nekro!

Máš v podstatě pravdu. "Drop" znamená okamžité ukončení účasti vturnaji. "Concede" znamená vzdát soupeři právě rozehranou hru nebo zápas.

Pokud jde o české názvy, tak Tě asi zklamu, ale žádné oficiální nejsou. Pro "concede" by šlo to "vzdání se", pro "drop" mě zrovna teď nic nenapadá.

Mimochodem, pokud by byl u Tebe zájem o nějaké hlubší studium Magic Tournament Rules, tak doporučuju Annotated MTR:

http://wiki.magicjudges.org/en/w/AM...otated_MTR
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
NekraOXUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:60
NekraOX

--
12/09/2015 13:44  
Díky.

Možná odstoupit, jako odstoupit z turnaje?
Takže zatím se na českých turnajích používají ty americké výrazy? Nějak se to přece musí odlišovat (jestli opouští turnaj, nebo jen vzdává hru/zápas), jinak by v tom byl chaos.

Na tom odkazu mi to zrovna hlásí nedostupný server (nebo jinou chybu, připojení u mne jinak dobrý).
Hlubší porozumění uškodit nemůže.

Ještě mám dotaz, i když to s názvem tématu vlastně vůbec nesouvisí. Když bych si rád přečet článek na konkrétní téma, kde o něj mám žádat - jestli tady nebo spíš na cmusu, a ve kterém tématu?
FlambergUser is Offline
Advanced Member
Advanced Member
Send Private Message
Posts:514
Flamberg

--
12/09/2015 16:23  
No, používají se ty anglicismy ("dropuju") :-)

Žádej kdekoliv :-) Možná napsat Jakubovi Urubkovi.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
You are not authorized to post a reply.

Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement