Tuesday, April 30, 2024
Diskuzní fórum Minimize
State-based check time-out?
Last Post 25/11/2012 01:26 by Aggrokumano. 4 Replies.
Printer Friendly
Sort:
PrevPrev NextNext
You are not authorized to post a reply.
Author Messages Resolved
premanUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:33
preman

--
19/11/2012 15:18  

 Zdravím diskutující na Magic-Guru!
Mám jeden dotaz do doskuze. Přestože si myslím že jsem na něj již našel na fóru odověď, rád bych se ujistil. Jde o "state-based" kontrolu během vyhodnocování stacku.
 
Pojďme rovnou k modelové situaci a dejme tomu že jsme na formátu modern (použiji náhodná jména hráčů).
-Petr právě položil na prázdné bitevní pole kartu Garruk, Primal Hunter. David se dívá na svůj Lightning Bolt v ruce a zachovává si výraz pokrového hráče.
-Petr oznamuje aktivování první Garrukovi schopnosti. Dobrá reaguje David, Garrukova schopnost jde na stack a já nad ní kouzlím Lightning Bolt. Oba hrači passují a začne se hodnotit stack. Bolt jako první zasáhne Garruka a sníží jeho loyalty body na nulu. Poté se vyhodnotí jeho aktivovaná schopnost a dostane jeden bod. Na stůl přijde jeden token a stack je vyhodnocen. Až poté (a to je zde důležité), po vyhodnocení stacku dojde na první následující state-based kontrolu od posledního předání priority. Jinými slovy během vyhodnocování stacku se "mezi kontroly" neprovádějí.
 
 Pakliže toto platí (Oporou pro mé tvrzení je jedna věta kterou vytrhnu z jednoho Flambergova komentáře;
"State-based actions se provádějí vždy před tím, než hráč dostane prioritu." Jelikož během vyhodnocování uzavřeného stacku neprobíhá předávání priority, neprovádí se ani S-B kontroly.), je opravdu jedno který hráč jako první ohlásí svou činnost, blesk v tomto případě Garruka do hrobu nedostane. V tuto chvíli našemu smyšlenému Davidovi dochází, že si vyhodil Lightning Bolt zbytečně, kvůli své neznalosti pravidel spojených se State-Based kontrolou.
 Vlastně je to takto lepší, kdyby probíhaly kontroly i během vyhodnocování stacku, nejspíš by to byl o dost větší guláš.

Předem díky za potvrení mé úvahy, případě za vyvedení z omylu. Přema

FlambergUser is Offline
Advanced Member
Advanced Member
Send Private Message
Posts:515
Flamberg

--
19/11/2012 22:04  
Ahoj Přemo!

Potvrzuji finální výsledek Tvé úvahy - tedy, že Lightning Bolt Garruka nezabije. Bohužel jsi ale k tomuto správnému závěru dospěl se špatnými předpoklady.

1) Když aktivuješ planeswalkerovu schopnost, tak se loyalty countery přidávají (nebo ubírají) už v okamžiku aktivace. Je to totiž cena za aktivaci. Není to tedy tak, že by se ten jeden counter na Garruka přidal až při vyhodnocení jeho schopnosti. V okamžiku sesílání Lightning Boltu už má Garruk 4 countery.
606.4. The cost to activate a loyalty ability of a permanent is to put on or remove from that permanent a certain number of loyalty counters, as shown by the loyalty symbol in the ability’s cost.

Odpověď na analogickou otázku najdeš například zde.


2) Stack se nevyhodnocuje najednou. Pokaždé, když oba hráči "passnou", tak se vyhodnotí pouze nevrchnější objekt na stacku. Až se tento objekt vyhodnotí, tak se zkountrolují state-based actions, aktivní hráč dostane prioritu a je možno na stack kupit další objekty nad ty, co tam zůstaly.

Například v Tvém případě se po "passnutí" vyhodnotí Lightning Bolt (David přesměruje 3 damage z Petra do Garruka a tomu ubydou 3 countery). Následně dostane aktivní hráč (Petr) opět prioritu a může teoreticky dát na stack ještě něco nad, zatím nevyhodnocenou, Garrukovu schopnost.
116.3b The active player receives priority after a spell or ability (other than a mana ability) resolves.   
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
premanUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:33
preman

--
24/11/2012 03:58  
 Ahoj Flambergu, když si to teď zpětně čtu, přijde mi to jednoduché a jasné. Jako bych jednu z těch FAQ opsal .. Po nahlédnutí jsem zažil menší 'dejavu'. Chybu jsem dělal nejen v myšlence stacku, který se po naplnění spellů uzavře a od shora vyhodnotí. Když si to napíšu, tak si to budu lépe pamatovat
Uniklo mi že:
1) Mezi každým vyhodnoceným oběktem na stacku se předává opět prioryta pro kouzlení a tudíž se provádějí i následné state-based kontroly.
2) Aktivační schopnost Plansewalkerů přidá loyalty body okamžitě, přesto že vyhodnocení ability jako takové se dá na stacku "předběhnout".
Díky moc za perfektní vysvětlení, "najdi si to ve FAQ" by bylo o mnoho snažší... posílám ti za to jednu z pěti barev many do prního kola!
FlambergUser is Offline
Advanced Member
Advanced Member
Send Private Message
Posts:515
Flamberg

--
24/11/2012 12:42  
Díky za manu! Který z Moxů mi pošleš? :-)

Mimochodem, ty naše FAQ bude chtít překopat. Nedá se v tom číst...

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
AggrokumanoUser is Offline
Basic Member
Basic Member
Send Private Message
Posts:115
Aggrokumano

--
25/11/2012 01:26  
Mox Lotus, do prvního je ideální
You are not authorized to post a reply.

Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement