Ahoj Přemo!
Potvrzuji finální výsledek Tvé úvahy - tedy, že
Lightning Bolt Garruka nezabije. Bohužel jsi ale k tomuto správnému závěru dospěl se špatnými předpoklady.
1) Když aktivuješ planeswalkerovu schopnost, tak se loyalty countery přidávají (nebo ubírají)
už v okamžiku aktivace. Je to totiž cena za aktivaci. Není to tedy tak, že by se ten jeden counter na Garruka přidal až při vyhodnocení jeho schopnosti.
V okamžiku sesílání Lightning Boltu už má Garruk 4 countery.
606.4. The cost to activate a loyalty ability of a permanent is to put on or remove from that permanent a certain number of loyalty counters, as shown by the loyalty symbol in the ability’s cost.
Odpověď na analogickou otázku najdeš například
zde.
2)
Stack se nevyhodnocuje najednou. Pokaždé, když oba hráči "passnou", tak se vyhodnotí
pouze nevrchnější objekt na stacku. Až se tento objekt vyhodnotí, tak se zkountrolují state-based actions, aktivní hráč dostane prioritu a je možno na stack kupit další objekty nad ty, co tam zůstaly.
Například v Tvém případě se po "passnutí" vyhodnotí Lightning Bolt (David přesměruje 3 damage z Petra do Garruka a tomu ubydou 3 countery). Následně dostane aktivní hráč (Petr) opět prioritu a může teoreticky dát na stack ještě něco nad, zatím nevyhodnocenou, Garrukovu schopnost.
116.3b The active player receives priority after a spell or ability (other than a mana ability) resolves.