Ahoj Nekro!
Díky za dotazy pro zpříjemnění odpoledne :-)
1) Totem Armor je takzvaný "replacement effect", konkrétně tady generovaný statickou schopností.
Replacement efekt čeká na událost, již má nahradit (v případě Totem armor zničení očarované bytosti). Pokud k takové události dojde, replacement efekt se ji pokusí nahradit jinou událostí.
614.1. Some continuous effects are replacement effects. Like prevention effects (see rule 615), replacement effects apply continuously as events happen—they aren’t locked in ahead of time. Such effects watch for a particular event that would happen and completely or partially replace that event with a different event. They act like “shields” around whatever they’re affecting.
614.1a Effects that use the word “instead” are replacement effects. Most replacement effects use the word “instead” to indicate what events will be replaced with other events.
Sranda začíná, pokud na jednu událost čeká více replacement efektů. V té chvíli je třeba určit jaký objekt nebo hráč je touto událostí ovlivňován a kontroler tohoto objektu si vybere pořadí uplatnění těchto replacement efektů.
616.1. If two or more replacement and/or prevention effects are attempting to modify the way an event affects an object or player, the affected object’s controller (or its owner if it has no controller) or the affected player chooses one to apply, following the steps listed below. If two or more players have to make these choices at the same time, choices are made in APNAP order (see rule 101.4).
616.1a If any of the replacement and/or prevention effects are self-replacement effects (see rule 614.15), one of them must be chosen. If not, proceed to rule 616.1b.
616.1b If any of the replacement and/or prevention effects would modify under whose control an object would enter the battlefield, one of them must be chosen. If not, proceed to rule 616.1c.
616.1c If any of the replacement and/or prevention effects would cause an object to become a copy of another object as it enters the battlefield, one of them must be chosen. If not, proceed to rule 616.1d.
616.1d Any of the applicable replacement and/or prevention effects may be chosen.
616.1e Once the chosen effect has been applied, this process is repeated (taking into account only replacement or prevention effects that would now be applicable) until there are no more left to apply.
V našem případě s dvěma Totem armory to tedy vypadá následovně:
1. Očarovaná bytost je ničena.
2. Oba Totem armory vidí, že bytost má být zničena a snaží se událost "očarovaná bytost je zničena" nahradit událostí "očarovaná bytost zůstává na bojišti, je vyléčena ze zranění a tato aura je zničena místo ní".
3. Objekt ovlivněný původní událostí je očarovaná bytost. Její kontroler si tedy vybere, který replacement uplatní jako první. Jakmile ho uplatní (a tedy dá příslušnou auru do hřbitova), druhý replacement už nelze aplikovat, protože původní událost vůbec neproběhla a tedy ji druhý replacement "přestane vidět".
614.7. If a replacement effect would replace an event, but that event never happens, the replacement effect simply doesn’t do anything.
Na volbu, který replacement uplatnit (a tedy která aura půjde do hřbitova) nelze nijak reagovat.
2) Je to přesně tak. V a) se uplatní replacement TA. V b) prostě bytost umře a bestow aura přestane být aurou. V c) prostě klasicky umře bytost (která kdysi předtím byla aurou, to ale už není relevantní).
702.102a Bestow represents two static abilities, one that functions while the card with bestow is on the stack and another that functions both while it’s on the stack and while it’s on the battlefield. “Bestow [cost]” means “You may cast this card by paying [cost] rather than its mana cost.” and “If you chose to pay this spell’s bestow cost, it becomes an Aura enchantment and gains enchant creature. These effects last until one of two things happens: this spell has an illegal target as it resolves or the permanent this spell becomes, becomes unattached.” Paying a card’s bestow cost follows the rules for paying alternative costs in rules 601.2b and 601.2e–g.
3) Ano. Očarovaná bytost odejde pryč a všechny bestow aury přestanou být aurami a stanou se z nich bytosti.
4) TA ochrání očarovanou bytost před zničením. Bestow Aura nebude zničena, protože v té chvíli není bytostí (pravidlo 702.102a říká, že je v té chvíli pouze Enchantment - Aura). Na bojišti tedy zůstane bytost očarovaná bestow aurou a TA jde do hřbitova.
5) Přesně tak, chápeš to výborně!