Friday, March 29, 2024
Diskuzní fórum Minimize
spousta otázek
Last Post 10/03/2020 13:18 by Flamberg. 57 Replies.
Printer Friendly
Sort:
PrevPrev NextNext
You are not authorized to post a reply.
Page 2 of 3 << < 123 > >>
Author Messages
kubicvaUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:4
kubicva

--
28/12/2015 13:26  
Děkuju za odpovědi.
PindoleroUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:5
Pindolero

--
29/12/2015 21:39  
Čaues. Ohledně toho Emeria angela nerozumim tvojí odpovědi.. "První okénko, kdy soupeř může reagovat instantem, je v okamžiku, kdy anděl a země jsou již na bojišti a andělova schopnost na stacku." Nejde tedy použít counterspell (např. Horribly awry) a zabránit příchodu anděla na bojiště?
A hlavně bych se rád zeptal na "Dragonmaster Outcast"... vyrábí token každé následné kolo po příchodu nebo jenom jednou? Moc díky za vysvětlování a šťastnej Novej!
FlambergUser is Offline
Advanced Member
Advanced Member
Send Private Message
Posts:515
Flamberg

--
29/12/2015 22:41  
Zdar,

Máš pravdu, nenapsal jsem to úplně šťastně. Na seslání samotného anděla samozřejmě můžeš reagovat counterspellem. Vycházel jsem z původního dotazu: "Vykládám Emeria Angel a hned v zápětí se pokusím o vyložení země. Soupeř mi chce anděla zabít nějakým instantem, ihned poté co přijde do hry."

Outcast vyrobí jednoho draka každé tvé kolo, kdy máš v upkeepu na bojišti alespoň 6 zemí.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
cermiiUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:2
cermii

--
28/01/2016 06:41  
Karta země Ally Encampmen kámoš tvrdí že když se tapne tak to udělá jednu bezbarvou zemi a jednu jakoukoliv zemi pro ally a já si myslim že to udělá jednu bezbarvou nebo jednu pro ally ale né dvě najednou tak bych to potřeboval rozseknout předem děkuji
FlambergUser is Offline
Advanced Member
Advanced Member
Send Private Message
Posts:515
Flamberg

--
28/01/2016 20:34  
Zdar!

Pravdu máš ty. Obě ty schopnosti vyžadují jako cenu pro aktivaci tapnutí Encampmentu. Takže si musíš vybrat. Je to stejné jako bys přišel do krámu a chtěl si za jednu korunu koupit dva rohlíky (kdyby tedy jeden rohlík stál kačku :-D).


A mimochodem, co takhle založit nové téma? :-)

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
Rendy77User is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:2
Rendy77

--
17/03/2016 18:55  
zdravím rád bych se zeptal na pár věcí např. 1) Jestli může být karta s Intimidate jako např. Bladetusk Boar blokován dvou nebo více barevnou příšerou jako např. Fanatic of Xenagos
...2) pak jestli může být abillyta použita vícekrát jako např. karta
Wren´s Run Packmaster jestli může udělat třeba dva tokeny během jednoho kola.
...3)když vyložim kartu
Drove of Elves a mám vyloží 4 zelený karty tak přijde jako 4/4 ale když mě nekdo zničí jeden zelenej pernament stane se z ní 3/3 nebo zůstane 4/4 ?

Rendy77User is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:2
Rendy77

--
17/03/2016 18:58  
zdravím rád bych se zeptal na pár věcí např. 1) Jestli může být karta s Intimidate jako např. Bladetusk Boar blokován dvou nebo více barevnou příšerou jako např. Fanatic of Xenagos
...2) pak jestli může být abillyta použita vícekrát jako např. karta Wren´s Run Packmaster jestli může udělat třeba dva tokeny během jednoho kola.
...3)když vyložim kartu Drove of Elves a mám vyloží 4 zelený karty tak přijde jako 4/4 ale když mě nekdo zničí jeden zelenej pernament stane se z ní 3/3 nebo zůstane 4/4 ?

FlambergUser is Offline
Advanced Member
Advanced Member
Send Private Message
Posts:515
Flamberg

--
18/03/2016 09:33  
Ahoj!

1) Ano, Fanatic může blokovat Boara. Stačí, aby spolu sdíleli alespoň jednu barvu.
702.13b A creature with intimidate can’t be blocked except by artifact creatures and/or creatures
that share a color with it.


2) Ano, Packmasterovou schopnost můžeš aktivovat vícekrát za kolo. V podstatě, dokud máš na to manu. A to kdykoliv, stejně jako instant: v soupeřově kole, v reakci na nějaké soupeřovo kouzlo, atd.


3) Síla a odolnost této bytosti se neustále přepočítává s tím, jak se ti mění počet zelených permanentů na bojišti. Pokud máš například na bojišti Drove a k tomu pět zelených elfích 1/1 tokenů, je Drove 6/6. Když soupeř zahraje Languish (-4/-4 všem bytostem do konce kola), nejprve ti umřou všechny 1/1 tokeny, tím se Drove zmenší na -3/-3 (1/1 + -4/-4) a následně umře taky.


Mimochodem, častá chyba, kterou hráči s Drove dělají: země (Foresty) jsou bezbarvé a tedy nezvětšují Drove.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
Petr13User is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:4
Petr13

--
21/09/2016 21:52  
 Snažím se objevit ktásy magicu, ale je to těžké, skoro žádnou kartu nechápu a ani nevím, kde hledat nějaké vysvětlení. Tím čím si procházím si přece musel projít každý, tak se divím, že neexistuje nějaká databáze všech karet a ke každé z nich diskuse, kdy by ty začátečnické dotazy byly jednou pro vždy zodpovězeny. Nebo jen špatně hledám?

Zkusím se ptát tady, jestli se mnou budete mít trpělivost.

Hollow Dogs 3/3 [9] - Whenever HD attacks, it gets +2/+0 until end of turn.

Nechápu, karta získá ten bonus před útokem nebo až po? K čemu je to dobré? Proč nemá rovnou 5/3, asi lze útočit opakovaně v jednom kole, ale jak? Může se to sčítat? To jsou otázky, které mě napadají po přečtení karty.

Jiný dotaz. Jak se bránit proti kartě s regenerací? Hraju ji dobře, že pokud je použita při obraně, tak na začátku nového kola ji lze použít při útoku?
FlambergUser is Offline
Advanced Member
Advanced Member
Send Private Message
Posts:515
Flamberg

--
22/09/2016 09:29  
Ahoj Petře,

Vítej na našem fóru!

Ano, začátky nejsou nikdy lehké (obvzlášť v Magicu). Z mé zkušenosti je úplně nejlepší, když máš možnost si o MtG povídat s někým, kdo už pár let hraje. A "povídat" myslím doslova - není nad osobní kontakt, kdy karty, o kterých mluvíte, držíte v rukou. Ideální by bylo, kdyby v Tvém okolí byla nějaká herna nebo kroužek, kde se MtG hraje. Zkus locator.wizards.com

Databáze všech karet s diskuzí existuje: gatherer.wizards.com. Odpověď na Tvé dva dotazy tam ale nejspíše nenajdeš, protože se týkají spíše obecných pravidel. Dost pomáhá zkusit googlit a na obecné informace o pravidlech je třeba dobrá mtgsalvation (viz třeba http://mtgsalvation.gamepedia.com/Regenerate o regeneraci).

K tvým dvěma dotazům:

1) Hollow Dogs - tady je třeba vědět, jak přesně funguje combat. Bojová fáze je v každém kole obvykle jen jedna a má následující kroky:

1. Beginning of Combat Step

    - hráči dostanou prioritu (poslední možnost, kdy lze tapnout případné útočníky, aby nemohli útočit)

 

2. Declare Attackers Step

    - útočící hráč nahlásí, které jeho bytosti útočí a kam útočí (hráč/planeswalker); vybrané bytosti se tapnou

    - hráči dostanou prioritu (poslední možnost, kdy lze tapnout případné obránce, aby nemohli bránit)

 

3. Declare Blockers Step

    - bránící se hráč nahlásí, které jeho bytosti blokují a jak blokují.

    - pokud je jeden útočník bráněn více obránci, útočící hráč je srovná "do uličky", aby bylo jasné pořadí, v jakém budou obránci umírat

    - hráči dostanou prioritu (poslední možnost, kdy lze před udělením first strike zranění hrát combat triky)

 

4. Combat Damage Step (First Strike)

    - tento krok proběhne pouze, pokud je součástí boje bytost s First strike nebo Double strike

    - bytosti s First Strike či s Double Strike udělí damage. Zabité bytosti umírají, hráči přichází o životy, planeswalkeři o své loyalty countery, přidávají se životy za Lifelink...

    - hráči dostanou prioritu (poslední možnost, kdy lze před udělením normálního zranění hrát combat triky a například odebrat bytosti Double Strike)  

 

5. Combat Damage Step (Normální)

    - damage udělí bytosti, jež neměly v prvním Combat Damage Stepu First Strike nebo Double Strike, a také bytosti, jež mají nyní Double Strike. Zabité bytosti umírají, hráči přichází o životy, planeswalkeři o své loyalty countery, přidávají se životy za Lifelink...

    - hráči dostanou prioritu  

 

6. End of Combat Step

    - hráči dostanou prioritu (poslední možnost, kdy lze hrát triky týkající se boje jako třeba Divine Verdict)


Tedy v kroku Declare Attackers Step, poté, co jsi své Hollow Dogs nahlásil jako útočníky, se spustí jejich schopnost a oni dostanou +2/+0.

Normálně lez útočit jen jednou za kolo, ale kdyby se ti náhodou nějak povedlo zaútočit v jednom kole se psy vícekrát (http://gatherer.wizards.com/Pages/C...eid=205271" target="_blank">Relentless Assault), můžou psi dostat další +2/+0.
http://gatherer.wizards.com/Handler...;type=card" alt="" />

Dalším důvodem, proč jsou psi takto napsaní (a nejsou rovnou 5/3) je, že pak jinak interagují s dalšími kartami. Například s pomocí http://gatherer.wizards.com/Pages/C...eid=373640" target="_blank">Vanquish the Foul se ti pravděpodobně soupeřovy Hounds nepovede zlikvidovat, protože Vanquish the Foul je Sorcery a v Tvém kole jsou psi vždy 3/3.
http://gatherer.wizards.com/Handler...;type=card" alt="" />

Navíc ta schopnost psů hezky ukazuje, co jsou tito psi zač - normálně milí domácí mazlíčkové nějakého nekromanta, ale jakmile je na někoho poštveš, tak ho agresivně roztrhají na kousky.

2) Regenerace funguje nějak takto:

Regenerace vytvoří jednorázový ochranný štít, který hlídá, jestli náhodou nemá být chráněný permanent zničen. Pokud by se tak mělo stát, štít tomuto zničení zabrání a místo toho permanent vyléčí (pokud byl zraněný), tapne ho a odstraní z boje (pokud útočil nebo blokoval).

 

Štít trvá pouze do konce kola. Pokud se do konce kola nevyužije, zmizí sám od sebe.

 

Regenerace si všímá pouze efektů, jež říkají "destroy". Sem se počítají různá kouzla typu Hero's Downfall. Výsledkem smrtelného zranění je také "destroy".

 

Regenerace je krátká například na "sacrifice", "exile", "-X/-X".

 

Bytost, jež se zregeneruje, vůbec nejde do hřbitova (a tedy například nespouští karty jako je Dark Prophecy).

 

 

Příklad 1 - Drudge Skeletons v boji

 

Situace: Je soupeřovo kolo, konkrétně začátek Combat fáze. Ty máš na bojišti odtapnuté Drudge Skeletons. Soupeř má na bojišti odtapnutého Kalonian Behemotha.

 

  • Soupeř vybere útočníky - nahlásí Kalonian Behemotha.
  • Soupeř dostane prioritu a oba můžete sesílat kouzla či aktivovat schopnosti. Nikdo nic nedělá.
  • Vybíráš obránce - řekneš, že kostlivci budou pašíka blokovat.
  • Soupeř dostane prioritu a oba můžete sesílat kouzla či aktivovat schopnosti. Začíná soupeř (protože probíhá jeho kolo) a ten passne. Nyní tedy přišla řada na Tebe. Ty vidíš, že pokud nic neuděláš, tak Behemoth zadupe kostlivce do země. Rozhodneš se tedy aktivovat schopnost Drudge Skeletons.
  • Zaplatíš jednu černou manu a schopnost jde na stack. Dejme tomu, že nikdo už nic nedělá, a schopnost kostlivců se vyhodnotí.
  • Efekt schopnosti říká "Regenerate Drudge Skeletons". To znamená, že kostlivci nyní dostali do konce kola "ochranný štít" na jedno použití. Tento štít způsobí to, že pokud by něco způsobilo zničení kostlivců ("destroy"), tak místo odchodu do hřbitova se kostlivci tapnou + odstraníš z nich všechno damage (jako na konci kola) + odstraníš je z boje.
  • Nikdo už nic nehraje a tedy přejdete k udílení zranění. Behemoth udělí 9 zranění kostlivcům a ti mu dají za 1.
  • Nyní opět dostane soupeř prioritu. Těsně před tím se ale provedou takzvané "state-based actions". To jsou akce, které kontrolují, že ve hře nedojde k nějaké nelegální situaci. A jedna ze state-based actions zní: 704.5g If a creature has toughness greater than 0, and the total damage marked on it is greater than or equal to its toughness, that creature has been dealt lethal damage and is destroyed. Regeneration can replace this event.
  • Tedy, 9 zranění na kostlivcích by způsobilo, že by šli do hrobu. Nicméně nyní se uplatní ten "ochranný štít". Tedy místo toho, abys kostlivce poslal tam, kam všichni kostlivci patří, uděláš následující:
  1. sundáš z nich všechno zranění (9)
  2. tapneš je (pokud nebyli tapnutí)
  3. odstraníš je z boje (a tedy na ně už v tomto kole nepůjde seslat karty typu Divine Verdict)

 

 

Příklad 2 - Drudge Skeletons vs. Day of Judgment

 

Situace: Je soupeřovo kolo. Ty máš na bojišti Drudge Skeletons. Soupeř má na ruce Day of Judgment.

 

  • Soupeř ohlásí seslání Day of Judgment. Zaplatí 2WW a dá "wrata" na stack. Dál už nic nedělá a passne.
  • Po passnutí dostaneš prioritu a můžeš nějak reagovat. Pokud neuděláš nic, tak kostlivci umřou. Rozhodneš se tedy aktivovat schopnost kostlivců. Zaplatíš jednu černou manu a schopnost jde na stack nad Day of Judgment. Už nic neděláš a passneš.
  • Soupeř taky nic nedělá a taky passne - vyhodnotí se tedy vršek stacku. To jest, kostlivci dostanou svůj ochranný regenerační štít.
  • Opět se dá něco sesílat, ale nikdo už nic nedělá.
  • Vyhodnotí se Day of Judgment. Všechny bytosti jsou zničeny. Nicméně u Drudge Skeletons se uplatní jejich ochranný štít, jelikož Day of Judgment říká "destroy". Tedy, místo toho, abys dal kostlivce do hrobu:
  1. zůstanou na bojišti
  2. sundáš z nich všechno případné zranění
  3. tapneš je (pokud nebyli tapnutí)
  4. odstraníš je z boje (jelikož v boji nejsou, nemá to efekt)

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
Petr13User is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:4
Petr13

--
22/09/2016 11:39  
Děkuji za velmi obsáhlé a důkladné vysvětlení. Těm fázím docela rozumím, akorát mi nebylo jasné, kdy se jaká vlastnost aplikuje. Pochopil jsem tedy, že ta formulace na kartě znamená přidat na začátku útoku, tj. před vyhodnocením. Jen pro zajímavost, jak by to bylo formulované, kdyby se to mělo aktivovat až na konci útoku? Tedy kdybych se psy útočil dvakrát během kola, že by se to navýšení projevilo až při druhém útoku.

Jinak jsem už starší, táta od tří malých dětí, to znamená s hodně málo časem, takže mi nezbývá než to jako samouk studovat po nocích, když to všechno spí. MtG znám primárně z konzole, kde mě to baví, tak jsem si koupil od někoho sedm sestavených balíčků po 40 kartách a teď se tím snažím prokousat. Zatím jsem odehrál asi 8 partií (sám se sebou) a pokaždé vyhrála černá magie proti dvoum různým zeleným balíčkům. Nějak mi to s nimi nejde a na konzoli mě přitom bavily nejvíc. Budu muset vyzkoušet další barvy.

Ještě mi není jasná vlastnost, která způsobuje, že po vyložení creature na bojiště nemusím čekat na další svoje kolo, abych s ní mohl zaútočit. Není mi to jasné hlavně proto, že karty se vykládají až po útoku. Znamená to, že mohu takovou kartu vyložit už před útokem nebo že po jejím vyložení mohu dodatečně zaútočit?

FlambergUser is Offline
Advanced Member
Advanced Member
Send Private Message
Posts:515
Flamberg

--
22/09/2016 12:53  
1) Je to spekulace, ale aby Hounds fungovali tak, jak píšeš, muselo by na nich být napsáno něco jako "Whenever Hollow Dogs attacks, it gets +2/+0 at end of combat until end of turn.". Podobně jako má třeba Wicker Warcrawler.



2) Každý balíček je jiný a skládá se z různě silných karet. Dost tedy záleží, co v těch balíčcích máš. Umím si, představit, že pokud ten tvůj černý má dost přímého zabíjení (Doom Blade a podobně), dokáže všechny velké zelené pašíky snadno eliminovat a pak si doletět k vítězství třeba nějakým upírem. Taková klasická kontrolní strategie. Fakt vřele doporučím, najít si někoho v okolí a občas si zahrát (už je proto, že hrát sám proti sobě není taková zábava). Kdybys byl z Prahy nebo z Litoměřicka, tak bych se toho klidně ujal - dělat "sparing partnera" :-)


3) Kouzla nemusíš sesílat pouze po boji. Celé tvoje kolo vypadá takhle:

1. Untap
2. Upkeep
3. Draw
4. První main fáze
5. Combat
6. Druhá main fáze
7. Konec kola

Ve tvých dvou hlavních fázích můžeš dělat cokoliv: položit zemi, seslat nějakou kartu (bytost, očarování, artefakt atd.).
V ostatních fázích můžeš sesílat pouze Instanty.

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
Petr13User is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:4
Petr13

--
22/09/2016 13:36  
Predpokladam, ze balicky jsou vyvazene, v inzeratu to bylo popsane jako:
Dobře vyvážené předkonstruované cca 40 kartové decky vhodné pro příležitostné hraní. Od každé základní barvy jeen, včetně původních krabiček. Možno i smíchat vždy dvě barvy dohromady a vytvářet různě barevné 80-tikartové dvoubarevné variace. Oproti složení karet, jak jej namixovali wizardi jsem cca 5% karet zaměnil za jiné, aby balíčky byly opravdu vyvážené (v původním složení se např. červená proti zelené vůbec nechytala). Kompletní seznam karet viz fotografie.
Stav: mint až near mint
Ideální pro člověka/partiu, která nemá čas zabývat se skládáním decku a jen se chtějí jednou za čas potkat u MtG a hrát.

Jako bonus zelený a černý theme deck, oba jsem podstatně rozšířil, kompletní seznam karet opět viz fotky. 

Ty karty jsou vyfocene tady: https://ulozto.cz/!KwmdeLZpE/mtg-rar

Domnivam se, ze spis neumim spravne vyuzit vsechny moznosti, co zelene nabizi.

Jinak dekuji za nabidku, ale jsem z maleho mesta na morave :-).

Edit: tak zpet, uz to chapu. Takze vykladat kreatury muzu uz pred bojem, zmatly me ceske navody, ktere v prvni fazi rikaji vylozit manu, pak boj a v druhe fazi vylozit kreatury. Ale nalezl jsem ted hezke obrazkove pdf s pravidly, asi primo od vydavatele MtG, tam to bude snad vsechno popsano poradneji.  
YEVAUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:14
YEVA

--
22/09/2017 12:06  
Ahoj profesoři magie,

jelikož jsem v Magicu úplný nováček, tak mám dva dotazy:

1. Co znamená funkce Embalm? Například uvedu kartu Anointer Priest.

2. Co znamená funkce Cycling? Karta Angel of the God-Pharaoh.

S pozdravem

YEVA
FlambergUser is Offline
Advanced Member
Advanced Member
Send Private Message
Posts:515
Flamberg

--
22/09/2017 14:25  
Ahoj Yevo,

1. Pokud má bytost schopnost Embalm, tak ji lze "nabalzamovat" a vyrobit si z ní Zombíka. Herne to funguje tak, že když máš bytost s Embalm ve hřbitově, můžeš zaplatit cenu uvedenou u Embalm a dáš si na bojiště token, který bude bílý Zombie se silou, odolností a schopnostmi jako puvodní bytost. A ta puvodní karta nabalzamované bytosti se dá do exilu (tj. úplně pryč ze hry), aby ji nešlo nabalzamovat znovu.

Tedy, když máš Anointer Priesta ve hřbitově, můžeš zaplatit 3White, dát Priesta do exilu a na bojišti si vyrobit 1/3 Zombie s původní Priestovou schopností. Mimochodem, nabalzamovaný  Priest vidí sám sebe přicházet na bojiště jako token a tedy ti taky ještě přidá jeden život za svou schopnost.


A pozor na to, že Embalm lze, narozdíl od klasických aktivovaných schopností, používat pouze jako sorcery. Tedy v hlavní fázi Tvého kola a také ne v reakci na něco jiného.


2. Schopnost Cycling funguje z ruky. Když máš na ruce kartu s Cycling můžeš se kdykoliv rozhodnout, že tuto kartu zahodíš do hřbitova a zaplatíš cyklovací cenu (u anděla 2). Místo toho si lízneš novou kartu. Cycling je dobrý v tom, že takto "recykluješ" karty, které ti jsou v dané situaci k ničemu a snažíš se prolízat k něčemu užitečnějšímu.

Například si představ situaci, kdy máš anděla na ruce a na bojišti zoufale málo zemí. Víš, že jestli si brzo nějakou nelízneš, pravděpodobně prohraješ. A tak se rozhodneš anděla procyklit, protože je ti jasné, že na těch 6 man se stejně jen tak nedostaneš.

Cycling je taky super v tom, že ho můžeš použít kdykoliv. V soupeřově kole, v reakci na nějakou soupeřovu kartu...

V případě dalších dotazů se klidně ptej dál. Od toho tu jsme.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
YEVAUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:14
YEVA

--
22/09/2017 16:17  
Děkuju Flambergu za odpověď a mám jeden mimoherní dotaz: Existuje v Kroměříži, či v Havířově nějaká herna Magiců, či Pokémonů???
FlambergUser is Offline
Advanced Member
Advanced Member
Send Private Message
Posts:515
Flamberg

--
22/09/2017 20:34  
V okolí Kroměříže nějací hráči jsou. Oficiální Magicová herna tam ale není. Nejblíže je asi Otarie v Olomouci (https://www.facebook.com/MTGOTARIE/). Pokémon scénu nesleduju, takže v tom neporadím.

Nejblíž Havířovu bude asi ostravský Black Lotus (www.blacklotus.cz).
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
YEVAUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:14
YEVA

--
24/09/2017 16:25  
 Ahojky,

jsem tu zase - možná s poněkud debilnějším dotazem, ale nedá mi to! Jaký je rozdíl mezi Enchantmantem a Instantem?

A jeden off-topic: Neznáte na youtube.com nějakého YouTubera, který dělá vidcast o Magicích vhodný pro začínající hráče?


S pozdravem

YEVA









YEVAUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:14
YEVA

--
24/09/2017 16:52  
 Ještě mne napadl tento dotaz, když je na kartě napsáno "until end of turn", co se stane s kartou po aplikovaní účinku? Zmizí po kole do hřbitova, či co se s ní stane?

Viz karta Adanto Vanguard.

Ahojky 

YEVA
FlambergUser is Offline
Advanced Member
Advanced Member
Send Private Message
Posts:515
Flamberg

--
25/09/2017 11:06  
Zdar!

Enchantment

- Lze seslat pouze v tvé hlavní fázi a nelze s ním na nic reagovat (tj. takzvaná "sorcery speed" stejně jako Creature, Artefakty a Sorcery).
- Sesílá se klasicky (zaplatíš cenu, kouzlo jde na stack a následně se vyhodnotí) a pak vstupuje na bojiště.
- Na bojišti leží pořád a dělá, co je na něm napsáno (dokud ho něco nezničí... Demystify?).


- Speciálním podtypem Enchantmentu jsou Aury. Aura nemůže být na bojišti jen tak. Musí vždy něco očarovávat. Na Auře je vždy specifikováno, jaký objekt může očarovat. Například Mark of the Vampire má napsáno "Enchant creature" a tedy jím jdou očarovat pouze bytosti. Jakmile Aurou očarovaný objekt z bojiště odejde, Aura jde do hřbitova.



Instant
- Lze sesílat kdykoliv (i v soupeřove kole) a lze s ním reagovat na jiné akce (tj. takzvaná "instant speed").
- Sesílá se klasicky (zaplatíš cenu, kouzlo jde na stack a následně se vyhodnotí). Při vyhodnocení provede svůj efekt a jde do hřbitova.
- Pokud je součástí instantního efektu nějaké časové omezení, dá se sice karta instantu do hřbitova, vytvoří ale "neviditelný" kontinuální efekt s tímto trváním. Například karta Crash the Ramparts sice ihned po vyhodnocení odejde do hřbitova, vytvoří ale efekt, který do konce kola bude zacílené bytosti zvyšovat sílu a odolnost a přidávat Trample. Pokud v efektu žádné časové omezení uvedeno není, platí stále.



Aktivované schopnosti
- Analogicky k Instantům fungují aktivované schopnosti (jako je druhá schopnost Adanto Vanguarda; poznáš je podle toho, že mají v textu dvojtečku).
- Jakmile máš Vanguarda na bojišti, dá se jeho schopnost aktivovat kdykoliv ("instant speed").
- Zaplatíš cenu uvedenou před dvojtečkou, schopnost se dá na stack, a až se vyhodnotí, provede se text za dvojtečkou.
- Opět může být v textu nějaké časové omezení. Například Vanguard bude nezničitelný pouze do konce kola.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
You are not authorized to post a reply.
Page 2 of 3 << < 123 > >>


Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement