Monday, March 30, 2020
Všechny články Minimize

Current Articles | Categories | Search | Syndication

Monday, July 08, 2013
Pravidlové okénko - Magic 2014
Autor: Flamberg @ 9:50 PM :: 4076 Přečtení :: 3 Komentáře :: :: Pravidla
 

Vážené čtenářky a čtenáři Magic-Guru, příští týden vyjde nová základní sada (Magic 2014). Tento víkend se budou konat první turnaje s novou sadou - prerelease turnaje. Ode dneška známe celý obsah nové edice a je čas na krátký článek, který nás seznámí s těmi nejzásadnějšími novinkami z pohledu pravidel, jež tato edice přináší. Vzhledem k povaze základních sad jich není mnoho. Nepřibudou žádné nové schopnosti, pouze dojde ke změnám v několika pravidlech.

Upozorňuji, že níže uvedené změny začínají platit od této soboty, tedy 13.7.

"Legend rule" a "Planeswalker uniqueness rule"

Stávající pravidlo je takové, že na bojišti se smí vyskytovat pouze jeden legendární permanent daného jména. Pokud se stane, že se sejdou dva se stejným jménem, oba permanenty jdou do hřbitova. Stejně tak, pokud se na bojiště dostanou dva planeswakeři stejného typu, oba se odporoučí.

* Soupeř má na bojišti Thruna. Ty sešleš Phantasmal Image a Thruna zkopíruješ. Jakmile Image vstoupí na bojiště, obě karty jdou do svých hřbitovů.

 

* Na bojišti máš Tajica očarovaného soupeřovou aurou One Thousand Lashes. Vyvoláš dalšího Tajica. Oba jdou do tvého hřbitova (ale aspoň ses zbavil One Thousand Lashes, které jde do hřbitova taky).

 

* Na bojišti máš planeswalkera Jace Belerena. V průběhu hry si lízneš kartu Jace, the Mind Sculptor. Pokud bys nyní druhého Jace zahrál, oba ti odejdou.

 
 
Změna pravidla spočívá v tom, že ponovu má každý hráč pro tyto účely "svou polovinu" bojiště a přítomnost legendárních permanentů a planeswalkerů se kontroluje pouze v rámci hráčovy poloviny (soupeř tedy může kontrolovat stejné legendární karty a planeswalkery jako ty). Dále se mění to, co se stane, pokud se ti takto vyskytnou na tvé polovině - nově si jeden z postižených permanentů vybereš, necháš si ho na bojišti a jen zbytek odejde do hřbitova.

* Soupeř má na bojišti Thruna. Ty sešleš Phantasmal Image a Thruna zkopíruješ. Po příchodu Image na bojiště oba Thruni zůstanou, protože každý je pod kontrolou jiného hráče.
 
* Na bojišti máš Tajica očarovaného soupeřovou aurou One Thousand Lashes. Vyvoláš dalšího Tajica. Rozhodneš se, o kterého Tajica přijdeš (pravděpodobně o toho zakletého) a druhý zůstane na bojišti.
 
* Na bojišti máš Jace Belerena. Použiješ některou jeho schopnost. Následně sešleš dalšího Jace (třeba Mind Sculptora). Když druhý Jace přijde pod tvou kontrolu, necháš si jednoho Jace na bojišti (pravděpodobně Mind Sculptora) a druhý Jace (Beleren) jde do hřbitova. Pak můžeš aktivovat nového Jace.

Hraní více zemí za kolo

Dříve se mohla stát následující "úchylná" sekvence akcí:
1) Na bojišti máš
Oracle of Mul Daya a zahraješ svou první zemi jako tu "additional".
2) Vrátíš si Oracle na ruku a zahraješ ho znovu.
3) Zahraješ další zemi a opět ji nahlásíš jako "additional".
4) Zahraješ ještě jednu zemi, tentokrát jako tu normální.


  

Nově je zavedeno něco, čemu můžeme říkat "imaginární počítadlo zahraných zemí za kolo". Za normálních okolností nemůže mít toto počítadlo větší hodnotu než 1, protože pravidla dovolují zahrát právě jednu zemi za kolo.  

Nicméně existují karty, které umožňují hrát více zemí za kolo. V podstatě jich je několik typů:

A) Efekty říkající "put land onto the battlefield", jako je Farseek. Pomocí těchto efektů se země "nehrají", ale "dávají na bojiště". Těch se počítadlo netýká vůbec.

B) Efekty říkající "you may play an additional land this turn", jako je Oracle of Mul Daya. Tyto karty zvyšují maximální hodnotu počítadla. Nicméně, pokud je tento efekt generován nějakým permanentem (Oracle), je hodnota počítadla zvýšena jen, dokud je tento permanent na bojišti. Pokud permanent odejde, okamžitě se sníží i maximální povolená hodnota počítadla.

C) Efekty říkající "you may play this card" (a podobně), jako je Djinn of Wishes nebo druhá schopnost nové Chandry. Tyto efekty nezvyšují maximální hodnotu počítadla, a tedy není možné zahrát i normální "land drop", pokud jsou využity pro zahrání země.

Pravidla o sideboardování na constructed turnajích

Pokud chodíte na constructed turnaje tak by vás mohla zajímat následující změna, která byla zřejmě hlavně zavedena, aby se předcházelo některým chybám při použití sideboardu, které vás mohly stát třeba Game Loss. Typicky, když jste při sideboardování dali do balíku o jednu kartu víc, než jste vyndali.

Původní pravidlo bylo:

* Balíček (main deck) má minimálně 60 karet.

* Sideboard má buďto 0 nebo 15 karet.

* Po první a další hře v zápase s daným soupeřem je možné prohodit některé karty mezi balíčkem a sideboardem, a to v poměru 1 za 1. Po provedení případných změn má tedy balíček opět minimálně 60 karet a sideboard 0 nebo 15.

Nové pravidlo:

* Balíček má minimálně 60 karet (beze změny).

* Sideboard může mít 0 15 karet.

* Při prohazování karet mezi main deckem a sideboardem není nutné měnit v poměru 1 za 1. Nicméně stále je nutné dodržet limit, že balíček má minimálně 60 karet a sideboard maximálně 15.    

Indestructible je keyword

Tato změna asi nechá naprostou většinu z vás chladnými, a ani si jí nevšimnete. Jde o to, že dosud nebylo slovo "indestructible" keyword, alebrž prostě popisovalo vlastnost permanentu, že "nemůže být zničen". Toto zapřičiňovalo "WTF" momenty jako například, když jste chtěli soupeřovu Falkenrath Aristokratku zbavit její nezničitelnosti s pomocí kouzla Turn a ono to jaksi nefungovalo.

 

To by bylo pro dnešek vše. Pokud máte jakékoliv dotazy, a to nejen k nové edici, neváhejte napsat do našeho fóra Otázky na pravidla.

Přeji dobrý "cardpool" a hodně štěstí na Prerelease!

Flamberg
Váš Rules Advisor

Použité zdroje:
http://www.wizards.com/magic/tcg/article.aspx?x=mtg/tcg/magic2014coreset/cig
http://www.wizards.com/magic/magazine/article.aspx?x=mtg/daily/feature/248e
http://media.wizards.com/images/magic/tcg/resources/rules/MagicCompRules_20130429.docx

Hodnocení
Komentáře
Autor: aldapetr @ Monday, July 22, 2013 2:05 PM
dobre vysvetlene i pro tupe hrace :D(já):D

Autor: Divodej @ Monday, November 18, 2013 6:00 PM
A co se teda v tom posledním případě změnilo?
a) Je to stejně, Turn s ní nehne, akorát už mě to netrápí, nebo
b) teď už Turn zabere?

Autor: Flamberg @ Monday, November 18, 2013 6:09 PM
Když to tak po sobě s odstupem čtu, tak koukám, že jsem to nenapsal úplně jasně :-)

b) je správně - aristokratka po novu přijde o nezničitelnost.

Click here to post a comment
Print  
Reklama Minimize
Print  
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement