Monday, March 30, 2020
Všechny články Minimize

Current Articles | Categories | Search | Syndication

Friday, July 11, 2014
Pravidlové okénko - Magic 2015
Autor: Flamberg @ 7:30 PM :: 2993 Přečtení :: 0 Komentáře :: :: Pravidla
 
Vážené čtenářky a čtenáři Magic-Guru, příští týden vyjde nová základní sada (Magic 2015). Tento víkend se budou konat první turnaje s novou sadou - prerelease turnaje. Známe celý obsah nové edice a tedy je čas na krátký článek, který nás seznámí s těmi nejzásadnějšími novinkami, jež tato edice přináší. Vzhledem k povaze základních sad jich není mnoho.

Vracející se keyword Convoke

Kromě běžných "jednoduchých" mechanik jako jsou například Flying, First strike nebo Trample, je v každém moderním Core Setu použita i jedna méně obvyklá. Letos to je mechanika Convoke (původně z originálního Ravnica bloku).



Co o Convoke říkají pravidla:

702.50. Convoke

702.50a Convoke is a static ability that functions while the spell with convoke is on the stack. “Convoke” means “For each colored mana in this spell’s total cost, you may tap an untapped creature of that color you control rather than pay that mana. For each generic mana in this spell’s total cost, you may tap an untapped creature you control rather than pay that mana.” The convoke ability isn’t an additional or alternative cost and applies only after the total cost of the spell with convoke is determined.

702.50b Multiple instances of convoke on the same spell are redundant.

* Schopnost Convoke vám nabízí další způsob jak platit za dané kouzlo. Kromě klasického placení manou, lze při placení sesílací ceny i tapnout nějaké bytosti. Takové tapnutí vaší bytosti se pak bere jako zaplacení jedné many z ceny kouzla, a to buďto jedné generické many nebo many takové barvy jako má tapnutá bytost.
 
* Postup při sesílání kouzla je takový, že nejprve určíte celkovou cenu kouzla (s příhlédnutím ke zlevňujícím/zdražujícím efektům), a teprve potom platíte (manou a přes Convoke).

* Convoke není "alternative cost", a tedy lze Convoke použít u kouzel s nějakým takovým alternativním způsobem seslání (Flashback, atd.).
 
* Do Convoke lze tapnout i bytosti, jež mají "summoning sickness" (tj. ty, které nemáte pod kontrolou od začátku svého kola).

* Pokud máte na bojišti nějakého "mana dorka", například Elvish Mystic, musíte si vybrat. Buďto ho tapnete při sesílání do své schopnosti, nebo ho tapnete do Convoke. Nelze udělat obojí zároveň.



* Pokud máte ve hře nějaký způsob, jak bytosti obětovat pro manu (Morgue Toad), nelze takové obětování spojit s tapnutím do Convoke. Buďto při placení kouzla bytost obětujete nebo ji použijete pro Convoke.      



Rotace formátu Standard

S příchodem sady Magic 2015 nebude z formátu Standard "odrotovávat" žádná edice. To nastane až v září s vydáním sady Khans of Tarkir. Od pátku 18. července tedy můžete na Standardu hrát karty z následujících sad:
- Return to Ravnica
- Gatecrash
- Dragon's Maze
- Magic 2014
- Theros
- Born of the Gods
- Journey into Nyx
- Magic 2015 

Pár interakcí

Aggresive Mining



* Tato karta vám pouze zakazuje země hrát. Stále ale můžete efektivně používat schopnosti jako má například Burnished Hart.


 

Boonweaver Giant



* Pokud Giant zmizí z bojiště ještě před vyhodnocením jeho schopnosti (soupeř ho zabije kouzlem...), Aura zůstane tam, kde je.

* Giant neumí hledat karty se schopností Bestow.
 

The Chain Veil



* Pokud se vám podaří Chain Veil použít vícekrát za kolo, dostáváte za každé použití možnost aktivace schopností vašich planeswalkerů.

Cone of Flame


 
* Cíle se vybírají při seslání kouzla. Pokud se před vyhodnocením kouzla stane nějaký cíl nelegálním, nelze damage přerozdělit jinak.

Encrust



* Aktivované schopnosti jsou ty, jež mají ve svém textu dvojtečku (Elvish Mystic). 

Shrapnel Blast



* Vybraný artefakt je obětován už při seslání kouzla, a tedy soupeř nemůže na toto obětování nijak reagovat a narušit tím seslání Shrapnel Blastu.


To by bylo pro dnešek vše. Pokud máte jakékoliv dotazy, a to nejen k nové edici, neváhejte napsat do našeho fóra Otázky na pravidla.

Přeji dobrý "cardpool" a hodně štěstí na Prerelease!

Flamberg
Váš Rules Advisor

Použité zdroje:
http://magic.wizards.com/en/articles/archive/release-notes-2014-07-07
http://media.wizards.com/images/magic/tcg/resources/rules/MagicCompRules_20140601.docx                                                                                                                                 
Hodnocení
Komentáře
Currently, there are no comments. Be the first to post one!
Click here to post a comment
Print  
Reklama Minimize
Print  
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement