čtvrtek 22. října 2009
Rozbor Intropacku ze Zendikaru - Pumped Up
Autor: Kry5 @ 7:16 :: 4571 Přečtení :: 7 Komentáře :: :: Standard, Recenze
 Pumped Up


 

Tak jsem opět tady abych vám představil druhý z intropacků edice Zendikar. Tentokrát se podíváme na červeno-modrý deck, nazvaný „Pumped Up“. Je to rozhodně zajímavě sestavený balíček. Když jsem Pumpek Up viděl poprvé, moc důvěry k němu jsem neměl, už jeho nezvyklá kombinace barev mě odrazovala, ale po pár hrách jsem zjistil, že rozhodně není špatný. Ovšem ani jeho klady nestačí na titul „nejlepší z Intropacků“, který jednoznačně drží balíček, jenž jsme si ještě nepředstavili, takže s tímto „odhalením“ ještě chvíli počkám (stejně asi většina z vás ví, který myslím).

 

Pumped Up WoTc
Main Deck Sideboard
1 Raging Goblin
1 Goblin Piker
1 AEther Figment
2 Welkin Tern
2 Molten Ravager
1 Prodigal Pyromancer
2 Torch Slinger
1 Phantom Warrior
1 Canyon Minotaur
1 Dragon Whelp
1 Hellkite Charger
2 Burst Lightning
1 Intro the Roil
1 Act of Treason
1 Sleep
1 Rite of Replication
2 Spire Barrage
1 Fireball
10 Mountain
7 Island
1 Terramorphic Expanse
 

 

Nyní už ale k rozboru karet (jako obvykle se podíváme nejprve na příšery a teprve poté na ostatní kouzla):

 

HODNOCENÍ KARET:

Velice dobré

Dobré, ale ne zas na tučné

Lepší

Něco mezi horším a lepším :-)

Průměrné až špatné

 

1x Raging Goblin – naprosto obyčejná commonka, kterou jsem si, ale za dobu co se věnuji Intropackům, oblíbil. Je to opravdu geniální goblin do prvního kola. Pro neznalce je to 1/1 Haste (může hned útočit, případně se tapat) za pouhou jednu červenou manu :-).

 

1x Goblin Piker – nyní jedna z obyčejnějších karet, se kterou (pokus jste tedy četli v mojí předchozí sérii rozborů intropacků z M10) se také potkáváme podruhé. Goblin Piker je za 1R obyčejná 2/1, přesto se na červenou barvu (která má velice špatné ambice na kvalitu poměru „cena a čísla“) nejedná o nejhorší kousek.

 

Aether Pigment – Za 1U dostaneme velice nezvyklou modrou Iluzi. Je to neblokovatelná 1/1, která ovšem – pokud ji za 3 Kickneme – přijde do hry se dvěma +1/+1 countery (čímž se z ní stane 3/3). A vzhledem ke své neblokovatelnosti pak už dokáže způsobit velké škody, ale zase 5 man také není málo…

 

2x Welkin Tern – za pouhé dvě many (1U) dostaneme krásnou 2/1 flying. Ovšem její nevýhoda je, že smí blokovat pouze příšerky s flyingem, ale stejně ji spíše budeme využívat pro útok než na obranu.

 

2x Molten Ravager – za 2R dostaneme krásnou 0/4, což samo o sobě není zas tak zlé, ale tento Elementál navíc obdržel klasické červené pumpování dopředu (R: Molten Ravager gets +1/+0 until EOT). Což z něj dokáže udělat i solidního útočníka nebo obránce, který může zabíjet podle toho, kolik si doplatíme, a to pak soupeř zaváhá…

 

1x Prodigal Pyromancer – tentokrát se opět potkáváme s „Emdesítkovým“ Wizardem, který za tapnutí dá 1 zranění do cílové příšery nebo hráče(!). Ovšem škoda jeho 1/1 čísel, ale stejně si nemůžeme stěžovat, protože co bychom také v U kvalitě za 3 many chtěli, že?

 

2x Torch Slinger – Na vyvolání tohoto 2/2 goblina nám stačí 2R many, ale jeho hodnotu zvyšuje vlastnost Kicker 1R, která dokáže (pokud zaplatíme dodatečné many) dát 2 damage do cílové příšery. Je to velice hezká karta, která sice někdy poslouží jako obyčejná 2/2 za 3 many, ale někdy zase poslouží jako alternativní zabíjení. Do Intropacku (nebo například do draftu) velice dobrá karta.

 

1x Phantom Warriordalší karta z řad 11. edice. Za 1UU dostaneme neblokovatelnou 2/2, která opravdu nějakému pomalejšímu balíčku se spoustou zdí a obraných příšer může dělat problémy.

 

1x Canyon Minotaur – obyčejná 3/3 za 3R. Kdyby měla nějaké vlastnosti jako třeba výše zmíněný Torch Slinger budu se o ni zajímat určitě víc, ale takto je to pouze „tříkorunová“ commonka.

 

 

1x Dragon Whelp – Za 2RR dostaneme dračí mládě, které ovšem dokáže pěkně postrašit. Do hry totiž položíme 2/3 flying s posilováním R: +1/+0 until EOT. Jediná nevýhoda je, že přece jenom je to jen mládě, a tak ho nesmíme nafouknout přespříliš, protože jinak nám zemře. Trošku srozumitelněji řečeno, pokud ho nafoukneme čtyřikrát nebo víckrát za kolo, musíme ho na konci tahu obětovat.

 

1x Hellkite Charger -  Za 4RR dostáváme 5/5 dráčka  navíc s vlastností Haste (a samozřejmě flying). Jeho další schopnost je, že můžeme, kdykoli útočí, doplatit dalších 7 man (5RR), a pokud tak učiníme hned po útoku, odtapneme všechny útočící creatury a dostaneme další vombat fázy (můžeme zaútočit znovu). Nevýhodou je ovšem vysoký manacost jak samotného dráčka, tak i jeho schopnosti.

 

Teď se tedy vrhneme na ostatní „necreaturové“ karty v balíčku:

 

2x Spire Barrage – za 4R zahrajeme Sorcery (škoda, že ne Instant), které dá do cílové příšery nebo hráče. Je to takový přeměněný Seimic Strike. Ten sice stojí pouhé 2R, ale zase si nemůže střelit do hráče. Rozhodně pokud hrajeme hodně landů, může se tato karta vyplatit.

 

2x Burst Lightning – tento Instant je zase další varianta vylepšeného Shocku, která ovšem stejně vedle Lightning Boltu upadá. Za R dostane cílová příšera nebo hráče 2 damage, ale pokud si připlatíme 4 (kdyby to byli 3 tak už je to lepší) dá místo oněch 2 damagů 4. Takže jak říkám další z řady Shocků…

 

 

1x Fireball – za XR dostaneme Sorcery, které dá X damagů do cílové kreatury nebo hráče. Můžeme vybrat i více cílů, ale za každý další platíme 1 navíc. Fireball je klasika a poprvé byl vydán už v Betě (edice Beta- rok 1993).

 

Act of Treason - tato karta může být dobrá nebo špatná, vše záleží jen na kvalitě potvor našeho soupeře. Za 2R si totiž půjčíme do konce kola jakoukoli soupeřovu potvoru, samozřejmě ji můžeme odtapnout a pro jistotu dostane i haste. Jen škoda, že jí soupeřovi musíme na konci kola vrátit, aniž bychom měli šanci ji zabít.

 

Sleep – Spánek je zajímavá modrá kontrolní karta. Za 2UU soupeřovi tapne všechny příšery a navíc si je soupeř nemůže odtapnout. Tím pádem stíháme dva útoky, kdy soupeř nebude mít čím blokovat. Jen škoda, že Sleep není instant, tudíž nemůžeme soupeřovi překazit útok.

 

Into the Roil -  za 1U můžeme soupeři Instantě vrátit na ruku nějaký nelandový permanent. Navíc za další 1U můžeme tuto kartu „nakopnout“ a líznout si tak kartu.

 

Rite of Replication – za 2UU dostaneme Sorcery, které nám vytvoří token, jenž bude kopií cílové příšery. To je tedy takový Clon, který ovšem dostal schopnost Kicker za 5 man. Pokud se tedy rozhodneme změnit vyvolávací cenu tohoto kouzla na 9, můžeme si dát hned PĚT tokenů, kteří jsou kopií cílové příšery, a to už za to rozhodně stojí!

 

Landy jsou zastoupeny takto:

10x Mountain

7x Island

1x Terramorphic Expanse

 

Toť vše ke kartám v balíčku.

Tento Intropack je nesporně zajímavý, a to ať už kombinací „nepřátelských“ barev nebo složením decku. Takováto nevšednost přináší několik výhod, ale i nevýhod. Za hlavní výhodu se dá považovat to, že prakticky žádný balíček nebude na hru proti nám připraven (a to většinou ani po siteboardu). Nevýhoda je, že přece jenom s těmi kartami, co jsou momentálně na standartu, nejde v červeno-modré kombinaci postavit nic extra silného.

 

Přesto to, co nám tento Intropack přináší, není nejlepší červeno-modrá verze balíčku na standart. Nyní se pokusím představit vám pár karet, které by mohly tento balíček podpořit a vylepšit.

 

 

Karty pod 100 Kč (ceny dle MysticShopu):

 

Hellspark Elemental – Hellspark je klasická aggro kartička. Za 1R dostaneme 3/1 trample, haste příšerku, kterou musíme na konci kola obětovat. Ovšem můžeme si ji ještě jednou z hrobu oživit za další 1R.

 

Lightning Bolt – pokud chceme v dnešní době na standartu stavět cokoli s červenou, nesmí tam LB chybět! Proto bych ho doporučoval 4x. Totiž za jednu červenou manu dát 3 damage kamkoli je opravdu skvělá věcička.

 

Zektar Shrine Expedition – tato karta je taková levnější (peněžně) varianta Ball Lightning. Za 1R dostaneme enchantment, na který, kdykoli přijde nějaký land do hry (pod naší kontrolu) dáme jeden quest counter. A jeho hlavní vlastnost je, že za sundání tří Quest counterů a obětování si dáme do hry 7/1, trample, haste token, který sice musíme na konci kola obětovat, ale i tak dokáže napáchat pěkné škody.

 

Zephyr Sprite – pokud bychom chtěli finančně nenáročně balíček o kousek posunout dopředu, můžeme přidat právě Zephyr Sprite. To je příšerka, kterou vyvoláme za jednu modrou manu, a je to 1/1 flying.

 

 

Karty nad 100Kč:

Goblin Guide – nová kartička ze Zendikaru. Za R dostaneme 2/2 červeného goblina, který kdykoli útočí, tak bránící hráč otočí vrchní kartu balíčku, a pokud je to land, tak si jej smí dát do hry. Ovšem stejně je Goblin Guide úžasná kartička.

Jace Beleren – je jediný planeswalker, kterého zde zmiňuji, i když bych sem mohl dát i některou z Chander. Jace stojí pouhé tři many (1UU) a přijde do hry také s třemi countery. On sám nám pak parádně pomůže s lízáním, a dokonce dokáže soupeři odemlít z knihovny 20 karet!

 

Pokud byste chtěli hrát kontrolnější verzi tohoto decku, doporučoval bych nějaké ty counterspelly. Jako příklad uvedu Esenci Scatter (1U – counter target creature spell), Negate (1U – counter target noncreature spell) nebo třeba Cancel (1UU – counter target spell).

 

Pokud se naopak rozhodnete hrát agresivní verzi balíčku, můžete zkusit přidat také pár dalších agresivnějších karet (Chandra Ablaze, Ball Lightning nebo třeba Skete Gang Comander). Ale stejně asi nakonec dospějete k názoru, že pro agresivní balík se modrá vyloženě nehodí. Takže pak se dá zvažovat čistě červená fritka (hezký příklad uvedl kopl ve svém článku). Nebo se přikloníte k dvojbarevné variantě červeno-zeleného aggra, kde už se můžete více soustředit na příšery. Jerstliže ani to vám nevyhovuje, nabízí se několik možností tříbarevných aggro balíků. Pro příklad Naya (RGW), Bant (BWU) nebo Jund (BRG).

 

Další z mých rozborů je za námi. Doufám, že se vám líbil, a budu se těšit na další.

 

Tento intropack můžete koupit v našem internetovém obchodu za příznivou cenu 299 Kč.

 

Kryštof