pondělí 29. dubna 2024
Diskuzní fórum Minimalizovat
Double strike
Poslední příspěvek 16.12.2012 19:37 od Flamberg. 9 Odpovědi.
Tisková verze
Seřadit:
PředchozíPředchozí DalšíDalší
Nemůžete vkládat odpovědi.
Autor Zprávy
lazyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:8
lazy

--
10.01.2012 22:05  
Ahoj,
omlouvám se, ale toto jsem tu hledal skoro hodinu a nenašel jsem odpověď. Tak se chci zeptat
útočím příšerou double strike 1/1 a protivník brání 1/1 bez schopností. jak bude probíhat rozdělení zranění??
Podle mě sejmu obránce a dám jedno zranění do hráče??
ScalpelexisUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:29
Scalpelexis

--
11.01.2012 00:58  
Zdravim! Ne, tvoje domnenka je bohuzel mylna. Jakakoliv bytost, ktera uz je zablokovona jakymkoliv zpusobem a nema keyword "Trample", tak uz urcite neda zraneni do hrace. Tzn, souper zablokuje tvoji bytost, ale aby ti tva bytost neumrela, tak blokujici bytost sesmahnes/zabijes nejakym kouzlem, ale zraneni uz tva bytost neda, protoze byla jiz zablokovana. Tudiz tvuj pripad dopadne tak, ze tva 1/1 double strike bytost zabije souperovu 1/1 a pak uz nema jake bytosti udelit i to druhe zraneni.
awfulUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:66
awful

--
11.01.2012 17:03  
tohle by me zajimalo: kdyby ta double strike bytost mela i trample a sundala tuhle 1/1 potvoru, dala by do soupere dalsi zraneni nebo ne, protoze uz ji nic neblokuje a tak nema do ceho to zraneni, jehoz zbytek by sel do hrace, dat?
ScalpelexisUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:29
Scalpelexis

--
11.01.2012 18:13  
Ano, v tvem pripade bytost udeli jeste jedno zraneni do soupere. Pokud by to nahodou byla 2/1 bytost s double strikem a trample a blokovali ji 1/1 bytost, tak scenar je nasledujici: umre blokujici 1/1 a zbyle zraneni se udeli do hrace. Pak nasleduje druhy uder, ale jelikoz uz blokujici bytost neexistuje a tahle bytost ma trample, udeli dalsi 2 zraneni do hrace.
PiksiUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:20
Piksi

--
13.01.2012 06:48  
A jak je to s tím když má bytost s double strikem lifelink a je např. 2/2 a je zablokována bytostí 1/1, kolik dostane hráč životů? Na first strike zabije blokátora (bytost 1/1) a přičte si 2 životy, udělí i ty 2dmg na normal strike tzv. do prázdna a získá i další 2 životy za toto promáchnutí?

Druhý dotaz, kdy naposledy (v které fázi) se dá zahrát instant (ničení) či aktivační abilita (znemožnující dmg - např tapování útočníka), aby tento neblokovaný útočník neudělil dmg do hráče - oponenta? Např. útočí bytost 3/3, já mám incinerate a nemám blokátora, kdy nejpozději (v které přesně fázi) ho můžu zakouzlit, aby tento útočník nedal do mě dmg? A kdy najpozději bych mohl použít ( ve které přesně fázi) tapování útočníka, kdybych neměl incinerate, ale měl např Gideon Lavamancera - za jednu manu a tapnutí, tapnutí cílové bytosti, abych neobrdžel dmg od tohoto útočníka, resp. abych ho tapnul před tapnutím do útoku?
Děkuji

Hezký den přeji
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:515
Flamberg

--
13.01.2012 08:44  
Ahoj!

1. Double strike + Lifelink

Ano, v kroku "first strike combat damage" si přidáš dva životy. V kroku "normal combat damage" nedostaneš nic:
510.1c A blocked creature assigns its combat damage to the creatures blocking it. If no creatures are currently blocking it (if, for example, they were destroyed or removed from combat), it assigns no combat damage.


2. Combat Phase timing

Poslední chvíle, kdy hráči dostávají prioritu k sesílání instantů a hraní abilit, je mezi deklarováním obránců a udělením damage. Útočníka musíš tapnout před deklarováním útočníků.

Combat Phase
  • Beginning of Combat Step - hráči dostanou prioritu k hraní instantů a abilit (tady je poslední možnost k použití Lawkeepera, abys tapnul předpokládaného útočníka)
  • Declare Attackers Step - útočící hráč vybere útočníky a tapne je
  • Declare Attackers Step - hráči dostanou prioritu k hraní instantů a abilit (tady je poslední možnost ke zpacifikování předpokládaného obránce)
  • Declare Blockers Step - bránící se hráč vybere obránce
  • Declare Blockers Step - hráči dostanou prioritu k hraní instantů a abilit (tady je poslední možnost k provedení efektů, které zabrání udělení [first strike]damage)
  • [optional]Combat Damage Step - First strike damage - bytosti s First strike a Double strike udělí damage
  • [optional]Combat Damage Step - First strike damage - hráči dostanou prioritu k hraní instantů a abilit (tady je poslední možnost k provedení efektů, které zabrání udělení normálního damage)
  • Combat Damage Step - Normal damage - bytosti bez First strike a s Double strike udělí damage
  • Combat Damage Step - Normal damage - hráči dostanou prioritu k hraní instantů a abilit
  • End of Combat Step - hráči dostanou prioritu k hraní instantů a abilit
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
CaesarFromGaliaUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:1
CaesarFromGalia

--
24.01.2012 17:58  
Moc děkuji za zodpovězení této otázky. Btw, nehraje někdo tady aktivně v klubovně v Kentaurovi??
premanUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:33
preman

--
15.12.2012 02:37  

Ahoj, oživím jedno starší téma dalším dotazem. Jak by jste vyhodnotili následující situaci?

- Soupeř ohlásí jednu útočící bytost (posílenou několika bonusy) která má celkem 9/9 double-strike, trample a lifelink.
- Já mám dostatek bytostí, mimo jiné 4x Beast token 3/3, které označuji jako blokery.
- Co se stane dál, v případě že nikdo dál nic nezakouzlí?
Nechte mě to zkusit...

A)
Je fáze [optional] Combat Damage Step - First strike damage
- Soupeřova 9/9 (díky právu first-strike) zabije první token, poté si vymnění zbylou damage s dalšími třemi blokujícími tokeny. Tyto tři tokeny jí udělí dostatečné damage k její zničení, dokonce jeden z nich přežije. Soupeř získává díky lifelinku 9 životů.
- Před přechodem do "Combat Damage Step - Normal damage" se předává prioryta, tudíž se provádí také state-based akce a soupeřova bytost umírá aniž by dostala šanci udělit "druhý" úder.

B)
Je fáze [optional] Combat Damage Step - First strike damage
- Soupeřova 9/9 (díky právu first-strike) zabije první token (ten jí samozřejmě nedá žádné zranění). Soupeř získává 9 životů, a já strácím 6 přes trample.
- Dále nikdo nic nehraje a přejde se do "Combat Damage Step - Normal damage "
- Zde si již v "normálním boji" předají tokeny damage s velkou bytostí (která má ovšem opět 9 dopředu). Tokeny pomřou stejně jako útočící bytost. Soupeř dostává dalších 9 životů já tentokrát nezttrácím žádný.

 Jiné rozuzlení by nastalo, kdyby útočící bytost měla právo first-striku i v "Combat Damage Step - Normal damage ". To mi ale přijde málo pravděpodobné a tak to nebudu ani rozepisovat. Doufám že to nebude právě to rozuzlení správné.
 Ještě jiné pokud by v [optional] Combat Damage Step - First strike damage zabila více tokenů... Což mi přijde pravděpodobnější.

 Nejspíš jsem nevyřešil situaci korektně ani v jednom z vysvětlení, prosím vás o vysvětlení právě na tomto případě. Pokud bude třeba , přidejme pár tokenů do bloku navíc. Je třeba se té velké double-strikové bestie zbavit!
 
Díky Přema

GFXUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:5
GFX

--
15.12.2012 11:47  
Následovně,
on zautočí, ty blokneš, on určí assigment order, ty určíš assigment order.
First strike damage step, vymlátí ti 3 tokeny přidá si 9 životů. (0 damage je na něm "marked")
V normal fází ti vymlátí poslední token 6 do tebe přídá si 9 životů.

Tramplovat tě může až když projde blokerama, ne dřív.

Soupeřova bytost má na sobě "marked" 3 zranění. Z tvých nezůstalo nic (byly to tokeny)
Můžu případně podrobněji rozepsat.

S pozdravem,
Tom
FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:515
Flamberg

--
16.12.2012 19:37  
Ahoj Přemo!

Zásadní chybu děláš v tom, že ve first strike damage stepu necháváš udílet damage i příšery bez first strike. Ve first strike damage stepu udílejí damage pouze bytosti s first strike nebo double strike. Proto se to přece jmenuje first strike damage step ;-)

Dopadne to tedy tak, jak psal Tom.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
Nemůžete vkládat odpovědi.

Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí