Ahoj!
1) Lifelink vs. prevent
Ano, preventováním zabráníš Lifelinku.
2) Předání priority v combat fázi
V reálu by combat fáze měla probíhat nějak takto:
1. Beginning of Combat Step
- hráči mohou hrát instanty nebo aktivované schopnosti
Tedy, pokud nikdo nehraje žádný trik, aktivní hráč passne ("chci útočit") a protivník taky passne ("můžeš").
2. Declare Attackers Step
- aktivní hráč nahlásí, které bytosti útočí a kam
- hráči mohou hrát instanty nebo aktivované schopnosti
Tedy, pokud nikdo nehraje žádný trik, aktivní hráč ukáže, čím útočí, útočníky tapne a passne ("obránci?") a protivník taky passne (nic nesešle a začne vybírat obránce).
3. Declare Blockers Step
- bránící se hráč nahlásí, které bytosti blokují a jak
- aktivní hráč určí pořadí v "uličce smrti", pokud jednoho útočníka blokuje více obránců
- hráči mohou hrát instanty nebo aktivované schopnosti
Tedy, pokud nikdo nehraje žádný trik, protivník přiřadí svoje bytosti k útočníkům. Pokud je více obránců u jednoho útočníka, aktivní hráč je seřadí podle toho, jak budou obránci dostávat od útočníka zranění. Následně aktivní hráč passne ("damage?") a protivník passne (nic nesešle a začne říkat, za kolik to dostane a podobně).
4. Combat Damage Step
- zranění se udělí a jeho efekty se projeví (bytosti umřou, lifelink přidá životy, brínící se hráč přijde o životy...)
- hráči mohou hrát instanty nebo aktivované schopnosti
Tedy hráči se shodnou na něčem jako "tihle a tihle umřou a já to mám za 5". Hráči pak většinou rovnou přeskočí do post-combat main fáze. Ale občas je ještě třeba zareagovat na nějaký trigger, který se spustil smrtí bytosti a podobně.
5. End of Combat Step
- hráči mohou hrát instanty nebo aktivované schopnosti
Většina hráčů ani neví, že tento step existuje a jde tedy z Combat damage rovnou do post-combat main fáze :-)
Z tohoto je vidět, že jakmile ty, jakožto útočící hráč, passneš v Declare Blockers Stepu, soupeř má ještě stále okénko pro hraní instantů (a na ty pak zase můžeš reagovat). Když passneš nad prázdným stackem, tak riskuješ, že soupeř taky passne a půjde se na combat damage step.
3) Blocker odstraněný z cesty
I když bude blocker před Combat Damage Stepem odstraněn, útočník už je zablokovaný a nekousne tě. Výjimkou by bylo, pokud by útočník měl Trample - to by pak všechno zranění šlo do tebe.
509.1h An attacking creature with one or more creatures declared as blockers for it becomes a blocked creature; one with no creatures declared as blockers for it becomes an unblocked creature. This remains unchanged until the creature is removed from combat, an effect says that it becomes blocked or unblocked, or the combat phase ends, whichever comes first. A creature remains blocked even if all the creatures blocking it are removed from combat.
510.1c A blocked creature assigns its combat damage to the creatures blocking it. If no creatures are currently blocking it (if, for example, they were destroyed or removed from combat), it assigns no combat damage. If exactly one creature is blocking it, it assigns all its combat damage to that creature. If two or more creatures are blocking it, it assigns its combat damage to those creatures according to the damage assignment order announced for it. This may allow the blocked creature to divide its combat damage. However, it can’t assign combat damage to a creature that’s blocking it unless, when combat damage assignments are complete, each creature that precedes that blocking creature in its order is assigned lethal damage. When checking for assigned lethal damage, take into account damage already marked on the creature and damage from other creatures that’s being assigned during the same combat damage step, but not any abilities or effects that might change the amount of damage that’s actually dealt. An amount of damage that’s greater than a creature’s lethal damage may be assigned to it.
702.19c If an attacking creature with trample is blocked, but there are no creatures blocking it when damage is assigned, all its damage is assigned to the player or planeswalker it’s attacking.
4) Celestial Flare
Flare se na číštění cesty útočníkům moc použít nedá (pokud nemá tvůj útočník zmíněný Trample).