sobota 27. dubna 2024
Diskuzní fórum Minimalizovat
Prevent damage
Poslední příspěvek 11.02.2014 13:00 od tom.kokes. 2 Odpovědi.
Tisková verze
Seřadit:
PředchozíPředchozí DalšíDalší
Nemůžete vkládat odpovědi.
Autor Zprávy
tom.kokesUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:28
tom.kokes

--
11.02.2014 09:50  
 Zdravicko,

tak opet par otazecek.

Rad bych sa poptal na postup pri combat damage.
Zadavam utocniky pasnu spluhrac vybere blokery a pasne. Nyni zahraji Fog tedy preventuji damage.
Chapu tedy ze vypreventuji damage a ma li souper lifelink zivoty on nedostava.

Je mozny i tento postup. 
Opet zadam utocniky nasledne spoluhrac blokery pasne ja pasnu on muze jeste hrat instanty nebo jakmile oba po sobe pasnem uz se hodnoti damage a nemuzeme  pouzit instanty? 

Dalsi situace. protihrac utocniky a ja blokery. Souper reaguje Celestial Flare tedy musim obetovat blokujici  potvoru.
Projde utocnik do me kdyz mu byl odstranen bloker? 

Pokud by utocnik neprosel jelikoz mu byl jiz pridelen bloker da se tato karta vubec vyuzit k vyhode utoku a zahrat tuto kartu jakmile vyhlasim utocniky a souper bude vedet ze musi obetovat kdyz bude vybyirat blokery?


Snad sem to napsal trosku srozumitelne 

Dekuji za odpovedi.

T.




FlambergUživatel není přihlášen
Advanced Member
Advanced Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:515
Flamberg

--
11.02.2014 12:03  

Ahoj!

1) Lifelink vs. prevent

Ano, preventováním zabráníš Lifelinku.

 


2) Předání priority v combat fázi

V reálu by combat fáze měla probíhat nějak takto:

1. Beginning of Combat Step
 - hráči mohou hrát instanty nebo aktivované schopnosti

Tedy, pokud nikdo nehraje žádný trik, aktivní hráč passne ("chci útočit") a protivník taky passne ("můžeš").
 
2. Declare Attackers Step
 - aktivní hráč nahlásí, které bytosti útočí a kam
 - hráči mohou hrát instanty nebo aktivované schopnosti

Tedy, pokud nikdo nehraje žádný trik, aktivní hráč ukáže, čím útočí, útočníky tapne a passne ("obránci?") a protivník taky passne (nic nesešle a začne vybírat obránce).

3. Declare Blockers Step
 - bránící se hráč nahlásí, které bytosti blokují a jak
 - aktivní hráč určí pořadí v "uličce smrti", pokud jednoho útočníka blokuje více obránců
 - hráči mohou hrát instanty nebo aktivované schopnosti
 
Tedy, pokud nikdo nehraje žádný trik, protivník přiřadí svoje bytosti k útočníkům. Pokud je více obránců u jednoho útočníka, aktivní hráč je seřadí podle toho, jak budou obránci dostávat od útočníka zranění. Následně aktivní hráč passne ("damage?") a protivník passne (nic nesešle a začne říkat, za kolik to dostane a podobně).

4. Combat Damage Step
 - zranění se udělí a jeho efekty se projeví (bytosti umřou, lifelink přidá životy, brínící se hráč přijde o životy...)
 - hráči mohou hrát instanty nebo aktivované schopnosti
 
Tedy hráči se shodnou na něčem jako "tihle a tihle umřou a já to mám za 5". Hráči pak většinou rovnou přeskočí do post-combat main fáze. Ale občas je ještě třeba zareagovat na nějaký trigger, který se spustil smrtí bytosti a podobně.

5. End of Combat Step
 - hráči mohou hrát instanty nebo aktivované schopnosti
 
Většina hráčů ani neví, že tento step existuje a jde tedy z Combat damage rovnou do post-combat main fáze :-)


Z tohoto je vidět, že jakmile ty, jakožto útočící hráč, passneš v Declare Blockers Stepu, soupeř má ještě stále okénko pro hraní instantů (a na ty pak zase můžeš reagovat). Když passneš nad prázdným stackem, tak riskuješ, že soupeř taky passne a půjde se na combat damage step.


3) Blocker odstraněný z cesty

I když bude blocker před Combat Damage Stepem odstraněn, útočník už je zablokovaný a nekousne tě. Výjimkou by bylo, pokud by útočník měl Trample - to by pak všechno zranění šlo do tebe.

509.1h An attacking creature with one or more creatures declared as blockers for it becomes a blocked creature; one with no creatures declared as blockers for it becomes an unblocked creature. This remains unchanged until the creature is removed from combat, an effect says that it becomes blocked or unblocked, or the combat phase ends, whichever comes first. A creature remains blocked even if all the creatures blocking it are removed from combat.

 

510.1c A blocked creature assigns its combat damage to the creatures blocking it. If no creatures are currently blocking it (if, for example, they were destroyed or removed from combat), it assigns no combat damage. If exactly one creature is blocking it, it assigns all its combat damage to that creature. If two or more creatures are blocking it, it assigns its combat damage to those creatures according to the damage assignment order announced for it. This may allow the blocked creature to divide its combat damage. However, it can’t assign combat damage to a creature that’s blocking it unless, when combat damage assignments are complete, each creature that precedes that blocking creature in its order is assigned lethal damage. When checking for assigned lethal damage, take into account damage already marked on the creature and damage from other creatures that’s being assigned during the same combat damage step, but not any abilities or effects that might change the amount of damage that’s actually dealt. An amount of damage that’s greater than a creature’s lethal damage may be assigned to it.

 

702.19c If an attacking creature with trample is blocked, but there are no creatures blocking it when damage is assigned, all its damage is assigned to the player or planeswalker it’s attacking.


4) Celestial Flare

Flare se na číštění cesty útočníkům moc použít nedá (pokud nemá tvůj útočník zmíněný Trample).
    

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
tom.kokesUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:28
tom.kokes

--
11.02.2014 13:00  
Diky ti za pomoc

tom.
Nemůžete vkládat odpovědi.

Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí