Tuesday, April 30, 2024
Diskuzní fórum Minimize
Zabití útočící potvory
Last Post 07/12/2012 08:54 by Flamberg. 2 Replies.
Printer Friendly
Sort:
PrevPrev NextNext
You are not authorized to post a reply.
Author Messages
jirry*User is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:1
jirry*

--
06/12/2012 23:20  

Mám 2 otázky

1) Když na mě útočí oponentova potvora 3\3. já jí zacíluji kouzlem Lightning bolt nebo doom blade, způsobí mi potvora zranění dřív než umře?

2) Když na mě útočí potvora 5\5 a potvora 1\1, já bráním silnější potvoru obráncem Izzet Staticaster , dále použžvám jeho schopnost a udílím 1 zranění slabšší potvoře. Stihnu zabít slabšší potvoru dřív nežž mě zraní?
premanUser is Offline
New Member
New Member
Send Private Message
Posts:33
preman

--
07/12/2012 02:07  
1) Ne, zranení ti nezpůsobí.

Máš spoustu času kouzlit svůl blesk či měč, spomaleně je to takto:
- Je oponentovo kolo fáze "označení útočníků".
- oponent tapuje např. Beast tokena 3/3
- dál nic nedělá a passuje
- máš prioritu pro kouzlení a za A) sesíláš blesk který jde na stack B) passneš, svůj blesk si necháváš až co se bude dít dál
- A) Pokud soupeř nereaguje tj. passuje, vyhodnotí se vršek stacku a blesk zasáhne Beasta který následně umírá při base-stated kontrole před následným předáním priority.
- B) Nic se neděje stále máš čas kouzlit protože následující fáze boje jsou "označení obránců" následované "vyhodnocením zranení". Po tvém posledním passu se přešlo z "označení útočníků" k "označení blokerů", teď opět počínaje aktivním hráčem máte možnost ovlivnit výsledek boje. Pokud soupeř opět nereaguje (či něco zakouzlí) a passne, máš ty svojí poslední možnost přidat na stack svůj blesk, který po vyhodnocení zabije Beasta ještě dřív než přejdete do fáze "vyhodnocení zranění".
Ten případ B) jsem uvedl proto že se toho dá využít, kdyby soupeř zahrál na neblokovaného beasta třeba instantně lifelink a ty až poté blesk, blesk přijde na stacku nad lifelink, po vyhodnocení stratí cíl a soupeř přijde o dvě karty najednou.

2) Ano stihneš a to v obou případech ať už ho na stole máš či reaguješ instantně.

- Je soupeřovo kolo, fáze "oznečení útočníků".
- Soupeř tape nějakou 5/5 a humana 1/1
- Soupeř nepokračuje a passne, ty taky passneš.
- Přejdese do fáze "označení obránců"
- Soupeř passne a ty máš prioritu, teď začne kolotoč.
- Vyvoláš Staticastera a označíš jako obránce nějaké 5/5, zůstává ti priorita tak aktivuješ Staticaterovu schopnost (díky haste) a zaměříš humana.
- Na stack jde schopnost, nepokračuješ a passneš, pokud soupeř taky passne vyhodnotí se stack a human dostane za jedna, umírá před dalším předáním priority na base-stated.
- Vyhodnotil se stack a my jsme stále ve fázi označení obránců, po vyhodnocení posledního stacku musí následovat opět dvojité passnutí, zde je pro tebe poslední možnost zahrát Unsummon a zachránit si Staticastera (nějaké 5/5 stále zůstává zablokované!), nebo ještě lépe zahrát Turn to Frog na 5/5ku a naprosto zvrátit průběh tohoto boje.
- Ať tak či tak, po dvojím passu se z tohoho kroku přejde k vyhodnocení combat damage..
FlambergUser is Offline
Advanced Member
Advanced Member
Send Private Message
Posts:515
Flamberg

--
07/12/2012 08:54  

Ahoj Jirry!

Nejprve je třeba vědět, jak probíhá Combat Phase:

1. Beginning of Combat Step
Hráči mohou sesílat instanty a aktivovat aktivované schopnosti. Nyní je poslední možnost zabránit deklaraci útočníka (a například potenciálního útočníka tapnout přes Icy Manipulator).

2. Declare Attackers Step
2a. Útočící hráč nahlásí, které jeho bytosti budou útočit. U každé bytosti také, určí kam útočí (do hráče nebo do nějakého planeswalkera).

2b. Následně hráči mohou sesílat instanty a aktivovat aktivované schopnosti. Nyní je poslední možnost zabránit zablokování bytosti, například zastřelením potenciálního blokera.
 
3. Declare Blockers Step
3a. Bránící se hráč nahlásí, kterými svými bytostmi blokuje a jak. Pokud jednoho útočníka zablokovalo více obránců, tak útočící hráč stanoví pořadí obránců, v jakém budou dostávat damage.

3b. Následně hráči mohou sesílat instanty a aktivovat aktivované schopnosti. Nyní je poslední možnost zabránit udělení zranění odstraněním nějakého útočníka nebo blokera z boje.

4. Combat Damage Step
4a. Rozdělí se damage, zjistí se jeho dopady na hru a ty se provedou (bytosti se zraní či umřou, hráči přijdou o životy, či si například životy přidají přes Lifelink).

4b. Následně hráči mohou sesílat instanty a aktivovat aktivované schopnosti.

5. End of Combat Step
Hráči mohou sesílat instanty a aktivovat aktivované schopnosti.


Vřele doporučuju přečíst tento článek.


K Tvým dotazům:

1) Na toto správně odpověděl už Přema - poté, co oponent nahlásí útočníka, máš dvě okénka, kdy ho můžeš sesmahnout instantním bleskem (viz výše kroky 2b. a 3b.).


2) Tady Přema udělal drobnou chybu: Flashového Staticastera musíš vyvolat už v kroku deklarace útočníků (2b.). Pokud ho vyvoláš až v kroku deklarace obránců (3b.), tak už ho nemůžeš nahlásit jako blokera. Blokeři se totiž nahlašují před tím (v kroku 3a.).

 

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
You are not authorized to post a reply.

Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement