Ahoj Jirry!
Nejprve je třeba vědět, jak probíhá Combat Phase:
1. Beginning of Combat Step
Hráči mohou sesílat instanty a aktivovat aktivované schopnosti. Nyní je poslední možnost zabránit deklaraci útočníka (a například potenciálního útočníka tapnout přes Icy Manipulator).
2. Declare Attackers Step
2a. Útočící hráč nahlásí, které jeho bytosti budou útočit. U každé bytosti také, určí kam útočí (do hráče nebo do nějakého planeswalkera).
2b. Následně hráči mohou sesílat instanty a aktivovat aktivované schopnosti. Nyní je poslední možnost zabránit zablokování bytosti, například zastřelením potenciálního blokera.
3. Declare Blockers Step
3a. Bránící se hráč nahlásí, kterými svými bytostmi blokuje a jak. Pokud jednoho útočníka zablokovalo více obránců, tak útočící hráč stanoví pořadí obránců, v jakém budou dostávat damage.
3b. Následně hráči mohou sesílat instanty a aktivovat aktivované schopnosti. Nyní je poslední možnost zabránit udělení zranění odstraněním nějakého útočníka nebo blokera z boje.
4. Combat Damage Step
4a. Rozdělí se damage, zjistí se jeho dopady na hru a ty se provedou (bytosti se zraní či umřou, hráči přijdou o životy, či si například životy přidají přes Lifelink).
4b. Následně hráči mohou sesílat instanty a aktivovat aktivované schopnosti.
5. End of Combat Step
Hráči mohou sesílat instanty a aktivovat aktivované schopnosti.
Vřele doporučuju přečíst tento článek.
K Tvým dotazům:
1) Na toto správně odpověděl už Přema - poté, co oponent nahlásí útočníka, máš dvě okénka, kdy ho můžeš sesmahnout instantním bleskem (viz výše kroky 2b. a 3b.).
2) Tady Přema udělal drobnou chybu: Flashového Staticastera musíš vyvolat už v kroku deklarace útočníků (2b.). Pokud ho vyvoláš až v kroku deklarace obránců (3b.), tak už ho nemůžeš nahlásit jako blokera. Blokeři se totiž nahlašují před tím (v kroku 3a.).