Monday, April 22, 2019
Všechny články Minimize

Current Articles | Categories | Search | Syndication

Monday, April 21, 2014
Pravidlové okénko - Journey into Nyx
Autor: Flamberg @ 3:00 PM :: 2771 Přečtení :: 8 Komentáře :: :: Pravidla
 

Pravidlové okénko - Journey into Nyx



Vážené čtenářky a čtenáři Magic-Guru, těch pár měsíců uteklo jako voda, příští týden (2. května) vyjde další sada naší oblíbené hry Magic the Gathering a již tento víkend se po celém světě budou konat prerelease turnaje. Byl již odhalen celý obsah nové edice a tedy je čas na článek, který nás seznámí s těmi nejzásadnějšími novinkami, jež tato edice přináší. Jedná se především o několik nových schopností.

Herní mechaniky ze sady Theros

V sadě Journey into Nyx jsou použity i schopnosti z první edice bloku. Konkrétně se jedná o Bestow, Heroic, Monstrosity a Devotion. Pokud si chcete oživit, jak tyto mechaniky fungují, nebo pokud si třeba nejste jistí, jak fungují karty s více typy (enchantment creature), lze tyto informace najít například v Pravidlovém okénku k sadě Theros.


Herní mechaniky ze sady Born of the Gods

Některé karty z Journey into Nyx také využívají jednu mechaniku z druhé edice bloku a to konkrétně Inspired. Informace o Inspired se lze dočíst, mimo jiné, v Pravidlovém okénku k sadě Born of the Gods.


Nový ability word Strive



Strive zvyšuje variabilitu tvých kouzel. Za každé připlacení "strive ceny" bude mít kouzlo o jeden cíl více.

* Cíle se pro kouzlo vybírají v okamžiku seslání. Rozhodnutí o tom, jaké bude mít kouzlo cíle a kolik celkem za seslání zaplatíš, tedy musíš učinit ještě před tím, než soupeř nějak na kouzlo může zareagovat. Nemůžeš počty cílů měnit až při vyhodnocení kouzla.
 
* Nelze jedním kouzlem se Strive zacílit jednu bytost dvakrát. Heroic lze na jedné bytosti spustit pouze jednou.

* Případné zlevňující efekty (Battlefield Thaumaturge) se uplatňují až po Strive.

 
* Pokud kouzlo ztratí všechny své cíle (například všechny dostanou Hexproof), tak je zrušeno. Dokud je alespoň jeden cíl legální, tak kouzlo bude na tyto legální cíle působit.

Nový ability word Constellation



Constellation sdružuje schopnosti, které se spouští ve dvou případech. Zaprvé, když karta s Constellation vstupuje na bojiště. A zadruhé, kdykoliv ti na bojiště přijde další enchantment. Výsledný efekt je pozitivní.

* Constellation si všímá jakéhokoliv tvého enchantmentu. Ať už se jedná o klasický enchantment, auru, enchantment creature nebo třeba enchantment creature token (Renowned Weaver).

 
* Enchantment nemusí být klasicky seslán, aby se spustila Constellation. Stačí, že z jakéhokoliv důvodu vstoupí na bojiště. Například vrácení z hrobu přes Silent Sentinela se počítá.


* Když Bestow aura "spadne" z umírající bytosti, stane se sama enchantment bytostí, Je už ale na bojišti a tedy nespustí Constellation.
 
* Pokud na bojiště přichází více enchantmentů s Constellation zároveň, "vidí" se navzájem a spustí si navzájem Constellation. Tohoto lze dosáhnout například s pomocí karty Twinflame.

Několik střípků na závěr

Leonin Iconoclast



* Iconoclastovu schopnost lze použít pouze na kartu, jež je zároveň enchantment i creature. Nelze tedy použít na enchantmenty, jež nejsou bytostmi. Nelze zničit klasické enchantmenty, aury ani bestow aury.

Reprisal



* Síla ničené bytosti se kontroluje jak při seslání Reprisalu, tak při vyhodnocení. Pokud má při vyhodnocení zacílená bytost sílu 3 a méně, nemá Reprisal legální cíl a je zrušen.

Blinding Flare



* Pěkné kouzlo do rychlého Heroic balíčku - nejen odstraní z cesty obránce, také může spustit Heroic na útočnících. Jen škoda, že to není instant.

Eidolon of the Great Revel



* Eidolon se dívá na converted mana cost, nezajímají ho žádná zvýšení ceny (Strive) či alternativní způsoby seslání (Bestow). Jediné, co je důležité, je cena v pravém horním rohu sesílané karty.
 

Spite of Mogis



* Nedává zranění "sám za sebe". Spite of Mogis nejprve udělí zranění a až potom jde do hřbitova.

Solidarity of Heroes



* Pokud Solidarity zacílí bytost s Heroic, tak se nejprve provede Heroic a teprve potom se zdvojují countery.


To by bylo pro dnešek vše. Pokud máte jakékoliv dotazy, a to nejen k nové edici, neváhejte napsat do našeho fóra Otázky na pravidla.

Přeji dobrý "cardpool" a hodně štěstí na Prerelease!


Flamberg
Váš Rules Advisor


Použité zdroje:
http://www.wizards.com/magic/tcg/article.aspx?x=mtg/tcg/journeyintonyx/cig


Hodnocení
Komentáře
Autor: Maissi @ Monday, April 21, 2014 3:59 PM
Zdar Flambergu!
Ten Strive vskutku nejde zacílit dvakrát na jednu bytost? Bo z překladu mi to vyznívá, že dvakrát nemůže cílit pouze tu první bytost "beyond the first."
Kdyby to nešlo na žádnou dvakrát, tak bych čekal třeba něco jako "beyond the previous target."

Autor: Flamberg @ Monday, April 21, 2014 8:29 PM
Ahoj Maissi!

Ne, je to skutečně tak.

"601.2c The player announces his or her choice of an appropriate player, object, or zone for each target the spell requires. A spell may require some targets only if an alternative or additional cost (such as a buyback or kicker cost), or a particular mode, was chosen for it; otherwise, the spell is cast as though it did not require those targets. If the spell has a variable number of targets, the player announces how many targets he or she will choose before he or she announces those targets. THE SAME TARGET CAN’T BE CHOSEN MULTIPLE TIMES FOR ANY ONE INSTANCE OF THE WORD “TARGET” ON THE SPELL. However, if the spell uses the word “target” in multiple places, the same object, player, or zone can be chosen once for each instance of the word “target” (as long as it fits the targeting criteria). If any effects say that an object or player must be chosen as a target, the player chooses targets so that he or she obeys the maximum possible number of such effects without violating any rules or effects that say that an object or player can’t be chosen as a target. The chosen players, objects, and/or zones each become a target of that spell. (Any abilities that trigger when those players, objects, and/or zones become the target of a spell trigger at this point; they’ll wait to be put on the stack until the spell has finished being cast.)"

Autor: Maissi @ Monday, April 21, 2014 9:40 PM
OK. Já jen, že ten wording zní trošku podivně....

Autor: Michal @ Thursday, April 24, 2014 10:51 AM
Když nejde jedním kouzlem zacílit více bytostí, co se stane při použití Strive na Ink-Treader Nephilim? Mám ho jako komandéra v heroic stokarťáku, a tak jsem tuto otázku řešil už před příchodem Strive. Dosud jsem to hrál tak, že když jsem měl kouzlo, které cílí dvě bytosti, jedním cílem jsem zacílil heroic bytost a druhým cílem Nephilima, čímž jsem zacílil všechny, tedy první cíl byl zacílen dvakrát a heroic se na něm spustil taky dvakrát. Je to tak košer? Myslím, že ano, neboť necílím jednu bytost dvakrát jedním spellem - Nephilim vytváří kopie a to je podle mě druhý spell. Což? Dík za echo.

Autor: Michal @ Thursday, April 24, 2014 10:54 AM
Omlouvám se všem, hrál jsem to blbě, páč jsem si až teď pořádně přečetl text na Nephilimovi: "if that spell targets only Ink-Treader Nephilim...". Tak nic no, jako bych nic neřekl. ;o)

P.S. Ale jako komandér je do heroic stokarťáku i tak moc fajn.

Autor: Flamberg @ Thursday, April 24, 2014 12:54 PM
Ahoj Michale,

bohužel Tě musím asi zklamat:

1) Ink-Treader Nephilim není "Legendary" a tedy bys ho teoreticky neměl hrát jako commandera.

2) Ink-Treader se s Heroic nekombí. Heroic vyžaduje, aby bylo kouzlo sesláno ("cast"). Nephilim ale kouzla nesesílá; pouze dává kopie na stack.

3) I kdybys seslal kouzlo, jež jednu bytost s Heroic zacílí vícekrát (Common Bond), Heroic se stále spustí pouze jednou, protože kouzlo je seslané jen jednou.

Autor: Jenda @ Friday, June 06, 2014 9:57 PM
Spustí se heroic 2x jednou kartou (myslímtím podruhé v dalším upkeepu), když zahraji kartu s Rebound jako npř. Distortion Strike, podle mě ano. Díky

Autor: Flamberg @ Saturday, June 07, 2014 1:06 PM
Je to přesně tak, Jendo.

Click here to post a comment
Print  
Reklama Minimize
Print  
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement