pátek 26. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

pondělí 31. srpna 2009
Komba
Autor: Kuci @ 22:15 :: 6486 Přečtení :: 10 Komentáře :: :: Eternal
 
Komba pro začátečníky
 
Tento článek jsem chtěl napsat, protože když jsem s magicem začínal koupil jsem si PCD a začal jsem normálně hrát. Časem jsem sháněl nové karty a začal se zajímat I o jiné edice než byla základní. Výsledkem toho byl čistý červený „balíček“, který byl postavený na spoustě haste bytostech(bytosti, které můžou útočit hned kolo, kdy je vyložíte) a na spoustě burn spellů(Kouzla ubírající životy – klasický příklad Lightning Bolt). Balíček byl naprostý autopilot, a tak sem z něj měl radost, ale jak to tak v magicu bývá, tak jsem časem procházel vývojem, a kdybych tehdy věděl o nějakém slušném kombu, tak bych byl ve třídě asi za větší hvězdu. Ve světle těchto svých dřívějších zkušeností jsem si řekl, že bych sem mohl napsat pár levných a zábavných komb na hraní, které nejsou zas až tak obtížné na shcopnosti hráče. Je to stránka určená začátečníkům, a tak jsem vytvořil balíčky více méně bez formátu, nebo jsou na formátech slabší, ale do školy, či na nějaké to hospodské hraní to stačí :-).
 
Proč vůbec hrát komba?
Ano, proč vůbec hrát komba? Co je to vlastně kombo? Kombo je velmi dobrá spolupráce karet(Donate + Illusions of Grandeur – Grandeurem si darujete 20 životů a milostivě jej darujete Donatem soupeři, ten musí každé kolo platit 2many, pak 4 a stále více, pokud je nezaplatí soupeř 20 životů ztrácí. Mrzuté, že? :-D) nebo situací ve hře pro kartu(přes 200 karet v knihovně a Battle of Wits). Komba zde byly od nepaměti, stejně jako agresivní balíčky(Aggra) nebo kontrolní balíčky(kontroly) a jejich obliba je velká hlavně kvuli tomu, že většinou stačí několik málo karet, které se dobře sejdou, na vítěztví, a taky kvuli tomu, že tyto balíčky nebývají obyčejně až tak drahé. Není přece jen krásné dívat se na soupeřův nechápající výraz, když an něj vytasíte nějaké šílené kombo? Kombo balíčky jsou většinou velmi úspěšné, pamětníci vzpomenou na doby temna a my si vzpomeneme na nedávnou dominanci Dredge na Extu, které teď vystřídali Elfové(v Berlíně neřádila jen olympiáda). Na starších formátech se již s komby potkáváme velmi často, protože čím více karet máme k dispozici, tím větší je pravděpodobnost, že se nám nějaké budou hodit do páru.
 
Balíčky jsem volil tak, že jsou legální na formátech:
Hypergeneze – extended a starší
Ideal – na Legacy a Vintage
 
 
HYPERGENEZE:
 
 
 
 
 
Lands
3
8E
City of Brass
2
TSP
Gemstone Caverns
2
LRW
Vivid Crag
1
LRW
Vivid Grove
1
LRW
Vivid Marsh
3
BOK
Tendo Ice Bridge
1
ARE
Mountain
2
LRW
Vivid Creek
4
TSB
Gemstone Mine
 
 
 
 
 
Creatures
1
TSB
Akroma, Angel of Wrath
1
ALA
Predator Dragon
1
ALA
Caldera Hellion
4
ALA
Empyrial Archangel
1
DIS
Stalking Vengeance
2
9E
Thundermare
2
CHK
Kiki-Jiki, Mirror Breaker
4
BOK
Ashen Monstrosity
1
ARB
Karrthus, Tyrant of Jund
4
CFX
Magister Sphinx
4
PLC
Simian Spirit Guide
4
M10
Bogardan Hellkite
 
 
 
 
 
Spells
2
ARB
Demonic Dread
4
ARB
Violent Outburst
4
ARB
Ardent Plea
2
TSP
Hypergenesis
 
 
 
 
 
Sideboard
3
ALA
Caldera Hellion
1
ARB
Karrthus, Tyrant of Jund
2
DIS
Stalking Vengeance
4
TSP
Wipe Away
2
SHM
Firespout
3
GP
Electrolyze
 
 
-        První pohled na decklist je asi dost zděšení, zvláště pro zkušenější hráče, kteří znají jakousi ucelenou kostru, kterou našli na www.deckcheck.net. Tento balíček je však postaven na podobné bázi, ale jen jsem se snažil vyhnout drahým kartám.
-        Většina nováčků se na tento balíček podívá a nějak nechápe jeho význam. Samé drahé a velké potvůrky, samé divné kouzla a na to, že to je kombo s názvem HYPERGENEZE, tak jsou tam Hypergeneze jen 2...no co to je?
-        Balíček je založen na tom, že zahrajete nějakou 3manovou kartu se schopností Cascade – otáčíte karty ze své knihovny dokud nenarazíte na kartu, která má menší sesílací cenu, než karta s Cascade, kterou hrajete a můžete ji zahrát bez sesílací ceny. Zbytek karet, které jste otočili a byly dražší 3 man dáte na spodek knihovny, takže když zahrajete kupříkladu Violent Outburst a otáčíte vrchní karty nemůžete v balíčku najít nic levnějšího 3man, než Hypergenezi, která dovoluje hráčům dát do hry libovolný počet potvůrek z ruky, což většinou položí protihráče.
-        Jak vypadá ideální hra? Počáteční ruka: Vivid libovolné barvy, Simian Spirit Guide, City of Brass, Violet Outburst, Magister Sphinix, Bogardan Hellkite a třeba druhý nebo Kiki-Jiki.
-        První kolo zahrajete Vivid, soupeř se zmůže na nějakou malou potvůrku, a nebo vůbec nic. Vy druhé kolo zahrajete City of Brass, přidáte si manu z removnutí Simian Spirit Guida ze hry a vesele zahrajete Violet Outburst, která “otočí” Hypergenezi. Položíte do hry Magistra Sphinixe, a soupeř bude mít 10 životů, pak dáte do hry v ideálním případě 2 hellkity a soupeř je již v kytičkách nebo zahrajete jiné hodně, ale hodně macaté potvůrky, které soupeře časem ukouší. Vypadá to velmi složitě, a že se to takto nikdy nemůže sejít, aby jste se nedivili :-D.
-        Plusy a mínusy balíčku: Balíček je prudce rychlý a máte vlastně 10 karet, které vám stačí k rozjetí komba, což je dost luxusní, na druhou stranu balíček toho prostě víc neumí a je velmi náchylný na rušení, či karty zakazující hrát Hypergenezi (Chalice of the Void).
-        Balíček se každopádně hodí na hraní mezi kámoši, nebo když chcete vyhrávat na Gateway.
-        Co změnit na balíčku pokud se vám zdá velice drahý? Teoreticky se dají vypustit Gemstone miny a City of Brass za Vividy, ale balíček to dost zpomalí. V žádném případě bych nevyndával Empyrial Archangela, který Vám většinou dovoluje přežít další kolo, pokud soupeř dal do hry hodně bytostí, nebo pokud Váš osud visí na vlásku a doufám, že nikoho nenapadlo vyndat Hypergenezi :-D.
 
Rozbor Karet:
 
Země:
 
-        Země se snaží dát vám jakoukoliv manu, takže hrát moc základních zemí není to pravé ořechové.
-        Více méně Vám stačí zaplatit jedno kouzlo a soupeř jde do kytiček, ale po sideboardu může být vše jinak.
 
Bytosti:
 
-        Zde je to jasné, čím větší pašík s dobrým tvz: “when comes into play efektem”(efektem, když přijde do hry :-D – podle nového názvosloví to je “when enters the battlefield” :-D) tím lepší. Vy vlasně musíte tím, že zahrajete Hypergenezi dostat větší výhodu, než Váš soupeř, což je základ tohoto balíčku.
 
Predator Dragon – Velmi silná karta, která se dost projevila v kombo Elfech. Já bych to zde hrál, protože predátor to dokončí za jiné co neumí útočit hned to kolo
 
Caldera Hellion – nádherná karta, zvláště proti “potvorovým balíčkům” a celkem slušně se kombí s Stalking Vengeance, čímž soupeře leckdy po sideboardu dorazíte.
 
Empyrial Archangel – naprosto yvnikající karta, která zabrání hodně, ale hodně nepříjemnostem, díky Shroudu se jí špatně zbavuje a díky skvělé schopnosti si nemusíte většinou dělat hlavu s dalším kolem a můžete vesele útočit :-D.
 
Stalking Vengeance – jak jsem již psal, krásně se kombí s Calderou a většinou zabraňuje ničení bytostí kartami, jako Terminate, či jiným zabíjením, které jsou mezi začátečníky oblíbené(a nejen nimi :-), záleží prostě na postavení formátu).
 
Thundermare – situační karta, která Vám s Empyrial Archangelem neuškodí a protlačí zranění, nebo Vám s mým oblíbeným Violet Outburst v soupeřově kole dost pomůže.
 
Akroma, Angel of Wrath – naprosto úžasný andílek, který zranění protlačí skoro vždy a díky Flyingu, Protekci na černou a červenou, Trample a Haste je jasným favoritem tohoto balíčku.
 
Kiki-Jiki, Mirror Breaker – karta pěkná na rozmnožování pašíků a na klasické kombo s Pestermite (možná někdy jindy :-D).
 
Ashen Monstrosity – peněžně levný útočník, který se snaží nahradit Hellkite Overlorda. Co jinak k němu napsat? Hrubá síla je v MtG také duležitá.
 
Karrthus, Tyrant of Jund – silný útočník, který si na naši stranu stolu přivlastní všechny draky na stole odtapne je a dá jim Haste...no není to krásné? :-D Zvláště proti mirroru(stejnému balíčku jako hrajete vy) se dost vyplatí. A samozřejmě je to slušné tělo do útoku.
 
Magister Sphinx – většinou klíč k rychlejšímu vítěztví, soupeř může mít třeba milion životů, ale vy mu je zredukujete na 10, což se již dá celkem rychle ukousat.
 
Simian Spirit Guide – přidání červené many za nic? To je fér obchod. Navíc žádné jiné urychlování si balíček nemůže dovolit, protože by se mohlo otočit v kaskádě. Díky němu jsme schopni zabíjet ve 2 kole.
 
Bogardan Hellkite – dost drahá, ale nepostradatelná karta pro deck, opravdu luxusní, můžete vystřílet nějaké soupeřovy bytosti a přitom si nechat něco i na něj a další kolo sjíždět protihráče pěkně za 5 vzduchem.
 
Ke spellům není moc co dodat, je tam 10 kaskád, které hledají Hypergenezi a o té sme se v tomto článku bavili již už asi dost :-D.
 
K Sideboardu – jsme dost omezeni, neb nemůžeme kvuli kombu zařazovat karty, které manově stojí 2 či méně. Takže na vracení nepříjemných karet na ruku tu máme Wipe Away, která se hodí na vracení Chalicí, o kterých sem se již zmiňoval. Navíc na ní nejde reagovat, což je dost slušivé. Pak na Aggra tu máme Firespouty a Caldery. Pokud soupeř hraje hromadné zabíjení, apk tu je již zmiňované kombo Cladery a Stalking Vengeanceho. Pak na jakékoliv bytosti, které ruší kombo tu je Electrolyze, která se mi moc neosvědčila a uvažoval jsem o zařazení Dosan the Falling Leafa, který je slušný na kontroly a Faerie obecně. O sideboardu se moc psát nedá neboť správný hráč tvoří sideboard na místě po obhlídnutí balíčků soupeřů :-D.
 
Co dělat s balíkem, když mám o pár tisíc více??? ?:-D
-        rozhodně vylepšit manabasi (země), ideální jsou Reflecting pooly, City of Brass, Gemstone Miny, atd...jak vidíte na decklistu níže.
-        Kouzla bych opravdu nechal tak na nich se nedá moc co vytknout, stejně jako na sideboardu.
-        Jediné co bych opravdu dost vylepšil jsou bytosti. Darksteel Colossus, Hellkite Overlord a třeba I Progenitus mi tam dost chybí.
 
Matchupy – myslím, že nemá cenu rozebírat, protože v amatérštějším prostředí se málokdy potkáte se Zoem, TEPSem či NLU.
 
“komerční” decklist:
 
2 Hypergenesis
2 Demonic Dread
4 Violent Outburst
4 Ardent Plea
1 Kiki-Jiki, Mirror Breaker
1 Karrthus, Tyrant of Jund
4 Empyrial Archangel
4 Bogardan Hellkite
1 Akroma, Angel of Wrath
1 Rorix Bladewing
4 Hellkite Overlord
4 Simian Spirit Guide
4 Magister Sphinx
4 Darksteel Colossus

4 City of Brass
1 Gemstone Caverns
4 Forbidden Orchard
4 Gemstone Mine
2 Tendo Ice Bridge
2 Pillar of the Paruns
1 Island
2 Reflecting Pool
# 60
Sideboard:
2 Recollect
3 Electrolyze
4 Firespout
2 Gemstone Caverns
4 Toils of Night and Day
# 15
 
 
Shrnutí: Balíček je nejrychlejší kombo na Extu. Je dost náchylný na dost věcí, ale přežije rotaci a je nenáročný na hraní. Samozřejmě hraje roli také finanční stránka. Doporučuji Meldův článek jak na rozbor Hypergeneze, ale i ve srovnání s jinými komby, je to dost kvalitní článek, ale možná trochu náročnější na znalost magicu.
 
http://www.cmus.cz/dnn/%C4%8Cl%C3%A1nky/V%C5%A1echny%C4%8Dl%C3%A1nky/tabid/265/articleType/ArticleView/articleId/936/Extendedov-obasnk-40.aspx
 
Na konec bych si dovolil zařadit jednu hru, co jsem hrál po MWS-programu, který umožňuje hrát Magic přes internet.
 
Hod kostkou prohrávám. Úvodní ruku rozhodně nenechávám a Muliganuju do 6. Ruka: 2 Vividy, Hellkita, Violet Outburst, Ashen Monstrosity, Stalking Vengeance. Soupeř začíná horou. Líznu další Outburst. Soupeř na konci kola do mě zahazuje Lightning Bolt. Jede on a zahraje Hellspark Elementala a jsem na 14 životech. Líznu Tendo Ice bridge a zahraju další Vivid. Soupeř, bez zahrání další země, Unhearthne Hellsparka a sem na 11. Líznu Thundermareho a položím Bridge. Nechám soupeře jet, ten zahraje zemi a dalšího Hellsparka, v reakci zahraju Outburst a protočím Hypergenesi. Soupeř nepoloží nic, zato já položím Hellkitu, Ashen Monstrositu, Thundermareho a Stalking Vengeance. Tápnu mu Hellsparka, z Hellkity ho dostanu na 15. Další kolo bych soupeře zabil, ale objevila se ta nepříjemná hláška: Player Lost :-D. Někteří lidé prostě nesnesou porážku.
 
Enduring Ideal:
 
Decklist:
4 Enduring Ideal
4 Seething Song
4 Rite of Flame
4 Sensei's Divining Top
3 Red Elemental Blast
1 Honden of Seeing Winds
4 Lotus Bloom
2 Solitary Confinement
3 Form of the Dragon
4 Pentad Prism
3 Volcanic Fallout
1 Dovescape
37
 

3 Tinder Farm
1 Ancient Spring
1 Sulfur Vent
2 Boseju, Who Shelters All
4 Dwarven Ruins
4 Ruins of Trokair
5 Mountain
3 Plains
23

Sideboard:
1 Morningtide
2 Circle of Protection: Red
4 Relic of Progenitus
2 Disenchant
3 Rule of Law
2 Pyroclasm
1 Red Elemental Blast
15
 
-        Takže fce tohoto komba: Zahrát pomocí Rituálů(Rite of Flame, Seathing Song), Lotus Bloomu a obětovacích zemí Enduring Ideal, s kterým najdete, podle vážnosti situace, Dovescape nebo Solitary Confiment, bohužel, pak si kouzla již nezahrajete, ale to si vynahradíte krásnou abilitou obnovování Epic, pomocí ní se ve Vašem dalším kole opět zahraje Enduring Ideal, který pak většinou hledá Form of the Dragon, který sice Vaše životy zredukuje jen na 5, ale díky Solitary Confimentu jste nedotknutelní a díky Dovescape s tím soupeř už asi moc nezmůže, takže Form of the Dragon soupeře nakonec zadusí.
-        Plusy a mínusy balíčku – Balíček je dost stabilní, ale celkem náchylný na jiné kombo, které se v dražší verzi řeší Orim´s Chantem a kvalitním Discardem se splashí na modrou na Brainstorm a jiný kvalitní prolíz, ale nejsme tu dnes abychom se bavili o desetitisícových balících. Balíček je celkem dost slušný na kontroly, díky Red Elemental Blastu a Boseju. Samotná Abilita Epic se musí každé kolo rušit stále a stále, což je asi nepříjemné :-D. V době kdy byl ještě na extendedu největší problém měl s Dredge na které se hrálo v sideboardu kolem 7 karet – krypty a černé “Lejlajny”, takže i naše verze verze má v sideboardu celkem dost řešení. Proti agresivním balíčkům jsem zařadil 3 kopie Falloutů, které jsou bič na Legacy Gobliny, pokud se s nimi potkáte, budete vědět, proč tam jsou :-D proti Aggrům by jste měli mít dobrý tvz. Matchup, což je v překladu Vše šance na porážku nějakého balíčku.
Rozbor Karet:
 
Enduring Ideal – Bez něj by toto kombo asi nešlo postavit :-). Asi nejsilnější z pěti Epic karet, které vyšly, její kombo potenciál byl dlouho skryt(Nepočítám suck blokovou variaci), ale díky rozložení fieldu, kterému tehdy dominovala Counterbalance, RDW a jiná Zoa byl tento balíček dobrou volbou.
 
Seathing Song, Rite of Flame, Lotus Bloom – Generátory many, které jsou na urychlení balíčku celkem dost duležité.
 
Sensei´s Divining Top –tvz. Káča, Topa, atd... naprosto vynikající hledač karet, který je na Extendedu zabanovaný, protože velmi s tvz. Fetchkami velmi zdržovala hru a dával šanci ve hře, kde bylo již skoro vše ztraceno. Každopádně my ji hrajeme čtyřikrát, protože jiný hledač Enduring Idealu nemáme. Leda, že by jste se plácnuli přes kapsu a koupili si Burning Wishe, který dává balíčku vynikající možnost vypořádat se s jakoukoliv taktikou soupeře. Každopádně tuto kartu doporučuji a je to kapitola sama o sobě.
 
Red Elemental Blast – dokáže zvrátit hru spulu s Boseju je to obrana proti kontrolům a I druhá schopnost zničit modrý pernament není vůbec k zahození.
 
Honden of Seeing Winds – kdyby se hra nějak protáhla a měli by jste ve hře Solitary Confinement, tak vám to pomůže s prodloužením času, kdy můžete do hry skládat Form of the Dragony.
 
Form of the Dragon – karta, která teoreticky dává tomuto balíčku potenciál i na extendedu, ale bez Confinementu je to slabé a field je přeplněný Faeriemi, Burny, atd..., takže by to nebyla šťastná volba.
 
Pentad Prism – střádání many je zde dost duležité, hlavně pokud se jedná o 2bílé, které jsou potřeba k zahrání Enduring Idealu.
 
Volcanic Fallout – jasný favorit proti agresivním balíčkům, který je dobrý třeba na úvodní nástup Goblinů a nebo jakéhokoliv balíčku.
 
Dovescape – jak jsem již psal, funguje jako pojistka aby se snížila šance toho, že vám soupeř bude mluvit do hry.
 
Země – mají úkol přidat vám co nejvíce many v co nejkratším intervalu, takže jste schopni např v 3 kole generovat 5 man, které jsou ve vašich barvách, takže rozjetí komba ve 3 kole není vyjímkou, ve 4 to je na jistotu s Lotus Bloomem. Kdyby jste chtěli zkusit třeba tří nebo čtyř barvu asi bych doporučil trojzemě z Invasionu, ale tak při dvojbarvě nám stačí landy, co generují jen jeden typ many.
 
Sideboard: Je tu něco odevšeho. Něco proti kombům operujícím se hřbitovem a stormům(balíčky založené na zabíjení pomocí Trendils of Agony tím, že před tím zahrají více než deset kouzel, což je v poslední době oblíbený Ad Nauseam Storm). Něco proti červenému Burnu a Goblinům a proti agresivním deckům. Sideboard je samozřejmě orientační a asi bych si ho opět před turnajem dost přeházel.
 
Co dělat s balíčkem, když mám o pár tisíc navíc?
Určitě přidat více manové stabilizace, přidat aspoň černou a zařadit discard, Extrakce v Sideboardu a hlavně zařadit Orim´s Chanty nebo alespoň Silence a Burning Wishe, bez kterých to de jen těžko.
 
Opět orientační decklist:
 
3 Enduring Ideal
4 Seething Song
3 Sensei's Divining Top
4 Brainstorm
4 Orim's Chant
1 Honden of Seeing Winds
4 Burning Wish
4 Lotus Bloom
2 Solitary Confinement
2 Form of the Dragon
4 Pentad Prism
1 Pernicious Deed
1 Dovescape
1 Mystical Tutor
3 Tinder Farm
3 Ancient Spring
3 Plains
2 Plateau
1 Tundra
3 Sulfur Vent
2 Flooded Strand
1 Mikokoro, Center of the Sea
3 Windswept Heath
1 Godless Shrine
# 60
Sideboard:
1 Replenish
1 Morningtide
1 Overmaster
1 Pyroclasm
1 Enduring Ideal
1 Vindicate
3 Wrath of God
3 Red Elemental Blast
3 Boseiju, Who Shelters All
# 15
 
 
Shrnutí: Balíček toho rozhoddně umí dost, což nám předvedl na nejednom PT . Někteří Legacy maníkové by možná zavrhli tento deck s myšlenkou na tolik counterování a modrých balíčků obecně, co se teď vyrojily na Legacy, ale já tvrdím, že Čechy jsou země Aggra, a že pokud si zvolíte tento balík neskončíte se skóre 0-6.
 
Závěrem:
Ke všem těmto balíčků bych řekl, že dříve, než si je třeba eventuelně zakoupíte je dobré si je před tím otestovat třeba proxováním karet či na úžasném programu MWS, který umožňuje zahrát si magic online. Balíčky jsou určeny na porážení soupeřů ve volném přátelském hraní a eventuelně na Gateway, na formátově zaměřené turnaje bych se taky nebál jít, ale s menšími úpravami.
Doufám, že jsem nepoužíval nesrozumitelné termíny a všechny typy balíčků o kterých jsem eventuelně mluvil jsou k nalezení na oblíbené stránce, o které jsem se již zmínil: deckcheck.net. Taky doufám, že jsem Vám dodal inspiraci při tvorbě nových balíčků.
 
Tak na příště bych napsal něco o Dredge, jedním z nejprůlomovějších komb. Při tomto rozboru se budu soustředit i na nějaké hry s tímto balíčkem a na jeho pozoruhodnou proměnu a variaci na formátech.
 
Zase někdy Perňa.

Komentáře
Autor: Majay @ úterý 1. září 2009 14:00
Docela hodně pěkný článek.. zvláště začátečníkům doporučuji Hypergenezi, protože toto je naprostý autopilot :)

Autor: poustevník @ úterý 1. září 2009 20:01
Skvělý článek, jeden z nejlepších, které jsem tu četl. Komba obecně bych ale začátečníkům nedoporučoval, navíc Geneze je podle mě docela nudný deck, buď si zahraješ solitér ty nebo tvůj soupeř, podle mě je moc závislý na úvodní ruce a není tam způsobů, jak zvrátit průběh hry, citelná je absence prolízu a tutorů. a na hraní s kámoši bych ho teda nebral ( jako ostatně většinu komb )

Autor: Perňa @ úterý 1. září 2009 20:40
Komba si naopak myslím, že když jsou dobře pochopena, dokáží rozvíjet začátečníkův smysl pro kombení a magic obecně, trochu větší myšlení do příštích kol. Hypergeneze je autopilot, že by cascady nepřišly se mi snad ještě na mws nestalo(neberu v potaz discard). Je to sice automat, ale výkonný a myslím, že to je odlehčení od idealu, který je naopak složitý. BTW - co bys chtěl na extu za tutory??? Diabolic se mi fakt hrát nechce...myslí, že by tomuto balíčku vůbec nepomohly, na co jsou cascády :-D. Sem spíš čekal nějaké ohlasy jako Ideal na Legacy...crap...zatím nic. :-D

Autor: Majay @ středa 2. září 2009 19:00
Hypergeneze není odlehčení od ideálu.. budu se s tebou hádat, že když hraješ Hypergenezi, nehraješ magic, ale jenom si to myslíš protože je to jenom o mulliganu. Jestli někdo soudí decky podle výkonosti, tak to je docela blbé... Omnoho zajímavější kombo Elfball by bylo k rozebrání lepší... Sry ale myslím si že když napíšeš decklist Hypergeneze , stačilo k tomu dopsat jenom : ideál ruka : -.-.-.-.-.... , pokud nepřijde, mulligan max do pěti, pak čekejte a pokud to ani přesto nepřijde, tak čágo, prohrál jsi a ještě jsi ani nic nezahrál... Proti Hypergenezi občas hraju a je mi z toho na blití, jelikož je úplně jedno jaký má soupeř skill, pokud mu to přijde jsi dead, pokud ne, je dead on.. Z tohoto důvodu bych řekl že v tomto článku to bylo pěkné seznámení, ale Magic se s tím rozhodně hrát nenaučíš.. rewkone do mě jakej to není imba balík :D

Autor: Perňa @ středa 2. září 2009 19:59
Hypergeneze je autopilot, všichni to vědí a proč se hraje? Je lehká a vyhrává. Pokud nějaký klučík půjde na T2turnaj s dejme tomu nějakým překonstruovaným balíčkem a prohraje co může, tak si myslím, že by měnil genezi hned a o tom ten balík je. Nebudu tu psát přece o TPS na T1 ne??? U balíčku je hlavní kritérium funkčnost, rychlost + nějaká náchylnost, takže soudit balíčky podle výkonu je nejenom správně, ale je to jediná cesta k vítěztví. Elfball je výjímečně dobrý deck, ale odrotuje pár velmi dobrých karet, které umožnily kill down v 2 kole a zabíjet dragonem mi připadá jako dost blbá volba...entita někdy nestačí. A na legacy se to bez dražších karet obírá dost blbě, takže asi tak.

Autor: Majay @ středa 2. září 2009 21:50
A právě proto bych tento balík nerozebíral tady.. klučík přijde s PCD, pak vymění za Hypergenezi a polamí dejme tomu pár turnajů... hypergeneze není ale nekonečná, a tak jednou odrotuje a klučík najednou mění deck za jiný.. a z Magicu má velké nic, protože jakmile alespon trošku začně hrát s brainbased balíky co nejsou jen o lucku, každý ho bude drtit... to je prostý fakt.. deck je o funkčnosti, ale taky o tom co od toho očekáváš... je to nuda a jestli pro tebe je lepší nuda a výhra skoro vždy, nebo trocha taktického uvažování při kombu i za cenu méně výher je čistě tvoje věc... jestli ale nějaký nováček vezme genezi jako svůj první balík.. bůh mu pomáhej protože to co bude dělat s normal balíkem jako fatal chyby nebude mít obdoby.. hádat se zde ale nebudu článek je velice kvalitní a toto je jen výměna názorů na jeden deck, ne na to jak byl podán :)

Autor: VENDILION CL. @ čtvrtek 3. září 2009 19:44
jen bych chtel podotknout ze genesis je naprosto nestabilni balik pokud se hraje roti kontrolu zkantrovana genese znamena prohru....klucici stejne vetsinou zacnaj na frite nebo elfech..

Autor: Perňa @ čtvrtek 3. září 2009 20:07
Že je genesis nestabilní víme všichni. Storktá je to v rozboru napsané, ale vyžvivotě jsem nováčky neviděl hrát Tron, Faerie, či cokoliv, co se týká kontrolu a pokud ano, tak to bylo formou cancelů a negací a né kalichů či Meddling Mágů nebo dokonce kanonistů

Autor: Happy49 @ pondělí 14. září 2009 19:18
Hypergeneze je sice autopilot, ale hraje v tom hodne velkou roli SB a vedet jak Sideboardovat. a samozrejme je dulezitej mulligan.

Autor: p.dejemk @ neděle 23. ledna 2011 20:08
i takhle s odstupem se mi článek líbí..dal bych přednost druhému decku =)

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí