pátek 26. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

čtvrtek 10. září 2009
Elfové
Autor: Kuci @ 20:48 :: 2865 Přečtení :: 1 Komentáře ::
 
G/w Elves

Ahoj! Rozhodl jsem se napsat další ze svých článků. Jak už to býva snad i zvykem, z úplně jiného soudku než ostatní. Pro můj výtvor jsem si vybral rozbor balíku na T2. Není pochyb o tom, že celá M10 změnila právě v tomto formátu hodně věcí. Pro tento typ balíku přišlo perfektní zlepšení v podobě Elvish Archdruid a v neposlední řadě také dual-landů, které jsou snad i vysvobozením pro Alara block, který se po odrotování Lorwynu a Xté edice nebude mít o jaké kvalitní rychlé dvoubarevné země opřít. Tedy, neměl, už má ;). Nuže, nebudu vás napínat, zde je skladba tohoto balíčku:

GW Elves René Kohn
Main Deck Sideboard
12 Forest
4 Sunpetal Grove
4 Wooded Bastion
1 Acidic Slime
1 Burrenton Forge-Tender
2 Dauntless Escort
4 Devoted Druid
4 Elvish Archdruid
2 Farhaven Elf
3 Gilt-Leaf Archdruid
4 Heritage Druid
4 Llanowar Elves
3 Nettle Sentinel
2 Noble Hierarch
1 Ranger of Eos
3 Regal Force
2 Overrun
2 Primal Command
2 Door of Destinies
3 Burrenton Forge-Tender
2 Cloudthresher
3 Ranger of Eos
2 Reveillark
4 Naturalize
1 Door of Destinies

Při pohledu na tento decklist musí být jasné, že se jedná o příšerkové aggro, které se snaží soupeře zadupat co nejvíce do země, a to až závratnou rychlostí. Pojďme se balíku podívat trošičku více na zoubek.

Manová základna je snad každému jasná.. Filtrovací země pro jistotu barev a nové M10 duály pro ještě lepší fixaci…

Příšerky:

1x Acidic Slime – Docela dobrý ničitel a chumpbloker v jednom… univerzální, perfektní na ničení mutavaultů a podobné havěti.

1x Burrenton-Forge Tender – Tak červená si u tohoto bijce posteskne. Má proti ní protekci a za obětování dokáže preventovat zranění z jednoho zrdoje, co chtějí být udělena. V sideboardu je tato karta v dalších třech kopiích, které automaticky sidujeme proti čemukoliv, co zavání červenou.

2x Dauntless Escort – tento 3/3 pašík dokáže zachránit celou naši armádu před novými wrathy aka Planar Cleansing anebo hromadnému fritu typu Volcanic Fallout. K ničemu jinému než k jeho schopnosti tento nosorožeč neslouží.

4x Devoted Druid – Mana, plus v případě potřeby dvojitá mana na kolo.

4x Elvish Archdruid – Tak o tomto velikánovi jsem se už zmiňoval. V M10 přišel jako kombinace Elvish Championa a Priest of Titania. Skvělé 2/2 tělo, které dává všem ostatním elfům +1/+1 a za tapnutí dává tolik zelené many, kolik máme elfíků není vůbec k zahození.

2x Farhaven Elf –Tento druid je docela dosti sporný, ovšem má jednu obrovskou výhodu. Umí balík pročišťovat od zemí, které jdou rovnou do hry, ale taplé. Jak už jsem ale zmiňoval, je to druid a to je perfektní pro kartu, kterou hned popíši.

3x Gilt-Leaf Archdruid – Tak další archdruid má také něco do sebe. 3/3 tělo nespláchne kdejaká pyroclasma, + pokaždé když zahrajeme druida lížeme kartu. Jako ultimátní schopnost při tapnutí sedmi druidů si přivlastníme soupeřovy landy do konce hry. That’s a deal man! Troufl bych si říci že je tato volba lepší než nahrazení imperious perfectem, nicméně někteří tak učinili.

4x Heritage Druid – Tento 1/1 elfík za jednu zelenou se řídí jasným heslem „Hej ty, kolik ti je roků?“… „Dvanáct..“ „To nas je taky!“.. Za tapnutí jakýchkoliv tří elfů co máme nám přidá tři zelené do manapoolu. Navíc je druid, které potřebujeme do hry protlačit co nejrychleji.

4x Llanowar Elves – Klasika, kterou netřeba představovat. Za jednu zelenou 1/1 elf co nám dá za tap zelenou je jasná věc. I zde musím podotknout jeho typ, tedy druida.

3x Nettle Sentinel – Do tohoto komba také superní karta. 2/2 za zelenou, kteří se sice neodtapují normálně, ale pokaždé, když zahrajeme zelené kouzlo se tito maníci narovnají. V kombu s heritage druidem byli docela dlouhou dobu postrachem na extendu. Zde přežívají také.

2x Noble Hierarch – Další fixace barev i v podobě manaboostu. Navíc je druid, takže jasný kousek, který je tu zastoupen alespoň ve dvou kopiích.

1x Ranger of Eos – 3/2 za 3W, která nám při příchodu do hry hledá dvě příšerky se sílou jedna a nižší do ruky, se stane miláčkem tohoto páklu. Můžeme si dohledat docela dost věcí, včetně druidů na rozjetí sedmičkového tapnutí, nebo Burrentony proti burnu.

3x Regal Force – nejdražší karta balíku za sedm, ale stojí nejvíc za to zahrát ji. 5/5 tělo, co nám nalíže když jde do hry tolik karet, kolik máme zelených bytostí povětšinou dosytosti naplní naši ruku.

To je z příšer vše. Pojďme se kouknout na to ostatní.

2x Overrun – Toto je jedno z nejlahůdkovějších sorcery zelené vůbec…za pět man +3/+3 a trample všem našim creaturám povětšinou ukončuje hru (těch bytostí tam není tolik jen pro srandu králíků ;)).

2x Primal Command – tento zelený příkaz umí docela dost věcí a my si za pět man vybereme rovnou dvě které chceme provést. Dáme někomu sedm životů, nebo něco nepříšerkového vrátíme navrch vlastníkovy knihovny? Ještě bychom si mohli vyhledat zelenou bytost z balíku do ruky, či někomu zamícháme hrob do knihovny? Možností je hodně a babo raď. Samozřejmě je tato karta hodně situační a její použití většinou bude jasné.

2x Door of Destinies – Tyto dveře jsou opravdovým rájem pro ty, co drží spolu, tedy elfy.. Za čtyři many je zde chuťovka, u které si když jde do hry vybíráme typ (jednoznačně elfové). Za každého nově příchozího elfa pokládáme na Dveře tzv. nabíjecí žetony. Kolik jich na dveřích je, tolik +1/+1 naši elfové dostanou.

Toto je celý balík. Balíček je založen jako aggro a mnoho z vás se asi zhrozí, když uvidí tu křivku. Neděste se, many s efly bylo, je a bude vždycky dosti ;). Taktika tohoto balíku je jasná, co nejdříve dostat do hry co největší počet elfů a nějak oponentovi zbránit v tom, aby rostl rychleji než vy.
Na jednomanovém slotu se zde nachází hodně bytostí a myslím si, že zde by bylo naprosto nesmyslné popisovat kteroukoliv z nich. Povětšinou do prvního kola tlačte kusy jako Llanowar, Sentinel, Heritage anebo Hierarch pro manovou akceleraci. Zřídkakdy se stane, že manovou akceleraci nebudete moci zahrát, a když ne, kousků za jednu je v elfech hodně.
Do druhého kola se snažte protlačit co nejvíce malých elfíků i s Heritagem. To kvůli tomu, že pokud se nacházíme ve druhém kole, tak se s tímto balíčkem častokrát stává, že máme dva lesy a Llanowara. S ideální rukou by to mělo vypadat tak, že zahrajete Heritage a Nettle sentinela, nebo ještě nějakou příšerku za jedna. Tím máme potapované všechny landy, ale ještě nekončíme, protože máme tři many z heritage k dispozici. Ty zaktivujeme a zahrajeme další bytosti, co máme na ruce, nejlépe zahrát Elvish archdruida. Tímto se odtapne sentinel a máme zrázu 3/3 blokera. Na začátku třetího kola máme tedy : tři 2/2 a jednu 3/3 a až devět man k dispozici. Perfektní.. pokud uvážíte že na ruce se vám zrovna hřeje Regal Force. Nicméně toto byl příklad absolutně idéální ruky a drawu, který se vždy nestane. Balík se musí snažit tlačit a tak ve druhém kole musíme vychrlit co nejvíce malých bytostí anebo něco dalšího na manu, abychom mohli hrát dražší kouzla. Do třetího kola bychom měli mít vyřešenou otázku pěti man k dispozici, a to už většinou buď hrajeme jednoho anebo druhého Archdruida. Každý z nich ve hře je důležitý, neboť se snažíme co nejrychleji ukrást protivníkovi země. Jestliže máme dost malých elfů, Archdruid přidá dost many na zahrání Overrunu a tak všechny naše bytosti budou mít defakto +4/+4 a trample (+1/+1 od Archdruida). Útok čtyřmi nebo pěti 5/5 bytostmi by měl našeho protivníka potrápit. Stejně jako pokud mu vezmeme všechny landy, stává se ze hry většinou autowi. Pokud nemáme ani archdruida, ani Gilt-Leafa, tak jdou do hry jednoznačně Door of Destinies, při kterých se pak snažíme protlačit Regalu, která nám nalíže alespoň pár bytostí pro masivní posílení ostatních. Kombinací výše zmíněného bude oponent rudnout vzteky. Dauntless Escortou si případně pojistíme vítězství, popř. ochráníme elfy proti globálním zabíjením.
Shrnul bych tento balík tak, že jeho obrovská výhoda je rychlý nástup, který pokud oponent nerozdýchá do 4tého kola, nerozdýchá jej po celou hru. Vy se budete jen usmívat, jak vaše maličkosti porostou do obřích rozměrů a projedou rychle soupeře. Máte lízání v podobě Gilt Archdruida, který se bude mít hodně k tomu vám dávat další a další druidy na ruku. Podstatě můžete roztočit takový kolotoč jako při extendovém elfballu, pokud se zadaří.
Tento balík ovšem také má nějaká svá ale. Ta spočívají v tom, že po porozhlédnutí se na decklist někteří obrátí oči ve sloup. Elfíci v tomto podání totiž absolutně postrádají jakékoliv trikování v podobě ničení, atd. Kontroly se na tomto decku značně vyřádí a na to máme v sidu Reveillarka a Eose, abychom si při zalockování znovu našli cestu jak se protlačit do hry.. Pokud by se nevedlo a kontrolní balík by counteroval vše, můžete si s primal commandem najít nějakou další příšeru + ostatní karty z hřbitova zamíchat do balíku.

Toť k tomuto balíku vše. Můj názor je, že by hráči měli hrát takové balíky, které je baví a ne ty nejlepší na momentálním fieldu (o čemž musím říct, že tento balík se do této kategorie řadit nemůže). Kdybych si měl vybrat standartový balík, se kterým budu hrát jako o duši, hraji s tímto, neb miluji elfy. Hodně štěstí (a také trpělivosti proti kontrolům).

René Kohn

Komentáře
Autor: Flamberg @ pátek 11. září 2009 7:55
Hlavně se mi líbí myšlenka na závěr...

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí