sobota 4. května 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

pondělí 14. června 2010
Druhý turnaj, 2.část – allcommon
Autor: Ufin @ 22:07 :: 1959 Přečtení :: 4 Komentáře ::
 
Report z malého turnaje, rozbory balíčků, kouzlo allcommonu.
 
 Právě jste otevřeli volné pokračování článku „Druhý turnaj, 1.část – přípravné soustředění před prvním turnajem FNM“, zveřejněného na tomto serveru 3.3.2010.
 Po té, co jsme ukončili zápasy na standardu, přecházíme na balíčky allcommon. Navíc s omezením allcommon Zendikar block. Kdo neví co je allcommnon? Karty v MTG můžeme rozdělit na common (běžné, nízká cena např. 3,-), uncommon (méně běžné, cena okolo 7,- ale někdy i 40,-), rare (vzácné, cena 50,- až 150,- ale i více) a mýtické (třeba i několik set či tisíc korun). Pokud se hraje allcommon, hráč může k sestavení šedesátikaretního balíčku použit pouze běžné tedy common karty. Další pravidla jsou stejná. Tedy velmi zajímavý formát, kde můžete herních úspěchů dosáhnout i bez velkých finančních investic. Což je velmi sympatické.
 My jsme se navíc dohodli, že smíme použít pouze karty ze Zendikar bloku, tj. z edic Zendikar, Worldwake a Rise of Eldrazi. Což klade malinko větší nároky na konstruktéra, ale omezením se dosáhne větší vyrovnanosti na bitevním poli. Tak jako vždy, nevyhraje ten s nejlepším nápadem, ale ten co bude mít nejvíce štěstí. Ale tomu štěstíčku se dá jít malinko naproti!
 
Nastoupili:
Petr s balíčkem, „Aura Gnarlid“ GW Aggro
Olda se svým WU mixem co dům dal (ale nenechte se zmást)
Dan (moje maličkost) s RG balíčkem postaveným na myšlence rychlého vynesení Hand of Emrakul.
Vojta (synek 12let) s modifikovanými BR Ally (které hraje na standardu, bez uncommon a rare karet)

Rozbory balíčků:

 Potěší mne vaše komentáře k mým někdy možná mylným myšlenkám, nápady na vylepšení či zdokonalení decků.
 
Petr – „Aura Gnarlid“ GW Aggro
 
„Aura Gnarlid“ GW Aggro Petr
Main Deck Sideboard
10 Forest
6 Plains
4 Turntimber Grove
2 Sejiri Steppe
4 Aura Gnarlid
4 Nissa’s Chosen
4 Kor Skyfisher
3 Scythe Tiger
3 Soul’s Attendant
2 Snake Umbra
4 Spider Umbra
4 Hyena Umbra
4 Journey to Nowhere
3 Vines of Vastwood
3 Harrow
2 Forest
1 Scythe Tiger
1 Vines of Vastwood
2 Smite
4 Naturalize
2 Wildheart Invoker
3 Stomper Cub
 
22 zemí, 20 kouzel, 18 bytostí.

 
 Ústřední bytostí,  kolem které byl postaven tento deck je Aura Gnarlid, 2/2 za tři many, ale za každou auru na na bitevním poli, tedy i soupeřovu !!!, dostává přídáno +1/+1. Navíc je často neblokovatelný. Edice RoE se zajímavými aurami s Totem Armor jenom hemží, zejména v zelené, zde na commonu Spider Umbra a Snake Umbra. Obě dávají +1/+1, a druhá zmíněná ještě umožní někdy  líznout kartu. Bílá barva byla přidána kvůli Hyena Umbra a zejména Journey to Nowhere. Zelené chybí zabíjení. Na prvním slotu dále hraje bílý Soul's Attendant, který přidává životy (nějaký Lifelink by měl být v každém balíku). Na ochranu Gnarlida před rychlou smrtí je tu ještě vynikající zelený instant Vines of Vastwood, který za pouhou jednu manu zajistí protekci proti kouzlům a abilitám a za další manu dokonce přidá +4/+4!!!
 Na prvním slotu hraje nebezpečný Scythe Tiger, za jednu manu a obětování jedné země (odvážné, ale  zelená si to může dovolit) 3/2 s Shroud. Když tlačí od prvního kola, dlouho nemáte odpověď. Nissa's Chosen a Kor Skyfisher jsou oba 2/3 za dvě many, samo o sobě dobré, Nissa navíc skoro nesmrtelná, a Kor může pomoci svojí „nevýhodou“. Když si vrátíme do ruky zemi Turntimber Grove, nebo Sejiri Steppe, soupeře její následné vyložení nepotěší. A můžeme si tak i přehodit Auru, případně Journey to Nowhere! Posledně zmíněnou „cestu do nikam“ asi popisovat nemusím, stejně tak jako manovou akceleraci Harrow.
 
Oldův WU mix
WU Mix Olda
Main Deck Sideboard
1 Battle Hurda
2 Caller of Gales
2 Cliff Threader
1 KitesailApprentice
4 Kor Hookmaster
3 Kor Sanctifiers
1 Kor Skyfisher
2 Marsh Threader
1 Sea Gate Orlacle
1 Skywatcher Adept
1 Wellkin Tern
4 Eel Umbra
2 Guardian Zendikon
2 Journey to Nowhere
2 Nimbus Wings
2 Repel the Darkness
4 Treasure Hunt
3 Whipslash Trap
2 Halimar Depts
8 Island
12 Plains
 

 
22 zemí, 19 bytostí, 21 kouzel, žádný sideboard
Na první pohled, co dům dal. Ale není to úplně tak. Když se podíváme blíž, zjistíme, že každá z bytostí umí něco „navíc“. Tu je tam swampwalk, tu mountainwalk, tamhle flyiing, … jejda, ničení artefaktů a enchnatmentů … a tady zase tapování. Bílá tu plní útočnou funkci, modrá odklízí cestu tapováním. Kor Skyfisher vrátí na ruku Halimarku, Tresure Huntem si pak šikovně dolízneme. Nepodceňoval bych tenhle balík, i když se zdá neurovnaný.
 
Dan - GR Hand of Emrakul
 
GR Hand of emrakul Dan
Main Deck Sideboard
13 Forest
9 Mountain
4 Arbor Elf
2 Goblin Bushwhacker
4 Overgrown Battlement
4 Nest Invader
4 Kozilek’s Predator
3 Hand of Emrakul
4 Vines of Vastwood
2 Spider Umbra
2 Ancient Stirrings
2 Brood Birthing
2 Burst Lightning
3 Flame Slash
2 Staggershock
1 Hand of Emrakul
2 Ancient Stirrings
2 Brood Birthing
1 Flame Slash
2 Staggershock
3 Heat Ray
4 Naturalize
 
22 zemí, 21 bytostí, 17 kouzel.
 
 První kolo, land, Forest Elf. Druhé kolo, land, Nest Invader , který přinese jednoho Eldrazi Spawna, třetí kolo Brood Birthing a Hand of Emrakul  za obětování 4 Spawnů jde na stůl. No, dobře, trošku moc ideální scénář, ale nejednou se to skutečně povedlo! Brood Birthing je důvod, proč byla vybrána červená do koalice. Pokud s Hand of Emrakul  jde na stůl Goblin Goblin Bushwhacker, může Eldrazi okamžitě útočit, což je důvod proč by do balíčku zařazen. Overgrown Battlement, zeď který i dává manu, nám přidá čas, manu a pomůže s vynesením dalších karet. Kozilek's Predator přinese také Spawny, dokonce dva. Vines of Vastwood ochrání Eldraziho před zničením pomocí Journey to Nowhere, Spider Umbra zase před Hideous End. Ancient Stirrings pomůže s vyhledáním Hand of Emrakul, pokud ne a ne přijít. A červené blesky odklidí z cesty soupeřovu havěť, než se dostaneme k Emrakulovi, nebo ho prostě dorazí.
Sideboard pro případ, že by něco v nevyzkoušeném balíčku nešlapalo tak, jak má.
Vojta Common BR Ally
 
BR ally Vojta
Main Deck Sideboard
3 Mountain
11 Swamp
4 Teetering Peaks
4 Evolving Wilds
4 Akoum Battlesinger
4 Bojuka Brigand
4 Highland Berserker
4 Nimana Sell-Sword
2 Tuktuk Grunts
2 Stonework Puma
4 Disfigure
4 Soul Stair Expedition
4 Contaminated Ground
4 Nighthaze
2 Burst Lightning
2 Stonework Puma
1 Burst Lightning
4 Hideous End
4 Vampire’s Bite
4 Mire’s Toll
 
22 zemí, 20 bytostí, 18 kouzel
 
 Tento balíček vznikl přestavbou BR Ally, které hraje Vojta na standardu. Odešli uncommon a rare Ally, přišli common, kteří se do standardu nevešly, doplněni artefaktovou Pumou, aby spojenců nebylo málo. Strategie spojenců je úspěšná jen tehdy, pokud jste schopni každé kolo poslat do boje nového spojence.
 Začneme u zemí. Teetering Peaks posiluje útok. A my chceme útočit, v obraně jsme slabí. Musíme tedy zabít soupeře dřív, než on nás. Evolving Wilds, země, kterou jsem nejprve přecenil. Vůbec jsem si nevšiml, že nedává manu. Ouha! Jak jsem to zjistil, chtěli jsme ji z balíčku vyřadit, ale soupeři nás přesvědčili, o opaku. Výborná manová stabilizace, a navíc dokáže „nabít“ Soul Stair Expedition - enchantment, který dává tomuto balíčku tolik potřebné spojence, které jsme poslali na jistou smrt do bloku, a následně přinese i karetní výhodu, za jednu kartu dostaneme dvě. Hlavním bijcem je Bojuka Brigand, který nemůže blokovat, tak co mu zbývá, než útočt? S každým dalším Ally, který přichází na bitevní pole je silnější a silnější. Když má na sobě několik counterů, přidáme mu pomocí Teetering Peaks +1/+1, od Akoum Battlesinger dostane ještě +1 do útoku, od Highland Berserker navíc first strike, težko pak takovou 7/6 zastavit. Podobně se tváří Nimana Sell-Sword a Tuktuk Grunts, kteří ovšem přicházejí do hry později, a proto nedosahují na tak strašidelná čísla. Tak trochu do počtu je Stonework Puma, která svým příchodem potěší, posílí ostatní, a není až tak spatná, nezáleží jí totiž na barvě many, kterou za ni zaplatíte. Zabíjení soupeře tu zastupuje univerzální Disfigure, a neméně pohotový Burst Lightning. Velmi nebezpečné je combo Contaminated Ground a Nighthaze. Prvním kouzlem uděláme soupeří z jeho země bažinu, kterou nebude chtít použít, a druhým dáme našemu útočníkovi neblokovatelnost. Což dokáže i rozhodnout hru.
V sideboardu další dvě Pumy, kdyby se ukázalo, že spojenců je málo, ještě jeden Burst Lightning, kdyby bylo třeba posílit více zabíjení, proti nečernému mágovi jistě rádi použijeme Hideous End. Vampire's Bite je na bitevním poli nebezpečnější než Disfigure, navíc přidává životy, a Mire's Toll se také může hodit k ochromení soupeře.
 
A jak si balíčky vedly v boji?
Sehráli jsme opět každý dva zápasy.
1 kolo:
Aura Gnarlid GW Aggro vs. s RG Hand of Emrakul
2:1
V první hře se mi vůbec nepodařilo vyložit Hand of Emrakul, zřejmě vinou spatného zamíchání. Soupeř mě svým Aura Gnarlid velmi rychle přejel. Stejně jako na standardu zapomínám na sideboard. Ve druhé hře jsem naopak Hand vyložil brzy, soupeř sice chtěl použít Journey, ale „vynes jsem Vines“ a poté už soupeř nenašel na nápor Eldraizho odpověd. Třetí hra byla celkem vyrovnaná, ale Hand of Emrakul opět nepřišel, ani hledání pomocí Ancient Stirrings jej nepřineslo. Je potřeba říct, že jsem si při tom hledání neuvědomil, že i země je colorless permanent, a nedal jsem si ji do ruky. A to se to na té kartě píše!
 
WU mix vs. BR Ally
2:1, škoda že vám k tomu nemohu říci více, ale nemohl jsem sledovat dvě hry.
2 kolo:
WU mix vs. Hand of Emrakul
V první hře se mi nepovedlo vynést Hand of Emrakul, vůbec nepřišel, a soupeř mě ulítal ptáčkem po dvojkách, na kterého mi prostě nepřišel blesk. Do druhé hry siduji ze zoufalství další dva blesky Brood Birthing, vynášim a uhájím Emrakula a vítězím. Ve třetí hře dělám osudnou chybu. Pomocí Brood Birthing srážím z oblohy ptáčka, ale při reboundu namísto 2/1 Cliff Threader zabíjím Kor Hookmaster 2/2. Sice větší čísla, ale zapoměl jsem na Mountainwalk! Druhou šanci na jeho zabití jsem už nedostal, Emrakul nepřišel, a postupně a potupně jsem přišel o všechny životy.
Aura Gnarlid GW Aggro vs. BR Ally
2:0
Doma jsme pak sehráli s Vojtou ještě partii:
RG Hand of Emrakul vs. BR Ally
2:1
První hru celkem rychle prohrávám Bojuka Brigand se dostal na 6/6. Postupně jsem mu přehodil do bloku tokeny, creatury, ale Hand of Emrakul nepřišel. Do druhé hry jsem nasajdoval dalšího Hand of Emrakula, a obě zbývající hledání. Ven jde Goblin Bushwhacker a místo nezbylo ani na Spider Umbra. V téhle sestavě se už daří častěji vynášet Eldraziho. Vojta sice nasadil Vampire's Bite, kterým mi jednoho zabil, a ještě si přidal životy, ale to už mám dost many na to, abych vynesl druhého, kterého si uchráním před Hideous End a vítězím.
Ve třetí hře mi sice přišel Emrakul, kousnul si, ale vzápětí odchází na hřbitov. Vines přichází až po té. Chvíli se přetahujeme a ukusujeme si navzájem životy. Ve hře mám dva Nest Invadery dva Kozilek's Predatory, na stole několik tokenů. Soupeř do mě buší Bojuka Brigandem a počet jeho Ally na stole nepříjemně stoupá, zatímco mě tokeny ubývají, a brzy budu muset předhodit do bloku i něco jiného. Tu ale soupeř se sedmi životy dělá chybu, a útočí vším co má na stole. Zablokuju co můžu, skoro všechno mi umírá, ale nechávám si na stole Kozilka a na ruce mám Vines. Následující útok s Kozilkem za 3 a s kickutým Vines +4/+4 je celkem za sedm. Napínavá hra.
 
Na závěr dnešní magicové soboty ještě zkoušíme 2HG, tj. čtyř hru. Nehrajeme úplně podle pravidel, zejména balíčky na to nejsou připravené, ale je to moc zajímavá a poučná hra. Jednak proto, že soupeři si mohou radit, čímž se dostanete k úplné jiné taktice, a za druhé proto, že máte na výběr z více možností, které skýtá navíc spoluhráčova ruka.
RG Hand of Emrakul + Aura Gnarlid GW Aggro vs. BR Ally + WU mix
2:0
Ve dvou dlouhých a celkem vyrovnaných hrách vítězíme jednou na Hand of Emrakul a jednou na Scythe Tigera. Soupeř byl však silně nepříjemný zejména díky Bojuka Brigand, který se opět dostal na 6/6. Život nám silně znepříjemnil i pomocí Contaminated Ground a následných Swampwalk.
Každopádně moc pěkné hry, pokud bychom ještě sladili balíčky, muselo by to být ještě zajímavější!
 Pokud jste dočetli až sem, dekuji za vaši pozornost! Těším se na vaše reakce. Příště se můžete těšit na reportík ze 101 higlander. Tentokrát už méně rozborů.
Z Liberce zdraví Pažitka

Komentáře
Autor: Aggrokumano @ úterý 15. června 2010 19:16
Pěkný článek. Alíkům tam dle mého chybí Vendetta, naopak bych vyřadil Nighthaze, tu bych hrál max. v sidu. A Staggershock je taky mocná karta, ale zas do alíků se moc nehodí...

PS: Tak co, kdy půjdete na FNM :-)

Autor: dpazout @ středa 16. června 2010 8:56
Diky za navrhy. Je asi pravda, ze Alikum chybi nejake definitivni zabijeni, i kdyz za cenu pridani zivotu ... to se mi nelibi, navic jen "nonblack". Proc se StaggerShock nehodi k Alikum?

Autor: Aggrokumano @ čtvrtek 17. června 2010 20:13
Staggershock mi přijde pomalý a navíc potřebuješ hrát hodně alíků, abych se navzájem doplňovali, takže bych se snažil hrát co nejvíc potvor. Naya Allies se taky hrají ve verzi co nehraje žádné zabíjení.

Autor: dpazout @ pátek 18. června 2010 9:02
Hm, ano, ano, kdyz se rozhlednu po netu, tak je to skutecne tak. Uspesny Ally je skutecne NAYA, tj. GWR, bila, zelena, cervena, 34 bytosti. Moje mysleni je ale bohuzel v tomto smeru hodne omezene. Pokusim se to zmenit. Nicmene, nejvetsi problem takoveho baliku vidim v lizani. Proste ti casem dojde dech, budes mit prazdnou ruku, a spolehat se na to, co ti dojde je mizerny pocit. Vidim, ze NAYA Ally na standardu to resi pomoci cascade (Bloodbraid Elf, Violent Outburst) a hledanim pomoci Ranger of Eos. Tohle reseni uz ale porizovat nebudu, je neperspektivni, navic je nezbytne resit manovou stabilizaci pomoci fetchlandu, coz je taky dost financne vycerpavajici. Ale pak si skutecne s velkou pravdepodobnosti doliznes bytost, a ne zemi. No, byl by zajimavy nejaky jiny napad, jak dostat Ally do hry, budu nad tim premyslet.

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí