čtvrtek 9. května 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

sobota 7. srpna 2010
Duel Deck pro přítele
Autor: Ufin @ 10:49 :: 2298 Přečtení :: 3 Komentáře ::
 
Již více než deset let jezdíme s kamarády na zajímavou dovolenou. Tátové s dětmi bez maminek, ve stylu „S tebou mě baví svět.“ Za ty roky se vytvořily velmi dobré vztahy mezi dospěláky, mezi dětmi a dokonce i mezi dětmi a dospěláky. Vidíme se obvykle právě jednou za rok, na této dovolené. U piva probíráme novinky ze života. Protože letošním hitem je u nás doma Magic, přišla pochopitelně řeč i na něj. Moje nadšení nebylo zcela pochopeno. Pak ale přišel deštivý den, a my jsme ho celý strávili se čtyřmi balíčky magicových karet, které jsem s sebou přivezl. Děti i dospělí se hru překvapivě rychle naučili, a v dalších dnech, i když slunečných, si vždy našli na kartičky čas. A tak se stalo, že jsem byl při odjezdu požádán, abych pro kamaráda připravil duel-deck, který si se synem vezmou na dovolenou k moři. Výsledek vám předkládám k posouzení, a uvítám vaše názory na sestavené balíčky. Konstruktivní kritika pomůže nejen mě, ale později i kamarádům, při vylepšování jejich decků. Balíčky jsem sestavoval samozřejmě s ohledem na cenu, tak, aby je začátečník se začátečníkem byl schopen hrát, bez toho, aniž by se u každé karty dohadovali nad pravidly. Ladil jsem je proti sobě tak, aby ani jeden neměl trvale výraznou převahu.
 

 
Deck I. Green Lanfall & Overrun
G Landfall a overrun Dan
Main Deck Sideboard
24 Forest
4 Llanowar Elves
2 Arbor Elf
4 Elvish Visionary
4 Nissa’s Chosen
3 Baloth Woodcrasher
4 Rampaging Baloths
4 Harrow
4 Overrun
2 Windstorm
2 Explore
1 Rampant Growth
2 Primal Bellow
1 Explore
3 Rampant Growth
2 Primal Bellow
3 Naturalize
2 Vines of Vastwood

4 Grappler Spider
24 zemí, 21 bytostí, 15 kouzel
 Balíček využívá Elfích schopností přidávat manu, čímž chce umožnit brzké vyložení některého z Balothů. Ti, díky mechanice landfall pak rostou, nebo plodí tokeny. Díky kartě Overrun dokáže vytvořit mohutný útok, který soupeř často nedokáže odrazit.


Popis karet:
Llanowar Elves – bytost 1/1, která za tapnutí dává jednu zelenou manu
Arbor Elf - bytost 1/1, která za tapnutí odtapne Forest, který pak lze použít znovu, tedy podobný efekt jako u přechozího Elfa
Elvish Visionary – bytost 1/1 za dvě many, ale s možností líznout kartu, dále potenciální bloker
Nissa's Chosen – bytost 2/3 za dvě many, ve chvíli, kdy by měla jít do hrobu, jde místo toho na spodek knihovny
Baloth Woodcrasher – bytost 4/4 za 6 man, využívá mechaniky Landfall, ve chvíli, když přijde zem, získává tato bytost +4/+4 a trample(1) do konce kola, ve spojení s Harrow, Explore či Rampath Growth tak můžete vyrobit i 16/16 trample, a to je už hodně nepříjemný útočník
Rampaging Baloths – bytost 6/6 za 6 man s trample v základu, využívá mechaniky Landfall, když přijde zem, můžeš položit 4/4 token (3) na bitevní pole. Je tedy velmi vhodné v kole kdy nesu Rampaging Baloths položit zemi až po něm, pokud je to možné.
Harrow – kouzlo za cenu 3 man a obětování jedné země najde v knihovně dvě základní země a položí je rovnou na bitevní pole. Je to Instant, tedy lze ho použít i v soupeřově kole! Možnosti ve spojení se dvěma výše popsanými bytostmi jsou obrovské.
Overrun – kouzlo za 5 man přidá každé naší bytosti +3/+3 a trample do konce kola. Tedy i třemi 1/1 Elfy dokážu vyprodukovat útok za 12 s trample, pokud mám na stole ještě dvě bytosti 4/4 je to už útok za moc.
Windstorm – za jednu a X zemí udělí každému letci na bitevním poli X zranění. A protože zelená letce nemá …
Explore – kouzlo za dvě many, dovolí mi v tomto kole položit další zemi, a líznout kartu, pomůže jak na začátku hry získat potřebnou manu, tak na konci podpoří Balothy landfallem.
Rampant Growth – kouzlo za dvě země, které nám v knihovně najde zemi, a položí ji na stůl taplou, opět spouští landfall
Primal Bellow – kouzlo za jednu zelenou manu přidá jedné bytosti +1/+1 za každý Forest na naší straně stolu. Tedy s osmi lesy na stole uděláme z bytosti 1/1 útočníka 9/9.
 
// Sideboard
Explore
Rampant Growth
Primal Bellow
Naturalize – zničí cílený artefakt nebo echantment
Vines of Vastwood – za jednu manu ochrání naši bytost do konce kola před kouzly a abilitami soupeře, a za kicknutí, tj. zaplacení další many jí ještě přidá +4/+4, opět do konce kola.
Grappler Spider – bytost 2/1 za dvě many, ovšem s Reach(2), tedy může blokovat letce
 
Ideální první ruka: 2-3 Foresty, 1-2 Elfy, a nějaké kouzlo, které nám najde zemi, nebo dvě. Snažíme se co nejdříve dosáhnout 6ti zemí, líznout a položit Balotha, s jehož pomocí pak soupeře připravíme o životy. Snažíme se v útoku využívat landfall, případně s Harrow překvapit v obraně. V této fázi hry už Elfy můžeme obětovat do bloku, případně s Overrunem s nimi drtivě zaútočit.
 
Deck II. – White exalted Soldiers
White exalted soldiers Dan
Main Deck Sideboard
18 Plains
4 Sejiri Steppe
4 Elite Vanguard
4 Akrasan Squire
4 Aven Squire
3 Veteran Armorsmith
3 Veteran Swordsmith
3 Battlegrace Angel
3 Captain of the Watch
3 Harm’s Way
4 Safe Passage
2 Journey to Nowhere
1 Condemn
4 Hyena Umbra
4 Smite
4 Pacifism
3 Planar Cleansing
4 Solemn Offering

22 zemí, 24 bytostí, 14 kouzel
 Balíček se snaží vyvinout vzrůstající tlak od samého začátku, což mu má umožnit velké množství jednomanových bytostí. Posilování útoku se děje pomocí ability „exalted“ (4). Bytostí, které dávají tuto schopnost je v balíčku celá řada. Není výjimkou, že máme na stole čtyři bytosti poskytující schopnost „exalted“ a pokud jen jedna útočí - získává další +4/+4 do útoku.
 Další posilování jak do útoku tak do obrany zajistí sdílení typu bytosti Soldier, kdy jeden Soldier přidává druhým Soldiers v poli sílu, či odolnost.

 
Popis karet:
Sejiri Steppe – země, která přichází do hry taplá, ale dává jedné naší bytosti protekci (5) proti zvolené barvě do konce kola.
Elite Vanguard – za pouhou jednu manu Soldier 2/1, skvělý první útočník
Akrasan Squire – Soldier 1/1, opět za pouhou jednu manu, ovšem s abilitou „exalted“ (4)
Aven Squire – Soldier 1/1, za dvě many, ovšem letec (6), a s abilitou „exalted“
Veteran Armorsmith – Soldier 2/3 za dvě many, což samo o sobě není špatné, navíc ovšem přidává všem ostatním soldierům +0/+1, tedy odolnost
Veteran Swordsmith – Soldier 3/2 za tři many, přidává všem ostatním soldierům +1/+0, tedy sílu do útoku
Battlegrace Angel – za 5 man, letec 4/4, s abilitou „exalted“, pokud na stole leží 2x Akrasan Squire a 2x Aven Squire, Battlegrace Angel útočí sám vzduchem za 9/9
Captain of the Watch – Soldier 3/3 za šest man, který ovšem přidává dalším Soldierům +1/+1, first strike (7) a ještě vigilance (8). Aby toho nebylo málo, svým příchodem přidá na stůl tři tokeny typu Soldier 1/1, kteří jsou ovšem v tuto chvíli minimálně 2/2 s first strike a vigilance! Pokud jsou na stole ještě např. dva Veteran Swordsmith, a jeden Veteran Armorsmith, pak jsou tito nově zrození vojáčci hned 4/3 s first strike a vigilance!
Harm's Way – instantní kouzlo, které dokáže vypreventovat (9) dvě zranění a přesměrovat je do zvolené bytosti či hráče
Safe Passage – instant za tři many, který vypreventuje všechna zranění, která by v tomto kole byla udělena ať už bytostem, nebo hráči, který kouzlo seslal.
Journey to Nowhere – kouzlo za dvě many, když Journey to Nowhere přichází na bitevní pole, cílená bytost odchází do exilu (10). Pokud Journey to Nowhere odchází z bitevního pole, exilovaná karta se naopak na bitevní pole vrací.
Condemn – instantní kouzlo za jednu manu, které pošle útočící bytost na spodek knihovny jejího vlastníka. Ten získává tolik životů, kolik byla její odolnost.
Hyena Umbra – očarování za jednu manu, očarovaná bytost získává +1/+1 a first strike. Schopnost Totem Armor způsobí, že pokud by očarovaná bytost měla jít do hrobu, do hrobu odejde pouze Hyena Umbra, bytost přežije.
// Sideboard
Smite – za jednu manu zničí zablokovanou bytost. Bytost musí být nejprve zablokována, teprve poté může být zničena.
Pacifism – očarování za dvě many způsobí, že očarovaná bytost nemůže ani útočit, ani blokovat
Planar Cleansing – hromadné ničení za šest man. Zničí všechny permanenty kromě zemí. Úplně všechny. Obou soupeřů.
Solemn Offering – zničí cílený artefakt nebo echantment (očarování), ty získáváš 4 životy
 
 Ideální první ruka: dvě, maximálně tři země, Elite Vanguard, Akrasan Squire nebo Aven Squire, Veteran Swordsmith, v prvním kole jde na stůl Elite Vanguard, ve druhém A… Squire, a Elite Vanguard útočí za 3, ve třetím kole Veteran Swordsmith nebo další A… Squire a Elite Vanguard útočí za 4, soupeř je na 13ti životech a brzy se bude muset bránit. V dalších kolech je dobré přeletět soupeřovu rostoucí obranu nějakým letcem. Nepříjemné bytosti odstraníme Journey to Nowhere nebo pomocí Condemn. Pokud máme na ruce Safe Passage, odkryjeme obranu, vyprovokujeme soupeře k definitivnímu útoku všemi bytostmi, čímž ovšem on okryje obranu svou, což ho může hned v dalším kole stát poslední životy.
 Poměr vzájemných zápasů mezi těmito balíčky v tomto konkrétním složení je přibližně vyrovnaný, pokud lze tak tvrdit po cca. deseti odehraných utkáních. Pokud je bílý dostatečně rychlý, nebo létající, s přehledem vítězí. Pokud se ovšem podaří zelenému brzy poslat na stůl Balotha, a udržet ho tam jedno dvě kola, pak se mu obvykle také podaří vyprodukovat tak silný útok, kterému nelze odolat. A to ať už landfallem, nebo pomocí Overrun. Pokud se zelenému podaří sestřelit bílé letce z oblohy, nebo bílému vyloučit přerostlé pašíky ze hry, pak záleží na hráčích a na štěstí v kartách, jak se umí s touto situací vyrovnat a znovu zmobilizovat síly k dalšímu útoku. Oba balíky mají jasnou a čitelnou strategii, oba mají možnost přichystat soupeři past, a následně zvrátit vítězství na svoji stranu. Pomocí karet v sideboardu se může hra změnit v úplně jinou, převážit na jednu, nebo na druhou stranu. Pak už záleží na fantazii hráčů, co dokážou s kartami vymyslet za kombinace.
 

 
Vysvětlivky některých termínů:
(1)    Trample (procházení) – Procházení je schopnost, která bytosti umožní udělit zranění bytosti, i když je zabráněna. Jakmile je bytost s procházením zabráněna, musíš rozdělit mezi bránící bytosti zranění tak, aby alespoň každá z nich dostala zranění rovné svojí odolnosti. Pokud ti ale ještě nějaké zranění zbude, je uděleno bránícímu hráči.
(2)    Reach (dosah) - Bytost s touto schopností může bránit bytost s fl ying. Tato bytost ale může být bráněna jakoukoli bytostí.
(3)    Token - některé triky, sorcery a schopnosti vytváří bytosti. Ty jsou následně reprezentovány tokeny. Jako token můžeš použít cokoli, ale mělo by to být něco, co může být tapnuto. Tokeny jsou považovány za plnohodnotné bytosti a jsou ovlivněny těmi samými pravidly, kouzly a schopnostmi, které ovlivňují bytosti. Pokud ale token opustí hru, nejprve se přesune do jiné zóny (například do hřbitova) a ihned poté z hry zmizí.
(4)    Exalted - je spouštěná agilita, česky schopnost. “Exalted” znamená:“Pokud tvoje bytost útočí sama, pak tato bytost získává +1/+1 do konce kola.” Spouští se ve chvílí, kdy deklarujeme útočníka.
(5)    Protection (ochrana) - může to být například ochrana před červenou barvou. Mít ochranu znamená pro bytost následující:
• Je zabráněno všem zraněním od specifikovaného zdroje.
• Bytost nemůže být očarována specifikovaným typem Aura karet či vyzbrojena specifikovaným druhem Equipment karet.
• Bytost nemůže být bráněna specifikovaným druhem bytostí.
• Bytost nemůže být cílena specifikovaným druhem kouzel či schopností pocházejících od specifikovaných druhů karet.
(6)    Flying (létání) - bytost s flying může být bráněna pouze bytostmi s flying nebo reach.
(7)    First strike (první úder) - bytosti s first strike udělí bojové zranění dříve, než bytosti bez této schopnosti. Jakmile se dostaneš do fáze udělení bojového zranění, zkontroluj, zda-li mezi útočícími a bránícími bytostmi nejsou nějaké, které mají first strike či double strike. Pokud tomu tak je, následuje speciální fáze udělení bojového zranění, vyhrazena pouze jim. Pouze bytosti s first strike a double strike v této fázi udělí zranění. Poté následuje klasická fáze udělení bojového zranění. Všechny přeživší útočící a bránící bytosti, stejně tak jako bytosti s double strike, udělí zranění v průběhu této fáze.
(8)    Vigilance (ostražitost) - jakmile bytost s touto schopností útočí, netapuje se. Lze ji tedy v soupeřově kole použít do obrany.
(9)    Prevention effect (zabraňující efekt) - efekt, který zabrání, aby zranění bylo uděleno. Zabraňující efekt funguje jako štít. Pokud by zranění mělo být uděleno a tento štít je využit, je všemu, nebo části zranění zabráněno. Tento štít může zabránit všemu zranění, které by zdroj mohl udělit, nebo zabránit nějakém konkrétnímu počtu zranění.
(10) Exil - exile je zóna na hracím poli sloužící k zadržení objektů (karet) - některá kouzla nebo ability exilují objekty bez možnosti návratu do jiné hrací zóny, jiná exilují objekty dočasně.

Autor: Pažitka

Komentáře
Autor: Alexei86 @ sobota 7. srpna 2010 11:36
To ty karty určitě chytnou mořským vzduchem jeho příjemnou vůni :D Jinak bych možna ocenil u takových vlastních konstrukcí soubory pro MWS.

Autor: Severian @ sobota 7. srpna 2010 15:50
Jen drobnost: Captain of the Watch nedává a ani nemá first strike.

Jinak jsou to vcelku přijatelné nízkorozpočtové decky

Autor: dpazout @ neděle 8. srpna 2010 9:55
Omlouva: Captain of the Watch samo nedava first strike, ale vigilance. Chyba vznikla v hlave, kdyz tam mel prijit i Rhox Pikemaster, ale nevesel se.

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí