sobota 27. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

pondělí 4. června 2012
Recenze Planechase 2012: Chaos Reigns
Autor: AdamF @ 14:15 :: 4001 Přečtení :: 0 Komentáře :: :: Recenze
 

Vážení čtenáři Magic-Guru,

v září 2009 vyšel produkt jménem Planechase, který hráčům umožňoval zahrát si svou oblíbenou hru zcela novým způsobem. Do hry se dostala možnost sféroportace, která je vyjímečnou vlastností sférochodců.
Každý ze čtyř Planechase balíčků obsahoval šedesátikaretní předkonstruovaný deck a desetikaretní planární deck oversized karet jednotlivých sfér, které symbolizovaly různá místa v Mnohovesmíru.
Planechase 2012 Edition je vylepšeným pokračováním.

 

 

Co se změnilo?

Čtyři balíčky pojmenované Chaos Reigns, Night of the Ninja, Primordial Hunger a Savage Auras obsahují zcela nové karty – celkem jich zde najdete 21. Mezi nimi nechybí několik nových mytických legendárních bytostí, které mají šanci ujmout se i jako Commandeři. Všechny tyto karty jsou legální na Eternal formátech.


Na dalších obsažených kusovkách se Wizards rozhodli nešetřit a najdeme zde množství reprintů vzácných karet.

 

Kromě zcela nových karet sfér Wizards vymysleli úplně nový typ karty – fenomén. Každý planární deck nyní obsahuje osm sfér a dva fenomény.
 


Co je to Planechase?

Planechase je způsob, jak hrát jakýkoliv formát zcela novým stylem. Formát jménem Planar Magic je určen pro hraní ve více hráčích, ale lze použít i v duelech. Jedná se o casual variantu hry a během ní a vaši protihráči vyrazíte na procházku celým Multivesmírem.
Každý svět, který navštívíte, bude reprezentovaný oversized kartou sféry. Každá sféra je něčím unikátní a záleží jen na vás, jak dokážete jejich speciálních schopností využít. Navíc není vůbec jisté, jak dlouho na dané sféře setrváte.


Planar Magic je tedy nejvhodnější pro tři až šest hráčů s tím, že každý může útočit na každého. Každý hráč potřebuje šedesátikaretní balíček (takový, jaký je obsažen v Planechase 2012 předkonstruovaných produktech) a desetikaretní planární balíček (který je překvapivě taky součástí Planechase 2012 produktů). Sférový balíček je zamíchán a oddělen od hracího balíčku, během hry se na něj nemůžete dívat a přemíchávat jej.

 

Nutností pro hraní Planar Magicu je sférová kostka, která je také součástí těchto produktů. Sférová kostka má šest stran, čtyři strany jsou zcela prázdné. Pátá na sobě nese symbol sférochodce. Šestá na sobě má symbol chaosu, který vypadá takto:

 

Kromě sférové kostky hra probíhá zcela normálně jako jiný magicový zápas s nezměněnými pravidly pro vítězství.

Nyní už vítě vše důležité a můžeme se podívat na karty sfér. Na začátku celé hry se určí začínající hráč, hráči si líznou karty, popřípadě zmulliganují. Než začne první kolo, první hráč otočí vrchní kartu svého sférochové balíčku.


Karty sfér jsou magicové karty, tím pádem mají jméno, typ, podtyp a alespoň dvě schopnosti. Obrázky na sférách jsou horizontálně orientované. O sférách platí tři pravidla:
1)
V každé chvíli hry je vyložená pouze jedna karta sféry. Nachází se v zóně command zone a její efekt platí po celou dobu, co je vyložená.
2)
Karty sfér nejsou na bojišti, nejsou to permanenty a nic je nemůže zničit či jinak ovlivnit.
3)
Kartu sféry kontroluje vždy ten hráč, jehož kolo zrovna probíhá.

 

Sféry jsou příliš rozsáhlé světy na to, aby šly umístit na jednu jedinou kartu. Proto každá sféra znázorňuje jen část určitého světa.
Sféry mají svůj typ (Plane) a podtyp, kterým je vždy název celé sféry. Mezi podtypy najdete známé světy jako Zendikar, Ravnica, Alara či Mirrodin, ale i sféry, které jste ještě nenavštívili – Moag. Napravo od podtypu najdete symbol rozšíření Planechase, všem sférám byla přisouzena common rarita.

 

Každá sféra má dvě schopnosti. První je statická a platí po celou dobu, po kterou se nachází v command zóně. Druhá schopnost, tzv. chaotická, se spustí jen tehdy, pokud na sférové kostce symbol chaosu.

Kostkou můžete hodit během svého tahu ve chvíli, kdy je možno hrát sorcery. První hod je zdarma, druhý za jednu bezbarvou manu, třetí za dvě bezbarvé many a tak dále.
 


Hod může mít trojí výsledek:
1) Prázdná strana znamená, že se nic neděje.
2) Padne-li symbol chaosu, vyhodnotí se chaotická schopnost.
3) Padne-li symbol sférochodce, nastává přesun na jinou sféru. Vlastník současné sféry si ji položí na spodek svého planárního balíčku a vy otočíte vrchní kartu svého planárního balíčku.

Teď už jste obeznámeni s pravidly
Planar Magicu a můžeme se podívat na druhý ze čtyř Planechase 2012 balíčků – Chaos Reigns.

Chaos Reigns

Pětibarevný balíček, který je opravdu chaotický. K vítězství se můžete dostat mnoha zajímavými způsoby a opět zde najdeme několik nových bytostí, v čele s legendárním Maelstrom Wandererem. A když už zmiňuji Maelstrom, pojďme si říci něco o mechanice, kolem které je tento Planechase deck postaven. V dalších částech recenze se podíváme zvlášť na nové karty, planární knihovnu a zbytek balíčku.

 

Mechanika Cascade
Tato mechanika vyšla poprvé v edici Alara Reborn, která obsahovala výhradně mnohobarevné karty. Cascade je mechanika pro téměř všechny typy permanentů: od bytostí až po artefakty a enchantmenty. Cascade reprezentuje zpětné pulzy víru Maelstromu: zahrajete kouzlo a energie Maelstromu vám poskytne zdarma další.

Přesná definice Cascade zní takto: Když zahraješ toto kouzlo, vypovídej ze hry postupně všechny karty z vršku své knihovny, dokud nevypovíš kartu, která stojí méně. Onu kartu můžeš zahrát bez placení jejího mana costu. Ostatní vypovězené karty dej na spodek své knihovny v náhodném pořadí.

Cascade je silnou mechanikou, možná silnější, než si nejprve uvědomili sami Wizards, vždyť díky ní nyní existují balíčky, které díky třímanovým Cascade spellům hrají Living Dead a Hypergenesis. Planechase deck Wizards sestavili zajímavě – máme tady úplně nové karty s Cascade, ale i osvědčené reprinty. Za chvilku budete moci posoudit sami.

Decklist


Chaos Reigns WotC
Main Deck Sféry a fenomény
1 Exotic Orchard
4 Forest
5 Island
4 Mountain
2 Plains
2 Rupture Spire
2 Shimmering Grotto
2 Swamp
1 Terramorphic Expanse
1 Vivid Creek
2 Bloodbraid Elf
1 Brutalizer Exarch
1 Enigma Sphinx
1 Enlisted Wurm
1 Etherium-Horn Sorcerer
1 Fusion Elemental
1 Guard Gomazoa
2 Illusory Angel
1 Kathari Remnant
1 Maelstrom Wanderer
1 Noggle Ransacker
1 Ondu Giant
1 Peregrine Drake
1 Primal Plasma
2 Shardless Agent
1 Whirlpool Warrior
1 Arc Trail
2 Armillary Sphere
1 Beast Within
1 Bituminous Blast
1 Cultivate
1 Deny Reality
1 Erratic Explosion
2 Fiery Fall
1 Fractured Powerstone
1 Last Stand
1 Mass Mutiny
1 Rivals’ Duel
2 See Beyond
1 Sunken Hope
1 Ravnica - Grand Ossuary
1 Zendikar - Hedron Fields of Agadeem
1 Regatha - Mount Keralia
1 Innistrad - Nephalia
1 Ravnica - Orzhova
1 Vryn - Trail of the Mage-Rings
1 Ergamon - Truga Jungle
1 Belenon - Windriddle Palaces
1 PHENOMENON - Mutual Epiphany
1 PHENOMENON - Time Distortion

Nové karty

První známá nová karta z Planechase 2012 byl Maelstrom Wanderer, 7/5 legendární Elemental za 5URG. Všem vašim bytostem (tedy i sám sobě) dává haste. A při svém vstupu na bojiště spustí dvakrát schopnost cascade. O jeho využitelnosti na formátu Commander se mluvilo hned.

On sám je hned schopný útočit za sedm zranění a teď si představte, že si do hry ještě vykaskádujete dvě další bytosti (a bytostí, které stojí méně než osm man a jsou zajímavé, je opravdu hodně).

Už teď se jedná o jednu z nejdražších nových karet – 150 korun.
 

  


Illusory Angel je 4/4 letec za 2U, což jsou čísla natolik nadprůměrná, že je jasné, že Angel bude mít nějaké znevýhodnění. Je tomu tak, ale to rozhodně neznamená, že by se nemohl prosadit i mimo Planar Magic. Jedinou podmínkou pro zahrání je zahrání jiného spellu toto kolo – a tuto podmínku splníte i tehdy, zahrajete-li bez placení many Gitaxian Probe.

 

Shardless Agent je 2/2 Human s Cascade za 1GU. Wizards při tisknutí prvních karet s Cascade levné karty podcenili, ale do tohoto balíčku nezařadili takové karty, že by hrozilo riziko ihned vyhrávajícího komba. Shardless Agent vám jednoduše přinese další kartu, buď za jednu, dvě nebo nula man.

Esper se trochu přebarvil načerveno a přináší nám Etherium-Horned Minotaura. Za 4UR dostáváte 3/6 artefaktového minotaura, který při zahrání spustí Cascade. Za pět man existuje spousta pěkných permanentů a s sebou jeden takový přinese. A představte si, že byste mohli jeho Cascade schopnost aktivovat každé kolo.
Etherium-Horned Minotaur je první karta s Cascade v historii Magicu, která se umí vracet zpátky na ruku. Potřebujete jen zaplatit 1UR. Tuto schopnost můžete aktivovat kdykoliv a doporučuji ji hrát tehdy, stane-li se Minotaur cílem nějakého zabíjení či exilování nebo pokud jste s ním zablokovali nějakou 9/9 bytost. Jakmile budete mít devět man, můžete jej každé kolo zahrát a opakovaně tak spouštět Cascade a přinášet na bojiště další a další permanenty.


 

Součástí každého předkonstruovaného Planechase decku a každého Planechase decku, který bude někdo hrát, je artefakt Fractured Powerstone. Jediná nová common karta je navržena speciálně pro formát Planar Magicu. Na vyvolání stojí dvě bezbarvé many, za tapnutí vám jednu bezbarvou manu přidá. Za tapnutí vám také dovolí hodit si planární kostkou.
Důležitá informace: hody uskutečněné přes Powerstone se nezapočítávají do hodů pro běžné házení planární kostkou!

Celkově bych kartu přirovnal s Command Tower. Na svém formátu hvězdy, kdekoliv jinde naprostý odpad.

 

A poslední novou kartou je sorcery Mass of Mutiny, jedno z nejzajímavějších kradení, jaké se červené kdy dostalo. Za 3RR získáte do konce kola kontrolu nad jednou bytostí od každého oponenta, odtapnete je a získájí haste. Síla této karty bude vždy závislá od toho, v kolika lidech hrajete, ve hře jeden na jednoho bude bohužel naprosto nezajímavá. Ve hře pěti lidí může mít zničující efekt, kterým můžete zabít třeba jednoho hráče. A pokud bude ještě aktivní nějaká boj podporující sféra..

 

Sféry a fenomény

Planechase nám přinesl celkem 32 nových sfér a jednou z nich je Truga Jungle. Určitě se vám při hře stalo, že jste neměli po ruce správnou manu a nemohli jste zahrát potřebnou kartu. Truga tento problém řeší svou statickou schopností, všechny země získávají schopnost: “T: Přidej jednu manu jakékoliv barvy do svého mana poolu.” V tomto Planechase decku je Truga téměř nepostradatelná a některým soupeřů ve hře příliš nepomůže, hrají-li jen dvou nebo tříbarevný deck.
Chaotická schopnost ukáže všem hráčům vrchní tři karty vaší knihovny. Všechny karty zemí si položíte do ruky a zbytek si dáte na spodek knihovny. Truga je tedy země zaměřená na stabilizaci a rozšíření manové základny.

 


 

Další sférou Ravnicy je guildě Simic náležící sféra Grand Ossuary (Velká kostnice). S žetony a tokeny si hraje nezvyklým způsobem. Kdykoliv zemře bytost, hráč onu bytost kontrolující rozdělí mezi své žetony X +1/+1 žetonů, kde X je síla zemřelé bytosti. Žádná bytost tak nepřijde nazmar a posílí vaše ostatní bytosti. Navíc skvěle spolupracuje s chaotickou schopností.

Chaotická schopnost donutí všechny hráče vypovědět ze hry všechny bytosti pod jeho kontrolou a položit na bojiště X 1/1 zelených Saprolingů, kde X je součet sil bytostí, které byly takto vypovězeny. Armády všech hráčů se tedy najednou změní v zástup 1/1 tokenů. Protože poté by už chaotická schopnost neměla smysl, sféra se sama odporoučí na spodek planární knihovny.

 

Hedron Fields of Agadeem, část Zendikaru, je podivně paradoxní sférou. Statickou schopností zakazuje útočit a blokovat bytostem se sílou 7 a více a chaotickou schopností poskytuje 7/7 Eldrazi tokeny s Anihilátorem 1.
Sféra tedy částečně zajišťuje mír, klade do hry nic nedělající tokeny, ale poté, co sféra zmizí, se všichni Eldrazi budou moct vydat na útok.
Hedrony jsou útvary vznášející se nad Zendikarem a dokonce se staly symbolem edic všech sad tohoto bloku. Dlouhou dobu nebyl znám jejich původ ani účel, ale nakonec po jejich otevření (jak je vidět na obrázku) na Zendikar vyběhly hejna mocných Eldrazi.
 


 

Orzhova je další částí Ravnicy a její schopnost se spustí až tehdy, když z ní odejdete. V tu chvíli si všichni hráči vrátí ze svého hřbitova všechny karty bytostí zpátky na bojiště. Pro vás získání bytostí bohužel neznamená provedení jejich kaskádovacích schopností, ty se spouští jen při zacastění daného spellu. Chaosová schopnost je taková, kterou budete škodit svým oponentů. Kdykoliv hodíte symbol chaosu, můžete vypovědět až jednu kartu bytosti z hřbitova každého oponenta.
 

Trail of the Mage-Rings oslavuje mechaniku Rebound z Rise of the Eldrazi. Díky statické schopnosti všechny zahrané instanty a sorcery získávají schopnost Rebound. Chaosovou schopností si prohledáte knihovnu pro kartu instantu nebo sorcery a dáte si ji do ruky.

Prohlédnutím decklistu zjistíte, že Chaos Reigns obsahují 13 instant a sorcery karet. Najdete tady ničení, zabíjení, hledání zemí, lízání karet a dokonce i jedno pětibarevné sorcery. Trail of the Mage-Rings tedy má rozhodně co kopírovat.


A s kartou Orzhova se krásně kombí část Innistradu Nephalia. Na začátku svého endstepu si odemelete sedm karet a jednu z nich si náhodně vrátíte na ruku. Naplněný hřbitov poslouží Orzhově pro vracení bytostí, vy navíc jednu kartu získáte. Sféra také poměrně rychle odemílá.

Chaosovou schopností si ze svého hřbitova vrátíte na ruku cílovou kartu. V příběhu je Nephalia přímořskou částí Innistradu, která je pokryta všudypřítemnou Mlhavou, zvanou také Dech nespících, který přichází s přílivem a přináší s sebou duchy. Skarabeni a vyvolávači duchů zde nalézají vhodné sídlo pro své pokusy. Nephalia je vyhlášena svými honosnými budovami, který by šly nazvat uměleckými díly.


Mount Keralia ze sféry Regatha působí efektem, který by se dal přirovnat k časované bombě. Na konci každého endstepu se na ni položí žeton tlaku. Když z Mount Keralie odsféroportujete, udělí do každé bytosti a každého sférochodce tolik zranění, kolik je na ní žetonů tlaku. A tím pádem může sklidit celý stůl.

Druhá, chasová schopnost je záchranářská. Ta říká, že do konce této hry karty jménem Mount Keralia nemohou udělit zranění vašim permanentům. Ale s každým hodem sférochodeckou kostkou riskujete: zachráníte své permanenty, nebo zničíte všechno na stole?

 

Dostáváme se k poslední sféře tohoto balíčku a z mého pohledu možná nejzajímavější sféře celého setu Planechase 2012. Její jméno zní Windriddle Palaces a pochází ze zatím neznámého světa Belenon. Statická schopnost má dvě část: “Hráči hrají s odhaleným vrškem knihovny” a “Můžeš hrát karty z vršků knihoven jakéhokoliv hráče”.
Sféra je svou schopností zcela unikátní a řekl bych, že je to jedna z nejlépe pojmenovaných, nakreslených a schopnostně propracovaných sfér vůbec. Kdo jiný využije této sféry lépe, než váš balíček, který hraje všech pět barev many. A to jsme se ještě ani nedostali k chasové schopnosti... “Kdykoliv hodíš symbol chaosu, všichni hráči odemelou jednu kartu”. Pokud se vám žádný vršek knihovny nelíbí, jednoduše si vytvoříte několik nových.

Sféra bude nejsilnější v multiplayer formátu, kde budete mít vždy zajímavý výběr. Tolik slov ke sférám, pojďme se podívat na fenomény.

 

 

Karty s typem “fenomén” jsou hlavní novinkou tohoto produktu. Celkem vyšlo osm fenoménů, každý s unikátní schopností. Když odhalíte z vršku knihovny fenomén, provedete to, co je na něm napsáno, poté ho dáte na spodek planární knihovny a pokud je to na něm napsáno, odsférportujete z něj, čímž odhalíte další kartu z vršku planární knihovny.
Prvním známým fenoménem byl
Time Distortion. Když vstoupíte na tento fenomén, obrátí se pořadí, ve kterém hráči uskutečňují své tahy (game's turn order).
Time Distrotion má smysl hrát pouze v multiplayer hře. Tento fenomán bude nejvíce vadit hráči, které by měl hrát po vás, protože ztratí kolo, na které čekal velmi dlouho. Nadšený bude nadšený hráč, který bude hrát hned po vás.
Time Distortion je zajímavý fenomén, ale nepatří k těm herně nejsilnějším.

 

Mutual Epiphany je jedním z těch normálnějších fenoménů, co se schopnosti týče. Po sféroportaci na něj si všichni hráči líznou čtyři karty, toť vše. Pomůže tedy všem hráčům, kteří nemají možnost získat karetní výhodu. Oproti oponentům máte tu výhodu, že takto líznuté karty budete moci zahrát hned. Poté z Epiphany odsféroportujete.
 

 

Karty s Cascade

Enigma Sphinx, původně vydaná v Alara Reborn, je 5/4 letec za 4WUB. Má schopnost Cascade a s takovou kaskádou si už zahrajeme zdarma leccos, nepříjemná situace nestane tehdy, otočíme-li velmi levnou kartu. S obranou 4 je poměrně zranitelná, ale to vynahrazuje svou “nesmrtelností” - když je Enigma Sphinx položena z bojiště do vašeho hřbitova (všimněte si, že není možno použít pojem “dies”), položíte ji na třetí místo z vršku knihovny, odkud si ji dokážete zase rychle líznout, zahrát a znovu kaskádovat.

Bloodbraid Elf
(rovněž z
Alara Reborn) je jedinou bytostí s Cascade, která neměla na tehdejším Standardu problém prosadit se. Za 2RG dostáváte 3/2 Elfa s haste a s jeho zahráním si s balíčku vykaskádujete další kouzlo. I za tři many se dají sehnat dobré bytosti, efekt Bloodbraida na hru bude vždy záviset na tom, co zrovna vykaskádujete. Rozhodně se ale jedná o jednu z nejlepších karet celého decku, o čemž svědčí i jeho cena, cca 50 korun na obchodě.
Ještě bych se zastavil u jedné věci: obrázku. Původní art Bloodbraid Elfa z
Alara Reborn není příliš oblíben, a tak Wizards použili art od Steva Argyleho, který byl původně použit jako FNM promo.


Když už víme, že zde najdeme dvě kopie Bloodbraid Elfa, je těžké hledat lepší kartu s kaskádou. Ale i další kousky v Chaos Reigns nejsou zanedbatelné:
Bituminous Blast je instant za 3BR, který udělí 4 zranění cílové bytosti. Mana cost by byl bez kaskády neuvěřitelně předražený (4 zranění do bytosti získáme i za pouhé R), ale s kaskádou můžete získat třeba i zmíněného Bloodbraid Elfa, který zase spustí kaskádu.

Enlisted Wurm je kaskádová 5/5 za 4GW. Na první pohled není nic moc, bereme-li v potaz riziko, že si můžete vytáhnout třeba nějakou levnou kartu. Na druhou stranu si můžete vykaskádovat něco dražšího nebo třeba něco rovnou s kaskádou a jelikož je Chaos Reigns balík kaskádově postavený, Enlisted Wurm se rozhodně neztratí.

Kathari Remnant je 0/1 letec za 2UB s regenerací za B a kaskádou. Bohužel, 0/1 letec bude zajímavý jen u blokování a dnes se dají snadno zničit i bytosti s regenerací. A pokud chcete další kaskádovou bytost na čtyřmanový slot, zařaďte Bloodbraid Elfa.

 

Deny Reality je sorcery, které za 3UB vrátí cílový permanent na ruku jeho vlastníka. Co si budeme povídat, permanent na ruku můžeme vrátit za dvě many a instantě. Ještěže má Deny Reality tu kaskádu. S ní působí mnohem zajímavěji, i když to také není nic extra.
Ale dokážete si představit ten multikaskádový řetězec Maelstrom Wanderer-Enigma Sphinx-Enlisted Wurm/Etherium-Horn Sorcerer-Bituminous Blast/Deny Reality-Bloodbraid Elf/Kathari Remnant-Shardless Agent?

Karetní výhoda
Whirlpool Warrior je 2/2 za 2U, která vám při příchodu do hry “vymění ruku” - zamícháte své karty na ruce do knihovny a líznete si stejný počet nových. Stejného efektu, který se tentokrát bude vztahovat na všechny hráče, dosáhnete i tehdy, pokud zaplatíte R a Whirlpool Warriora obětujete. Celkově se jedná o zajímavý způsob, jak získat nové karty.

 

Druhou kartou z této kategorie je Noggle Ransacker, 2/1 za 2U/R. Ta při příchodu hry každému hráči lízne dvě karty a poté všichni hráči musí jednu kartu náhodně zahodit. Náhoda může být nebezpečná – můžete si zahodit důležitou, hru rozhodující kartu. Také to ale může být přebytečná země.
 

 

 

See Beyond vám za 1U dovolí líznout si dvě karty, ale poté musíte jednu kartu z vaší ruky zamíchat zpátky do balíčku. Pokud máte přebytečnou zemi, kartu, na kterou nemáte manu, nemusíte váhat a zahrajte See Beyond.


Ničení a zabíjení

Tato kategorie je velmi zajímavá. Najdeme zde Arc Trail, sorcery za 1R, které udělí 1 zranění do cílové bytosti nebo hráče a 2 zranění do jiné cílové bytosti nebo hráče. Arc Trail je oblíbenou kartou, protože zabije dvě bytosti jednou kartou.

 

Na sférochodce a jiné obtížně ničitelné permanenty tady máte Beast Within, který za 2G instatně přemění libovolný permanent na 3/3 Beast token. A taková obyčejná 3/3 bytost je nic ve srovnání s oponentovým sférochodcem.
 

  

 

Přítomnost Erratic Explosion je zajímavá. Karta za 1R, u které si zvolíte bytost či hráče a která odhaluje karty z vršku vaší knihovny, dokud nenarazíte na nonland kartu a podle převedeného mana costu této karty do ní udělí zranění, může s drahými kousky, kterými Chaos Reigns oplývá, udělat zajímavé věci. Jelikož zde nanejdete kartu za jednu manu a pouze šest karet za dvě many, vypadá Explosin na dobrou nabídku. Ale její účinnost bude vždy závislá na tom, co odhalíte z vršku knihovny.

 

Fiery Fall udělí 5 zranění cílové bytosti za.. 6 man. Příčinou takto předraženého mana costu je abilita Basic landcycling 1R. Tuto kartu můžete zahodit a vyhledat si tak v knihovně základní zemi a dát si ji do ruky. To se hodí zejména na začátku hry. V late-game už můžete Fiery Fall, ač za předraženou cenu, bez problému zahrát.

 

Reprint sorcery Rivals' Duel z Morningtide vidím rád, protože je na něm použitý nový wording “fight” zavedený s vydáním sady Innistrad. Za 3R si vyberete dvě bytosti, které nesmí sdílet bytostní typ a tyto bytosti spolu budou bojovat (udělí si navzájem zranění rovné své síle). Ideálně budou obě bytosti patřit oponentovi a navzájem se povraždí a vy se tak zbavíte dvou bytostí jedním spellem.


Manové zdroje

Exotic Orchard se rozhodně nedává srovnávat s Reflecting Pool. Orchard vám je vzácná země z Confluxu, která vám za tapnutí přidá do mana poolu jednu manu jakékoliv barvy, kterou může produkovat země pod kontrolou oponenta. Oproti tomu Reflecting Pool vám dokáže přidat jednu manu jakékoliv barvy, kterou může produkovat země pod vaší kontrolou.

Pokud hraje Planar Magic ve více hráčích, Exotic Orchard bude skvělou kartou, která vám vždy přidá správnou manu. Pokud budete hrát proti jednomu hráči, který hraje jednu či dvě barvy (což se sice moc nestává), tak z Exotic Orchard bude země, která vám dokáže přidat pouze manu špatné barvy.

Peregrine Drake je 2/3 letec za 4U, původně uncommon z Urzovy ságy a prodává se za 10 korun. Jeho síla spočívá v tom, že se sešle v podstatě zadarmo, protože po jeho příchodu do hry odtapnete až pět zemí. Poznámka: tyto země necílujete a nemusí to být země pod vaší kontrolou. S Peregrine drakem tedy můžete zahrát v jednom kole kouzla za deset man a nesmíme zapomenout ani na možnost, že si jej vykaskádujete.


Pak tady máme velkého hledače zemí,
Ondu Gianta, což je 2/4 za 3G, který vám v balíčku po příchodu do hry vyhledá kartu základní země. Přísun zemí zajistí i Armillary Sphere, artefakt za 2 many, které vám za 2 many, tapnutí a obětování prohlédá knihovnu pro dvě karty základních zemí a dá vám je na ruku.

Cultivate vám za 2G v knihovně vyhledá dvě karty základních zemí, jednu vám dá do ruky a druhou na bojiště tapnutou.

 

A jak vlastně vypadá manová základna tohoto pětibarevného decku? Mámě tady 4 Foresty, 5 Islandů, 4 Mountain, 2 Plains a 2 Swampy. Poté je tady již zmíněná Exotic Orchard.
Pro vyhledání správné země je tady
Terramorphic Expanse, Shimmering Grotto umí za zaplacení bezbarvé many a tapnutí vytvořit manu jakékoliv barvy, Rupture Spire přidává manu jakékoliv barvy, ale přichází taplá a vyžaduje zaplacení jedné bezbarvé many při vstupu na bojiště.

Vivid Creek přidává modrou manu, přichází taplá se dvěma žetony náboje. Za odstranění žetonu náboje a tapnutí si přidáte do mana poolu jednu manu libovolné barvy.

Pětibarevná kouzla

Tak tady nám Wizards reprintují skutečnou chuťovku – Last Stand z Apocalypse. A toto sorcery za WUBRG má pět efektů. Cílový oponent ztratí 2 životy za každý váš Swamp. Last Stand udělí zranění do cílové bytosti podle počtu vašich Mountainů. Za každý váš Forest získáte 1/1 zeleného tokena Saprolinga. Za každé vaše pláně získáte 2 životy. A za každý váš Island si líznete a poté zahodíte kartu.

Otázkou je, jestli Last Stand opravdu udělá něco užitečného. Při zahrání za pět man získáte 2 životy, oponent 2 životy ztratí, zabijete 1/1 bytost, získáte 1/1 tokena a zalootujete kartu. Proto radši počkejte na late-game a zahrajte Last Stand třeba při deseti manách.
 

 

Druhou pětibarevnou kartou je Fusion Elemental (původně z Confluxu), stejně jako Last Stand stojí pět man. Jedná se o 8/8 bytost bez schopností. Pokud správně přijdou země, neměl by být problém Fusion Elementala vyložit hned v pátém kole. Elementovali na stůl může také pomoci Truga Jungle.

 

Další karty

Primal Plasma je bytost za 3U, která se přizpůsobí jakékoliv situaci na stole – můžete ji nechat vstoupit jako 3/3 bytost bez schopností, 2/2 letce, nebo 1/6 defendera. Brutalizer Exarch vám při vstupu na bojiště dá vybrat: buď si vyhledáte kartu bytosti nebo položíte cílový permanent na spodek knihovny jejího vlastníka. Oba dva efekty jsou silné, bohužel

Brutalizerův mana cost je celých 5G a jedná se o pouhou 3/3.
 


 

Dále tady je medúza Guard Gomazoa, 1/3 letec s defender, který preventuje veškeré zranění, které by mu mělo být uděleno v boji. Bohužel to stále neznamená, že se soupeř medúzy nedokáže zbavit.

 

Na závěr jsem si nechal rare enchantment Sunken Hope, na vyložení stojí 3UU a říká, že každý hráč si na začátku svého upkeepu musí vrátit bytost zpátky na ruku. Oponentům může takovéto zpomalení vadit, vám ale pomůže opakovaně sesílat bytosti s Cascade a různými enters-the-battlefield efekty.

Všechny karty tohoto Planechase decku jménem Chaos Reigns byly představeny a vy byste měli mít jasno v tom, zda balíček odpovídá vašim hráčským požadavkům. Psát návrhy na vylepšení Chaos Reigns je podle mě zbytečné, nějaké nápady jsem zmínil během popisu karet, ale Planar Magic je formát především o zábavě. Na žádném jiném formátu nespustíte takový Cascade řetězec ani nevyužijete Sunken Hope k velké výhodě nebo také nezahrajete karty z vršku oponentova balíčku.

Pokud máte nápad na vlastní Planechase balíček, můžete využít sfér a fenoménů. Sférami a fenomény se dá obohatit jakýkoliv herní formát a udělat z něj tak nevšední herní zážitek. Pokud hrajete Commander, možná vás zaujal Maelstrom Wanderer a pro Eternal hráče je zde spousta dalších nových karet.

Planechase deck Chaos Reigns si můžete pořídit u našeho partnerského eshopu Veselý drak.
Děkuji za pozornost a budu se těšit na viděnou u recenze na Planechase deck Night of the Ninja.

 

AdamF

Komentáře
Nyní zde nejsou žádné kometáře. Buďte první!
Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí