pátek 26. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

pátek 8. června 2012
Recenze Planechase 2012: Night of the Ninja
Autor: AdamF @ 21:30 :: 4158 Přečtení :: 0 Komentáře :: :: Recenze
 

Vážení čtenáři Magic-Guru,

v září 2009 vyšel produkt jménem Planechase, který hráčům umožňoval zahrát si svou oblíbenou hru zcela novým způsobem. Do hry se dostala možnost sféroportace, která je vyjímečnou vlastností sférochodců.
Každý ze čtyř Planechase balíčků obsahoval šedesátikaretní předkonstruovaný deck a desetikaretní planární deck oversized karet jednotlivých sfér, které symbolizovaly různá místa v Mnohovesmíru.
Planechase 2012 Edition je vylepšeným pokračováním.

 

 

Co se změnilo?

Čtyři balíčky pojmenované Chaos Reigns, Night of the Ninja, Primordial Hunger a Savage Auras obsahují zcela nové karty – celkem jich zde najdete 21. Mezi nimi nechybí několik nových mytických legendárních bytostí, které mají šanci ujmout se i jako Commandeři. Všechny tyto karty jsou legální na Eternal formátech.


Na dalších obsažených kusovkách se Wizards rozhodli nešetřit a najdeme zde množství reprintů vzácných karet.

 

Kromě zcela nových karet sfér Wizards vymysleli úplně nový typ karty – fenomén. Každý planární deck nyní obsahuje osm sfér a dva fenomény.
 


Co je to Planechase?

Planechase je způsob, jak hrát jakýkoliv formát zcela novým stylem. Formát jménem Planar Magic je určen pro hraní ve více hráčích, ale lze použít i v duelech. Jedná se o casual variantu hry a během ní a vaši protihráči vyrazíte na procházku celým Multivesmírem.
Každý svět, který navštívíte, bude reprezentovaný oversized kartou sféry. Každá sféra je něčím unikátní a záleží jen na vás, jak dokážete jejich speciálních schopností využít. Navíc není vůbec jisté, jak dlouho na dané sféře setrváte.


Planar Magic je tedy nejvhodnější pro tři až šest hráčů s tím, že každý může útočit na každého. Každý hráč potřebuje šedesátikaretní balíček (takový, jaký je obsažen v Planechase 2012 předkonstruovaných produktech) a desetikaretní planární balíček (který je překvapivě taky součástí Planechase 2012 produktů). Sférový balíček je zamíchán a oddělen od hracího balíčku, během hry se na něj nemůžete dívat a přemíchávat jej.

 

Nutností pro hraní Planar Magicu je sférová kostka, která je také součástí těchto produktů. Sférová kostka má šest stran, čtyři strany jsou zcela prázdné. Pátá na sobě nese symbol sférochodce. Šestá na sobě má symbol chaosu, který vypadá takto:

 

Kromě sférové kostky hra probíhá zcela normálně jako jiný magicový zápas s nezměněnými pravidly pro vítězství.

Nyní už vítě vše důležité a můžeme se podívat na karty sfér. Na začátku celé hry se určí začínající hráč, hráči si líznou karty, popřípadě zmulliganují. Než začne první kolo, první hráč otočí vrchní kartu svého sférochové balíčku.


Karty sfér jsou magicové karty, tím pádem mají jméno, typ, podtyp a alespoň dvě schopnosti. Obrázky na sférách jsou horizontálně orientované. O sférách platí tři pravidla:
1)
V každé chvíli hry je vyložená pouze jedna karta sféry. Nachází se v zóně command zone a její efekt platí po celou dobu, co je vyložená.
2)
Karty sfér nejsou na bojišti, nejsou to permanenty a nic je nemůže zničit či jinak ovlivnit.
3)
Kartu sféry kontroluje vždy ten hráč, jehož kolo zrovna probíhá.

 

Sféry jsou příliš rozsáhlé světy na to, aby šly umístit na jednu jedinou kartu. Proto každá sféra znázorňuje jen část určitého světa.
Sféry mají svůj typ (Plane) a podtyp, kterým je vždy název celé sféry. Mezi podtypy najdete známé světy jako Zendikar, Ravnica, Alara či Mirrodin, ale i sféry, které jste ještě nenavštívili – Moag. Napravo od podtypu najdete symbol rozšíření Planechase, všem sférám byla přisouzena common rarita.

 

Každá sféra má dvě schopnosti. První je statická a platí po celou dobu, po kterou se nachází v command zóně. Druhá schopnost, tzv. chaotická, se spustí jen tehdy, pokud na sférové kostce symbol chaosu.

Kostkou můžete hodit během svého tahu ve chvíli, kdy je možno hrát sorcery. První hod je zdarma, druhý za jednu bezbarvou manu, třetí za dvě bezbarvé many a tak dále.
 


Hod může mít trojí výsledek:
1) Prázdná strana znamená, že se nic neděje.
2) Padne-li symbol chaosu, vyhodnotí se chaotická schopnost.
3) Padne-li symbol sférochodce, nastává přesun na jinou sféru. Vlastník současné sféry si ji položí na spodek svého planárního balíčku a vy otočíte vrchní kartu svého planárního balíčku.

Teď už jste obeznámeni s pravidly
Planar Magicu a můžeme se podívat na třetí ze čtyř Planechase 2012 balíčků – Night of the Ninja.

Night of the Ninja

Planechase balíček Night of the Ninja je černomodrý balíček hrající bytosti s evasion a jak název napovídá, najdeme zde velké množství ninjů. Několik z nich je zcela nových, někteří jsou známé reprinty z bloku Kamigawy. Recenze je rozdělena na nové karty, planární knihovnu a zbytek karet.

 

Mechanika Ninjutsu

Ninjutsu je mechanika vyskytující se výhradně v edici Betrayers of Kamigawa a disponují jí pouze bytosti s typem ninja. Dva z nich jsou legendární a oba dva je v tomto Planechase decku naleznete. A co tedy přesně mechanikan Ninjutsu umí?
Ninjutsu je aktivační schopnost, která platí pouze tehdy, je-li daná bytost na vaší ruce. Ninjutsu je definováno jako Manová cena, odhal tuto kartu, vrať neblokovaného útočníka pod tvou kontrolou na ruku jeho vlastníka: Polož tuto kartu ze své ruky na bojiště tapnutou a útočící.
To znamená, že ninjutsu cost můžete zaplatit jedině tehdy, je-li některá z bytostí neblokovaná. Ninja z vaší ruky poté na soupeře doslova vyskočí a soupeř jej nemůže zrušit (např. Cancel) ani jej zablokovat. Ninjutsu cost je méně náročný než mana cost.

Decklist

Night of the Ninja WotC
Main Deck Sféry a fenomény
Dimir Aqueduct
Island
Jwar Isle Refuge
Swamp
Tainted Isle
Terramorphic Expanse
Augury Owl
Baleful Strix
Cadaver Imp
Dark Hatchling
Dimir Infiltrator
Glen Elendra Liege
Higure, the Still Wind
Ink-Eyes, Servant of Oni
Inkfathom Witch
Liliana’s Specter
Mistblade Shinobi
Ninja of the Deep Hours
Okiba-Gang Shinobi
Sakashima’s Student
Silent-Blade Oni
Skullsnatcher
Throat Slitter
Tormented Soul
Vela the Night-Clad
Walker of Secret Ways
Wall of Frost
2 Assassinate

Cancel
Concentrate
Farsight Mask
Fractured Powerstone
Quietus Spike
Sai of the Shinobi
Whispersilk Cloak
Equilor - Bloodhill Bastion
Innistrad - Gavony
Lorwyn - Glen Elendra
Mongseng - Kharasha Foothills
New Phyrexia - Norn’s Dominion
Mirrodin - Quicksilver Sea
Kamigawa - Takenuma
Kyneth - The Zephyr Maze
PHENOMENON - Interplanar Tunnel
PHENOMENON - Morphic Tide
 

Nové karty

Commander a Planechase jsou formáty, které se dají hrát dohromady (jednoduše ke svému Commander balíčku přidáte planární balíček a sférovou kostku). Právě proto Wizards i do tohoto decku zařadili legendu, která by jako chtěla vystoupit a stát se generálem. Jednou z nich je i Vela the Night-Clad. Za 4UB dostávte 4/4 Human Wizard bytost s intimidate, která propůjčuje intimidate i všem vašim dalším bytostem. Proti určitým balíčkům budou tedy vaše bytosti zcela neblokovatelné.
Vela má také druhou schopnost: kdykoliv bytost pod vaší kontrolou opustí bojiště, každý oponent ztratí jeden život. Je důležité uvědomit si, že „opuštění bojiště“ není jen smrt, ale také vypovězení ze hry či vracení na ruku.
V příběhu je Vela protivníkem archona Kronda. Vlastně jsou svými protiklady, Vela je ztělesněním noci a Krond ztělesněním dne. I Krond dostal svou kartu, najdete ji v Planechase decku Savage Auras.

 

Baleful Strix je takový lepší Tidehollow Strix. Za UB dostáváte 1/1 bytost s flying, deathtouch a při jejím sestupu na bojiště si líznete karty. Celkově karta působí velmi mocným dojmem a jedná se pouze o uncommon. V souboji si tedy poradí s libovolně velkou bytostí a pomůže vám s karetní výhodou. Dle mého názoru se jedná o jednu z nejlepších nových karet.


 

Druhým uncommonem je Sai of the Shinobi, equipment vytvořený přímo pro ninjy. Na vyložení stojí jednu manu, equip cost činí dvě many. Vybavená bytost získá bonus +1/+1. Ale to ještě není všechno: když na bojiště pod vaši kontrolu přijde bytost, můžete k ní Sai of the Shinobi zdarma připojit.

Každý váš ninja, který do hry vstoupí přes ninjutsu, může být okamžitě posílen do útoku. Ale Sai můžete k jakékoliv bytosti připojit i tehdy, když ji normálně zahrajete. Normální equip cost je předražený, takže místo jeho přehazování na jinou bytost radši zahrajte další kartu.

 

Planechase deck Night of the Ninja je zaměřen na bytosti s evasion schopnostmi a najdeme zde ninju jménem Silent-Blade Oni se schopností Ninjutsu (překvapení). Za 3UUBB (poměrně náročný manacost) získáváte 6/5 Demona Ninju se schopností, že kdykoliv udělí bojové zranění hráči, podíváte se na jeho ruku a můžete z ní zahrát nonland kartu bez placení mana costu.
A pak je tady Ninjutsu, tedy způsob, jak bytost zahrát za alternativní cenu. Tu můžete zaplatit jedině tehdy, když některý z vašich útočníků zůstane nezablokován. Poté můžete zaplatit Ninjutsu cenu (v tomto případě 4UB), vrátit neblokovaného útočníka na ruku jeho vlastníka a položit na bojiště tapnutého a útočícího Silent-Blade Oniho.

Neblokovaný útočník se dá sehnat snadno a pomoct s tím může i Vela svým intimidate. Pokud se vám podaří zahrát Silent-Blade Oniho za jeho Ninjutsu cost, získáte tak nejen 6/5 bytost, ale hned také spell zdarma z oponentovy ruky.

 

Druhou rare kartou je rovněž Ninja, a je to učeň Sakashimi z původní Kamigawy. Sakashimi's Student by se dal označit za “ninju klona”. Při sestupu na bojiště si zvolíte jakoukoliv bytost a Student se stane její kopií, kromě toho je ale stále Ninjou. Mana cost činí celých 2UU a Ninja cost je jen 1U a tak jej můžete zahrát velmi brzy. Jeho síla poté bude vždy záviset na tom, co zrovna může zkopírovat. Jedná se o nejcennější novou kartu, jeho cena je v současné době 240 korun.
 

 

Součástí každého předkonstruovaného Planechase decku a každého Planechase decku, který bude někdo hrát, je artefakt Fractured Powerstone. Jediná nová common karta je navržena speciálně pro formát Planar Magicu. Na vyvolání stojí dvě bezbarvé many, za tapnutí vám jednu bezbarvou manu přidá. Za tapnutí vám také dovolí hodit si planární kostkou.
Důležitá informace: hody uskutečněné přes Powerstone se nezapočítávají do hodů pro běžné házení planární kostkou!

Celkově bych kartu přirovnal s Command Tower. Na svém formátu hvězdy, kdekoliv jinde naprostý odpad.

 

Sféry a fenomény

Procházku sférami začneme v Gavony, části Innistradu. Ta pracuje pouze se dvěmi schopnostmi, jednu dává staticky všem bytostem (vigilance), druhou dává při hození symbolu chaosu pouze vašim bytostem (nezničitelnost). V příběhu je Gavony nejosídlenější částí Innistradu, lidé jsou zde nejsilnější a nejbezpečnější. Leží zde hlavní město Innistradu, Thraben (zmíněno například na kartě Thalia, Guardion of Thraben), katedrála Avacyn a jelikož je zde spousta pohřbených lidí, Gavony je zamořena nemrtvými a přízraky.

Máme tady i jednu sféru z Mirrodinu – Quicksilver Sea, neboli Rťutové moře. Když se na tuto sféru sféroportujete a také v upkeepu, provedete scry 4. To znamená, že se podíváte na vrchní čtyři karty své knihovny, libovolný počet z nich dáte na spodek knihovny a zbytek na vršek knihovny ve vámi určeném pořadí.

Jelikož upkeep předchází draw stepu, líznete si jednu ze čtyř karet, což je velká výhoda. Chaosová schopnost s první spolupracuje: kdykoliv hodíte symbol chaosu, odhalíte vrchní kartu své knihovny. Můžete ji zahrát bez placení mana costu. V upkeep si tedy nastavte karty tak, abyste si první normálně lízli a druhou zahráli zdarma přes chaosovou schopnost.
 


Další sféra se balíčku hodí více, její jméno zn
í Bloodhill Bastion. Kdykoliv bytost vstoupí na bojiště, získá do konce kola haste a double strike. Už to samotné zní opravdu dobře, bude se to hodit normálně zahraným bytostem, ale i ninjům příchozím přes ninjutsu.
Chaotická schopnost říká, že ze hry vypovíte netokenovou bytost pod svou kontrolou a poté ji vrátíte na bojiště, tím pádem získá haste a double strike díky statické schopnosti Bastionu.
 


Glen Elendra je částí Lorwynu. Na konci bojové části kola můžete vyměnit svou bytost, která toto kolo udělila zranění hráči, za bytost, kterou zraněný hráč kontroluje. Tyto bytosti se po odchodu z Glen Elendry nevrací ke svým původním vlastníkům. Všechny vaše bytosti s evasion a ninjové tuto sféru uvítají – copak byste nevyměnili 1/1 bytost za soupeřova Titána?
Chaotická schopnost říká, že získáváte kontrolu nad cílovou bytostí, kterou vlastníte (může ji tedy kontrolovat jiný hráč). Většinou si tak zpátky vrátíte bytost, kterou vám někdo vyměnil po souboji.

The Zephyr Maze je sférou, která přidá letcům přidá +2/+0 a pěším ubere -2/-0. V Night of the Ninja najdete osm letců z šestadvaceti bytostí, je tedy otázkou, zda se The Zephyr Maze vyplatí hrát. Riskujete totiž, že výrazně pomůžete oponentům, kteří hrají převážně letce.
Kdykoliv hodíte symbol chaosu, cílová bytost získá do konce kola flying a tím pádem i bonus +2/+0.

 

Prétorka Elesh Norn pravděpodobně na Mirrodinu (nyní již Nové Phyrexii) našla po předchozích obyvatelích Oblivion Stone – a tak nějak vznikla tato sféra. Statická schopnost Norn’s Dominion se spustí až tehdy, když z ní hráč odsféroportuje. V té chvíli se zničí všechny nonland permanenty, které na sobě nemají žeton osudu, poté ze všech takových permanentů odstraníte žeton osudu. Kdykoliv hodíte symbol chaosu, položíte na cílový permanent žeton osudu. Zatímco je Dominion ve hře, hráči postupně chrání své nejcennější permanenty a poté se najednou objeví nová sféra a spousta permanentů zmizí.
Celkově karta velmi připomíná Sanctum of Serra z prvního Planechase, Norn’s Dominion je ale bez pochyb lepší.


Z čínsko-mongolské sféry Monseng pochází karta sféry Kharasha Foothills, která je ideální pro vytváření zajímavých situací během soubojů v multiplayer hrách. Kdykoliv bytost pod vaší kontrolou útočí na hráče, za každého dalšího oponenta položíte do hry tokena, který je kopií útočící bytosti tapnutého a útočícího. Na konci tahu tyto tokeny vypovíte ze hry.

Sama statická schopnost je velmi silná, chaosová schopnost je ale také zajímavá: můžete obětovat libovolný počet bytostí a Kharasha Foothills udělí cílové bytosti tolik zranění, kolik jste obětovali bytostí. Ideální je obětovat tokeny vytvořené během boje, které byste na konci tahu stejně museli vypovědět ze hry.
 

Poslední sféra Takenuma, část Kamigawy, říká: “Kdykoliv bytost opouští bojiště, její kontrolor si lízne kartu.” Kdykoliv hodíte symbol chaosu, můžete vrátit na ruku jejího vlastníka bytost pod vaší kontrolou. Spolupráce s Takenumy s Velou je evidentní. Vrátíte si bytost na ruku, každý oponent ztratí jeden život a vy si líznete kartu.

 

Morphic Tide je fenomén, který ihned změní celé bojiště. Všichni hráči zamíchají své permanenty do své knihovny a poté odhalí tolik z vršku knihovny tolik karet, kolik permanentů zamíchali. Všechny takto odhalené artefakty, země, sférochodce, bytosti si hráči položí na bojiště, poté udělají to samé s enchantmenty (to aby se mohly připojit aury). Nakonec zbylé karty (instanty a sorcery) dají na spodek knihovny. Poté z tohoto fenoménu odsféroportujete.

Fenomén zamíchá hrou, hlavně v late-game bude zajímavý. Všechny permanenty zmizí a vy budete hrát s úplně jinými možnostmi.

 

Fenomén, který je schopný převrátit hru, se jmenuje Interplanar Tunnel. Když odhalíte z vršku knihovny Interplanar Tunnel, ukazujete karty z vršku své planární knihovny karty, dokud neodhalíte pět karet sfér. Jednu z nich položíte na vršek své knihovny, zbytek dáte na spodek své knihovny. Poté, co z Tunnelu odsférportujete položíte do hry další kartu z vršku své knihovny, tedy tu, kterou jste si vybrali z pěti odhalených karet sfér.

Je vidět, že tato sféra byla skutečně navržena tak, aby dokázala efektivně pořešit herní situaci tím, že vybere nejvhodnější sféru z vašeho planárního balíčku.
 

 

Ninjové

Ptáte se, kolik ninjů nám Wizards reprintovali? A správná odpověď zní: všechny, co kdy vyšli – tedy osm různých karet.

Tato část balíčku je zajímavá nejen herně, ale i finančně. Dobří ninjové mají celkem vysokou hodnotu.

Nejdříve se podíváme na jednoho, který má hodnotu cca 180 korun na obchodě. Jedná se o legendárního Ink-Eyes, Servant of Oni. Mana cost je 4BB, ten vás ale většinou vůbec nebude zajímat, protože Ink-Eyes má ninjutsu cost 3BB. K tomu má regeneraci za 1B a parametry 5/4. A navrch ještě speciální schopnost při udělení bojového zranění soupeři: z hřbitova zraněného oponenta si pod svou kontrolu vrátíte kartu bytosti z jeho hřbitova.

Ink-Eyes si tedy svou cenu zcela jistě zaslouží jak svou finanční cenu, tak i svůj mana cost. Pokud soupeře dokážete překvapit a získat jeho bytost, získáte velkou výhodu.
 

  

 

Další ninja v pořadí je také legendární, jeho jméno zní Higure, the Still Wind. Mana cost činí celých 3UU, ninjutsu cost je 2UU. Dostáváte bytost se sílou 3 a obranou 4, jeho speciální schopností při zranění oponenta je prohledání vaší knihovny pro kartu ninjy a položení ji na vaší ruku. Ano, tento Planechase deck obsahuje opravdu hodně ninjů.
Poté kdykoliv můžete za dvě bezbarvé many poskytnout cílovému ninjovi do konce kola neblokovatelnost. Oba legendární ninjové jsou velmi zajímaví, jsem moc rád, že nám je Wizards reprintovali – nenechejte se však nachytat a nehrajte je jako generály, protože Ninjutsu z command zóny bohužel nefunguje. Finanční hodnota Higure, the Still Wind není nezanedbatelná – na obchodě má hodnotu cca 60 korun.

 

Ninja of the Deep Hours je common karta s hodnotou 15 korun. Dá se říct, že je to velmi oblíbená bytost. Manacost je 3U, ale ten nikdy nebudete chtít platit. Ninjutsu je pouhé 1U a pokud Ninja of the Deep Hours udělí bojové zranění protihráči, líznete si kartu. V druhém kole tedy můžete zranit soupeře za dvě zranění a ještě si líznout kartu a karetní výhoda je velmi důležitá.

 

Mistblade Shinobi je ninja variací na klasický Unsummon. Je to pouhá 1/1 za 2U (mana cost nikdy nebude platit), ale má ninjutsu U a při udělení bojového zranění hráči vrátí cílovou bytost pod jeho kontrolou do ruky jejího vlastníka. Drsnější řešení nabízí Throat Slitter. Mana cost je celých 4B, ale přes ninjutsu jej sešlete za pouhých 2B. A pokud tato 2/2 v boji zraní soupeře, musíte zničit cílovou nečernou bytost, kterou tento hráč kontroluje.


 

Okiba-Gang Shinobi je 3/2 s ninjutsu costem 3B (mana cost 3BB snad není potřeba zmiňovat), která zraněného protihráče donutí zahodit dvě karty. Tím jej většinou uvedete do karetní nevýhody, soupeř by z takového činu mohl těžit jedině tehdy, pokud by hrál reanimátor. A právě proti hráčům, kteří používají hřbitov jako druhou knihovnu je Skullsnatcher. Tato 2/1 za ninjutsu cost B (mana cost 1B) vám po zranění oponenta dovolí vypovědět ze hry dvě cílové karty z jeho hřbitova.

Walker of Secret Ways, poslední ninja Planechase decku, kterého můžete zahrát přes ninjutsu 1U (mana cost 2U), vám dovolí podívat se zraněnému oponentovi na ruku. Během svého kola můžete kdykoliv zaplatit 1U a vrátit tak ninju pod svou kontrolou na ruku jeho vlastníka.

Reprintovaných ninjů je tady osm a umí toho celkem hodně – vracet bytosti z hřbitova, hledat další ninjy v balíčku, lízat karty, vracet bytosti na ruku, ničit bytosti, exilovat karty z hřbitova a prohlédnout oponentovu ruku. Spolu se Silent-Blade Oni a studentem Sakashimy tvoří jádro celého decku Night of the Ninja.

Bytosti s evasion

Dark Hatchling (původně Urza's Saga, později Commander) je drahá bytost se silným enters-the-battlefield efektem. Při sestupu na bojiště tohoto šestimanového 3/3 letce zničíte cílovou nečernou bytost, která se nemůže zregenerovat.
Co je důležitější, pokud jej použijete pro ninjutsu, vrátíte si jej na ruku a další kolo jej můžete znovu seslat a zabít tak další bytost. Kromě toho má Dark Hatchling zcela nový, děsivější obrázek.

 

Pro modročerný bytostní balík se skvěle hodí reprint z Shadowmooru, Glen Elendra Liege. Je to karty s hybridním mana costem 1U/BU/BU/B, to znamená, že je v balíčku Night of the Ninja manově nenáročná. Ona sama je 2/3 letec, ale důležité jsou její dvě statické schopnosti: “Ostatní modré bytosti pod vaší kontrolou získávají bonus +1/+1” a “Ostatní černé bytosti pod vaší kontrolou získávají bonus +1/+1”. Všechny vaše bytosti jsou modré nebo černé (Vela a Silent-Blade Oni dokonce modročerné, takže získají bonus +2/+2), takže Glen Elendra Liege bude skvělá, kdykoliv na bojišti budou další bytosti.


Augury Owl je 1/1 letec za 1U, který při vstupu na bojiště provede scry 3. Je o něco horší než Baleful Strix, ale i tak silná. Vybrat si až z tří karet se hodí a pokud s ní zaútočíte a použijete pro ninjutsu, budete moci skryovat znovu.


Tormented Soul je v drtivé většině balíčků naprosto nezajímavou kartou – commonová 1/1, která nemůže být blokována a neumí blokovat za B, většinou nikoho nezaujme. Ale pozor – v balíčku Night of the Ninja je možná tím nejlepším, s čím můžete ninjutsu zkombinovat. Tormented Soul je zcela neblokovatelná a vy můžete začít vrhat ninjy na bojiště. Jejím problémem je ale obrana 1, díky které ji zabije všechno zraňování. Proto je tady Dimir Infiltrator, což je neblokovatelná 1/3 za UB. Je sice o manu dražší, ale může blokovat a má vyšší obranná čísla. Navíc jej můžete za 1UB transmutovat, což znamená, že jej z ruky zahodíte a vyhledáte si v knihovně kartu se stejným převedeným mana costem, jaký má Infiltrator (tedy za 2 many). Většinou budete hledat Augury Owl, Baleful Strix nebo Fractured Powerstone.

Inkfathom Witch je 1/1 za 1U/B, která má schopnost fear (mohou ji blokovat jen černé a/nebo artefaktové bytosti). Za 2UB umí proměnit všechny vaše neblokované bytosti ve 4/1 bytosti. To se hodí zejména s vašimi neblokovatelnými bytostmi nebo bytostmi, které mají evasion schopnost (flying, intimidate).


Liliana's Specter je 2/1 letec za 1BB, který při vstupu na bojiště donutí všechny oponenty zahodit kartu. Na Constructed se tato karta nikdy moc nehrála, ale v multiplayer hře bude zajímavé sledovat její účinek na soupeře. Dále tady máme 1/1 letce za 1BB, Cadaver Impa, který vám při vstupu na bojiště vrátí cílovou bytost z hřbitova na ruku.

 

Karetní výhoda

S úplně novým obrázekem je zpátky Concentrate, sorcery za 2UU, které vám lízne čtyři karty. K tomu snad již není možné říci více, jedná se o skvělou karetní výhodu a při nedostatku karet se vám opět zaplní ruka. Concentrate přichází se zcela novým artem.


Farsight Mask působí naprosto příšerným dojmem a nechápu, proč ji sem Wizards dali. Tento artefakt za pět man vám lízne kartu, kdykoliv do vás zdroj pod oponentovou kontrolou udělí zranění a je-li Farsight Mask odtapnutá. Farsight Mask je jednak drahá a také musíte být zraněni, abyste si kartu mohli líznout a nechat si udělit šest zranění pro jednu kartu podle mě není dobrá nabídka. Ale ve chvíli, kdy nebudete ani moct bránit a soupeř bude útočit, se možná budo hodit, otázkou ale je, jestli už nebude příliš pozdě.

Equipmenty
Quietus Spike je nesmírně zajímavým equipmentem z Shards of Alara. Na vyložení i na vybavení stojí pouhé tři many a vybavená bytost dá oponetovi každý útok na výběr: bytost nebo životy? Dovolte, abych to vysvětlil. Ona bytost získá deathtouch, pokud tedy bude zablokována, blokující bytost zemře. A pokud soupeř vybavenou bytost nezablokuje a ona bytost do něj udělí zranění, ztratí polovinu svých životů (zaokrouhleno nahoru).
Pokud soupeř nebude mít hromadu tokenů, tak mu Spike přidělá starosti s rozhodováním, zda obětovat své cenné silné bytosti, nebo si ubrat životy. A pak je tady možnost, že onu bytost nebude moci zablokovat vůbec a ztratí životy.



S neblokovatelností bytostem pomůže i další equipment
Whisperlisk Cloak. Tento equipment stojí 3 many na vyvolání a 2 na vybavení, takto vybavená bytost získá shroud a neblokovatelnost. Neblokovatelnost je skvělá vlastnost, která podpoří jak zraňování soupeřů, tak i ninjutsu.

Manová základna

Devět Swampů a devět Islandů doplňuje ravnický Dimir Aqueduct (vyžaduje vrácení země na ruku a přicházý tapnutý) a zendikarský Jwar Isle Refuge (přichází taplý a získáte 1 život). Poté je zde ještě zajímavý dual land Tainted Isle a hledání zemí Terramorphic Expanse.
 

 

Další karty
Na blokaci útoků tady máte Wall of Frost, 0/7 bytost s defender za 1UU, která zabráněné bytosti zabrání v odtapnutí během dalšího upkeepu. Tato karta se hodí hlavně proti rychlým agresivním balíkům.



Dále tady máte jeden
Cancel, kterým můžete za 1UU zrušit jakékoliv zahrané kouzlo. Je škoda, místo Dismemberů, Go for the Throat či Doom Bladů tady je sorcery Assassinate, kterým za 2B zničíte cílovou tapnutou bytost. To, že je bytost tapnutá většinou znamená, že už útočila, navíc je Assassinate drahé a také je to sorcery. Rozhodně doporučuji nahradit jednou ze zmíněných karet (Dismember, Go for the Throat, Dismember).

 

Co říci závěrem? Snad jen to, že Night of the Ninja na první pohled působí jako nejsilnější ze všech čtyř nových Planechase decků (ale ve skutečnosti není). Je zajímavý i finančně – Vela, Student, Ink-Eyes, Higure, Glen Elendra Liege a 10 karet sfér a fenoménů. Těchto několik karet převyšuje pořizovací cenu celého Planechase decku.
Ninjutsu je zajímavou mechanikou a jelikož se na Kamigawu už pravděpodobně nikdy nevrátíme, jsem rád, že nám ji Wizards připomněli v tomto balíčku.
Night of the Ninja snad ani nepotřebuje vylepšení, i když pár horších karet se v něm najde. Planar Magic můžete kombinovat s jakýmkoliv dalším formátem. Můžete zkusit přidat karty sfér i k vašim normálním balíčkům.
Věřím, že si s Planechase decky užijete spoustu zábavy, protože o tu jde při hraní Planar Magicu především. Night of the Ninja si můžete zakoupit u našeho partnerského eshopu Veselý drak.
Těším se na viděnou u poslední recenze na bílozelený Planechase deck jménem Savage Auras.

AdamF

Komentáře
Nyní zde nejsou žádné kometáře. Buďte první!
Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí