sobota 27. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

úterý 12. června 2012
Recenze Planechase 2012: Savage Auras
Autor: AdamF @ 10:00 :: 3861 Přečtení :: 1 Komentáře :: :: Recenze
 

Vážení čtenáři Magic-Guru,

v září 2009 vyšel produkt jménem Planechase, který hráčům umožňoval zahrát si svou oblíbenou hru zcela novým způsobem. Do hry se dostala možnost sféroportace, která je vyjímečnou vlastností sférochodců.
Každý ze čtyř Planechase balíčků obsahoval šedesátikaretní předkonstruovaný deck a desetikaretní planární deck oversized karet jednotlivých sfér, které symbolizovaly různá místa v Mnohovesmíru.
Planechase 2012 Edition je vylepšeným pokračováním.

 

 

Co se změnilo?

Čtyři balíčky pojmenované Chaos Reigns, Night of the Ninja, Primordial Hunger a Savage Auras obsahují zcela nové karty – celkem jich zde najdete 21. Mezi nimi nechybí několik nových mytických legendárních bytostí, které mají šanci ujmout se i jako Commandeři. Všechny tyto karty jsou legální na Eternal formátech.


Na dalších obsažených kusovkách se Wizards rozhodli nešetřit a najdeme zde množství reprintů vzácných karet.

 

Kromě zcela nových karet sfér Wizards vymysleli úplně nový typ karty – fenomén. Každý planární deck nyní obsahuje osm sfér a dva fenomény.
 


Co je to Planechase?

Planechase je způsob, jak hrát jakýkoliv formát zcela novým stylem. Formát jménem Planar Magic je určen pro hraní ve více hráčích, ale lze použít i v duelech. Jedná se o casual variantu hry a během ní a vaši protihráči vyrazíte na procházku celým Multivesmírem.
Každý svět, který navštívíte, bude reprezentovaný oversized kartou sféry. Každá sféra je něčím unikátní a záleží jen na vás, jak dokážete jejich speciálních schopností využít. Navíc není vůbec jisté, jak dlouho na dané sféře setrváte.


Planar Magic je tedy nejvhodnější pro tři až šest hráčů s tím, že každý může útočit na každého. Každý hráč potřebuje šedesátikaretní balíček (takový, jaký je obsažen v Planechase 2012 předkonstruovaných produktech) a desetikaretní planární balíček (který je překvapivě taky součástí Planechase 2012 produktů). Sférový balíček je zamíchán a oddělen od hracího balíčku, během hry se na něj nemůžete dívat a přemíchávat jej.

 

Nutností pro hraní Planar Magicu je sférová kostka, která je také součástí těchto produktů. Sférová kostka má šest stran, čtyři strany jsou zcela prázdné. Pátá na sobě nese symbol sférochodce. Šestá na sobě má symbol chaosu, který vypadá takto:

 

Kromě sférové kostky hra probíhá zcela normálně jako jiný magicový zápas s nezměněnými pravidly pro vítězství.

Nyní už vítě vše důležité a můžeme se podívat na karty sfér. Na začátku celé hry se určí začínající hráč, hráči si líznou karty, popřípadě zmulliganují. Než začne první kolo, první hráč otočí vrchní kartu svého sférochové balíčku.


Karty sfér jsou magicové karty, tím pádem mají jméno, typ, podtyp a alespoň dvě schopnosti. Obrázky na sférách jsou horizontálně orientované. O sférách platí tři pravidla:
1)
V každé chvíli hry je vyložená pouze jedna karta sféry. Nachází se v zóně command zone a její efekt platí po celou dobu, co je vyložená.
2)
Karty sfér nejsou na bojišti, nejsou to permanenty a nic je nemůže zničit či jinak ovlivnit.
3)
Kartu sféry kontroluje vždy ten hráč, jehož kolo zrovna probíhá.

 

Sféry jsou příliš rozsáhlé světy na to, aby šly umístit na jednu jedinou kartu. Proto každá sféra znázorňuje jen část určitého světa.
Sféry mají svůj typ (Plane) a podtyp, kterým je vždy název celé sféry. Mezi podtypy najdete známé světy jako Zendikar, Ravnica, Alara či Mirrodin, ale i sféry, které jste ještě nenavštívili – Moag. Napravo od podtypu najdete symbol rozšíření Planechase, všem sférám byla přisouzena common rarita.

 

Každá sféra má dvě schopnosti. První je statická a platí po celou dobu, po kterou se nachází v command zóně. Druhá schopnost, tzv. chaotická, se spustí jen tehdy, pokud na sférové kostce symbol chaosu.

Kostkou můžete hodit během svého tahu ve chvíli, kdy je možno hrát sorcery. První hod je zdarma, druhý za jednu bezbarvou manu, třetí za dvě bezbarvé many a tak dále.
 


Hod může mít trojí výsledek:
1) Prázdná strana znamená, že se nic neděje.
2) Padne-li symbol chaosu, vyhodnotí se chaotická schopnost.
3) Padne-li symbol sférochodce, nastává přesun na jinou sféru. Vlastník současné sféry si ji položí na spodek svého planárního balíčku a vy otočíte vrchní kartu svého planárního balíčku.


Teď už jste obeznámeni s pravidly Planar Magicu a můžeme se podívat na čtvrtý a poslední z Planechase 2012 balíčků – Savage Auras.

 

Savage Auras

Bílozelený Planechase balíček Savage Auras má jeden cíl – přinést na výsluní aury. Na jiných formátech totiž mají problémy s prosazením a tak jim Wizards vytvořili balíček šitý na míru, který ukazuje všechny kladné stránky aur – a k tomu kromě řady bytostí slouží i vracející se mechanika Totem armor.
V první části recenze najdete nové karty, následuje planární knihovna a zbytek balíčku.

 

Mechanika Totem armor

Tato mechanika se objevila pouze v edici Rise of the Eldrazi, vyskytuje se pouze na aurách a karty s touto mechanikou se nazývají „umbry“. Název mechaniky se do češtiny překládá jako „totemové brnění“.

Definice mechaniky Totem armor zní: Když by měla bytost očarovaná touto aurou zničena, odstraň z ní veškeré zranění a znič tuto auru.

Když hrajete obyčejnou auru na bytost a oponent vám tuto bytost zabije, ztratí dvě karty ze jednu soupeřu a to vás uvádí do karetní nevýhody. Totem armor tento problém řeší: namísto ztráty bytosti ztratíte pouze auru.
 

Decklist

Savage Auras WotC
Main Deck Sféry a fenomény
Forest
Graypelt Refuge
Krosan Verge
Plains
Selesnya Sanctuary
Terramorphic Expanse
Vitu-Ghazi, the City-Tree
Armored Griffin
Aura Gnarlid
Auramancer
Auratouched Mage
Bramble Elemental
Celestial Ancient
Dowsing Shaman
Dreampod Druid
Elderwood Scion
Kor Spiritdancer
Krond the Dawn-Clad
Lumberknot
Silhana Ledgewalker
Thran Golem
2 Boar Umbra

Cage of Hands
Felidar Umbra
Fractured Powerstone
Ghostly Prison
Hyena Umbra
Indrik Umbra
Mammoth Umbra
Pollenbright Wings
Predatory Urge
Quiet Disrepair
Rancor
Sigil of the Empty Throne
Snake Umbra
Spirit Mantle
Three Dreams
Zendikar - Akoum
Kephalai - Aretopolis
Kolbahan - Astral Arena
Belenon - Edge of Malacol
Fabacin - Grove of the Dreampods
Innistrad - Kessig
Shandalar - Onakke Catacomb
Dominaria - Talon Gates
PHENOMENON - Chaotic Æther
PHENOMENON - Planewide Disaster

Nové karty

Krond the Dawn-Clad je jedna z manově nejnáročnějších legendárních bytostí vůbec, předčí ho snad jen Progenitus. Abyste mohli Kronda vyložit, musíte zaplatit GGGWWW. Krond má dvě keywordová schopnosti: flying a vigilance, jeho síla a odolnost jsou 6/6. Druhá schopnost říká, že kdykoliv Krond útočí a je-li očarován, vypovíte ze hry cílový permanent. Tato schopnost tedy působí jako kombinace Archon of Justice a podtéma „očarování“ z Ravnicy.

V rámci Commander formátu má Krond v rámci soutěže o nejlepšího generála, který vyžaduje aury, konkurenty: Urila a Brunu. Pokud dokážete Kronda očarovat, bude z něj opravdu zajímavá bytost. Bez něj je to ale nudná létající příšera, navíc s opravdu, ale opravdu problémovým manacostem.
Krond je protivníkem čarodějky Vely, zatímco on představuje den, Vela ztělesňuje noc. Řekl bych, že co se herních kvalit týče, tak má Vela určitě navrch. Oba dva mají ale krásný art a je velká škoda, že je nikdy neuvidíme ve foilu.


 

Aury jsou považovány za nejhorší a nejméně oblíbený karetní typ. Wizards se je snaží všemožně zpopularizovat – Uril, Krond, Bruna. Elderwood Scion je 4/4 Elemental za 3GW. Pro každou ze svých barev má jednu schopnost: zelený trample a bílý lifelink. Kouzla, kterými cílujete Elderwood Sciona, stojí 2 many méně na seslání. Naopak kouzla oponentů, která by cílovala Elderwood Sciona, stojí o 2 many na seslání více.

Je tedy vidět, že Scion chce být očarovaný aurou a zároveň se brání ničení soupeře. A i kdyby si snad Elderwood Scion cestu na jiné formáty nenašel, jedno se mu upřít nedá: má krásný obrázek a flavortext: Druidové věří, že všechen život začíná v jeho srdci a končí pod jeho kopyty.

 

Felidar Umbra je další ze série Umber edice Rise of the Eldrazi. Za 1W získáte auru, která očarované bytosti propůjčí lifelink. To ale není všechno, tato bytost získá také lifelink, Totem armor (to znamená, že kdyby měla být zničena, namísto toho zničíte tuto auru) a schopnost 1W: Připoj Felidar Umbra na bytost pod tvou kontrolou. Poslední schopnost vám tedy dovolí instatně auru přehazovat mezi vašimi bytostmi, celá karta působí jako aura s equip costem.

Dočkáváme se i rare aury s Totem armor, její jméno je Indrik Umbra. Za 4WG získáte aura, která očarované bytost propůjčí bonus +4/+4, first strike a všechny bytosti, které ji mohou blokovat, tak musí učinit. V kombinaci s Krondem tak získáte 10/10 flying, first strike, vigilance bytost, která při útoku vypoví ze hry permanent a poté většinou zabije celou soupeřovu armádu.

Ano, aury jsou nebezpečný permanent na hraní – ale s Indrik Umbrou, která má navíc Totem armor, bych zvážil jejich hraní riskovat.


 

Přítomnost aur pomůže Dreampod Druidovi zásobit vás malými tokeny. Za 1G získáte 2/2 Humana, který vám v každém upkeepu (tedy nejen vašem), pokud je očarovaný, přivolá do hry 1/1 Saproling tokena. Obzvláště v multiplayer hře vás dokáže zásobit velkým množstvím malých tokenů, například při pěti hráčích bude Dreampod Druid skvělou kartou. V duelu ale tak zajímavý nebude.

 

Součástí každého předkonstruovaného Planechase decku a každého Planechase decku, který bude někdo hrát, je artefakt Fractured Powerstone. Jediná nová common karta je navržena speciálně pro formát Planar Magicu. Na vyvolání stojí dvě bezbarvé many, za tapnutí vám jednu bezbarvou manu přidá. Za tapnutí vám také dovolí hodit si planární kostkou.
Důležitá informace: hody uskutečněné přes Powerstone se nezapočítávají do hodů pro běžné házení planární kostkou!

Celkově bych kartu přirovnal s Command Tower. Na svém formátu hvězdy, kdekoliv jinde naprostý odpad.

 

Sféry a fenomény

Slibovanou sférou z Shandalar je Onakke Catacomb. Právě odsud získala Liliana řetízkový závoj, mocný artefakt, kterým proklela Garruka a zabila démona Griselbranda. Ale zpátky ke kartě z herního hlediska. Statickou schopností se všechny bytosti stanou černými a získají deathtouch. Všechny bytosti se nyní mohou pozabíjet. Chaosová schopnost vašim bytostem přidá bonus +1/+0 a first strike do konce kola, aby se mohly vydat na útok a díky first striku nepadly v souboji s deathtouch bytostmi oponentů.

 

Znovu navštíme také Zendikar, přesněji jeho část zvanou Akoum. Statická schopnost zní takto: hráči mohou hrát karty enchantmentů, jako kdyby měly flash. Sféra tedy přesně vyhovuje vaší strategii a mnohým oponetům, kteří mnohdy nehrají žádné enchatnemnty nebo aury, nepomohou. Chaosová schopnost, která více přípomíná Akoum tak, jak jej známe z příběhu, zní: Znič cílovou bytost, která není očarována. Vy budete moct zničit téměř libovolnou bytost, zatímco oponenti díky vaším aurám vaše bytosti nezničí.
 

 

Další sférou v pořadí je Talon Gates, která vám hned po sféroportaci a také kdykoliv, kdy je možno hrát sorcery umožní vypovědět ze své ruky kartu s X časovými žetony na ní, kde X je její mana cost. Tato karta získává suspend. To znamená, že na začátku svého upkeepu z onoho permanentu odstraníte jeden žeton a pokud to byl žeton poslední, zahrajete vypovězenou kartu bez placení mana costu.

A chaosové schopnost? Pokud hodíte symbol chaosu, odstraníte z každé takto vámi vypovězené karty dva časové žetony.

Talon Gates vám tedy umožní vypovědět celou ruku s tím, že za několik kol ji postupně zahrajete zdarma. Chaosové schopnost vás urychlí. Možnosti suspendovat své karty nepochybně využijí i soupeři, protože se jedná o sféru, kterou využijí snad všechny typy decků.
 


Astral Arena
je sféra, která schopností připomíná Silent Arbitera. Běham každého útoku může útočit maximálně jedna bytost a blokovat maximálně jedna bytost. Všechny souboje se tedy budou odehrávat stylem “jeden na jednoho”. Pokud hodíte symbol chaosu, Astral Arena udělí 2 zranění všem bytostem.

Zatím neznámá sféra Fabacin má v Planechase Plane kartu jménem Grove of the Dreampods. Statická schopnost je identická se schopností karty Oath of Druids, chaotická schopnost je totožná s kartou Zombify.
Když sféroportujete na tuto sféru a na začátku upkeepu, odhalíte vrchní karty karty své knihovny, dokud neodhalíte kartu bytosti. Tuto bytost položíte na bojiště, zbytek dáte na spodek knihovny.

Chaotická schopnost vám vrátí z hrobu kartu bytosti na bojiště.
Obě dvě schopnosti jsou velmi silné, okamžitě po sféroportaci získáte bytost. Chaotická schopnost vyžaduje mít karty bytostí ve hřbitově. Celkově jde ale o velmi silnou sféru.

 


Aretopolis je štědrou sférou. Když na ni sféroportujete a v každém upkeepu na ní položíte žeton svitku, poté získáte tolik životů, kolik je na Aretopolis listovních žetonů. Obzvláště v multiplayeru se na Aretopolis žetony rychle nastřádají.
Chaosová schopnost položí na Aretopolis další žeton a nechá vás líznout tolik karet, kolik je na ní žetonů.
Aretopolis je sférou, kterou se možná nechce opustit a šlo by donekonečna lízat karty a získávat životy, Wizards proto opatřili Aretopolis další schopností: ve chvíli, kdy je na ní deset nebo více žetonů svitku, sféroportujete se.
 

Edge of Malacol je částí Belenonu a jedná se o velmi originální sféru. Pokud by se ve vašem untap stepu měla odtapnout bytost, místo toho ji necháte tapnutou a položíte na ni dva +1/+1 žetony.
Chaosová schopnost je zcela logická: odtapnete všechny vaše bytosti.
 


A procházku po sférách zakončíme v Kessigu, části Innistradu. Tato část je pokryta hustými, temnými lesy, ve kterých se toulají vlkodlaci, duchové a jiná nadpřirozená monstra. Z Kessigu se neustále ozývá vytí, stromy mají zkroucené kmeny, vše je zahaleno mlhou a listy stromů hrají všemi barvami. V noci za svitu měsíce všechny barvy vyblednou a jediným zdrojem světla jsou svítící oči zvířat...

A schopnost sféry skutečně odpovídá své pověsti – všechny bytosti jsou zde bezbranné, ovšem až na vlkodlaky. Statická schopnost říká, že všechno zranění, které by měly udělit non-Werewolf bytosti, je vypreventováno. Pokud hodíte symbol chaosu, tak se cílová bytost stane vlkodlakem, získá bonus +2/+2 a trample do konce kola.
 

 

Efekt fenoménu Planewide Disaster je přesnou kopií Day of Judgmentu. Poté, co na něj sféroportujete, zničíte všechny bytosti. Planewide Disaster je tedy opravdu silným fenoménem, sklidíte celé bojiště a pokud nekontrolujete žádnou bytost a oponenti ano, získáte výhodu.
Po zničení všech bytostí vrátíte Planewide Disaster na spodek své planární knihovny a odhalíte vrchní kartu planární knihovny. Proč je Planewide Disaster tak dobrým fenoménem ve vašem balíčku? No protože zničí všechny bytost.. kromě těch, které na sobě mají auru s Totem armor!
 

 

Když se chcete sféroportovat nebo spustit chaosovou schopnost, jaká je pravděpodobnost, že hodíte planární kostkou správně? Pro sféroportaci je to 1:6, pro chaos 1:6 a obecná pravděpodobnost, že se něco stane je 1:3. Fenomén Chaotic Æther upravuje tuto pravděpodobnost na 5:6, že hodíte symbol chaosu a na 1:6, že sféroportujete. Každý hod ale bude mít efekt. Nejlépe se bude tento fenomén kombinovat s Kessigem, Talon Gates, Grove of the Dreampods a Akoumem.

Všechny prázdné strany planární kostky získávají symbol chaosu a vy tedy můžete podle vašich manových možností opakovaně házet kostkou a získávat chaotické efekty. Kostka zůstává takto upravena pouze do doby, než některý z hráčů nesféroportuje na další sféru.

 

Karty spolupracující s aurami

Vzácný reprint Kor Spiritdancera (původně Rise of the Eldrazi) vás odměňuje za hraní aura karet. Za každou auru k němu připojenou tato 0/2 za 1W získá +2/+2 a kdykoliv hrajete auru, líznete si kartu. Získáváte tedy posilující se bytost a karetní výhodu.

Další bytost, Celestial Ancient, je reprint z Guildpactu. Tento 3/3 letec za 3WW posílí každou (tedy I sám sebe) vaši bytost o +1/+1 žeton, kdykoliv zahrajete enchantment. Spolu s velkým množstvím aur tvoří Celestial Ancient nebezpečnou kombinaci.

Pro zajištění dostatku aur je zde karta Three Dreams, pětimanové bílé sorcery, které vám v knihovně najde tři aury s různými jmény a dá vám je do ruky. Nejčastějším cílem bude Indrik Umbra, Predatory Urge či Felidar Umbra.
 

 

Aura Gnarlid je 2/2 bytost za 2G, která získá +1/+1 za každý bonus za každou auru na bojišti, tedy i za aury, které kontrolují vaši oponenti a za aury připojené k jiným bytostem. Navíc ho mohou blokovat bytosti, které jsou stejně silné nebo silnější než on. Auramancer, 2/2 za 2W, vám při příchodu do hry vrátí kartu enchantmentu z vašeho hřbitova na ruku. Normálně se Auramancer moc nehraje, tedy vám ale může vrátit zajímavé karty. Stejného efektu můžete využívat opakovaně díky Dowsing Shamanovi, 3/4 bytosti za 4G, která vám za zaplacení 2G a tapnutí vrátí cílový enchantment z vašeho hřbitova do ruky. Bramble Elemental, 4/4 za 3GG, si k sobě přivolá dva 1/1 tokeny kdykoliv k němu někdo připojí auru. Thran Golem je artefaktová 3/3 bytost za pět man, která získá +2/+2, flying, trample a flying, pokud ji očarujete.


Auratouched Mage, který je pouhá 3/3 za 5W, si hned po příchodu do hry vyhledá auru ve vašem balíčku, které ho může očarovat a připojí ji k sobě. Kdyby mezitím opustil bojiště (kdyby je soupeř hned po příchodu zabil Doom Bladem), tak si ji místo toho onu auru dáte do ruky. Ačkoliv je Auratouched Mage poměrně drahý, dokáže se očarovat stejně drahou aurou zadarmo. Obzvláště zajímavý bude s Indrik Umbrou.

 

S vašimi enchantmenty, ať už aurami či normálními, spolupracuje i enchantment Sigil of the Empty Throne (původně z Confluxu). Kdykoliv zahrajete kartu enchantmentu, položíte si do hry 4/4 letce s typem Angel. Jediným problémem je mana cost – 3WW. Enchantment tedy přijde do hry poměrně pozdě, ale jelikož se nejedná o Constructed, ale o Casual formát, určitě se neztratí. Pokud aurou očarujete Kor Spiritdancera, stane se z něj 2/4, líznete si kartu a získáte 4/4 letce Anděla. Technická poznámka: token je vytvořen až po položení daného enchantmentu na stack, právě vytvořeného anděla tedy nejde očarovat aurou.

 

Umbry

Součástí je série aur s Totem armor, tak si je pojďme všechny projít. Boar Umbra za 2G očarovanou bytost posílí o +3/+3, Snake Umbra za 2G bonus +1/+1 a “Kdykoliv očarovaná bytost udělí zranění hráči, můžeš líznout kartu”, Hyena Umbra za W dává +1/+1 a first strike a Mammoth Umbra za 4W +3/+3 a vigilanci.

Umbry dokáží poskytnout celou řadu výhod a kromě nich díky totemovému brnění vaše bytosti ochrání před zničením. Je škoda, že Wizards vynechali vzácnou Boar Umbru, to byste do balíčku mohli pro vylepšení přidat.


 

Další aury

Jako první tedy máme reprint z Ravnicy Pollenbright Wings. Očarovaná bytost získá za 4GW flying a schopnost, že kdykoliv udělí bojové zranění protihráči, položíte si do hry tolik 1/1 tokenů Saprolingů.
Bohužel, aura nemá natolik výrazný efekt, aby se nám chtělo za ní zaplatit šest man. Navíc máme po ruce třeba novou Indrik Umbru. A nebo si místo ní zahrajte nějakou bytost.

 

Aurou Quiet Disrepair za 1G budete chtít očarovat spíše soupeřův permanent, kterým ale může být pouze artefakt nebo enchantment. V každém vašem upkeepu poté máte možnost vybrat si: buď zničíte očarovaný permanent, nebo získáte 2 životy.

Rancor
je cennou aurou, její hodnota se pohybuje okolo 70 korun. Stojí pouhé G a očarovaná bytost získá +2/+0 a trample a až tato bytost zemře, vrátíte si Rancor zpátky na ruku. Tato aura je zaměřená na protlačení zranění do soupeře. Spirit Mantle, aura za 1W, očarované bytosti poskytne +1/+1 a protekci před bytostmi (bytosti ji tedy nemohou zranit, blokovat a cílovat). Nejlepší bude Spirit Mantle použít na bytost s hexproof, které se soupeř poté bude zbavovat velmi obtížně.

 

Další aura má vzácnou raritu, je jí Predatory Urge ze Zendikaru. Za 3G očarovaná bytost získá schopnost “T: Tato bytost udělí zranění rovné své síle cílové bytosti. Ona bytost udělí zranění rovné své síle do této bytosti.” S velkými bytostmi tak můžete postupně pozabíjet soupeřovu armádu, nejvíce se Predatory Urge uplatní s Krondem, kterému tak poskytne speciální schopnost při útoku. Krond má navíc vigilanci, takže nejdříve může zaútočit a exilovat jeden permanent a poté přes Predatory Urge zabít další bytost.

 

Cage of Hands je opět aura pro soupeřovy bytosti. Stojí 2W a očarovaná bytost nemůže útočit ani blokovat. Pokud soupeř vyloží silnější bytost, můžete zaplatit 1W a vrátit si Cage of Hands na ruku.

 

Manová základna

9 Forestů a 8 Plains doplňuje zendikarový uncommon dual-land Graypelt Refuge a ravnická Selesnya Sanctuary. Krosan Vega je země, která přijde tapnutá, umí přidávat bezbarvou manu a za dvě many a obětování vám dokáže najít Plains nebo Forest a tuto zemi vám položí na bojiště tapnutou. Nevidím důvod, proč místo ní nehrát další Terramorphic Expanse.

Najdeme zde i jeden ravnický ability-land Vitu-Ghazi, the City Tree, který umí přidávat bezbarvou manu a za 2GW vám vytvoří 1/1 Saproling tokena.

 

 

Další karty

Cenným uncommonem je Ghostly Prison, které zde vychází s FNM artem. Na obchodě má hodnotu cca 70 korun. Ghostly Prison stojí 2W na vyložení a říká, že bytosti na vás nemohou útočit, pokud jejich kontroloři nezaplatí 2 many za každou útočící bytost. Tím pádem dáváte oponentům na výběr, zda na vás budou útočit, nebo jestli budou hrát spelly.

Silhana Ledgewalker je 1/1 hexproof bytost za 1G, kterou mohou blokovat pouze letci. S nějakou pěknou aurou z ní bude nepříjemná bytost. Pokud ji dokážete očarovat aurou s totem armor, tak je téměř nezničitelná a vyhraje vám hru. Větší hexproof bytostí je Lumberknot z Innistrad, 1/1 za 2GG, která získá +1/+1 žeton, kdykoliv zemře jiná bytost. V multiplayer hře bytosti umírají často, takže Lumberknot rychle zesílí. Rozhodně jej nevyužívejte pro nevýhodné blokování.

  


Armored Griffin se vrací s zcela novým artem. Jedná se o 2/3 letce s vigilancí za 3W. Není to žádný extra kousek, ale vigilance z něj dělá nejen útočnou a obrannou bytost zároveň, ale také skvělý cíl pro Predatory Urge.

 

Co řící k Planechase balíčku Savage Auras závěrem? Pokud jste někdy snili o balíčku postaveném okolo aur, který využívá aury z historie Magicu a zároveň přináší bytosti, které se na aury specializují, Wizards pro vás nemohli navrhnout lepší produkt. Na žádném jiném formátu si balíček s tolika aurami nezahrajete.
Planar Magic navíc můžete hrát ve spojení s jakýmkoliv jiným formátem. Krond the Dawn-Clad může být zajímavým “build-aroun” Commanderem.
Nebo můžete vymyslet vlastní Planechase deck a použít k němu přiložené sféry a fenomény. Ať už Planechase využijete jakkoliv, nezapomeňte se u toho bavit, protože to je hlavním účelem tohoto formátu.

 

Děkuji za pozornost, to je ode mě k novým Planechase balíčkům vše. Savage Auras si můžete objednat u našeho partnerského e-shopu Veselý drak.

 

Uvidíme se u rozboru Intro Packů edice Magic 2013!

 

AdamF

Komentáře
Autor: Travič @ pondělí 26. listopadu 2012 23:36
Tenhle balíček jsem si koupil, přidal k němu modrou, co nejvíc bytostí s exalted a ejhle, máme tu dokonalý commander balíček. Na vhodného commandera je tu pět v podstatě rovnocenných tříbarevných kandidátů. Nádhera. Klape to a to tam mám v podstatě jen tři typy karet: hera, aury a "exalted". Ještě pár artefaktů (mečů, helem, štítů) herovi jako dárek, a už je z MTG skoro RPG... ;o)

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí