středa 8. května 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

středa 24. dubna 2013
Top10: Return to Ravnica
Autor: Aggrokumano @ 3:10 :: 3772 Přečtení :: 2 Komentáře :: :: Standard
 


Vítejte u mého dalšího článku na magic-guru. Dnes to bude trošku se zpožděním o Return to Ravnica. Když se podívám, tak článek jsem rozepsal 2. března, ale bohužel nebyl čas ho dokončit.

Asi to znáte, člověk má spoustu nápadů o tom, co bychtěl napsat, ale většinou to končí tak, že když je občas chvilka volna, tak si jde raději někam zahrát anebo se věnuje jiným aktivitám... 

Můžu říci, že v současné době mám rozdělanou velkou sérii článků o EDH, další dva články ze série Top10, pak speciální videosérii a v současnosti pracuji na rozboru Dragon's Maze. Bohužel ale nemůžu říci, kdy stihnu všechno dodělat a publikovat :( Rád bych však do pátku stihnul rozbor Dragon's Maze, aby byl co nejaktuálnější. Toliko k mým plánům a teď pojďme k žebříčku RTR:
 
10. Cyklus Charmů

 
Původně jsem chtěl vybrat jenom jeden, ale nakonec jsem se rozhodl pro celý cyklus, jelikož každý charm má své specifické využití a těžko určit, který z nich je nejlepší.
 
Na standardu se určitě nejvíce hraje Azorius Charm, což je výborná karta ve všech kontrolech, ale i tempo decích, jelikož skvěle obrací tempo hry v náš prospěch.
 
Též hojně využívaný na standardu je Selesnya Charm, hlavně v Naye a Selesnya Aggru. Jako posilování je skvělý se Silverblade Paladinem a sem tam s ním exilnete nějakého pašíka.
 
V sidu různých balíků se pak hrají Rakdos Charm a Golgari Charm. Rakdos Charm se na standard hodí proti Reanimátoru a na modern proti tokenům či proti Splinter Twinu. Golgari Charm se hraje většinou proti Oblivion Ringům či Detention Spherám, ale viděl jsem ho i na legacy v sidu BUG kontrolu.
 
Izzet Charm se pak hraje většinou v UR kombodecích, jako je například Splinter Twin. Viděl jsem ho i na legacy v RUG Delverovi, kde může být velmi zajímavý, zejména vypečené je instatní získání tresholdu pro Nimble Mongoosu.
 
9. Pack Rat

 
Doposud se nestalo, aby se do nějakého žebříčku dostala karta, která se nehraje na constructed, ale pouze na limited. Pack Rat ale byly na limited prostě tolik brutální, že si zde místo zaslouží.
 
Pokud soupeř zahrál ve druhém kole Pack Rat a my jsme neměli removal, tak jsme mu mohli rovnou pogratulovat k výhře, tak brutální byly…
 
Také je třeba zmínit vtipnou historku, kdy někdo poslal wizardům stížnost na prohru ve finále PTQ kvůli tomu, že jeho oponent zahrál ve druhém kole krysy. Wizardi se mu poté omluvili a vrátili mu vstupné :)

 
8. Loxodon Smiter
 

 
Jedna z nejlepších agresivních bytostí, která kdy byla vydána! Start druhé kolo slon přes Arbor Elfa nebo Avacyn’s Pilgrima mnohé soupeře zaskočí, obzvláště pak jiná aggra (Gruul Aggro, Naya Blitz, Rakdos), pro která je bytost s obranou 4 docela problém, jelikož je odradí od útočení a Searing Spear ho nezabije.
 
Pokud pak sloníka spárujeme se Silverblade Paladinem, nebo mu dáme Rancor, pak bude mít soupeř velké problémy.
 
Sloník je překvapivě dobrý i na modernu, jelikož se tam hojně hraje Liliana of theVeil a co je lepšího, než do soupeřovy Lilčy „zahodit“ slona. Obzvláště vypečené je to s Fauna Shamanem, kdy si slona můžeme v reakci najít ;)
A samozřejmě pokud máte rádi aggra, tak není nic lepšího, než potěšit kontrolního hráče, který si nechává volnou manu na kántr, tímhle roztomilým sloníkem.
 
7. Angel of Serenity
 

 
Jedna z nejsilnějších bytostí na standard, výborná do midrange a kontrolů. Obzvláště nepříjemná je v kombinaci s Thragtuskem, kterého za pomocí dvou andělů můžeme protáčet do nekonečna. Většinou ale stačí prostě exilnout tři soupeřovy bytosti a získané tempo už by mělo stačit k výhře.
 
Samostatnou kapitolou je pak reanimátor, kde ho můžeme přes Unburial Rites dostat do hry i ve čtvrtém kole (přes Sovičku dokonce i ve třetím), což je naprosto devastující pro všechny aggro decky (Fritka, Zombies, Naya Aggro).
 
Já osobně ho mám rád i jako sidovku v Human Reanimatoru, kde ho můžeme zahrát přes Cavernu, čímž bychom měli soupeře pěkně zaskočit. A v mirroru pak můžeme soupeři vyexilovat potřebné části komba z hrobu.
 
6. Supreme Verdict
 

 
Nový „wrath“ efekt, který se hraje na všech formátech, legacy nevyjímaje!
 
Na standardu je to jasná volba. Jedinou kartou, která Verdictu konkuruje je Terminus, ale bez přítomnosti karet jako Ponder či Brainstorm vše hovoří ve prospěch Verdictu.
 
Na první pohled poskytuje zřetelnou výhodu i v matchupu dvou kontrolních decků (například Esper proti UWR Midrangi), kdy máme jistotu, že soupeři všechno zabijeme a on nám to nezkántruje (z tohoto důvodu mám Verdict rád i v jednokarťáku).
 
Co se týče modernu, tak tam se UW kontroly moc nehrají, ale pokud se pro ně někdo rozhodne, pak většinou volí právě Verdict. I když třeba balíky s Gifts Ungiven ze zjevných důvodů většinou hrají od každých „vrat“ jedny.
 
Proč je ale Supreme Verdict dobrý dokonce i na legacy? Ze dvou důvodů – A) Nejde zkántrovat, takže je výborný proti deckům jako je RUG Delver nebo BUG Tempo a B) jde exilnout do Force of Will, což žádná jiná vrata neumí. A na navíc - na legacy se nehrají žádné bytosti s regenerací (snad jenom výjimečně Thrun), takže tahle nevýhoda oproti klasickým vratům je zcela irelevantní…
 
5. Rest in Peace (RIP)
 

 
Další z mnoha exilování hrobu, jenže zrovna tohle se hraje na všech formátech ze všech nejvíce.
 
Na standardu se hojně hraje z pochopitelných důvodů – Junk Reanimátor nebo Human Reanimator jsou velmi silné decky a je potřeba na ně být připraven.
 
Kromě toho můžeme RIP použít třeba i v Naye proti zombákům (poradí si s Gravecrawlerem a Messengerem), nebo proti deckům se Snapcastery.
 
Já osobně mám rád RIP i jako sidovku na Modernu – vypořádá se s Deathrite Shamanem, Tarmogoyfem, Kitchen Finksy, nebo s Life from the Loam (a dredgem obecně) a to vše už ve druhém kole!
 
Nejširší využití na (překvapivě) našel Rest in Peace na Legacy. Na první pohled to asi mnoho hráčů nenapadlo, ale kromě účinné zbraně na graveyard strategie je RIP i účinné kombo s Helm of Obedience (stačí za použít Helmu za jednu manu a soupeři exilneme celý deck a nepomůže mu ani Emrakul :) )!
Oba kousky komba lze najít pomocí Enlightened Tutoru, což celému kombu dodává potřebnou stabilitu. Kromě toho pak tvoří R.I.P. i další kombo a to s Energy Fieldem.
 
4. Abrupt Decay
 

 
Jedno z nejlepších ničení všech dob! Je velmi všestranné, ničí s instatní rychlostí a hlavně nejde zkántrovat.
 
Na standardu je ideální sidovkou na Boros Reckonera a na aggra všeobecně. Na modernu je to ještě lepší, ničí Tarmogoyfa, Lilianu, Deathrite Shamana, Cranial Plating, Honor of the Pure
 
Podobné je to i na legacy, kde je Decay o to víc lepší, že je tu plno kántrování jako Force of Will, Daze či Spell Pierce, kterým se vysmívá. Extra vypečený je pak v souboji s Counterbalancí.
 
Prostě pocit jistoty, že Váš removal soupeř nemůže zkántrovat, je k nezaplacení.
 
3. Shocklandy
 

 
Základní kámen současného standardu a zároveň možnost pro hráče modernu si levně sehnat ravnicové „shocklandy“.
 
Samozřejmě, že větší výhodu mají decky s Farseekem, které se kromě manového urychlení mohou i manově stabilizovat. Můžou se tak hrát i různé čtyřbarvy, nebo dokonce pětibarvy (k tomu navíc pomáhá i Chromatic Lantern).
 
Před příchodem Gatecrashe byly také zvýhodněny decky, kterým vyšly dva duály (např. Jund měl Overgrown Tombu a Blood Cryptu, kdyžto Naya pouze Temple Garden).
 
2. Sphinx's Revelation
 

Když tahle karta vyšla, prodávala se zhruba za 100Kč a moc se nehrála…  První SCG Open s RTR vyhrál Todd Anderson s UWR kontrolem, ve kterém Revelace vůbec nehrál!
 
Postupem času se ale Revelace začala hrát a zjistilo se, že nebude „úplně nejhorší“ a dnes je to základ všech dvojkových decků s modrou.
 
Troufnu si říct, že je to možná nejlepší karta pro kontrol, od dob Counterspellu či Morphlingu! Splňuje úplně všechno, co kontrol potřebuje – líže karty, přidává životy a hlavně, je to instant.
 
Malá odbočka: Často ale vidím, a to hlavně u méně zkušených hráčů, že se až moc upínají k tomu, že se instanty musí hrát na konci soupeřova kola. Většinou to je samozřejmě ideální, ale mnohdy je správné zahrát Revelaci ve svém kole za dva či za tři, pokud nám hrozí, že missneme landdrop (že v daném kole vyložíme zemi), což je v kontrolu velice nežádoucí.
 
Revelace se hraje dokonce i na modernu, hlavně v kontrolech, které disponují kartami jako Gifts Ungiven a Mystical Teachings.
 
A samozřejmě je to parádní karta do všech jednokarťáků v této barevné kombinaci (EDH Geist of Saint Traft, Grand Arbiter Augustin IV, Jenara, Asura of War, či Rafiq of the Many).
 
1. Deathrite Shaman
 

 
O vítězi nebylo od začátku pochyb… Takhle všestranná bytost tu nebyla od dob Morphlingu.
 
Je vynikající na všech formátech – i na standardu proti Junku Reanimatoru, Snapcasterovi, Gravecrawlerovi a obecně proti bytostem s undyingem.
 
Naprostou allstar je Šaman na modernu a legacy. Jelikož tu jsou přítomny fetch landy, tak funguje jako značně upgreadovaný Birds of Paradise.
Proti aggrům přidává životy, kontrolům zase životy ubírá (často dá Šaman položený v prvním kole i přes deset damage!), dredgi či reanimátoru znepříjemňuje život. A hlavně má žádaný ceature type – Elf a skvěle tak zapadá i do komboelfů!
 
Máte doma svůj playset? V současné době je jeho cena na Černém Rytíři 489Kč a dolů jen tak nepůjde…

A to je vše k Return to Ravnica. S konstatováním, že příští Top10 bude věnováno Gatecrashi, se s vámi loučím.

Kumano
Komentáře
Autor: JirkaK @ pátek 26. dubna 2013 14:29
FYI:

včera večer šla cena šamana dolů na 419 korun.
Není se čemu divit, je to pořád drahé...

Na TCG marketu není problém koupit playset pod 50 EUR, tedy cca 325Kč, s poštovným tak 350 za kus... Ceny ale začínají na necelých jedenácti eurech, což je dokonce méně než výkupní cena v rytíři.

Autor: milape @ sobota 27. dubna 2013 10:08
Solidní shrnutí, které sice mohlo přijít dříve, ale nevadí :-)
S čím bych troškinku nesouhlasil je umístění Abrupt Decaye. Podle mě po šamanovi 2. nejlepší karta edice, co se hraje a po rotaci bude hrát na všech formátech - na Legacy vymazal v tu dobu hodně rozšířenou Counterbalanci. Relevaci jsem na legačce neviděl vůbec, na modern je to také strašně pomalá karta...po rotaci dopadne stejně Thrun a Primeval Titan = neštěkne po ní pes.
Shaman a Abrupt mají rozhodně potenciál stoupat víc a víc. A řadil bych jej i nad shocklandy, protože u nich jde o reprint.

Ad cena shamana - rytíř je prostě drahý:-) Na MCM se sežene od 10,5 E, běžná cena 12 éček. S poštou není problém se dostat na nějakých 310 korun..

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí