středa 1. května 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

pondělí 11. května 2009
Rozbor dvojkových balíčků - UW Mill
Autor: jean @ 21:18 :: 3654 Přečtení :: 24 Komentáře ::
 
Rozbor dvojkových balíčků - UW Mill
 
 
 
Přehoupli jsme se do období, kdy snad každý z nás má ve škole plno zkoušek a povinností, učíme se na maturu, dolaďujeme známky na vysvědčení nebo těžce dřeme v práci. Nevím jak vy, ale mě to táhne ven – je tam nádherně, slunce svítí, je teplo, prostě pohoda…ale přeci jen bych nezanevřel na svět karetní hry Magic: The Gathering, takže i dnes jsem si pro vás připravil nějaký ten rozbor balíčků na STANDARD. Dnes bych se rád věnoval UW Mill decku. Momentálně se na dvojce můžeme setkat s celomodrou podobou tohoto balíčku (Turbo Grinding) spoléhající především na Sanity Grinding, Traumatize, Twincast nebo Jace Beleren, ale rád bych vám představil již výše zmíněnou bílomodrou verzi. Tento balíček mě zaujal už dávno, když jsem proti němu hrál na Magic Work Stationu (program, díky němuž si můžete složit balíček a prostřednictvím internetu si zahrát třeba s někým z druhého konce světa). V balíčku se hrály mimo jiné i Wrath of God, Cryptic Commandy, Glen Elendra Archmage a Jace Beleren, ale z těchto karet balíček skládat nehodlám – jsou to dle mého názoru nejen pro začátečníka poněkud drahé karty a tak se je pokusím nahradit jinými kousky, i když to nebude zas až tak dobré – bude to o „něco“ méně kvalitní. Zároveň bych chtěl říci, že tento balíček není určen úplným začátečníkům, hráč by měl mít aspoň pár zkušeností, měl by umět správně odhadnout, kdy co a proti čemu hrát, neměl by hrát bezhlavě, ale umět aspoň trochu taktizovat. UW Mill není žádné aggro, ale ryze kontrolní záležitost, dokonce v mém decklistu nenarazíte ani na jednu nestvůru. Nejdříve se mrkneme na jednotlivé karty a po té si představíme strategii tohoto decku.
 
 
Holy Day (7 Kč)
 
Bílý instant za pouhou bílou manu, který předejde všemu „bojovému“ zranění udělenému toto kolo. Laicky řečeno, pokud na vás zaútočí horda nestvůr, nemusíte je vůbec řešit. Stačí zahrát toto kouzlo a ke zranění nedojde – nepříjdete o žádné životy.
 
 
Angelsong (3 Kč)
 
Také instant a způsobí úplně to samé co Holy Day, jen stojí o jednu bezbarvou manu víc, ale má Cycling za dvě bezbarvé, což vám umožní po zaplacení těchto dvou man zahodit Angelsong z ruky (pokud jej třeba nepotřebujete) do hrobu a líznout si kartu jinou.  
 
 
 
A do třetice všeho dobrého tady máme třetí mlhu. Stojí bílou a bezbarvou a kromě již výše zmíněného léčení má schopnost Clash. Každý z hráčů ukáže vrchní kartu balíčku a ten, kdo má větší vyvolávací cenu, vyhrává (NE hru, ale Clash). Pokud jsi vyhrál ty, soupeřovy nestvůry se neodtapnou v následujícím untap stepu soupeře. Ať už vyhraje Clash kdokoli, oba hráči si zvolí, zda si chtějí otočenou kartu na vršku balíčku nechat nebo ji dát naspod knihovny.
 
 
Howling Mine (30 Kč)
 
Za dvě bezbarvé many v tomto balíčku velmi podstatný artefakt. Způsobuje, že každý hráč si líže ve své draw fázi o kartu navíc, pokud je Mine odtapnutá.
 
 
 
Bílé sorcery za 3 bezbarvé a 2 bílé many. Díky němu položíš všechny nestvůry ve hře na spodek knihovny jejich vlastníka. Tato karta by zde měla nahradit Wrath of God, které jsou sice o jednu manu levnější, ale Burial je zase levnější z finančního hlediska. Pokud však disponujete touto kartou, určitě ji do balíčku zařaďte místo Burialu.
 
 
Evacuation (50 Kč)
 
Modrý instant za 3 bezbarvé a 2 modré many. Zbaví vás všech nestvůr, respektive je vrátí do ruky vlastníka. Rovněž dobrý způsob, jak vyčistit stůl a zpomalit hru. Pokud máte Cryptic Command, hrajte raději je a ten 4. vyměňte místo jednoho Boomerangu.
 
 
Boomerang (5 Kč)
 
Za dvě modré instant, který umožní vrátit cílový permanent na ruku vlastníka. Výborně se hodí k vracení nepříjemných nestvůr soupeře, planeswalkerů nebo landů, které přicházejí do hry taplé.
 
 
Millstone (25 Kč)
 
A konečně jsme se dostali k zabijákovi tohoto decku. Ne, nesmějte se, opravdu budete zabíjet tímhle mlýnkem (artefaktem) za 2 bezbarvé many, který za dvě many a tapnutí odemele 2 vrchní karty balíčku cílového hráče do hřbitova. Ano, jak jste správně uhodli, tento balíček zabíjí tím, že soupeře ulížete a odemelete – a to velmi pomalu (ale jistě).
 
 
 
Za 1 bezbarvou a 2 modré instant, který zruší cílové kouzlo a soupeř i ty si líznete kartu.
 
 
Cancel (5 Kč)
 
Za 2 modré a 1 bezbarvou instant, který zruší cílové kouzlo.
 
 
 
Za dvě bílozelené hybridní many zde máme enchant-auru, kterou očarujeme hráče (sebe). A pokud je nějaká karta tohoto hráče položena do hrobu odkudkoli, jde na spodek balíčku. Tato maličkost je zde pro případ, že by hrozilo odemletí sebe sama nebo proti jiným mlýnicím.
 
 
UW Mill Jean
Main Deck Sideboard
4 Holy Day
4 Angelsong
3 Pollen Lullaby
4 Howling Mine
4 Hallowed Burial
3 Evacuation
3 Boomerang
3 Millstone
4 Dream Fracture
3 Cancel
1 Wheel of Sun and Moon
4 Arcane Sanctum
4 Seaside Citadel
9 Island
7 Plains
 
4 Negation
3 Runed Halo
3 Flash Freeze
2 Wheel of Sun and Moon
3 Telemin Performance
 
Složení zemí
 
Hrajeme bílou a modrou, logicky budeme potřebovat i země těchto barev. Nabízí se bílomodré kousačky a filtry, ale ne kždý (stejně jako já) si je může dovolit a proto jsem do balíčku zařadil místo těchto osvědčených zemáků 8 trojbarevných tapovacích zemí z alary – konkrétně Seaside Citadel a Arcane Sanctum doplněné o 7 plání a 9 ostrovů. Manová křivka by měla být pořádku, jen bychom měli dobře načasovat vykládání alarských zemí v kombinaci se základními tak, abychom mohli zahrát to, co v daný okamžik zrovna potřebujeme a aby nás to, pokud možno, nezpomalilo.
 
 
Strategie
 
Asi si říkáte, OMG, co je to za deck? Nemá nestvůry, ani drahé karty. Copak může tento balíček snad uspět mezi kamarády a co teprve na turnaji? Možná se budete divit, ale ano, tento balíček uspět může a dokonce si troufám tvrdit, že pokud se jej naučíte hrát, budete kámoše kosit hlava nehlava a na turnaj byste s ním měli taky zajít. Má sice pár slabin a matchupů, proti kterým není žádná hvězda, ale proti určitým archeotypům by měl přímo zářit. Ale teď už k samotné strategii. Hra začíná, soupeř i ty lížete 7 karet, předává ti kolo a co teď? Ještě než vyložíte první landu, měli byste zhruba vědět nebo odhadnout, co soupeř asi tak může hrát (podle jeho vyložené země). To vám napoví, jak moc byste se jej měli bát :-D Pokud hraje červenou nebo modrou, můžete mít trochu problém, pokud černou, máte to ještě o něco lepší a pokud zelenou nebo bílou, tak si můžete pískat, ale o tom bude řeč ještě níže. Co nejdříve byste měli pokládat na stůl země z alary, které přicházejí do hry taplé. 1. a 2. kolo se to s nimi ještě dá, v dalších už musíte počítat s kartami v ruce, aby vám vyšlo na jejich zahrání. Taky byste měli co nejdříve položit Howling Mine, díky kterému si budete nejen vy, ale i váš soupeř lízat o jednu kartu navíc. Samozřejmě čím víc jich vyložíte, tím lépe. Postupně byste měli dostat do hry Millstone, který budete používat vždy na konci kola soupeře, pokud vám zbyde mana na jeho použití a tak, abyste se nezatapovali ve svém kole a měli na případnou odpověď v podobě Cancelů, mlh apod. na soupeřovy kouzla a další jeho činnosti. Strategií tohoto decku je vydržet tlak soupeře a přežít až do jeho ulízání a odemletí, a protože nehrajeme Sanity Grindingy, Traumatize, ani Jace Belerena, bude to běh na dlouhou trať – nepočítejte, že vyhrajete do 5. kola. A jak to celé šílenství vlastně přečkat? To záleží na tom, proti čemu. Nejlepší matchup je proti balíčku, který vykládá jen země, nic nehraje, nic nevyloží a prohraje, ale takových moc nenajdete . Hned po tomto balíčku máte velkou šanci proti aggrům, hlavně proti čistě zeleným nebo bílým – nedisponují kartami přímého zranění, mají jen nestvůry, které vám nic neudělají, maximálně zničí Millstone (nesmíte si nechat zničit všechny mlýnky) nebo Howling Mine, případně vyloží pár sidovek, ale to by mělo být z jejich strany tak asi vše – nic nespálí, nic nezcounterují, nic z ruky nezahodí…pokud vám to nepřijde nějak extra mizerně, je to pohoda jazz. Jen hážete mlhu za mlhou, sem tam něco zrušíte a dáte naspod balíčku a čekáte na soupeřův konec. Černá už představuje větší riziko – zahazování karet – správně načasovaná Thoughtseize nebo Sculler v Dark Bantu nebo WB Aggru může být pro vás celkem problém, i když vám ještě zas tak moc do bot neteče v porovnání třeba s Boat Brew, BR Aggrem nebo 5CC. A dostáváme se k červené a obávané modré. Červená představuje proti tomuto balíčku poměrně velké riziko – které vzrůstá s počtem karet přímého zranění, které soupeřův balíček obsahuje. Přece jen mlhy neřeší kouzla typu Incinerate, Siege-Gang Commander nebo Balefire Liege a Banefire. Tyto karty (hlavně 2. a 3. kartu) je třeba razantně rušit a ničit, na Banefire bychom měli hledat odpověď v sideboardu (Runed Halo). Zde už opravdu musíme hrát na 100% koncentrovaně, rušíme jen kouzla, která nám vyloženě vadí a zbytek řešíme mlhami. Proti modré to bude hlavně o taktice. Odemílání vrchních karet by kontrolní balíček, např. Cruel Control mohlo velmi mrzet – přece jen nemá zas až tolik karet, kterými nás může zabít. Odemeleme-li např. 2 Broodmate DragonyBanefirem, pak už to má soupeř hodně špatné, pokud by nás chtěl nějak ubít – ale záleží také, jakou hraje verzi. Avšak modrá může být velmi nebezpečná – má k dispozici mnoho rušení, opět záleží, proti čemu hrajeme (5CC, Faerie, Merfolci, Lark…atd.), i jedno špatně zahrané kouzlo v našem kole nám může prohrát hru, ale zase soupeř to rušení nebo Ultimatum mít na ruce nemusí, někdy je to hop anebo trop. Každopádně já si vždy rád zahraji proti balíčkům, které obsahují modrou – naučí vás to lépe taktizovat, musíte více přemýšlet, předvídat reakci soupeře, je to zkrátka o něčem jiném než jen tapovat stvůry do útoku. Takže to shrněme. Co nejdříve položit Howling Mine, jakmile je dost many, tak i Millstone. Soupeře brzdit, co to jde, mlhami, odesíláním a vracením jeho nestvůr do jeho ruky nebo na dno balíčku. Rušit jen pro nás nebezpečná kouzla jako planeswalkeři nebo jiné kousky způsobující paseku v naší hře, nebo si rušičky necháváme proti modré na protlačení našich mlýnků do hry. Zbytek hry kontrolovat a pokud vše dobře dopadne, umlít soupeře.
 
 
 
Sideboard
 
Do sideboardu se toho dá zařadit velká spousta. Já jsem volil podle toho, co mi osobně při hře s tímto balíčkem nejvíce vadí – Monoblue odemílačky, Frity, Planeswalkeři a rušení. Na všechno je zde Negate, na Frity a Odemílačky (případně i na ty Planeswalkery) je zde Runed Halo (hlavně teda na Banefire), Telemin Performance rovněž na Odemílačky a na controly s malým počtem nestvůr, Flashfreeze je zde jako rušení hlavně fritů, a Wheel of Sun and Moon taky na odemílačky, respektive abychom nebyli odemleti my. Rovněž by nebylo špatné sidovat nějaké ty nestvůry. Přece jen soupeř po první hře vidí, že žádné nehrajete, proč by tedy ničení neodsidoval?
 
 
A co závěrem? Nezbývá mi už nic, snad jen popřát vám co nejvíce vyhraných zápasů s tímto balíčkem a mnoho štěstí a úspěchu v osobním životě.
 
Jean
Komentáře
Autor: Ondrisek3 @ pondělí 11. května 2009 21:53
Chtel bych se zeptat, cim se chystáš zabít soupeře? jestli myslíš, že mu odemeleš karty přes millstone, tak to nepovažuju za pravděpodobné.

Autor: Mychaal @ pondělí 11. května 2009 21:56
Mno, tak nevim...
Hrál si s tím balíčkem proti aggru? Proti fritce?
Abych jenom nekritizoval: přidej Martyr of Sands, Kami of False Hope a Proclamation of Rebirth. Teprve s MArtyrama mají karty jako Howling Mine smysl;)

Autor: Ondrisek3 @ pondělí 11. května 2009 22:19
To Mychaal: mrkni na ty karty, co mu radíš, zadání byl STANDART balíček

Autor: Mychaal @ pondělí 11. května 2009 22:47
aha, tak to bych ten balík nehrál:D

Autor: jean @ pondělí 11. května 2009 23:36
for Ondrisek: před nějakou dobou (už je to hodně dávno) se hrály právě UW Kontroly a zabíjely Millstonem (Traumatize, Beleren, Grindingy ještě nebyly), tak proč by nemohly zabíjet nyní a i kdyby to nevyšlo Millstonem, pořád je zde Wheel of Sun and Moon, který ti zabrání dolízaní karet - takže se dolíže soupeř. Já vím, je to hodně o trpělivosti...

Jinak proti Aggru to šlape, lížeš si tolik karet, že téměř vždy si musíš líznout nějakou tu mlhu nebo něco, co soupeře zastaví, proti fritce je to horší, ale naštěstí na standardu momentálně není fritka jako na extu, na dvojce se hrají spíše Aggra a zase tolik kouzel přímého zranění na dvojce není - dají se zrušit nebo omezit Runed Halo - ale souhlasím fritka je horší matchup.

No jen si balíček postavte a pak suďte :)

Autor: Ondrisek3 @ úterý 12. května 2009 15:48
No, vzhledem k tomu, že velké množství balíčků v současnosti hraje ( pokud jsou alespoň z části bílé) oblivion ringy a k tomu nějaké ty whispmare v sideboardu, takže nevím, jestli jsou enchamenty správnou volbou. No, ale uznávám, že bych ten balíček musel vyzkoušet, asi to naproxuju a vzahraju si s tím.

Autor: Ondrisek3 @ úterý 12. května 2009 15:51
Jo, jinak můj balíček je daný v textu hned nad tím tvým, tak na to zkus mrknout a porovnat, mám tu dražší verzi.

Autor: jean @ úterý 12. května 2009 16:21
to Ondrisek: Pokud jsi z Ostravy, tak si s tebou klidně zahraju a ukážu ti, jak dobrý matchup s bílýma kitchkinama bych měl :) Obliviony by mi asi trochu vadily, ale mám k dispozici asi dvojnásobek rušení a taky boomerangy, jinak ten enchantment tam je spíše jako takový bombonek, pokud bys na něj chtěl sidovat 4 Whispmary, budiž. Jinak balíček jsem testoval a pokud to nepříjde špatně, s agry si hravě poradí.Jo, balíček si naproxuj, určitě stojí za vyzkoušení :)

Autor: imperiosaur @ úterý 12. května 2009 16:46
ty nechceš millstone, ale AMBASSADOR LAQUATUS
martyr se dá trochu nahradit STORY CIRCLEm

k preventovacím kartám: Zranění není vyléčeno...to by tě soupeř klíďo mohl zabít! je to taky důležité kvůli schopnosti lifelink nebo umezawa's jitte...
KE ZRANĚNÍ VŮBEC NEDOJDE!!!

Autor: Ondrisek3 @ úterý 12. května 2009 16:56
to jean: tak z ostravy bohužel nejsem ( Valašské Meziříčí)

Autor: jean @ úterý 12. května 2009 17:20
to Imperiosaur: Ne, ne, raději ten Millstone, Ambasádor by na stole vzhledem k vysokému počtu zabíjení ve všech dvojkových decích dlouho nevydržel a navíc hraju kouzla jako Halowed Burial a Evakuaci, takže bych se jej musel taky zbavit.

Jo, no vidíš, ke zranění vůbec NEDOJDE - DÍK za OPRAVU.

Story Circle je dobrá volba, hodně jsem nad tím uvažoval, hlavně proti červené by byl super, ale stejně musím nechat i nějaký prostor na Runed Halo nebo na něco, co mě uchrání před Banefirem - to je vyloženě špatná karta pro teno deck. Ten Story Circle bych dal asi místo Flash Freezů, máš na to nějaký jiný názor?

Autor: X3M-K @ úterý 12. května 2009 20:43
pěkný článek, ale dal bych tam ještě kartu unsummon:-)

Autor: jean @ úterý 12. května 2009 21:08
Díky, jsem rád, že se aspoň někomu líbí :) Já bych tam Unsumon necpal...ale klidně řekni, místo čeho :)

Autor: fundy @ středa 13. května 2009 12:44
no ale ty hallowed burrialy se ti vubec nekombi s hlavnim zamerem balicku

Autor: jean @ středa 13. května 2009 13:18
to fundy: Tak v balíčku se nemusí nutně všechno kombit, i když by nebylo špatné, kdyby jo. Burialy sice dají soupeři pár kol navíc, ale nemělo by dojít k tomu, že se kvůli Burialům umeleme dříve sebe, než bychom umleli soupeře, navíc je lepší proti nestvůrám s Persistem než např. Wrata. Jinak na dnešní dvojce je velké množství tokenů, kteří se na spod knihovny nedávají.

Autor: Ondrisek3 @ středa 13. května 2009 19:17
No, tak jsem to zkusil naproxovat, ale hrál jsme s tím jen chvíli, protože soupeře to přestalo bavit a prohlásil, že proti tomuhle už nehraje :-( a ostatním se také zrovna moc nechtělo dát si hodinovou hru :-(. Jen, kdyby jsi šel na turnaj myslím že moc her by do časového limitu neskončilo :-D.

Autor: jean @ středa 13. května 2009 22:27
to Ondrisek: Aspoň vidíš, že se balíček nedá jen tak lehce porazit...soupeři asi došlo, že nemá šanci, tak raději prohlásil, že ho to nebaví...než půjdeš s balíčkem na turnaj (a i při hře s kamarády), je dobré se s ním více sehrát=hrát hodně rychle-zrychlit tah, aby se nestalo, že hra skončí remízou.

Autor: Imperiosaur @ pátek 15. května 2009 21:40
já byl kdysi s turbofogem na extu v knechtu a do limitu jsem to v pohodě stihl...

ad ambassador: hraj millstone pokud chceš, ale ber v úvahu že v 9-tém kole máš skoro určitě 9 landů na stole...to je 9 karet dolu- s millstonem stále jen 2

Autor: jean @ sobota 16. května 2009 16:51
Jo, to je fakt, ale v pozdější fázi hry mohu mít Millstony ve hře 2-3, budu tedy odemílat o něco více karet 4-6...já vím, že je Ambasádor dobrý, ale Millstone udržím ve hře proti dnešnímu dvojkovému fieldu déle, přece jen si nemohu dovolit rušit každé ničení nestvůr, které do něj půjde a ani bych to nepokryl - ničení jsou levnější než moje countery. Ničení artefaktů zas až tolik není (nebo se tolik nehraje) v porovnání s ničením nestvůr :)

Autor: imperiosaur @ sobota 16. května 2009 22:52
tak tam zkus hrát 2x ambassadora a 2x millstone...

Autor: jean @ úterý 26. května 2009 11:32
Imperiosaur: ne, důvod znáš a už se k tomu nebudu vracet

Podobné balíčky můžete vidět na deckcheck.net v sekci Turbofog

Autor: mirek @ středa 22. července 2009 12:02
cim tam zabijis

Autor: jean @ středa 22. července 2009 21:24
Mirek: Hráč prohraje, pokud jeho životy klesnou na nulu nebo pokud si nemůže líznout kartu. Tento balíček díky kartám jako Millstone, Howling Mine atd. způsobí, že soupeři ubývají z jeho balíčku karty rychleji než tobě a za nějakou dobu prohraje, že si nemůže líznout kartu. Takže stručně řečeno - balíček zabíjí Millstonem.

Autor: tony @ pondělí 28. září 2009 17:15
kdyz uz mlýnek, tak bych udelal pulku decku uplne jinak

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí