pátek 26. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

čtvrtek 10. dubna 2014
Magic Journey into Nyx - přehled mechanik
Autor: JakubMG @ 13:29 :: 2289 Přečtení :: 1 Komentáře :: :: Novinky
 

Magic Journey into Nyx - přehled mechanik


Journey into Nyx je poslední edicí z Theros bloku a přináší nám poslední várku nových mechanik, kterou v tomto bloku najdeme. Některé mechaniky již známe z předchozí edice Theros a Born of the Gods, ale ostatní jsou pro nás nové. Tak copak zde máme?

Přehled mechanik, které najdeme v edici Journey into Nyx:

  • Constellation
  • Strive
  • Nyx and Bestow
  • Heroic
  • Scry
  • Monstrosity
  • Devotion
  • Gods

Nové mechaniky v edici Journey into Nyx

Constellation

Enchantmenty s constellation představují božské souhvězdí, které vyplňuje noční oblohu ve světě Therosu.


Abilita constellation se spouští pokaždé, když příjde tento nebo další enchantment na bojiště pro vaši kontrolou. Většina karet v Journey into Nyx s abilitou constellation jsou enchantment creatures, ale ne všechny.

Takže pokud máte ve hře enchantment s constellation a zahrajete Auru, klasický enchantment, enchantment creature nebo token, tak vždycky se spustí schopnost constellation. Pokud zahrajete kartu, která má bestow, tak se abilita spustí a je jedno, zda ji hrajete jako bestow nebo klasickou příšeru.

 

Strive

Kouzla s abilitou strive vám dovolují zaplatit více many a vybrat tak více cílů pro určité kouzlo.


Když hrajete kouzlo se strive, tak můžete vybrat více cílů pro efekt tohoto kouzla, ale musíte zaplatit více many. Takže, když hrajete Ajani's Presence a chcete zacílit jen jednu příšeru, tak vás kouzlo stojí
White Mana
. Za každou další příšeru, kterou chcete zacílit musíte zaplatit 2 ManaWhite Mana. Pokud při seslání zaplatíte 2 ManaWhite ManaWhite Mana, tak vybíráte 2 cíle pro efekt tohoto kouzla. U 4 ManaWhite ManaWhite ManaWhite Mana vybíráte 3 příšery atd.

I když můžete vybrat více cílů, tak jednu příšeru můžete vybrat jen 1x. U příšer se schopností heroic se tato schopnost spůstí, ale můžete jí také cílit jen 1x.


Následující mechaniky již známe z předchozí edice Theros a Born of the Gods:

Nyx and Bestow

Kartu s Bestow můžete zahrát buď za její klasický casting cost nebo za Bestow cost. Pokud např. Gnarled Scarhide zahrajte za jeho klasický casting cost - White Mana, tak z něj bude klasická 2/1 příšera, která nemůže blokovat. Jestli jej však zahrajte za Bestow White Mana, tak je to Aura, kterou můžete dát na libovolnou bytost a ta dostane +2/+1 a nemůže blokovat. Jakmile očarovaná bytost zemře, tak Gnarled Scarhide není Aura, ale stává se z něj 2/1 příšera.



Heroic

Tuhle schopnost mají vybrané příšery a přináší vám určitou výhodu vždycky, když tuhle příšeru zacílíte. Např. pokud kouzlem zacílíte Satyr Hoplite, tak si na něj dáte +1/+1 counter. Kromě instantů a sorcery můžete použít i Aury - ty taky cílují.



Devotion

Bohové rádi odměňují své přisluhovače, kteří jsou jim věrní. Devotion se určuje podle množství jednotlivých mana symbolů v casting costu. Zde je pár příkladů:

3 ManaBlack Mana - Devotion pro černou je 1
Red ManaRed ManaRed Mana - Devotion pro červenou je 3
1 ManaGreen ManaWhite Mana - Devotion pro zelenou je 1 a bílou také jedna

Devotion pak přispívá k efektu vybrané karty - např. u Skyreaping, když máte Devotion 5 na zelenou, tak dá 5 damage do všech létacích příšer. Dále pak Devotion mění Bohy z enchantmentů na příšery.



Scry

Stará známá mechanika, díky které můžete ovlivňovat, co si líznete nebo nelíznete. Vedle názvu mechaniky Scry najdete číslo. To určuje, na kolik karet z vrchu knihovny se podíváte. Poté dáte libovolné množství karet z tohoto čísla na spodek knihovny a zbytek vrátíte na vršek knihovny ve vámi zvoleném pořadí. Např. Sigiled Starfish má za tapnutí Scry 1. Podíváte na 1 vrchní kartu, když se vám nebude hodit, tak ji dáte dospodu knihovny. Pokud se vám bude hodit, tak si ji necháte nahoře.

 

Monstrosity

Jedná se o aktivační abilitu, kterou můžete spustit, když na ni máte manu. Když se vyhodnocuje, tak zkontroluje, zda již není příšera "monstrózní". Pokud ne, tak dostane příslušný počet +1/+1 counterů a stane se monstrózní. To tedy znamená, že tato abilita nefunguje naplno, když ji spouštíte podruhé. Když je tato abilita nějakým způsobem zcounterována při její první aktivaci (příšera nedostane countery a nestane se monstrózní), tak při druhé aktivaci tato abilita funguje naplno (dostane countery a stane se monstrózní).



Gods

Bohy už dobře známe z předchozí edice Theros a Born of the Gods. V Journey into Nyx jsou také Indestructible a Legendary Enchantment Creature. Nově jsou dvojbarevní a Devotion mají o něco větší. Jelikož jsou dvojbarevní, tak se Devotion počítá z obou barev Bohů - u hybridní many White or Red Mana se počítají obě barvy, ale jen jednou.



Více informací o schopnostech z Therosu včetně názorných příkladů najdete v článku Pravidlové okénko - Theros. Informace o schopnostech z Born of the Gods najdete v článku Pravidlové okénko - Born of the Gods.



Více informací o mechanikách z Journey into Nyx včetně názorných příkladů najdete v Pravidlovém okénku - Journey into Nyx hned, jakmile vyjdou FAQ k této edici. Další informace se můžete dočíst v originálním článku na Wizards - Mechanics of Journey into Nyx
. Která z nových mechanik vám přijde nejlepší?

Nepřehlédněte také skvělou slevovou akci na předobjednávku Journey into Nyx
!
Komentáře
Autor: Caranthir @ pondělí 14. dubna 2014 12:47
Chybí zde ještě inspired, ale ta chyběla i v originále...

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí