pátek 26. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

pondělí 11. srpna 2014
Recenze Magic 2015 Core Set Intro Pack: Hit the Ground Running
Autor: JakubMG @ 20:23 :: 3325 Přečtení :: 3 Komentáře :: :: Recenze
 

Recenze Magic 2015 Core Set Intro Pack: Hit the Ground Running

Pojďme k druhé recenzi intropacku Magic 2015, k zeleno-modrému Hit the Ground Running. Nejprve si přibližme, co že je to vlastně ten intropack.

Jedná se o předem sestavený balík, který můžete rozbalit, zamíchat a rovnou s ním začít hrát. Není třeba jej před hrou nijak vylepšovat; vezmete a jdete. Když pak po prvních hrách zjistíte, že by vám udělalo radost vyměnit nějaké méně použitelné karty za lepší, v balení najdete dva patnáctikartové balíčky s polonáhodným obsahem (bude tam jedna karta vzácná, tři neobvyklé a zbytek obyčejných – neví se ale, co přesně to bude), které vám mohou posloužit. Intropacky se často kupují jako dárek pro někoho, koho chcete přivítat do světa Magicu. Začátečníkovi také může IP výborně posloužit jako základ pro stavbu něčeho pořádného, s čím se už bude moci postavit kamarádům. Smyslem recenzí je pak přiblížit nováčkům, na jakém principu ten který balík funguje, aby si mohli udělat představu, zdali by je bavilo jej pilotovat. Rádi bychom jim pomohli vybrat si, který ze sady pěti nejnovějších balíků si koupit. Druhou prioritou recenze je navést nováčky, jakým směrem uvažovat v případě, když by si chtěli balík vylepšit. Jako bonus se v recenzi může objevit, jak si ten který balík vedl při testovacích hrách.

Magic the Gathering Magic 2015 Core Set Intro Pack: Hit the Ground Running


Už tedy víme, co je intropack. A co je zač zrovna tenhle zelenomodrej? Přiznám se, že když byly zveřejněny decklisty, chvíli jsem jen koukal... a pak jsem koukal dál... a prostě jsem nevěděl, která bije. Vůbec jsem tomu nerozuměl. Honilo se mi hlavou: Zelená a modrá? Rampa? Countery? Landfall? Tapování? Odtapování? Nic z toho mi tady nedávalo smysl. Název je takovej divnej, vlastně mu ani pořádně nerozumím, Google Translator to přeložil jako „Šlápota“, to je hodně úchylné. Vidím rare Stormtide Leviathan..., že by Šlápota ukazovala  na ty, kdo šlápoty nedělají, tedy na bytosti s islandwalk (plavci) nebo flying (létavci)? Ne... nic takového tam není. Ani foil Mercurial Pretender nenapoví, neboť jde o kartu spíše univerzální. Pak jsem si všiml Roraring Primadox a napadlo mě: enter-to-battlefield efekty? Je tu pravda i pár zvedaček, ale jinak žádná bytost, která by něco dělala při vstupu na bojiště. To bylo vážně divné. Tento balík mi prostě nedával smysl, nedokázal jsem přečíst, na základě čeho vlastně funguje. Až jsem si všiml, že zveřejněných bytostí je jen devět. Kde se stala chyba? No ano, koukejme, Wizardům kamsi utekla druhá polovina decklistu! (pozn., nyní už je chyba opravena a holt se příště nebudu ukvapovat). Proběhl jsem si ty ztracence a už jsem byl doma. Všechny zbývající permanenty něco dělají při vstupu na bojiště. Takže přece jen, enter-to-battlefield efekty! ETB! Paráda, bude sranda. Je to trochu divná barevná kombinace na tento záměr (ospravedlnilo by to Evolve, ale to tu nemá jediná bytost), ale hlavní je modrá, a to je dobře. Ale byla to dobrá náhoda, že zrovna ty důležité bytosti z originálního decklistu vypadly. Pěkně mě to zmátlo. Řekl jsem si, že se tak alespoň hned krásně ukázalo, které karty jsou určující pro strategii a které ne.


Vysvětlení jednotlivých mechanik, které najdete v Intro Pacích:
-
Pravidlové okénko - Magic 2015



Pojďme se podívat na Magic the Gathering Magic 2015 Core Set Intro Pack: Hit the Ground Running:


 

Hit the Ground Running WoTC
Main Deck Sideboard
1 Fugitive Wizard
1 Research Assistant
2 Runeclaw Bear
2 Satyr Wayfinder
2 Coral Barrier
2 Frost Lynx
1 Illusory Angel
2 Invasive Species
2 Reclamation Sage
2 Roaring Primadox
3 Shaman of Spring
1 Mercurial Pretender
2 Kapsho Kitefins
1 Carnivous Moss-Beast
1 Stormtide Leviathan
1 Negate
2 Peel from Reality
1 Turn to Frog
1 Plummet
1 Encrust
2 Into the Void
1 Meteorite
1 Restock
13 Island
12 Forest
 


Co je tento balík vlastně zač?

 

Permanenty, které něco dělají při vstupu na bojiště (ETB) 

Coral Barrier: Common 1/3 za 2U s defenderem, ETB: token 1/1 s islandwalkem.
Na defender je spíše dražší, ani dozadu není kdovíco. Ale ETB efekt Bariéry, to je lahůdka. Obzvláště v kombinaci se Stormtide Leviathanem (pokud vám čeká na ruce, Chobotničky bych si na stole šetřil a vyrobil jich, co to jen půjde). Je opravdu škoda, že Korál nestojí o manu méně, třeba i za cenu slabších čísel, třeba nuly dopředu, co já vím. 

Frost Lynx: Common 2/2 za 2U, ETB: tapni bytost, ta se při nejbližší příležitosti jednou neodtapne.
Dělá přesně to, co má, a dělá to dobře. Jen nezapomeňte, že cíleným tapnutím nemusíte nutně cíli zabránit v tom, aby se tapnul dobrovolně „pod vámi“, dokud je Rysák na stacku. Jak toto ale cíl promešká, už leží a nic s tím nenadělá. Také musím podotknout, že můžete „tapnout“, tedy zacílit, už tapnutou bytost – pokud máte v úmyslu jí zabránit v odtapnutí.

Invasive Species: Common 3/3 za 2G, ETB: zvedni si jiný svůj permanent.
Tak samozřejmě je třeba si pohlídat, aby, když už tuto kartu platíte, aby vám pomohla a neuškodila. Pomoct ale může náramně, protože zvedá jakýkoli permanent, třeba i zemi! Pokud jste v onom kole žádnou zemi ještě nepoložili, zvednete si nějakou tapnutou a zahrajete ji jako novou, samozřejmě netapnutou, a hned je spousta radosti na Starém Bělidle. 

Mercurial Pretender: Rare 0/0 za 4U: Naklonuj si nějakou vlastní bytost, tuto kartu si můžeš instantně za 2UU vrátit zpět do ruky.
Proč je toto foilové rare v této sekci? Vždyť sám ETB žádné nemá! Ale má, stačí si naklonovat bytost s ETB a ona se ta trigger abilita spustí, protože Klon sám už vstupuje na bojiště jako ona bytost. Je ovšem škoda, že je omezený jen na vlastní bytosti a ještě je o manu dražší než originální Clone. Je to asi cena za tu možnost, že sám sebe umí vrátit do ruky. I když by se dalo polemizovat o tom, že to omezení na vlastní bytosti je možná naschvál kvůli nasazení do intropacku – představte si, jaká by tady byla výhoda zkopírovat si rare z jakéhokoli jiného IP M15... Ale možná je to opravdu cena za abilitu. Za tu schopnost se ovšem platí extra zvlášť a ne zrovna málo... nu dobrá. Buďme vděčni za ty dary, že nám alespoň naše hlavní rare neškodí, že. ;o) Nicméně se člověk nemůže neptat, když už je tu jako druhé rare Leviathan, proč nemáme jako hlavního maskota třeba Chasm Skulkera? 

Meteorite: Uncommon artefakt za pět man, co umí plodit všebarevnou manu (není to bytost, takže klidně hned, jak přijde), ETB: dva blesky do bytosti nebo do hráče.
Není to bytost, ale Invasive Species ji bliknou. A navíc ta krásná myšlenka! A ten obrázek! 

Reclamation Sage: Uncommon 2/1 za 2G, ETB: znič artefakt nebo enchantment.
Tento ETB efekt je jako instant za cenu 2G úplně normální a běžný. Většinou k tomu dostanete i něco navíc, třeba extra draw nebo pár životů, tady je to „zadarmo“ bytost 2/1, což není zlé. Zvlášť, když uvážíte, že si ji můžete zahrát i víckrát, pokud se vám vrátí do ruky. Hodně dobrá karta. 

Satyr Wayfinder: Common 1/1 za 1G, ETB: odhal horní čtyři karty knihovny, jednu zemi si můžeš dát do ruky, ostatní jde do hrobu.
Vy sice tady nevyužijete, že máte něco v hrobě, co jste nemuseli zaplatit a seslat, nehrajete reanimaci (na to je Satyr pašák), ale ta země do ruky, ta je dobrá, neboť man budete mít vždy nedostatek, když se vám pořád něco vrací do ruky. Navíc je toto vaše nejlevnější bytost s ETB efektem, takže si ji zahrajete opravdu často. Je vážně dobrá. 

Shaman of Spring: Common 2/2 za 3G, ETB: draw.
Tak jde to i líp, že jo, jako že levněji, srovnej např. s Carven Caryatid nebo spíš s Elvisem, tedy commonem Elvish Visionary. Elvis by se vážně hodil víc, protože dvoumanovku s ETB efektem abys v tomto balíku pohledal.

 

Permanenty, které využívají nebo umožňují opakovaný vstup něčeho na stůl:

Kapsho Kitefins: Uncommon 3/3 za 4UU s flying: když tato nebo jiná bytost vstoupí na bojiště, tapni soupeřovi nějakou bytost.
Tohle je ovšem výborná záležitost! Sama není moc velká, ale umí si tapnout blokery, což tento balík ocení jak sůl – neboť nemá ani žádnou jinou velkou bytost. Takovýchto permanentů, které samy mít ETB nemusejí, ale využívají vstupu něčeho jiného, by tento balík mohl mít i víc! 

Restock: Uncommon sorcery za 3GG, které vám umožní jednou za hru (Restock nejde do hrobu) vrátit si dvě bytosti z hrobu do ruky.
Dosti krkolomný způsob „opakovaného spuštění ETB efektu“, a to doslova, bytosti se musí protáhnout hrobem. Ale funguje to. Mimochodem: Tato karta dříve bývala klasifikována jako rare, takže v podstatě má tento balík tři rare. Bohužel cena Restocku tomu neodpovídá, jako kusovka se dá dnes koupit za 2 Kč. Ale tato karta svou hodnotu má, protože když se podíváte pořádně, z hrobu si takto umíte vrátit nejen bytosti, ale jakékoli karty. V Hit the Ground Running celý záběr této karty nejspíš nevyužijete, ale kdybyste ji třeba někdy vyřadili z decklistu, určitě si ji schovejte, někde jinde Restock určitě uplatnění nalezne.

Roaring Primadox: Uncommon 4/4 za 3G, kdy si „za trest“ za jeho láci každé kolo musíte zvednout bytost.
Tak zamýšleno je to samozřejmě jako že vám ten „trest“ má spíš pomáhat. Hloupé je to, že ono je to většinou opravdu za trest. Řvoucí Primalex, jak jsme mu říkali, umí být vážně dost otravný. Vyzkoušejte, uvidíte. Primadoxovi jsem nikdy moc nedůvěřoval, ale musím mu přiznat, že toho v testech vybojoval daleko víc než takový Carnivorous Moss-Beast. Že by to bylo proto, že mi tak lezl krkem, že jsem se ho chtěl zbavit a soupeř mi ho zlomyslně schválně nezabíjel? ;o) Přiznám se, že mi většinou nedošlo, že když mi fakt pije krev, mohu si jeho abilitou zvednout i jeho samotného a podruhé už ho nesesílat. 

Peel from Reality: Common instant za 1U, zvednete si jednu bytost vy a jednu soupeř.
Já vám nevím, stávalo se mi, že zrovna když jsem chtěl zvednout bytost soupeřovi, nějak dvakrát jsem netoužil si zvednout i nějakou bytost svou, a když jindy by se mi zase hodilo „bliknout“ si něco svého, abych to hned znova seslal, nechtěl jsem ve stejném okamžiku něco zvedat soupeři, protože to bych rád udělal jako instant (aby to nemohl hned zase seslat znova). Prostě se to málokdy sešlo na fajn dvojitý Unsummon. Takže teorie je dobrá, ale praxe pokulhává, zvláště když vy tu vážně nemáte levný ETB efekt, to už jsem říkal několikrát. 

Jo, to Into the Void, uncommon instant za 3U (vrať libovolné dvě bytosti majiteli do ruky), ten vám takové vrásky nedělá. No však je také dvakrát dražší. Mohu posloužit postřehem z testu: Skoro nikdy jsem si nezvedl dvě svoje. Vlastně ani jednu. Vždy jsem raději dvakrát zacílil soupeře. Není to v tomto balíku škoda? Jistě že je, chtělo by to asi ještě více podpořit ETB.


 

Ostatní:

Carnivorous Moss-Beast: Common 4/5 za 4GG. Za 5GG dostane cukřík.
V podstatě vanilka, protože cena za counter je naprosto šílená, to je horší než jakákoli monstrosita, a že ani ty nebývají zrovna dvakrát vzorem „dobré koupě“. Při testech abilitu nikdo nikdy neaktivoval. Ostatně při testech tahle bestie také – možná překvapivě – nebývala tím, kdo měl největší zásluhu na soupeřově smrti, třeba že je nejsilnější z balíku. Náhoda? Nevím, ale spíš ne. Chodila na stůl pozdě a ani na šesti manách nebyla prioritou (srovnej přínos Kapsho Kitefins, která navíc bere jen o jediný život méně).

Encrust: Common aura za 1UU: Očarovaný artefakt nebo bytost se (až se jednou tapnou), už neodtapnou a nikdy nemohou aktivovat abilitu.

Negate: Common instant za 1U, klasický counterspell, akorát že jen na nebytosti.

Plummet: Common instant za 1G: Znič soupeři létavce.

Turn to Frog: Uncommon instant za 1U: Do konce kole promeň něco v modrou žábu. Kvák.
Hodí se. Všechny. Většinou. Občas. Když zrovna máte many nazbyt, což tady nemáte skoro nikdy. Ale jsou dobré. A některé i vtipné. Kvák.

Fugitive Wizard: Common 1/1 za U.

Runeclaw Bear: Common 2/2 za 1G.
Ty nejprimitivnější vanilky, v Magicu nějaké takové má každá barva. Mělo by jich být vlastně všude plno, je to takový prototyp magicové bytosti (ostatně slavný Runeclaw Bear spolu s Grizzly Bears apod. uzákonili hromadný název pro takovéto bytosti: Bears). Ale ve skutečnosti nic takového nikde hrát neuvidíte, protože je normální hrát bytosti, co jsou buď za stejnou cenu silnější, nebo jsou stejně silné, ale alespoň něco dělají (např. tzv. Hate Bears: bytosti klasicky 2/2 za 2 many, ale blokující nějakou strategii, typicky např. Skylasher).

Illusory Angel: Uncommon 4/4 za 2U s flying, kterou si ale sešlete jen, pokud už jste v onom kole seslali něco jiného.
Což je problém. Sám tuto kartu hrají, ale to je v suspended balíku, kde sesílám karty v jiném kole, než ve kterém je platím. Tady je to vážně problém, protože jednomanovku tu máte jednu jedinou. Takže zapomeňte na seslání ve čtvrtém kole.

Research Assistant: Common 1/3 za 1U, za tapnutí a 3U si líznete a zahodíte.

Stormtide Leviathan: Rare 8/8 za 5UUU s islandwalkem. Tento mořský ďas mávne ploutví, zatopí celý svět vlnou, takže všechny země jsou (navíc) Islandy (tzn. buď vyplodí svou obvyklou manu nebo modrou). Potopa světa způsobí, že bytosti, které nejsou jako ryba ve vodě nebo racek v povětří nemohou útočit (blokovat ale ano, pozor na to).
Poněkud poetická charakteristika měla vaši pozornost přitáhnout k tomu, co Leviathan dělá. Ono je to totiž mnohem zajímavější a pro hru nakonec i směrodatnější než jeho nezablokovatelných 8/8. Islandwalk je velice vzácná vlastnost, to soupeř skoro natuty mít nebude. Ovšem jestli má soupeř více létavců než vy, a to bych se ani nedivil, zvažte předem, zdali vůbec své rare hodit na stůl!



Souhrn

Nejprve bych měl chválit a chválit. U naprosté většiny intropacků spíše kritizuji, že hlavní myšlenka je nedostatečně podporovaná, že karty mají nízkou synergii, že klíčových karet je tam málo... tady nic z toho neplatí. Takže konstrukci opravdu chválím. Zejména to, že je tu opravdu hodně bytostí, které něco dělají při vstupu na bojiště. Palec nahoru!

Nad čím bych se chtěl spíš pozastavit, je fakt, že tyto bytosti jsou kromě jedné výjimky za tři many a více. Takže se stane, že si je nadšeně vrátíte zpátky do ruky... ale znova je už nesešlete. Nebude prostor. A to je škoda. Zvláště, když existují karty, které bytost skutečně jenom „bliknou“. Ta pak nejde do ruky, ale do exilu a z něj pak okamžitě (nebo třeba i na konci kola, to je celkem jedno) zpátky zadarmo. Zadarmo! Zatímco vy tady za každé „bliknutí“ těžce platíte. Takže bych se postaral o doplnění karet jako Deadeye Navigator, Conjurer's Closet, Ghostly Flicker či snad i ten Nephalia Smuggler či Voidwalk (u těch se už ale manová výhodnost skoro vytrácí), v extrému Synod Sanctum.

Zadruhé bych si já sám neodpustil zlomyslnosti ve stylu Sunken Hope (Blood Clock). Soupeř z toho zešediví, zatímco vám to nevadí, někdy dokonce i pomůže. Cháchá!

Zatřetí bych se poohlédl po bytostech, které umějí totéž, co ty, které už mám, ale efektivněji nebo levněji. Nebo dělají něco úplně jiného, dosud nepoznaného, a podstatně užitečnějšího než je tapnutí soupeře nebo zvednutí něčeho jiného. Třeba... třeba Mulldrifter. Nebo Sylvan Ranger. Eternal Witness. Solemn Simulacrum. Gamekeeper. Když jsme u toho, víte, že existují bytosti, které svým příchodem umí ničit? Modré bytosti to ovšem nejsou a ze zelených to umí máloco (Stingerfling Spider, Acidic Slime); abyste si to opravdu užili, museli byste přibrat na byt a stravu černoušky.

Začtvrté, když jsme u toho, bych se postaral, aby mi to neustálé „blikání“ opravdu prospívalo. Jedna věc je, že opakovaně vstoupí bytost, která ze své podstaty přitom něco udělá. To ale něco stojí, neboť takové bytosti jsou předražené. Co takhle blikat něco obyčejného, je celkem jedno, co, ale mít přitom na stole permanent, který využije každý vstup? Zvažte třeba nádhery jako...

Champion of Lambholt
Cloudfin Raptor
Cream of the Crop
Dire Undercurrents nebo naopak Ivy Lane Denizen
Essence Warden
Genesis Chamber
Primeval Bounty
Soul of the Harvest
a další karty, zejména ty s Evolve nebo Soulbond.

Pokud významně posílíte těmito nebo podobnými kartami, poohlédl bych se možná i po bytostech s Undying, které přichází na stůl přirozeně dvakrát.

 

Hodně zdaru!

Plusy a mínusy intropacku Hit the Ground Running:

+ Základní strategii „něco se stane, když něco sešlu“ hrají nováčci s nadšením, protože mají pocit přidané hodnoty za spell.
- V tomto balíku jde zčásti skutečně jen o pocit, ona přidaná hodnota není vždy významná, ETB efekty spolu nespolupracují, nectí žádnou sjednocující myšlenku a z velké části jde jen o samoúčelný efekt, který spell zbytečně zdražuje (např. Peel from Reality na dvojnásobek obvyklé ceny za Unsummon). 

 

+ Díky vracení do ruky se nováčkovi nepřihodí „prázdná ruka“, což je dost frustrující zážitek...
- ... pokud nebude místo toho nováček frustrován tím, že se mu neustále nebude dostávat man a nesešle si vše, co by rád, případně to sešle bez efektu nebo zbytečně navíckrát. 

+ Karet ctící základní myšlenku je tu opravdu hodně, velice nadprůměrný počet na obvyklé poměry intropacků.
- Tím spíš je ovšem karet, které jsou také spolupracující a tady nejsou. Není těžké je nalézt, ale vybrat si mezi nimi ty správné a balík vybalancovat. Chtělo by to hlavně zlevnit (a zefektivnit) ETB efekty.
- Obě rare neuškodí, ale ani výrazně nepomohou. Kurňa, kdy už tvůrcům intropacků dojde, že rare by měla být ne maskotem balíku v té správné barvě, ale jeho motorem! Já se z toho jednou zvencnu. 

+ Když se ETB hraje dobře, hráč si soupeře „povodí“ a snadno dosáhne svého.
- Hra s tímto balíkem se musí nacvičit, zkušenější hráč má navrch. 

+ Všimli jste si, jak málo jsem tento balík kritizoval? Ono opravdu není moc co vzít na paškál. Je to dobrý balík! Funguje už tak, jak je, a to samozřejmě jde ještě vyladit.
- Jinou otázkou ovšem je, jak chce tento balík vyhrávat. Samotným ETB to samozřejmě nejde. Dodnes si nejsem jistý, čím vlastně autoři balíku plánovali zabíjet oponenty. Leviathana zde máte jen jednoho, a ten navíc ostatním v podstatě zakáže útočit! Při testu to probíhalo (a dopadlo) pokaždé jinak a balík Hit the Ground Running se bohužel občas tak zamotal do vlastních machinací a příprav na boj, že se k útočení nakonec vůbec nedostal. Takže úspěchy se nakonec nedostavují. (Testovací hry s tímto balíkem popisuji v jiných recenzích).


Pokud by se vám Intro Pack: Hit the Ground Running zalíbil, můžete si jej zakoupit v našem partnerském internetovém obchodě Veselý drak za zvýhodněnou cenu 299 Kč. Děkuji všem, kteří dočetli až sem a všem, kterým tato recenze něco přinesla. 

Další odkazy se mohou objevit v komentářích, pokud na nějaké další narazím a budou mi připadat smysluplné.

Michal Jírů

 

Komentáře
Autor: Caranthir @ pondělí 18. srpna 2014 9:01
Tak po první recenzi jsem byl na tuhle velmi zvědav. Mám k tomu následující:

"+ Všimli jste si, jak málo jsem tento balík kritizoval? Ono opravdu není moc co vzít na paškál. Je to dobrý balík! Funguje už tak, jak je, a to samozřejmě jde ještě vyladit."

(tohle tvrzení je samo o sobě blbost, ale když se dá dohromady s tímto):

- V tomto balíku jde zčásti skutečně jen o pocit, ona přidaná hodnota není vždy významná, ETB efekty spolu nespolupracují, nectí žádnou sjednocující myšlenku a z velké části jde jen o samoúčelný efekt, který spell zbytečně zdražuje (např. Peel from Reality na dvojnásobek obvyklé ceny za Unsummon).
- Jinou otázkou ovšem je, jak chce tento balík vyhrávat. Samotným ETB to samozřejmě nejde. Dodnes si nejsem jistý, čím vlastně autoři balíku plánovali zabíjet oponenty. Leviathana zde máte jen jednoho, a ten navíc ostatním v podstatě zakáže útočit! Při testu to probíhalo (a dopadlo) pokaždé jinak a balík Hit the Ground Running se bohužel občas tak zamotal do vlastních machinací a příprav na boj, že se k útočení nakonec vůbec nedostal. Takže úspěchy se nakonec nedostavují. (Testovací hry s tímto balíkem popisuji v jiných recenzích).

Takže je "dobrý", ale karty v něm jsou špatné, a nevyhrává. Nějak si tady, chlapče, trochu protiřečíš.

A ještě tohle:
- Obě rare neuškodí, ale ani výrazně nepomohou. Kurňa, kdy už tvůrcům intropacků dojde, že rare by měla být ne maskotem balíku v té správné barvě, ale jeho motorem! Já se z toho jednou zvencnu.

Další oběť velmi rozšířeného mýtu. Rare v žádném případě motorem decku být nemají :-), to poslední, co by měly IP učit, je spoléhat se na jednu/dvě karty. Naopak se mají nováčci na nich učit chápat mechaniky a interakce. Takže zase vedle. A když bych chtěl být opravdu hnidopich, tak Leviathan má zde blízko k "motoru" - je to jedna z hlavních win kondicí. Pretender je špatný kdykoli a kdekoli.

Bez urážky, ale podle mne je zatím psaní recenzí trochu nad tvoje síly. Motáš páté přes deváté, máš potíže balíky pochopit, a v neposlední řadě (a u tohoto balíku je to zvlášť markantní) si několikrát protiřečíš.

Ber to prosím jako konstruktivní kritiku.

Autor: NekraOX @ pondělí 18. srpna 2014 15:39
Caranthire, z komentářů k jedné staré (?) recenzi na cmusu nebo magic-guru jsem si tě "zprofiloval" s jiným jménem na jiných magicových stránkách.

Komentář k dalšímu intropacku mi připadal konstruktivnější a o trochu vylepšil můj dojem na tvou "konstruktivní kritiku".
Výše uvedený komentář mi po prvním (a tedy hodně emotivním přečtení) připadal mnohem více jako snaha autora od psaní odradit, než konstruktivní kritika. Po opětovném přečtení tam možná té "konstruktivnosti" vidím o kapku víc. Přesto mi to na autora připadá "útočné".

V oné (již nevím které) recenzi jeden z komentátorů napsal, že nekomentuje recenze na ostatních (než pro který píše) serverech.
Na tohle jsem si vzpomněl s myšlenkou "tesat do kamene".
Vím, že cmus a magic-guru jsou nějak provázané, i když neznám zákulisní podrobnosti. Ale když navštívím více různých stránek o Magicu s recenzemi (kde cmus+magic-guru vnímám jako něco mezi 1 a 2), tak očekávám různé recenze.

Způsob, jakým píšeš recenze ty, není ten jediný správný. A vůbec by se mi nelíbilo, kdyby recenze tady byly od těch tvých jako přes kopírák. Je dobře, že jsou jiné.

Líbí se mi, že autor se snaží zachovat "konstrukci" svých předchůdců (svého předchůdce) - rozebírá jednotlivé karty v balíku, navrhuje úpravu.

Už na tom rozboru jednotlivých karet mohou mít čtenáři jiné názory než autor - a to v obou směrech. Co připadá dobré autorovi, může připadat špatné čtenáři a naopak. Na tomhle se lidi nemůžou vždycky shodnout.

Z tohoto hlediska mi tvoje recenze připadají méně analytické a ne tak hluboké, co se týče ohodnocení jednotlivých karet.
Máš svůj styl, tvoje recenze působí jiným dojmem (a čtenáři jsou na to patrně již zvyklí), to je v pořádku.
Je tu vidět, jak komentářem, kda karta je dobrá nebo špatná (v balíku) autor vstupuje na velmi tenký led.

S tím "dobrým" balíkem - autor nezdůraznil, v čem/ na co, je balík dobrý. (A to jsem častý chytač za slovo.)
Z hlediska vyhrávání balík dle recenze dobrý není.
Z hlediska založené na úvaze, že Intro Pack má představit nějakou herní strategii, to beru. Založeno je to sice na důvěře ve vágní slovo "hodně", ale jestli tam karet pro danou strategii/myšlenku je "hodně" (i třeba jen bráno v relaci, že v předhozích intropacích jich bylo "málo" a tad jich "málo" není). Balík je v totmo směru tedy docela "myšlenkově" konzistentní a pokud jedním z hlavních účelů IP má být podpora nějaké strategie (což myslím byl tvůj názor), tak v tomto dobrý tedy je.

Dalším hlediskem "dobrosti" balíku může být zábavnost jeho hraní (přeci jen, Intopacky nejsou žádné turnajové tajfuny, ale balíčky pro začátečníky (tak snad i pro zábavu)). To samozřejmě záleží i na osobnosti hráče, ale podle recenze mám dojem, že balík nebude úplně nudný.
No a ještě jedno kritérium, ve kterém by mohl být balík dobrý (ostatně jako kterýkoli jiný balík), je kritérium "na podpal", protože takový kvádřík (se zaoblenými rohy?) přeci jen chvilku hořet bude. Na tohle kritérium jsem přišel v průběhu jejich rozboru a toto je myšlenka vpravdě barbarská.

To s těmi rare a motorem. S tímhle souhlasím jenom zčásti. Nemyslím si, že by balík měl být tak nevýkonný, že pokud hráči nepřijou dvě rare, je v.. ítězem jeho soupeř.

Na druhou stranu si ale myslím, že když jsou v balíku rare, že by jejich přínos pro hru měl být větší, než přínos uncommonů a commonů (pokud si hráč lízne rare, bude na tom lépe, než kdyby si lízl uncommon či common).

Nejasností mi pak zůstává, jestli to v takovém případě je "motor" či nikoliv, ale i když by balík neměl být bez rare úplně bezbranných, stejně bych očekával, že rare by měla vychýlit misky vah výrazněji v hráčův prospěch, než karta nižší rarity.

Autor: Caranthir @ pondělí 18. srpna 2014 16:02
Nekra: Ano, jsem to já. Ano, když okomentuji jinou recenzi někde jinde, najdou se tací, co mi budou předhazovat, že jiné recenzenty očerňuji. Není tomu tak.

"Způsob, jakým píšeš recenze ty, není ten jediný správný."

To jsem v žádném případě neřekl ani nenaznačoval. Moje recenze jsou napsané jiným stylem a nejsou pojaty takto do hloubky.

Žádný učený z nebe nespadl, osobně bych autora tipoval na hráče z omezené komunity hrajícího různé casual a rogue balíky, kde neexistuje "normální" metagame kromě "kitchen table decks". Talent psát (slohový) má, ale potřebuje zapracovat na Magicových schopnostech.

Nemám nic proti stylu psaní těchto recenzí, ale autor žalostně selhává v několika ohledech - nechápe myšlenky balíčků, neumí správně zhodnotit sílu karet (a to ani ve vakuu, ani v kombinaci), prostě nepřemýšlí v souvislostech. To mi vadí a snažím se případné čtenáře na nesrovnalosti a chyby upozornit.

Jen mi vadí, když na serveru, který se sám profiluje jako server pro začátečníky, vyjde něco takového, jako jsou tyto recenze, protože když si je přečte opravdu začátečník, který očekává, že tady dostane směrodatné rady, začne chápat souvislosti a naučí se základy odhadování síly karet, je v pytli.

Takže asi tak. Pokud si ještě někdo myslí, že tady jen tak z plezíru a nedostatku jiné seberealizace ryji do konkurence, bude si to myslet pravděpodobně i dále, i kdybych zde psal romány.

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí